Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12953
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3534
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55692
Kontakt:

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ado » 6. mar 2016, 11:15

achillaxedprune skrev:Vi har lige været til scanning i dag... 2 små hjerteslag var at finde derinde. Hold nu FAST, hvor er jeg bare glad!! :banan:

Vi skal til scanning igen om en 10 dages tid, da tvillingegraviditeter skal følges tæt... Men jeg er bare så glad og føler helt inde i det inderste, at det er det helt rigtige. Så jeg svæver rundt på en lyserød sky og er bare så glad. Jeg smiler hele tiden. 2 små basser. :lun:
... Og NU tør jeg godt begynde at købe lidt ind til babyerne og få læst lidt mere op... Også selvom jeg kun er 7 + 1, så er jeg sikker på, at alt er som det skal være. Det skal nok nå at ændre sig 100 gange i løbet af graviditeten, men lige nu er alt bare rosenrødt og lykkeligt og perfekt. Alt er som det skal være. :lun:



Ej, hvor er det dog fantastisk! :lun: :love2: Kæmpe kæmpe tillykke! Jeg glæder mig sådan til at se mavebilleder. Og uh...måske I får kobberbørn? :lun:
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12181

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 6. mar 2016, 11:20

Lilleluftballon skrev:
achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:Det lyder godt - brok kan man jo ikke rigtigt bruge til noget. Bekymringer skal der derimod være plads til. Er dog sikker på at glæde og forventning nok skal overskygge det hele når i lige får sunket nyheden.
Hvordan har du det, sådan fysisk?


Du har ret... Ægte bekymring skal der være plads til. :)

Hvor er du sød, du spørger. :) jeg har desværre været lagt ned af noget influenza-lignende noget siden onsdag... Med feber, ondt i halsen, snottet osv. Jeg var dog til lægen i fredags, efter pålæg fra fertilitetsstedet, da jeg skulle podes for streptokokker - var det dét, så skulle jeg nemlig i behandling. Heldigvis var det ikke dét, så jeg har ligget hjemme under dynen med ild i pejsen. Og en masse snotpapir over det hele... Jeg har været rigtig sexet. :lol:

Af graviditets"problemer", der har jeg haft en del kvalme, men heldigvis kun kastet op få gange.. Så jeg tror, jeg er sluppet relativt billigt på den front... Det må gerne fortsætte!

Hvad med dig? Hvordan har du det? :)


Hvor godt at høre at du ikke er lagt ned af kvalme, man hører jo bare tit at tvillinger er dobbelt så hårde ved moderen. Og æv med snot, det er heller ikke sjovt når man er gravid!

Jeg er helt frisk igen, efter to måneders døgnkvalme. Er stadig mere træt end jeg plejer, men ikke invaliderende, skal bare lidt tidligt i seng. Ellers opfører kroppen sig fint (7-9-13).


Jeg anede ikke, at tvillinger skulle være dobbelt så hårde ved moderen... Giiiisp! :gisp:

Og ja, man er vildt træt hele tiden... Jeg har præsteret at sove omkring 15 timer på én dag! :lol: det var helt åndssvagt. Men jeg krydser fingre for, at du siger farvel til kvalmen nu! Og at kroppen bliver ved med at opføre sig fint!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12181

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 6. mar 2016, 11:25

Ado skrev:
achillaxedprune skrev:Vi har lige været til scanning i dag... 2 små hjerteslag var at finde derinde. Hold nu FAST, hvor er jeg bare glad!! :banan:

Vi skal til scanning igen om en 10 dages tid, da tvillingegraviditeter skal følges tæt... Men jeg er bare så glad og føler helt inde i det inderste, at det er det helt rigtige. Så jeg svæver rundt på en lyserød sky og er bare så glad. Jeg smiler hele tiden. 2 små basser. :lun:
... Og NU tør jeg godt begynde at købe lidt ind til babyerne og få læst lidt mere op... Også selvom jeg kun er 7 + 1, så er jeg sikker på, at alt er som det skal være. Det skal nok nå at ændre sig 100 gange i løbet af graviditeten, men lige nu er alt bare rosenrødt og lykkeligt og perfekt. Alt er som det skal være. :lun:



Ej, hvor er det dog fantastisk! :lun: :love2: Kæmpe kæmpe tillykke! Jeg glæder mig sådan til at se mavebilleder. Og uh...måske I får kobberbørn? :lun:


Mange tak! Og der går lang tid før end der kommer mavebilleder. Det ville vist bare være delle-billeder det næste stykke tid. :lol: men ja, måske!! Jeg vil jo SÅ gerne have en rødhåret dreng - åhr, det ville jeg elske. Min mand, han håber dog på, at vi ikke får rødhårede børn. Men nu må vi se hvor stærke hans rødhårede gener er ( :kryds: for stærke!)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 6. mar 2016, 12:03

achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:
achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:Det lyder godt - brok kan man jo ikke rigtigt bruge til noget. Bekymringer skal der derimod være plads til. Er dog sikker på at glæde og forventning nok skal overskygge det hele når i lige får sunket nyheden.
Hvordan har du det, sådan fysisk?


Du har ret... Ægte bekymring skal der være plads til. :)

Hvor er du sød, du spørger. :) jeg har desværre været lagt ned af noget influenza-lignende noget siden onsdag... Med feber, ondt i halsen, snottet osv. Jeg var dog til lægen i fredags, efter pålæg fra fertilitetsstedet, da jeg skulle podes for streptokokker - var det dét, så skulle jeg nemlig i behandling. Heldigvis var det ikke dét, så jeg har ligget hjemme under dynen med ild i pejsen. Og en masse snotpapir over det hele... Jeg har været rigtig sexet. :lol:

Af graviditets"problemer", der har jeg haft en del kvalme, men heldigvis kun kastet op få gange.. Så jeg tror, jeg er sluppet relativt billigt på den front... Det må gerne fortsætte!

Hvad med dig? Hvordan har du det? :)


Hvor godt at høre at du ikke er lagt ned af kvalme, man hører jo bare tit at tvillinger er dobbelt så hårde ved moderen. Og æv med snot, det er heller ikke sjovt når man er gravid!

Jeg er helt frisk igen, efter to måneders døgnkvalme. Er stadig mere træt end jeg plejer, men ikke invaliderende, skal bare lidt tidligt i seng. Ellers opfører kroppen sig fint (7-9-13).


Jeg anede ikke, at tvillinger skulle være dobbelt så hårde ved moderen... Giiiisp! :gisp:

Og ja, man er vildt træt hele tiden... Jeg har præsteret at sove omkring 15 timer på én dag! :lol: det var helt åndssvagt. Men jeg krydser fingre for, at du siger farvel til kvalmen nu! Og at kroppen bliver ved med at opføre sig fint!


Haha, måske det bare er noget man siger;) kender i hvert fald flere tvillingemødre der har haft det ganske fint!
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 7. mar 2016, 13:23

Nu hvor det hele ligesom "startede" forkert ved NF skanning kan jeg ikke helt få ro på mit hoved. Jeg frygter at den lilles hjerte ikke slår og føler mig så urolig. Mon det slipper på et tidspunkt?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 7. mar 2016, 13:33

Æv marigold. Mon ikke det hjælper når du mærker liv? De små puf derindefra gør i hvert fald mig helt rolig.

Jeg har holdt fri idag. Har spist morgenmad to gange (den ene gang var det spagetti carbonara...), shoppet gravidtøj og en smule tøj til både den store og den lille i maven, kommet i bund med vasketøjet, sovet middagslur og fyldt køleskabet op. Nu er jeg iklædt bukser med mavestykke, laver frokost og glæder mig til at hente min lækre lille dreng snart. Ahh!
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 7. mar 2016, 13:34

Jeg lagde i øvrigt ud med at prøve at se en dokumentar om fattige børn i Danmark. Måtte give op efter ti min, tudede simpelthen så meget at jeg fik hovedpine...
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 7. mar 2016, 13:47

Og så ringede de fra OUH med svar på at barnet har en afvigelse på kromosom 15. Så vi skal til samtale på mandag :s
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. mar 2016, 15:02

Marigold skrev:Og så ringede de fra OUH med svar på at barnet har en afvigelse på kromosom 15. Så vi skal til samtale på mandag :s


For pokker altså! Det er godt nok lang tid at vente. Er rigtig ked af det på jeres vegne :(
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 7. mar 2016, 15:02

Åh nej marigold. Hvad betyder det? Der er da lang tid til mandag...
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 7. mar 2016, 15:08

Kan i hvert fald læse at det er nogle grimme handicaps :( De er i gang med at undersøge mine og mandens gener for alt efter hvem af os der er bærer eller "aktiverer" genet har det forskelligt udfald for barnet. Jeg har vist tabt alt håb nu for at ende med et raskt barn!
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. mar 2016, 15:16

Marigold skrev:Kan i hvert fald læse at det er nogle grimme handicaps :( De er i gang med at undersøge mine og mandens gener for alt efter hvem af os der er bærer eller "aktiverer" genet har det forskelligt udfald for barnet. Jeg har vist tabt alt håb nu for at ende med et raskt barn!


Puha, altså. Så giver det mere mening det tager så lang tid inden i skal til samtale. Jeg håber stadig for jer og jeres barn, men kan godt forstå i synes håbet er meget lille lige nu :ae:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 7. mar 2016, 15:18

Årh altså, det er ikke sjovt;(
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3724
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11268

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 7. mar 2016, 16:59

Det er jeg virkelig ked af Marigold. :(
0
Sorenspige
Indlæg: 7081
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9410

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 7. mar 2016, 19:17

Det er jeg rigtig ked af at høre, Marigold :ae:.

Håber stadig det bedste for jer :kys:.
0

Tilbage til "Graviditet"