Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 5. mar 2016, 08:36

Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:Er der andre, der strikker til baby (eller planlægger at gøre det)?
Jeg har lige modtaget garn i dag til det babysvøb, jeg vil strikke. Har valgt noget i 1/2 bomuld og 1/2 merino fra Drops, fordi vi jo skal have en sommerbaby. Det er simpelthen så lækkert det garn, blødt, blødt, blødt og har så fin struktur - det kan anbefales. :gogo:


Jeg strikker ikke, men jeg hækler, jeg kan godt strikke, men jeg bruger for lang tid på at strikke baglæns når jeg laver fejl :blush: Lige nu er jeg ved at hækle et tæppe til Bette fisen i den lækreste flaske grønne farve. Hvorfor skal det hele være babyblå. I garn fra søsterene grene. Påtænker at lave to måske tre tæpper mere så vi altid har et lige ved hånden. Og så skal min mor strikke det hele kongerige til ham.
Hmm skulle vi have en se jeg har været kreativ tråd i børn måske. Bare til det man laver til de små?


Jeg synes sådan en tråd er en rigtig god idé :) Jeg strikker og hækler. Det sidste har jeg lige lært, og synes det er super hyggeligt. Noget skal man jo få weekenderne til at gå med, når alle andre render i byen :P
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 5. mar 2016, 09:00

Tvillinger! Hvor er det vildt achillax! Tillykke...!!! :blomst:

Jeg er 9+0 i dag. Har lige opdaget en lille smule (som virkelig lidt) rødligt i mit udflåd... Min spontane abort startede på nogenlunde samme måde, og så kom smerterne dagen efter. Så må indrømme at jeg nu er helt slået ud af den. Har bare lagt mig ned, og tør ikke bevæge mig mere i dag. Var ude og cykle et par km i morges for at handle...

Det er jo helt normalt at bløde lidt i starten af en graviditet, det ved jeg. Men alligevel.

Åha!!! :( ... Please bliv siddende... :kryds:

Jeg fik jo endnu en tryghedsscanning, og den skal jeg til på mandag. Havde ellers ikke tænkt mig at gøre det, fordi jeg egentlig ikke er 100% tryg ved at give den lille så meget ultralyd (det er tryghedsscanning nr. 2). Men nu tænker jeg, at det nok er bedre for baby at jeg kan slappe lidt af, end at jeg bekymrer mig.

Mandag får jeg også vurderet om min arbejdsplads er farlig for fosteret... Hvilket den allerede er bedømt til ikke at være, egentlig. Men arbejdsopgaverne er ikke vurderet grundigt nok, synes jeg, hvilket min leder til sidst også måtte give mig ret i. Men tror virkelig de synes jeg er irriterende, at jeg insisterer på at gå videre med det, for at få et ordentligt svar - sort på hvidt. Men så må de jo synes det. :cuss:

Jeg kan ikke gøre andet end bare at krydse fingre for, at det hele går som det skal... :mellow:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 5. mar 2016, 09:39

Minionine skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:Er der andre, der strikker til baby (eller planlægger at gøre det)?
Jeg har lige modtaget garn i dag til det babysvøb, jeg vil strikke. Har valgt noget i 1/2 bomuld og 1/2 merino fra Drops, fordi vi jo skal have en sommerbaby. Det er simpelthen så lækkert det garn, blødt, blødt, blødt og har så fin struktur - det kan anbefales. :gogo:


Jeg strikker ikke, men jeg hækler, jeg kan godt strikke, men jeg bruger for lang tid på at strikke baglæns når jeg laver fejl :blush: Lige nu er jeg ved at hækle et tæppe til Bette fisen i den lækreste flaske grønne farve. Hvorfor skal det hele være babyblå. I garn fra søsterene grene. Påtænker at lave to måske tre tæpper mere så vi altid har et lige ved hånden. Og så skal min mor strikke det hele kongerige til ham.
Hmm skulle vi have en se jeg har været kreativ tråd i børn måske. Bare til det man laver til de små?


Jeg synes sådan en tråd er en rigtig god idé :) Jeg strikker og hækler. Det sidste har jeg lige lært, og synes det er super hyggeligt. Noget skal man jo få weekenderne til at gå med, når alle andre render i byen :P


Der er vist en generel strikketråd her også, men vi kunne godt lave en til børnestrik/hækling. :)
Jeg har ikke lært at hækle endnu, men din fantastiske drage har gjort mig endnu mere hooked på at komme i gang. :love:

Jeg brugte også halvdelen af min strikketid i går på at strikke baglæns, det er det mest enerverende arbejde! Men da jeg læste opskriften ordentligt gik det bedre. Tsk.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 5. mar 2016, 09:45

Sangius: jeg krydser også for dig. :ae:
Og jeg ville ikke have nogen skrupler med de ekstra tryghedsskanninger overhovedet, det er jo ikke nogen du går til for sjov.
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 5. mar 2016, 09:47

Danseprinsesse skrev:
Minionine skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:Er der andre, der strikker til baby (eller planlægger at gøre det)?
Jeg har lige modtaget garn i dag til det babysvøb, jeg vil strikke. Har valgt noget i 1/2 bomuld og 1/2 merino fra Drops, fordi vi jo skal have en sommerbaby. Det er simpelthen så lækkert det garn, blødt, blødt, blødt og har så fin struktur - det kan anbefales. :gogo:


Jeg strikker ikke, men jeg hækler, jeg kan godt strikke, men jeg bruger for lang tid på at strikke baglæns når jeg laver fejl :blush: Lige nu er jeg ved at hækle et tæppe til Bette fisen i den lækreste flaske grønne farve. Hvorfor skal det hele være babyblå. I garn fra søsterene grene. Påtænker at lave to måske tre tæpper mere så vi altid har et lige ved hånden. Og så skal min mor strikke det hele kongerige til ham.
Hmm skulle vi have en se jeg har været kreativ tråd i børn måske. Bare til det man laver til de små?


Jeg synes sådan en tråd er en rigtig god idé :) Jeg strikker og hækler. Det sidste har jeg lige lært, og synes det er super hyggeligt. Noget skal man jo få weekenderne til at gå med, når alle andre render i byen :P


Der er vist en generel strikketråd her også, men vi kunne godt lave en til børnestrik/hækling. :)
Jeg har ikke lært at hækle endnu, men din fantastiske drage har gjort mig endnu mere hooked på at komme i gang. :love:

Jeg brugte også halvdelen af min strikketid i går på at strikke baglæns, det er det mest enerverende arbejde! Men da jeg læste opskriften ordentligt gik det bedre. Tsk.


Ih tak, godt den kunne være til inspiration :D Det er faktisk ikke så svært, når man først kommer igang. Hvis man kan strikke, ligger hækling ikke så langt fra :) Kender godt at til at lave strikkefejl.. nøøøj man kan blive træt af sig selv :wacko:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 5. mar 2016, 09:57

Min kæreste er nystartet selvstændig, så han kan ikke holde fri i længere perioder lige nu. Han tager de første 2 uger på deltid og strækker dem over 4 uger.
Så jeg tager hele barslen - og alt jeg kan tage. Men han vil have mulighed for at have en del dage hjemme, fordi noget af hans arbejde kan klares hjemmefra.
Vi ville egentlig gerne holde vores barn hjemme til 2-års alderen, men jeg har 1/2 år på min uddannelse, som jeg er nødt til at færdiggøre efter barslen. Hvis det er muligt, vil jeg gerne fordele min opsparede ferie, så jeg får en ugentlig fridag. Og med min kærestes fleksibilitet kan vi måske nøjes med noget deltidsvuggestue.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 5. mar 2016, 10:03

viewtopic.php?f=13&t=2349

Nu har jeg lavet en tråd. :)
3
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 5. mar 2016, 13:46

Jeg tager hele barslen, da min mand er selvstændig og kan flexe sin tid som det passer ham. Altså han tager selvfølgelig de der to uger, og så tager han bare en hjemmedag ind i mellem derefter. Jeg er blevet færdig med min uddannelse i januar og melder mig ledig 1. April, når det kursus jeg er igang med er slut, så spørgsmålet er om jeg overhovedet når at få et job. Måske hvis der er et vikariat. Har ikke tænkt mig at hemmeligholde graviditeten for en potentiel arbejdsgiver.
0
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 5. mar 2016, 15:37

Ax, stort tillykke med tvillingerne :banan:. Det var jo lige, som du ønskede.
Jeg kan godt forstå din mand, men jeg ville helst heller ikke have tvillinger :genert:.

DP, det er da fedt, at I nu pludselig er så langt med at gøre klar.

Jeg hverken strækker, syr eller hækler :genert:. Min mor havde strikket et Marysvøb til min dreng sidste gang (hun fik travlt, da jeg fødte 2 uger før termin :D). Min moster og en veninde har også strikket til min dreng, hvilket er dejligt.

Mht barsel ved jeg ikke endnu, hvordan vi gør. Sidste gang havde jeg barsel i omkring 9 måneder, og så havde manden 4 uger bagefter. Han havde også 2 uger sammen med mig, da vores dreng var omkring 5 måneder.

Jeg var ikke vildt med barsel, så selvom jeg måske kunne vil jeg ikke holde et år. Sidste gang brugte jeg restbarslen på en ugentlig fridag i 9,5 måned.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Fru Sunshine » 5. mar 2016, 16:37

Marigold skrev:Min bedste veninde hedder Camilla så kunne selvfølgelig ære hende, men tror jeg springer over ;)

Mine bud lige nu lyder sådan her:
Agnes, Esther, Alberte, Dicte, Astrid, Rosa.
Det eneste navn manden indtil videre har sagt bare lidt ja til, er Alberte.

Det er også et dejligt navn.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 5. mar 2016, 16:40

Marigold - Alberte er også ret smukt. Det har vi faktisk selv snakket om herhjemme!

Min mand vil gerne kalde en dreng for Max, da hans yndlingsonkel hed det. Jeg synes egentlig det er ganske fint, selvom jeg nok aldrig selv var kommet på det. Det er også ganske pænt, at man kan bruge nogle familienavne, tænker jeg... :)

Til en pige har vi snakket om Thea. Men jeg tror det er svært at tage en beslutning før man ser barnet. For mig i hvert fald :wink3:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 5. mar 2016, 17:23

Her er lige en lille update herfra :)

4 dage gammel og så skøn :lun: Så er det til at leve med at det svier og gør ondt down there og lænden stadig er "løs" og de smertende ammebryster :P

Prøver om jeg kan vedhæfte et billede fra tlf - det er jeg en dør til men prøver ;)
2
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 5. mar 2016, 17:26

Her er hun :lun:

image.jpeg
25
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 5. mar 2016, 17:28

:love2: :love: :lun:

Hvor er hun fantastisk..

Det er sgu godt lavet, Gerbil :dåne:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 5. mar 2016, 18:19

Er personligt helt vild med de tykke kinder og dobbelthagen - mors lille fede baby :love:

image.jpeg
8
Formerly known as Gerbilwoman :)

Tilbage til "Graviditet"