Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Little_Woman » 6. mar 2016, 07:03

Jeg drømmer om kærlighed - at få og give i langt højere grad end nu.

Jeg drømmer om kærlighed til det barn jeg så brændende ønsker mig, men som er så svært for mig at få, trods utallige forsøg.

Jeg drømmer om kærlighed til en mand, og fra en mand, om at elske og blive elsket.

Er de ting til stede, en af dem eller, oh lykke, begge - så drømmer jeg ikke om mere. Materielle ting har jeg, eller kan jeg få, og i det store hele har jeg et solidt, rart hverdagsliv. Men jeg ønsker mig så brændende både mand og barn.

Edit: om det er realistisk? Det ved kun de højere magter. Barnet kommer ikke let til mig, det kan jeg vist godt konkludere, men jeg tror ikke lægevidenskaben helt har opgivet mig. Endnu. En mands kærlighed? I teorien er alt jo muligt, i praksis.. ja, det vil tiden vise.

Lyder jeg trist? Det er jeg også.. Har netop kontaktet en tidligere brugt psykolog for at vende det hele; især barnløsheden, for det gør godt nok ondt.
Senest rettet af Little_Woman 6. mar 2016, 08:39, rettet i alt 1 gang.
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Lilleluftballon » 6. mar 2016, 07:07

Drømmer om mange ting:
Et job jeg er 100 procent engageret i, hvor jeg elsker at møde op om morgenen.helt sikkert den sværeste, jeg har så svært ved at finde ud af hvad det er jeg elsker.

At kunne rejse en masse med min lille familie. Det kræver nok mest tid, for pt med meget små børn sætter det lidt begrænsninger. Men om lidt er de store, og vores økonomi er heldigvis god.

At bo et par år i et andet land med min familie. Det virker ikke helt urealistisk efter min mand har skiftet karriere vej.

På den mindre skala: en lidt større bolig. Vi er dog meget selektive med hvor vi vil bo, så det kræver at der bliver noget ledigt. Men ellers bestemt muligt.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Novella » 6. mar 2016, 07:14

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at leve af at lave tegneserier, altså tegne dem og fortælle historier på den måde. Jeg ville også gerne skrive romaner, og jeg har en 7-8 påbegyndte manuskripter i skuffen.

Er det realistisk? Not really. Jeg har en familie at forsørge; og jeg leverer 2/3 af husstandsindkomsten. Måske om nogle år, når mine unger er flyttet ud og vi sidder med en rimelig husleje og en lavere gæld.
1
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Suzan » 6. mar 2016, 07:23

Jeg drømmer om at blive mere arbejdsom og struktureret, så jeg kan tjene lidt på mine kreative udfoldelser.

Jeg drømmer om at have en virkelig flot have og om at sætte en lille vejbod op med frugt og stauder.

Jeg drømmer om at lære nogle flere hestefolk at kende og have det virkelig sjovt med dem.
0
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 477
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Sukisaki » 6. mar 2016, 08:44

Lige nu drømmer jeg om at finde ud af hvad min drøm er! Det håber jeg er realistisk :)

Jeg knækkede nakken på min gamle drøm, fordi jeg havde urealistiske forventninger til mig selv.
Så nu er jeg blevet tvunget til at genopfinde mig selv, på en masse områder af mit liv. Tror jeg har haft identitetskrise i forskellige grader hele mit voksen-liv, og nu er den på fuld styrke.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Modesty Blame » 6. mar 2016, 08:51

Nyt job, hus på landet, mand og barn. 50 % er realistisk.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Urtekussen » 6. mar 2016, 10:36

Et enkelt barn mere
Købe lidt jord til og få et hønsehus

Det burde kunne lade sig gøre :deer:
1
2011
2015
2018
2020
2023
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf avdotja » 6. mar 2016, 10:50

Hm...godt spørgsmål. Man burde jo have nogle større mål at arbejde hen imod. Lige nu tror jeg at det eneste jeg kan svinge mig op til er at lære et nyt sprog - så det burde jeg vel sådan set kaste mig ud i :)

EDIT: Nå ja - og at komme i markant bedre form. Det arbejder jeg allerede på
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Urtekussen » 6. mar 2016, 10:51

^
Nåja, jeg har også en drøm om at komme i en str 40 igen.

Det er nok den mest urealistiske :lol:
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Vixen » 6. mar 2016, 12:17

Jeg har i mange år haft en drøm om at bo og arbejde i udlandet. Men ikke et hvilket som helst land, og heller ikke for enhver pris. Jeg er kræsen, og gider ikke slide i det og bruge en masse penge og energi på så stor en ting, hvis jeg ikke virkelig brænder for det. Og meget uventet gik den drøm simpelthen i opfyldelse i torsdags!

Jeg havde ansøgt om en praktikplads på den danske ambassade (den politiske afdeling) i Australien - og jeg har fået pladsen! :nerve: :ivrig: :klap: :panik:
Det er så surrealistisk, men nu skal jeg altså flytte til Canberra pr. 1. august og bo og arbejde der i et halvt år - og min kæreste tager med!

Det betyder, at vi må udsætte vores anden, heldigvis fælles, drøm: nemlig børn. Vi var jo egentlig gået igang, men det lod vente på sig. Og det har jeg det virkelig fint med. Planen er nu, at vi går i gang igen lige inden, vi skal afsted, og så må vi se, hvad der sker.


Men dybest set er mine fremtidsdrømme ret almindelige; et spændende job, som lægger sig op ad min uddannelse - og det vil denne praktik forhåbentlig bringe mig endnu tættere på - samt at stifte familie med min kæreste. Få et charmerende lille hus med en sydvestvendt terrasse, så vi kan sidde dér med vores venner og drikke mousserende vin og høre solsortene kvidre i den lune sommeraften imens vores og vennernes unger render rundt og leger eller er teenage-hemmelige på deres værelser.

Vi ved allerede nu, at vi har og får økonomi til at kunne leve et behageligt liv med det, vi har brug for, og det er jo virkelig heldigt. Jeg er faktisk bare ret godt tilfreds. Jeg omgiver mig med søde, inspirerende, kloge og sjove mennesker på daglig basis, og har kun lyst til at kyle min kæreste ud af vinduet en sjælden gang i mellen. Jeg er glad for mit studie og har masser af forhåbninger for fremtiden. Det er sgu meget godt, det hele, lige nu. :)

Edit: Nåja, jeg tror, det hele er ret realistisk.
15
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Lykke » 6. mar 2016, 13:23

- at bo på landet
- aldrig optage et stort lån
- kun arbejde af lyst
- at min mand finder drømmejobbet
- at kunne holde barnet hjemme indtil hun kan starte i børnehave, og her gerne kun gå deltid.
- at kunne uddanne mig videre inden for noget jeg brænder for.
- at få flere børn
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Lykke » 6. mar 2016, 13:28

Om det er realistisk... Ja det tror jeg faktisk det er. Er dog i tvivl om det at holde vores barn hjemme, men lige nu har manden et år på sådan en passe barn hjemme ydelse, så for nu kan hun blive herhjemme med os til hun er 1,5, og så regner jeg med at tage resten af barslen. Så måske det kan lade sig gøre.

Arbejde, lån og hus er måske mere urealistisk. Men vi er vant til at klare os for lidt penge, så måske.
Drømme er nok også for mig, på et eller andet plan, lidt urealistiske. Og man må gå på kompromis med nogle ting for at få det opfyldt.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf avdotja » 6. mar 2016, 13:33

...
Senest rettet af avdotja 6. mar 2016, 14:23, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Anilara » 6. mar 2016, 13:49

Min drøm er at kunne holde så meget fri som muligt.
Jeg arbejder for at holde fri. Men jeg arbejder sygt meget, for at få en god opsparing, så jeg kan tillade mig at holde fri. Det er vel realistisk i et vist omfang. Jeg ville gerne kunne leve livet uden et arbejde, men det er urealistisk. Til gengæld er jeg god til at spare op, så måske kan jeg gå tidligere på pension end mange andre.

Så drømmer jeg om at få hund. Det er meget realistisk.
0
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvad er din drøm? Er den realistisk - og er den det hele værd?

Indlægaf Guldfisk » 6. mar 2016, 14:00

Jeg drømte om at få et job, der var relevant for min uddannelse. Og det har jeg i den grad opnået.

Nu venter jeg og ser, om der dukker en ny drøm op :)
0

Tilbage til "Livets forhold"