Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Mangoness » 6. mar 2016, 10:31

Hvilke dumme ting har du gjort som barn? :)

Troede du nogle mærkelige ting, som senere viste sig at være forkerte? :)

Som barn troede jeg, at nu højere man var, nu ældre var man. Det gav logisk mening for mig, for nu ældre man er, nu længere tid har man haft til at vokse. Jeg opdagede så i børnehaveklassen, at det nok ikke gav mening alligevel. Læreren opstillede et hjul med folks fødselsdage, og jeg kunne se, at jeg var en af de ældste i klassen - men højdemæssigt var jeg en af de laveste. :gisp:

Som barn troede jeg, at alle frø-lignende væsner levede i vand. Så hvis jeg fandt et frø-lignende væsen, så puttede mig og nabopigen væsnet i en balje med vand. Min far fandt senere døde frø-lignende væsner i baljen...opps... jeg troede, at vi gjorde noget godt :whine:
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Urtekussen » 6. mar 2016, 10:35

Jeg havde fået lidt galt fat i det med torden, som skyldtes at kold og varm luft mødtes. Så jeg brugte meget længe på badeværelset, i et forsøg på at blande koldt og varmt vand i det helt rigtige forhold, så jeg kunne lave torden.

Jeg troede at Amsterdam lå på Sjælland

Jeg troede på min far, da han fortalte at købmanden manglede en finger, fordi den var knækket af oppe i næsen på ham engang. Kan huske hvordan jeg forsøgte at lure op i næsen på ham, for at se stumpen.

Første gang jeg så negere (det hed det dengang!) var i børnehaveklassen. Jeg kan huske at vi skulle spise noget etnisk mad de havde lavet til os, og det bestod blandt andet af kartoffelmos, som de rullede til små kugler. Jeg kan huske at det undrede mig, at det ikke blev sort, for de havde så beskidte håndflader :blush:
12
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Novella » 6. mar 2016, 10:35

Jeg har stået mange gange og stirret på stjernehimlen for måske at opleve en af stjernerne falde. Tænk hvis jeg nu fx så en af dem fra Karlsvognen falde?

:genert:
4
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. mar 2016, 10:38

Jeg havde hørt, at geder spiste alting - også papir og konserves. Så når min veninde og jeg legede, at vi var geder, spiste vi op mod en halv rulle køkkenrulle.
19
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Mangoness » 6. mar 2016, 10:50

Årh, jeg er lige kommet i tanke om, at jeg som barn bed glas i stykker, når jeg drak af dem :nerve: :tie:

Jeg skar mig aldrig :forvirret:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf HappyPaww » 6. mar 2016, 10:52

Kriminalpolitiet hed Remouladepolitiet i mit hoved...
4
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Flora » 6. mar 2016, 11:40

Mangoness skrev:Årh, jeg er lige kommet i tanke om, at jeg som barn bed glas i stykker, når jeg drak af dem :nerve: :tie:

Jeg skar mig aldrig :forvirret:


Det har jeg også gjort. Jeg skulle vise jeg kunne drikke af glasset uden at bruge hænderne, så jeg tog det mellem tænderne og drak hvorefter glasset splintrede i munden på mig :tie:. Heldigvis skete der ingenting, men jeg lærte da at bruge hænderne til at holde på glasset :sarkasme:
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8191

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Anilara » 6. mar 2016, 14:41

Jeg troede Albertslund var en fornem bydel. Tror jeg sammenlignede med Charlottenlund. Det lød godt.

Jeg troede Big fat snake sang "Vor's varme dam" (Bonsoir Madame).

Jeg troede vand bare var tyk luft, så forsøgte mange gange at trække vejret under vandet i badekarret....
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf LadyFox » 6. mar 2016, 14:58

Jeg troede der var unde nisser nede i Enghave Parken, jeg havde dog aldrig det dem for de gemte sig jo bare.
Jeg troede også der var vampyrer dernede, for det havde min mor og søster fortalt mig, jeg troede dog ikke på dem da de fortalte det var løgn da jeg blev bange, det sagde de jo bare for jeg ikke skulle være bange.

Da vi i en periode var genhuset troede jeg at alle nazisterne (som jeg ikke vidste hvad var) boede nede i vores kælder, for der var tegnet hagekors på væggen.
0
...
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Mangoness » 6. mar 2016, 15:08

Anilara skrev:Jeg troede vand bare var tyk luft, så forsøgte mange gange at trække vejret under vandet i badekarret....


Det minder mig sjovt nok om det her :stoned:



Ak, ja...jeg elskede den lille havfrue 2 :lun:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Julie » 6. mar 2016, 15:20

Jeg var af den opfattelse, at fuglefjer var fyldt med bakterier, og at man skulle holde sig fra dem - ellers ku man jo blive syg..

Dåser var farlige at drikke af, de kunne nemt skære ens tunge i stykker..

Balloner var også farlige at puste op, for man kunne komme til at sluge dem - og så blive kvalt..

Hvis man sutter på ens hår, så knækker det.

.. Alle de her ting, er noget min mor har bildt mig ind.. Jeg var over 18, før jeg fandt ud af, at andre børn ikke havde fået af vide at fuglefjer og dåser var farlige.. Min kæreste var flad af grin, da jeg fortalte om fuglefjerene - jeg troede jo ligesom, at det var noget alle børn havde fået af vide.. :genert:
3
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8191

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Anilara » 6. mar 2016, 15:35

Nåh ja! Jeg samlede på fulglefjer (i modsætning til Julie åbenbart :-D )
Jeg havde virkelig mange, og klistrede dem på min kedeldragt med tape, og sprang så ud fra hundehusets tag 200 gange tror jeg... Min største drøm var at kunne flyve!
10
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Mangoness » 6. mar 2016, 15:35

Julie skrev:Dåser var farlige at drikke af, de kunne nemt skære ens tunge i stykker..


:nerve:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Filipai » 6. mar 2016, 15:36

Jeg troede at mine forældre altid lavede speciel sovs til mig, da jeg kun kunne lide brun sovs.. I virkeligheden var alt sovs, ligegyldigt om det var bearnaise eller tomatsovs, farvet med brun kulør.
16
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Mi55y » 6. mar 2016, 16:10

Da min lillesøster fortalte mig, at vores forældre havde bollet for at få børn, så påstod jeg hårdnakket, at man godt kunne få børn af at kysse. Denial, denial, denial...

Jeg troede, at alt tv og film var live, så når man besluttede sig for at se en VHS, så måtte skuespillerne skynde sig på plads og genopføre.
13
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Livets forhold"