Spørgsmål til retningslinjerne

Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Fru Sunshine » 20. jan 2016, 09:54

Ado skrev:Så dør Dirtys tråd...


Nå, jeg synes det er dejligt, at I gør en masse for at der er en god moral og situationsfornemmelse herinde. Det skal I have ros for. I må bare love, at I ikke bliver nazi og at man pludselig ikke må snakke om fordomme og lign.

Det må man gerne.
Og Dørtys tråd har længe kørt med samtaler, som debattørerne selv formulerer. Det må man også godt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. jan 2016, 12:43

Angående den tråd (Observationer fra datingsider) så skrev jeg til en moderator inden jeg opdagede denneher tråd, at hvis det er til for meget bøvl at luge ud i den så kan de bare slette den. Det er selvfølgelig ærgerligt men så er det jo heller ikke værre, for det var i hvert fald på ingen måde min hensigt at den skulle sprede dårlig stemning og gøre folk utilpasse osv. :)
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55859
Kontakt:

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Ado » 20. jan 2016, 12:47

Dirtylittledevil skrev:Angående den tråd (Observationer fra datingsider) så skrev jeg til en moderator inden jeg opdagede denneher tråd, at hvis det er til for meget bøvl at luge ud i den så kan de bare slette den. Det er selvfølgelig ærgerligt men så er det jo heller ikke værre, for det var i hvert fald på ingen måde min hensigt at den skulle sprede dårlig stemning og gøre folk utilpasse osv. :)

Det tror jeg heller ikke nogen kunne tro om dig. :kys:
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Fru Sunshine » 20. jan 2016, 13:07

Dirtylittledevil skrev:Angående den tråd (Observationer fra datingsider) så skrev jeg til en moderator inden jeg opdagede denneher tråd, at hvis det er til for meget bøvl at luge ud i den så kan de bare slette den. Det er selvfølgelig ærgerligt men så er det jo heller ikke værre, for det var i hvert fald på ingen måde min hensigt at den skulle sprede dårlig stemning og gøre folk utilpasse osv. :)

Det ved vi også godt. Det ville ligne dig dårligt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Anilara » 8. mar 2016, 07:44

Bare et spørgsmål, så jeg ikke bryder retningslinjerne:
Er det korrekt forstået, at man gerne må nævne brugere (udover admins) fra en anden debatside, hvis bare det er i kontekst med, hvordan siden administreres?
Er blevet forvirret, da særligt én bruger som ikke er herinde nu nævnes flere gange i snik-snak om den gamle debat, hvor flere moderatorer herinde (forståeligt) deltager. Jeg har svært ved at se skillelinjen nu.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf icelady » 8. mar 2016, 09:39

Anilara skrev:Bare et spørgsmål, så jeg ikke bryder retningslinjerne:
Er det korrekt forstået, at man gerne må nævne brugere (udover admins) fra en anden debatside, hvis bare det er i kontekst med, hvordan siden administreres?
Er blevet forvirret, da særligt én bruger som ikke er herinde nu nævnes flere gange i snik-snak om den gamle debat, hvor flere moderatorer herinde (forståeligt) deltager. Jeg har svært ved at se skillelinjen nu.


Skillelinjen kan også være svær at se. :)

Men som udgangspunkt er det tilladt at nævne andre debattører fra andre fora, så længe det sker i en positiv tone og er relevant for det emne, der nu end måtte blive debatteret.

(Og selvfølgelig ikke udleverer noget de har skrevet om feks deres privatliv.)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Anilara » 8. mar 2016, 09:44

icelady skrev:
Anilara skrev:Bare et spørgsmål, så jeg ikke bryder retningslinjerne:
Er det korrekt forstået, at man gerne må nævne brugere (udover admins) fra en anden debatside, hvis bare det er i kontekst med, hvordan siden administreres?
Er blevet forvirret, da særligt én bruger som ikke er herinde nu nævnes flere gange i snik-snak om den gamle debat, hvor flere moderatorer herinde (forståeligt) deltager. Jeg har svært ved at se skillelinjen nu.


Skillelinjen kan også være svær at se. :)

Men som udgangspunkt er det tilladt at nævne andre debattører fra andre fora, så længe det sker i en positiv tone og er relevant for det emne, der nu end måtte blive debatteret.

(Og selvfølgelig ikke udleverer noget de har skrevet om feks deres privatliv.)

Tak for svar :)
Så nu er det ikke længere af betydning, at "Det er ikke sikkert at en debattør fra en anden debat vil omtales her, heller ikke selvom det er positivt. " som du tidligere skrev, bare det er relevant for hvad der debatteres? :)
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf icelady » 8. mar 2016, 09:51

Anilara skrev:Tak for svar :)
Så nu er det ikke længere af betydning, at "Det er ikke sikkert at en debattør fra en anden debat vil omtales her, heller ikke selvom det er positivt. " som du tidligere skrev, bare det er relevant for hvad der debatteres? :)


Hvis vi tager udgangspunkt i Den Gamle Debat-tråden, så er det relevant nok at der nævnes navne fra den anden debat, fordi den tråd netop omhandler mods ageren på det sted og hvordan folk reagerer på deres ageren.

Hvis det sker i tråde om andre emner må vi se på, om det vil blive tilladt. :)
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Fru Sunshine » 8. mar 2016, 10:13

Anilara skrev:
icelady skrev:
Anilara skrev:Bare et spørgsmål, så jeg ikke bryder retningslinjerne:
Er det korrekt forstået, at man gerne må nævne brugere (udover admins) fra en anden debatside, hvis bare det er i kontekst med, hvordan siden administreres?
Er blevet forvirret, da særligt én bruger som ikke er herinde nu nævnes flere gange i snik-snak om den gamle debat, hvor flere moderatorer herinde (forståeligt) deltager. Jeg har svært ved at se skillelinjen nu.


Skillelinjen kan også være svær at se. :)

Men som udgangspunkt er det tilladt at nævne andre debattører fra andre fora, så længe det sker i en positiv tone og er relevant for det emne, der nu end måtte blive debatteret.

(Og selvfølgelig ikke udleverer noget de har skrevet om feks deres privatliv.)

Tak for svar :)
Så nu er det ikke længere af betydning, at "Det er ikke sikkert at en debattør fra en anden debat vil omtales her, heller ikke selvom det er positivt. " som du tidligere skrev, bare det er relevant for hvad der debatteres? :)


Det der er jo taget ud af kontekst. Det handler om, at man ikke udleverer nogen med private oplysninger, selv om det er positivt ment.
Ikke at man ikke må omtale nogen positivt, som eksempelvis at nævne, at man synes, Advokaten er sej.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf decibell » 8. mar 2016, 10:18

icelady skrev:
Anilara skrev:Tak for svar :)
Så nu er det ikke længere af betydning, at "Det er ikke sikkert at en debattør fra en anden debat vil omtales her, heller ikke selvom det er positivt. " som du tidligere skrev, bare det er relevant for hvad der debatteres? :)


Hvis vi tager udgangspunkt i Den Gamle Debat-tråden, så er det relevant nok at der nævnes navne fra den anden debat, fordi den tråd netop omhandler mods ageren på det sted og hvordan folk reagerer på deres ageren.

Hvis det sker i tråde om andre emner må vi se på, om det vil blive tilladt. :)


Igen skal det også ses i sammenhæng med, hvad der bliver skrevet, og om det har afslørende karakter. Lige som Ice skriver i det svar, du citerer delvist:

Icelady skrev:Det afgørende er det "afslørende." Det er ikke sikkert at en debattør fra en anden debat vil omtales her, heller ikke selvom det er positivt.


Det kom sig jo af, at en debattør blev omtalt meget positivt, men der blev afsløret så mange personlige detaljer om hendes liv, at det trods det positive islæt kunne sidestilles med at hænge hende ud. Den slags vil vi gerne undgå, men som Ice også tidligere i denne tråd har skrevet, er det utroligt svært at angive præcise retningslinjer for, hvad I må skrive, og hvad I ikke må. Vi kan ikke ramme alle variationer, så det er nødt til også at være en vurdering fra gang til gang.

Edit: Og Sun kom så først, men jeg lader mit stå alligevel. :)
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Anilara » 8. mar 2016, 10:20

Ah, ok!
Tak for uddybningen. Så man må altså altid gerne omtale andre brugere fra andre sider, bare det er positivt, relevant for debatten og uden at afsløre noget om dem som anses som privat?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Fru Sunshine » 8. mar 2016, 10:21

Anilara skrev:Ah, ok!
Tak for uddybningen. Så man må altså altid gerne omtale andre brugere fra andre sider, bare det er positivt, relevant for debatten og uden at afsløre noget om dem som anses som privat?

Nemlig.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4882
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6468

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Stars » 8. mar 2016, 10:22

Fru Sunshine skrev:Det der er jo taget ud af kontekst. Det handler om, at man ikke udleverer nogen med private oplysninger, selv om det er positivt ment.
Ikke at man ikke må omtale nogen positivt, som eksempelvis at nævne, at man synes, Advokaten er sej.


Men man skal afholde sig fra at skrive: "Stars er vildt sød - jeg mødte hende, da hendes datter gik på HE" :)
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Fru Sunshine » 8. mar 2016, 10:26

Stars skrev:
Fru Sunshine skrev:Det der er jo taget ud af kontekst. Det handler om, at man ikke udleverer nogen med private oplysninger, selv om det er positivt ment.
Ikke at man ikke må omtale nogen positivt, som eksempelvis at nævne, at man synes, Advokaten er sej.


Men man skal afholde sig fra at skrive: "Stars er vildt sød - jeg mødte hende, da hendes datter gik på HE" :)


I det her tilfælde har det vel ingen relevans at din datter gik på HE.
I øvrigt er du her jo selv, og kan selv svare på, om du synes, det er i orden.

Jeg ville da være træt af, hvis nogen nævnte min datters gymnasium ved fuld betegnelse.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Anilara » 8. mar 2016, 10:27

Fru Sunshine skrev:
Anilara skrev:Ah, ok!
Tak for uddybningen. Så man må altså altid gerne omtale andre brugere fra andre sider, bare det er positivt, relevant for debatten og uden at afsløre noget om dem som anses som privat?

Nemlig.

Super, tak!
Jeg havde bare fået det indtryk, fra side 2 i denne tråd, at man udelukkende måtte nævne Debathøvdingen ved "navn", fordi han var at betragte som "redaktør". Men det handler altså om, at han, og andre admins fra andre sider, er de eneste man må nævne direkte med negativ kritik.

Jeg er helt med nu- godt at være sikker. :)

Så jeg må gerne skrive i vores Snik-snak om woman, at jeg savner tidligere brugere, angivet med brugernavn?
0

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"