Fucked op ledelse

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 1. mar 2016, 14:03

Dikus skrev:Jeg ville ikke skrive mere til hende. Men konsekvent oplyse det til kommunen


Jeg har ikke skrevet noget til hende, det var i januar jeg meddelte hende pr mail hvornår jeg var raskmeldt fra. Hun bliver ved med at oplyse at jeg ikke har genoptaget arbejdet, men altså, det er jo fordi jeg er fritstillet :stoned:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Lurende Peber » 1. mar 2016, 14:05

LaScrooge skrev:
Dikus skrev:Jeg ville ikke skrive mere til hende. Men konsekvent oplyse det til kommunen


Jeg har ikke skrevet noget til hende, det var i januar jeg meddelte hende pr mail hvornår jeg var raskmeldt fra. Hun bliver ved med at oplyse at jeg ikke har genoptaget arbejdet, men altså, det er jo fordi jeg er fritstillet :stoned:
Gem AL korrespondance. Hun kan potentielt lave en del rav i den, den dag hun skal redde sin egen røv.
Dælme godt du slap væk :blomst:
4
Registreret Gammel Gris :gris:
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf fisken80 » 1. mar 2016, 15:44

Ej men ts, dén tjeneste kan du da godt lige gøre hende.... spare hende for nogen penge. Hun var jo så rummelig og imødekommende da du var ansat...

(ironi kan forekomme)
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 2. mar 2016, 10:37

fisken80 skrev:Ej men ts, dén tjeneste kan du da godt lige gøre hende.... spare hende for nogen penge. Hun var jo så rummelig og imødekommende da du var ansat...

(ironi kan forekomme)


Ja, ikke? Jeg mener, hvorfor skulle jeg ikke synes det var helt fint at blive tævet rundt til alle mulige "initiativer" af kommunen, så jeg kan blive helbredt for en sygdom jeg ikke har, bare så hun kan få refunderet lønnen?

Seriøst, hvis det bare handlede om at medgive at jeg var syg så hun kunne få lønnen refunderet, så fint med mig, det kunne jeg da godt (eller, nej, men nu lader vi lige som). Men det er jo ikke det det handler om. Hvis jeg er sygemeldt på en måde så jeg skal have sygedagpenge, så skal jeg deltage i alt muligt shit så jeg kan blive en produktiv arbejdsbi igen. Samtidig bliver alt registreret og jeg mister retten til privatliv og retten til at sige fra overfor noget jeg ikke vil være med til. No fucking way og jeg gider at skulle slæbes igennem sådan en mølle for at hun kan få refunderet sine lønomkostninger. Problemet opstod kun fordi hun er en sindssygt inkompetent leder og jeg er ikke den første der har reageret på det, så måske var det hende der burde komme i et forløb med kommunen? Jeg tror vi ville spare mange penge på at lægge fokus på hende noget tid.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 73
Likede indlæg: 837

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Kasper » 3. mar 2016, 20:31

LaScrooge skrev:Min gamle chef har nu 2 gange sendt en refusionsopkrævning til Københavns Kommune hvor hun oplyser at jeg er sygemeldt og hun derfor skal have refunderet dele af lønnen. Jeg bliver ved med at skrive at jeg er raskmeldt og derfor ikke kan bekræfte de oplysninger hun sender. Her senest har hun ment, at hun skulle have refundeet fra 13. februar til 29. februar, fordi jeg har været sygemeldt. Det har jeg bare ikke. Jeg var raskmeldt fra d. 8. februar, hvilket jeg har skrevet til hendes i en mail OG oplyst til den samtale hvor jeg blev fyret. Så jeg fatter ikke hvorfor hun bliver ved. Og KAN hun seriøst bare blive ved med det? Det er sygt irriterende.


Er det ikke ulovligt, hvis hun godt VED, at du er raskmeldt? Altså, hun prøver vel at score nogle penge hos kommunen, som hun ikke har krav på. I andre sammenhænge kalder man den slags "socialt bedrageri".
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 4. mar 2016, 09:58

Kasper skrev:
LaScrooge skrev:Min gamle chef har nu 2 gange sendt en refusionsopkrævning til Københavns Kommune hvor hun oplyser at jeg er sygemeldt og hun derfor skal have refunderet dele af lønnen. Jeg bliver ved med at skrive at jeg er raskmeldt og derfor ikke kan bekræfte de oplysninger hun sender. Her senest har hun ment, at hun skulle have refundeet fra 13. februar til 29. februar, fordi jeg har været sygemeldt. Det har jeg bare ikke. Jeg var raskmeldt fra d. 8. februar, hvilket jeg har skrevet til hendes i en mail OG oplyst til den samtale hvor jeg blev fyret. Så jeg fatter ikke hvorfor hun bliver ved. Og KAN hun seriøst bare blive ved med det? Det er sygt irriterende.


Er det ikke ulovligt, hvis hun godt VED, at du er raskmeldt? Altså, hun prøver vel at score nogle penge hos kommunen, som hun ikke har krav på. I andre sammenhænge kalder man den slags "socialt bedrageri".


Jeg ved det ikke, men jeg tænker det. Jeg overvejer om jeg skal ringe til min fagforening og høre om jeg kan gøre noget. Det der generer mig ved det er at jeg hver eneste gang skal udfylde erklæringer på tro og love. Jeg kan ikke bare lade være, fordi jeg allerede har meddelt både hende og systemet at jeg altså er rask.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 73
Likede indlæg: 837

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Kasper » 4. mar 2016, 15:47

LaScrooge skrev:Jeg ved det ikke, men jeg tænker det. Jeg overvejer om jeg skal ringe til min fagforening og høre om jeg kan gøre noget. Det der generer mig ved det er at jeg hver eneste gang skal udfylde erklæringer på tro og love. Jeg kan ikke bare lade være, fordi jeg allerede har meddelt både hende og systemet at jeg altså er rask.


Du kunne også ringe til kommunen og forklare dem problemstillingen. Står der ikke et navn på en sagsbehandler i dokumenterne?
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 5. mar 2016, 20:13

Kasper skrev:
LaScrooge skrev:Jeg ved det ikke, men jeg tænker det. Jeg overvejer om jeg skal ringe til min fagforening og høre om jeg kan gøre noget. Det der generer mig ved det er at jeg hver eneste gang skal udfylde erklæringer på tro og love. Jeg kan ikke bare lade være, fordi jeg allerede har meddelt både hende og systemet at jeg altså er rask.


Du kunne også ringe til kommunen og forklare dem problemstillingen. Står der ikke et navn på en sagsbehandler i dokumenterne?


Der står ingen navne nævnt, det er et oplysningsskema man udfylder og så bliver man kontaktet når de har registreret og evalueret de oplysninger man har givet.

Jeg ringede til sygedagpengeteamet og snakkede med dem om det. Ham jeg talte med sagde, at han kunne se, at begge sager var blevet annulleret, altså at de ikke har accepteret nogle af hendes krav. Det første sikkert fordi hun havde skrevet for mange dage på og derved ikke oplyst korrekt, selvom hun kunne have fået refusion for 3 uger, hvis hun havde udfyldt dem korrekt. Han sagde også, at jeg næste gang (hvis der kommer en næste gang) ikke behøver at udfylde skemaet, men blot kan ringe ind, da de kan se historikken. Jeg spurgte, om det var ulovligt det hun gjorde, og han sagde at det var det, men eftersom de ikke havde udbetalt nogle penge til hende, så var det ikke noget de gik videre med. Jeg tænker, at jeg, hvis der kommer et urigtigt skema mere, samler den korrespondence jeg havde med hende om min sygdom og raskmelding og sender det til teamet. Så kan det være, at de tager kontakt til hende om det.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. mar 2016, 20:16

Ærgerligt og beklageligt at forsøg på socialt bedrageri ikke forfølges :boo:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 5. mar 2016, 20:19

DetSorteCirkus skrev:Ærgerligt og beklageligt at forsøg på socialt bedrageri ikke forfølges :boo:


Ja, det kan jeg kun erklære mig enig i.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 73
Likede indlæg: 837

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Kasper » 5. mar 2016, 20:30

DetSorteCirkus skrev:Ærgerligt og beklageligt at forsøg på socialt bedrageri ikke forfølges :boo:


Det handler vel om, at de ressourcer de ville bruge på at gøre en sag ud af det ikke kan betale sig i forhold til hvad de får ud af det, hvis hun f.eks. siger "Nårh, upsi! Jeg havde kommet til at skrive forkerte datoer!".
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 5. mar 2016, 20:38

Kasper skrev:
DetSorteCirkus skrev:Ærgerligt og beklageligt at forsøg på socialt bedrageri ikke forfølges :boo:


Det handler vel om, at de ressourcer de ville bruge på at gøre en sag ud af det ikke kan betale sig i forhold til hvad de får ud af det, hvis hun f.eks. siger "Nårh, upsi! Jeg havde kommet til at skrive forkerte datoer!".


Det tror jeg også. Og de havde jo heller ikke korrigeret hendes første anmodning så den stemte overens med de oplysninger jeg gav, bare afvist den. Så må hun selv rode med at give de rigtige oplysninger.

Men jeg kunne godt forestille mig, at de ville gøre noget ud af det hvis hun bliver ved og jeg dokumenterer, at hun bevidst forsøger at få penge hun ikke har krav på. Ud over den oprindelige mail ligger der nu to skemaer hvori jeg i et åbent kommentarfelt begrunder min afvisning af oplysningerne. Ergo har hun fået besked 3 gange nu og så hun kan ikke påstå være i god tro. Og ikke nok med at det er bedrageriforsøg, det er også spild af ressourcer for et system, der ikke har for mange at gøre godt med i forvejen.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 73
Likede indlæg: 837

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Kasper » 5. mar 2016, 21:05

LaScrooge skrev:Det tror jeg også. Og de havde jo heller ikke korrigeret hendes første anmodning så den stemte overens med de oplysninger jeg gav, bare afvist den. Så må hun selv rode med at give de rigtige oplysninger.

Men jeg kunne godt forestille mig, at de ville gøre noget ud af det hvis hun bliver ved og jeg dokumenterer, at hun bevidst forsøger at få penge hun ikke har krav på. Ud over den oprindelige mail ligger der nu to skemaer hvori jeg i et åbent kommentarfelt begrunder min afvisning af oplysningerne. Ergo har hun fået besked 3 gange nu og så hun kan ikke påstå være i god tro. Og ikke nok med at det er bedrageriforsøg, det er også spild af ressourcer for et system, der ikke har for mange at gøre godt med i forvejen.


Hvis det var mig, havde jeg gjort, hvad jeg kunne, for at få hende ned med nakken. Du ved, af... principielle årsager :devil:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 5. mar 2016, 22:21

Kasper skrev:
LaScrooge skrev:Det tror jeg også. Og de havde jo heller ikke korrigeret hendes første anmodning så den stemte overens med de oplysninger jeg gav, bare afvist den. Så må hun selv rode med at give de rigtige oplysninger.

Men jeg kunne godt forestille mig, at de ville gøre noget ud af det hvis hun bliver ved og jeg dokumenterer, at hun bevidst forsøger at få penge hun ikke har krav på. Ud over den oprindelige mail ligger der nu to skemaer hvori jeg i et åbent kommentarfelt begrunder min afvisning af oplysningerne. Ergo har hun fået besked 3 gange nu og så hun kan ikke påstå være i god tro. Og ikke nok med at det er bedrageriforsøg, det er også spild af ressourcer for et system, der ikke har for mange at gøre godt med i forvejen.


Hvis det var mig, havde jeg gjort, hvad jeg kunne, for at få hende ned med nakken. Du ved, af... principielle årsager :devil:


Når jeg er godt etableret i et nyt job kan det være, at jeg bliver mere irriterende .. eh, principiel. :-D
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 7. mar 2016, 12:13

Jeg har ringet til kontaktpersonen for lige at høre hvad der sker. Jeg fik fat i studentermedhjælperen, som ville lægge en besked hos ham. Da jeg sagde mit navn og at jeg var blevet inviteret til samtale, svarede hun, at så vidste hun godt hvem jeg var. Gad vide hvad det betyder? Mon de har fremvist kandidaterne for de ansatte og inddraget dem i udvælgelsen? Det ville egentlig være ret cool, når det er så lille en arbejdsplads. Så skal kemien virkeligt være god.

Og det var vildt fedt, for hun lød enormt sød og hjælpsom. Det samme gjorde den fastansatte jeg snakkede med, da jeg ringede på stillingen i første omgang. Rare, rolige, professionelle og overskudsagtige. My kind of people.
3
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"