Hvor har du dine ar fra?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Mangoness » 6. mar 2016, 10:28

Hvor har du dine ar fra? :)

Jeg har selv et ar på højre ankel. Jeg stod og sparkede til en bold, som min daværende hund så jagtede. Han havde snor på og på et tidspunkt kommer snoren løst omkring min ankel. Jeg når ikke at opdage det, før jeg har sparket til bolden igen, og snoren strammede om min ankel. Jeg fik en dyb hudafskrabning af det, som jo så nu er et ar. Så jeg har et evigt minde om min hund :D

Ellers har jeg en masse ar på begge mine knæ. Da jeg gik i omkring 3-4 klasse, så gik jeg i fritidsordning. Jeg plejede at hoppe over en jernkæde på vej til den anden afdeling af fritidsordningen. Under jernkæden var der asfalt. En dag hoppede jeg over den, men den var blevet strammet lidt op, så den var en smule højere, end den plejede. Så jeg snuplede og slog begge knæ ned i asfalten. Jeg fik nogle store sår ud af det og en del ar. Jeg slog også begge mine håndflader, men det har ikke efterladt nogen ar.

I 9ende klasse stod jeg på et waveboard i idrætstimen. Det var første gang, jeg prøvede sådan et - og det gik fint. Lige indtil det gik lidt for stærkt ned af bakke, og jeg væltede af waveboardet og slog min ryg og albue. Jeg fik et kæmpe blåt mærke på ryggen og et sår på højre albue, som nu er et ar.

Jeg har også et ar på højre hånd, efter jeg i hjemkundskab i 7ende klasse kom til at snitte et meget varmt ildfast fad med siden af hånden. :gisp:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Fru Sunshine » 6. mar 2016, 10:39

Jeg har rigtig mange ar.
De fleste er fordi jeg har skåret mig, savet mig i fingrene eller stået for tæt på bål med harpiks i træstykkerne.

Et enkelt er et hundebid, et andet fra min første kat, der blev så gal, at hun gav mig en ordentlig flænge i benet. Jeg har et, efter at have fået fjernet en bindevævsknude, to sammenhængende på mit venstre knæ efter fald, et på min venstre langefinger, hvor jeg blev hakket af en hane og så er der min operationsar på arme og mave.

Nå ja: jeg har også stadig ar efter at have reddet mig et par tredjegradsforbrændinger på armen.

Jeg har da også callemette- og koppevaccinationsar.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf HappyPaww » 6. mar 2016, 10:39

Har diverse ar på ryggen, i ansigtet og på brystey (vist 7-8 stykker) efter fjernelse af modermærker. De har været godartede og er kun fjernet af kosmetisk grunde.

Så har jeg et ca 4 cm langt ar på den ene fod, efter min søster og jeg skålede med nogle fine glas til en fest, og det smadret og et stykke skat gennem min strømpe og ned i oversiden af min fod. Jeg var 8...

Da jeg var et par og tyve syntes jeg det var en god idé at bruge en stor kokkekniv til at stikke i en overskåret citron for at presse saften ud. Den skar så igennem citronen og lige op i mit tommelfingerled. FYI: Det ligner et kyllingelår inden i :tie: Blev hentet af ambulance som min roomie ringede efter og jeg fik et par sting.

Mit allerbedste og flotteste ar, er det min søn kom ud af for 2,5 år siden :lun:
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Novella » 6. mar 2016, 10:41

Jeg har nogle små, meget diskrete operationsar. Man skal virkelig kende mig godt for at se dem.

Hen over lænden har jeg et vandret ar fra et væskebælte - altså sådan et med små vandflasker - fra da jeg løb meget for nogle år siden. Jeg kom hjem efter en tur på 20-25 km og vaklede i bad og... yawsa! :shock: så sved det pludselig sindssygt i vandstrålerne. Det tog flere uger før jeg fik hud på igen.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Animi » 6. mar 2016, 10:44

Jeg har et lille ar på min højre hånd, der stammer fra da jeg engang fandt ned fra et træ
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13004
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55905
Kontakt:

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Ado » 6. mar 2016, 10:45

- Et i hovedbunden/baghovedet fra et hundebid.

- Et på højre arm efter et stort modermærke blev fjernet.

- Ar efter blindtarmsoperation.

- Ar efter galdeoperation.

Og så har jeg nogle ar fra brandmærker. Erhversskade.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Viskelæder » 6. mar 2016, 10:54

Jeg kan ikke huske, hvor nogle af mine tydelige ar er fra. Ikke at jeg har så mange. Men jeg har et ret stort et på knæet, der er fra omkring 6. klasse, hvor jeg faldt på asfalten på vej over til svømning i skolen.
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1696
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3244

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf klumphen » 6. mar 2016, 11:26

Jeg har 4 små (2cm) ar forskellige steder på maven fra jeg fik fjernet blindtarmen. Og så har jeg et fint ar i baghoved fra et brandskab jeg bankede hovedet op i.
Dem på maven er næsten alle gemt under behåring, men det i baghovedet ses tydeligt.
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Maoam » 6. mar 2016, 12:15

Det her bliver pinligt... :lol:

Ar på begge knæ efter at være faldet som barn.
Ar på foden efter at have sparket ind i en potteplante. De grinede af mig på sygehuset, da det skulle syes.
Ar fra modermærke.
Ar efter at have skåret mig med en hobbykniv.
Ar efter at have skåret mig i fingeren med med køkkenkniv.
Store og små ar på begge hænder og arme fra at have brændt mig på ovnen og andre varme ting i køkkenet. To store ar på min ene overarm fik jeg med en uges mellemrum.
Ar fra springform, der klemte min finger.
Lille operationsar.
Ar på armen fra takkerne på en tapeholder.
Ar på hånden efter en pige fra min klasse satte neglene i min hånd.
Ar fra en bums ved min mund, der ligner et ar fra en piercing.
Senest rettet af Maoam 6. mar 2016, 12:25, rettet i alt 1 gang.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Torn » 6. mar 2016, 12:19

Jeg faldt en gang ned gennem en plastikstol, smadrede låret igennem armlænet, der til gengæld sprættede mit lår op. Det krævede en del sting og er i dag et grimt minde om, at jeg ikke skal balancere på ryglænet af en tynd plastikstol.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Mani » 6. mar 2016, 12:25

Jeg har små ar efter mine knæoperationer og et større fra min skulder.

Jeg har ar på hænderne fra at skærer mig eller brænde mig i køkkenet.

Og jeg har mærker efter cigaretter der er blevet skoddet på mig.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Lurende Peber » 6. mar 2016, 12:37

Gammel tosse var tidligere ung tosse. Så jeg har nogenlunde kronologisk:
Calmette(?) vaccinationer 2xØ 0.8 venstre skulder
Ar fra blindtarmsoperation ; 10 cm højre side af vom
Asfalteksem hen over næseryg
Plet ar på højre underarm fra at ryge gennem en rude
Lille knivar højt oppe på venstre bryst fra fjol med ven
Ar fra fod op ad venstre skinneben samt 2x5cm på knæ efter trafikuheld
Plus alle småtterierne, men meget er forsvundet/utydeligt nu

Sikke stille jeg efterhånden lever :-p
Senest rettet af Lurende Peber 6. mar 2016, 12:41, rettet i alt 1 gang.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf LadyFox » 6. mar 2016, 12:39

- Knap 20 cm grimt ar på venstre under arm, efter to operationer grundet min arm blev ved at brække det samme sted, og til sidst ikke gad vokse rigtigt sammen.
- Et lille under hagen efter et fald på rulleskøjter lige ned i et glasskår.
- Et lille under foden efter at have trådt et rusten søm igennem et par Buffalo's.
- Et oven på hånden fordi der blev slukket en smøg i min hånd.
- Et lille et i panden, der faldt jeg vist også rulleskøjter.
- Rigtig mange ar på arme, mave, lår, bryst pga. af fortid som cutter.
- Og så står der "luder" meget utydligt på min mave, efter et overfald.
0
...
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Anne Droid » 6. mar 2016, 13:19

Jeg har ar
- på foden efter 3. gradsforbrændinger
- ved det ene knæ efter snubleuheld og to små efter den efterfølgende kikkertoperation af knæet
- efter fødsel
- efter fjernelse af modermærke på det ene bryst
- på en finger efter jeg arbejdede med berberis og fik blodforgiftning
- på pegefingerknoen og aner ikke hvorfor
- efter vaccinationer

Når jeg tænker på alle de tåbelige ting jeg har lavet, så burde der være flere. Men jeg heler godt og brækkede lemmer giver ikke ar...
0
Klimatosse
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Hvor har du dine ar fra?

Indlægaf Lækre Arne » 6. mar 2016, 15:02

Jeg har et 15 cm langt ar midt på brystkassen. Jeg er hjerteopereret som 6 årig.
Det er et fint ar. Jeg har faktisk aldrig følt mig skæmmet af det. Egentlig har jeg altid været ret glad for det :blush2:

Jeg har 10 små operationsar fordelt på inderlår, mave og underarme. De er vel godt 3-5 cm hver, og er fra fjernelse af fedtknuder.

Et mindre ar i panden, fra et regulært hul-i-hovedet, fordi jeg løb (meget stærkt åbenbart ) ind i en låst jernlåge, på fritidshjemmet.

Et helt lige hug på næseryggen ml. øjnene. Det var kanten af en ph lampe over spisebordet, som min fætter mente skulle tyres i ansigt på lille toårige mig.

Og så har jeg faktisk et ar i tungen, fra en smørekniv jeg havde i munden da jeg faldt ned af min triptrap som barn. Det skulle eftersigende have set meget drabeligt ud.

Jeg har utallige skære og brandsår på hænderne efter mange år i restaurationsbranchen, og foran kødgryderne.

Jeg har piercingar flere steder også. Og så har jeg to under brysterne.
Og selvfølgelig ar efter indgroede hår :badr:
0

Tilbage til "Livets forhold"