Min kærestes hår...

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Mysse
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:05
Kort karma: 3
Likede indlæg: 2

Min kærestes hår...

Indlægaf Mysse » 11. aug 2015, 20:01

Ok, det her oplæg er skide svært at skrive på en måde, uden det virker som om, at formålet er at hænge min kæreste ud på en nederen måde, men det er det altså ikke. Han er sød og dejlig, og så er der bare lige den her problematik;

S. har mega langt hår, og han har, i mange år ikke vasket sit hår, men bare skyllet det, så det "i princippet" er blevet selvrensende. Det første år vi var sammen, var jeg nyforelsket, og jeg havde det derfor "ok" med det, bortset fra, når der var lidt rigeligt med skæl og så´n. Nuvel, for 6 mdr siden var "honeymoon-følelserne" ovre, og jeg begyndte at kunne lugte hans hår, især når han blev rigtig varm. Den beskrivelse der passer bedst er nok "a la våd hund"?

Jeg mistede derfor, stort set, lysten til al sex...og sagde det, hvorefter vi i en periode prøvede med bagepulver og eddike, hvilket vi havde læst os frem til. Indrømmet; det er lidt lettere at dyrke sex til duften af syltede agurker end våd hund, men...alligevel.

I lørdags måtte jeg så kapitulere, for jeg havde altså lyst til sex - hvor jeg havde LYST... og tvang derfor nærmest manden til at bruge Urtekrams øko nordisk birk shampoo, da den var økologisk - og ikke havde ret mange ingredienser. Men jeg har på en eller anden måde, lidt dårlig samvittighed, selvom jeg totalt nød duften af let citrus/sæbe og krammede totalt igennem hele natten. For manden bryder sig jo ikke om shampoo, da det "gør håret "totalt underligt"...uden han dog helt kan forklare hvad det dækker over. Det er, for ham, åbenbart en lidt nederen oplevelse, at skulle vaske hår mere end en gang om ugen.

Derfor vil jeg gerne vide, om der (udover rasul mudder-halløj) findes en shampoo, som min øko-flippede hippie-type kæreste med enormt tyndt og super langt hår kan bruge, som han kan nøjes med at bruge 1-2 gange om ugen? For jeg har jo ikke RIGTIGT lyst til at lave om på ham, men på den anden side, så vil jeg jo totalt gerne at han dufter rart, når vi krammer og knalder, da han i det store hele er skidedejlig.

What to do?
0
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Min kærestes hår...

Indlægaf Ultraviolet » 11. aug 2015, 20:18

Tror du han kunne lokkes til at prøve at putte lidt balsam eller måske bare eddike i håret efter han har vasket det med shampoo? Når jeg kun vasker mit hår i shampoo bliver det også "underligt" (føles sådan som en blanding af lidt tørt og frizzy år).

Hvis det skal være en shampoo uden alle mulige ingredienser i, så kunne det måske være en mulighed at prøve noget babyshampoo?
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Min kærestes hår...

Indlægaf Whoosh » 11. aug 2015, 22:10

Måske spray balsam?
0
Mysse
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:05
Kort karma: 3
Likede indlæg: 2

Re: Min kærestes hår...

Indlægaf Mysse » 12. aug 2015, 19:09

jeg vil foreslå ham det... mange tak <3
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Min kærestes hår...

Indlægaf Krølle » 22. aug 2015, 13:04

Jeg vasker kun hår i balsam - og jeg lugter altså (så vidt vides) ikke af våd hund :genert:

Jeg er totalt på din kærestes hold ift at undgå (sulfatholdig) shampoo og bruger kun balsam uden silicone. Måske kunne det være et kompromis? Prøv evt at google "balsamvask" og læs lidt om metoden.
0
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Min kærestes hår...

Indlægaf Lækre Arne » 22. aug 2015, 15:02

Balsamvask!!!

En uden silikoner.
Så kan han rense i bagepulver og eddike ind imellem.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Min kærestes hår...

Indlægaf Fru Sunshine » 22. aug 2015, 15:06

Jeg kan ikke nøjes med balsamvask. Jeg bliver du omvandrende skælmonster, men jeg har fundet noget shampoo og balsam, der skulle være ret miljøvenligt om ikke ligefrem økologisk.
Det hedder noget med trines wardrobe.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Min kærestes hår...

Indlægaf Lækre Arne » 22. aug 2015, 15:08

TS hvis din kæreste har kunne undlade hårvask fuldstændig, kun med lugtgener og lejlighedsvis skæl tror jeg balsamvask er fint for ham.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Min kærestes hår...

Indlægaf Jedi » 6. sep 2015, 08:26

Urtekrams balsam er mig bekendt uden silikoner.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Min kærestes hår...

Indlægaf lulu-p » 7. sep 2015, 10:15

Jeg stemmer i koret med balsamvask. Jeg har heller ikke brugt shampoo i..i hvert fald snart et år, og mit hår lugter bestemt ikke og føles meget rent.

Principperne for balsamvask kan du finde hvis du søger lidt på balsamvask eller "curly girl".
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Min kærestes hår...

Indlægaf Vixen » 7. sep 2015, 11:34

Øj, jeg kan slet ikke udstå lugten af hår. Undskyld. Jeg sad bag ved en (ellers velsoigneret) mand til en forelæsning engang, og der var ingen tvivl om, at han ikke havde vasket hår i rigtig lang tid - det stank simpelthen så grimt.

Jeg synes, at når det ligefrem påvirker din lyst til at kramme og have sex, så bør din kæreste måske stramme sig lidt an mht. sine vaner. Jeg kender ikke noget til balsamvask, men jeg må indrømme, jeg synes det lyder som om, at hans hår trænger til sæbe og ikke bare "creme" hvilket balsam vel egentlig er.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Skønhed"