Hvornår havde du sidst lus?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf Novella » 6. mar 2016, 11:50

Jeg er så nødt til at indskyde, at balsammetoden kun virker i nogen grad. Jeg har kun oplevet, at Hedrin reelt virker (det kan de heller ikke blive immune over for). Jeg har kæmpet vintre efter vintre med unger som i ugevis/månedsvis blev ved at have lus. Alle huer ryger i fryseren, alle børster bliver kogt og ingen må dele dem, der bliver kæmmet, kæmmet og kæmmet - og alligevel kommer de hjem med nye udbrud, så jeg IGEN er nødt til at ødelægge mit eget hår med Hedrin. Jeg kunne kvæle andre forældre nogle gange.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf decibell » 6. mar 2016, 12:16

Novella skrev:Jeg er så nødt til at indskyde, at balsammetoden kun virker i nogen grad. Jeg har kun oplevet, at Hedrin reelt virker (det kan de heller ikke blive immune over for). Jeg har kæmpet vintre efter vintre med unger som i ugevis/månedsvis blev ved at have lus. Alle huer ryger i fryseren, alle børster bliver kogt og ingen må dele dem, der bliver kæmmet, kæmmet og kæmmet - og alligevel kommer de hjem med nye udbrud, så jeg IGEN er nødt til at ødelægge mit eget hår med Hedrin. Jeg kunne kvæle andre forældre nogle gange.


Jeg har heller ikke givet udtryk for, at det er den eneste rigtige løsning. Der vil sikkert være flere, der har samme oplevelser som dig, men om det så skyldes, at de bliver smittet igen, eller man har overset en lus, det er jo ikke til at vide. Jeg ville dog stadig foretrække at lægge ud med balsamkæmning af hensyn til håret og helbredet. Gift er gift, og det er ikke til at vide, hvad det gør ved os på langt sigt.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf Orchidea » 6. mar 2016, 12:35

Jeg har aldrig haft lus og heller ikke mine drenge. Jeg håber det bliver ved sådan, for det lyder så uoverskueligt at skulle af med dem igen.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf Anilara » 6. mar 2016, 16:27

Da jeg gik på efterskole. Jeg kom af mirakuløse årsager af med dem, udelukkende ved hjælp af kam... Jeg købte aldrig det der balsam, for ville ikke vise jeg havde dem (meget usolidarisk, men tror ikke jeg smittede nogen/mine roomies)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf Mi55y » 6. mar 2016, 16:39

Konstant og hele tiden, mens jeg gik i gymnasiet... Mine mindre søskende vrimlede med dem, så vi lavede ikke andet end at kæmme. Slap af med dem, da jeg flyttede hjemmefra som 19-årig og som noget af det første tog en kur, som var helt ny på det tidspunkt, hvor man skulle sove med det i håret. Har ikke haft det siden.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7924

Re: Hvornår havde du sidst lus?

Indlægaf Nicolait » 9. mar 2016, 07:12

Jeg har heldigvis aldrig haft lus.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Livets forhold"