Lån&Spar bank

fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Lån&Spar bank

Indlægaf fisken80 » 7. mar 2016, 10:27

Er der nogen der har den og vil fortælle om deres erfaringer. Vi overvejer at skifte, bl.a. fordi jeg kan få 5% i rente på op til 50.000 på min lønkonto, fordi banken har en fordelsaftale med min fagforening.

Men da jeg nævnte det blandt kollegerne var det samstemmende udbrud neeeeeej, gør det ikke, det er verdens dårligste bank... så nu vil jeg høre om jeres erfaringer.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Lån&Spar bank

Indlægaf LaScrooge » 7. mar 2016, 12:40

Jeg har Lån&Spar og har rimeligt gode erfaringer med dem. Jeg har ikke brugt dem forfærdeligt meget, men havde en smertefri overflyttelse fra latterlige Danske Bank og har senere været í kontakt med dem om rådgivning i forbindelse med andelskøb. Jeg synes de har været upåklagelige, men igen, jeg har nogle konti, en kassekredit og intet andet hos dem - endnu.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Lån&Spar bank

Indlægaf achillaxedprune » 7. mar 2016, 17:19

Jeg har haft lån&spar en mange år efterhånden... Man betaler nogle gebyrer, bl.a. for overførsler, og det kan snildt anige sig op på 50'er i kvartalet. Det er lidt træs. Deres netbank er heller ikke noget at råbe hurra for.

Men vi fik den laveste rente på vores boliglån der, hvilket er grunden til vi blev. Vi har så fået billige forsikringet igennem dem, og det er rigtig fedt. Og de mersælger ikke - dét er super rart... Da vi shoppede rundt ifbm. huskøb blev jeg overrasket over, hvor ofte man skulle have ligegyldige salgstaler om alle mulige bankprodukter i andre banker. Det slipper man for. Generelt er der ikke så meget fis med dem...jeg er fint tilfreds...men ville flytte bank, hvis vi kunne få et bedre voliglån...så mere trofast er jeg heller ikke. ;)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
derived242
Indlæg: 37
Tilmeldt: 1. jan 2016, 11:46
Kort karma: 2
Likede indlæg: 25

Re: Lån&Spar bank

Indlægaf derived242 » 7. mar 2016, 18:07

Jeg har dem, men kun fordi den danske bank begyndte at ville have penge for at have mine penge stående og min fagforening har samme aftale med 5% rente og gratis mastercard.

Jeg har ingen lån og ikke særlig kompliceret økonomi så det hjælper nok ikke særlig meget...

Deres netbank er efterhånden blevet helt ok synes jeg.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Lån&Spar bank

Indlægaf Buller » 7. mar 2016, 19:20

Vi er lige skiftet fra Lån og Spar bank. Havde også den der lønkonto med 5%

Vi skulle til at låne til at købe en andel til sammenlægning, havde været nede at snakke med rådgiver og næstkommanderende i banken, og begge gange var beskeden INTET problem, i siger bare til. Vi kunne endda låne 2 mio uden problemer og til meget favorabel rente på andelsmarkedet.

Perfekt, vi kontakter vores nabo og han går med til at lave et salg, går i gang med alt det praktiske og da han er klar melde vi ud til banken at nu er det nu.... der går så 3 uger før vores rådgiver skriver til os at vi vist liiige skal snakke sammen. Øh nå, jeg ringer op. Hvor hun informerer os om at det kan da virkelig ikke komme på tale. !

Jeg skriver så til chefen i filialen, og han er lige så afvisende... nu hvor jeg jo er på SU kan jeg jo virkelig ikke regne med at låne den slags penge. Informerer ham så om at jeg ikke er og ikke har været på SU. Samt at vi jo blev godkendt af vicedirektøren til et meget større beløb for kun 4 mdr siden.

Det må vi så lige vente på at få svar på til vicedirektøren komme fra barsel, om 4 uger... joooh selvfølgelig da. Ingen vil jo købe den ellers virkelig attraktive andel vores nabo nu er klar til at sælge. Vi venter da gerne...

eller, dvs. det tog ca. 1 dag at få et tilbud fra en anden bank på mybanker. Og da vicedirektøren så endelig kom tilbage kunne vi sådan set bare informere om at det ikke blev aktuelt fra deres side af, nogensinde.

Tror stadigvæk mest af alt at det var et forsøg på at rasle med sablen og på den måde tvinge os til at acceptere en dårligere rente end den vi havde krævet til at starte med. Men dem om det.
0
Brugeravatar
No_Link
Indlæg: 65
Tilmeldt: 6. feb 2016, 09:13
Kort karma: 6
Likede indlæg: 63

Re: Lån&Spar bank

Indlægaf No_Link » 12. mar 2016, 21:26

Jeg kender mange, der netop har banken p.g.a. den fordelagtige aftale gennem fagforeningen. De er alle godt tilfredse. Men igen - det er jo nok også individuelt, hvad man skal bruge banken til, og det spiller jo også ind. Der er også gennem fagforeningen mulighed for nogle meget favorable lån, hvor afdrag trækkes over lønnen mener jeg. Det kan man tale med sin fagforening om. Det er også Lån og Spar, der er bank-delen i den aftale.

Det er i øvrigt ikke den bank vi bruger.
0
Korthed er talentets søster,
Anton Tjekhov 1860-1904

Tilbage til "Privatøkonomi"