Hvad gør du for dine drømme?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Hvad gør du for dine drømme?

Indlægaf Alphilia » 8. mar 2016, 20:17

Jeg er inspireret af den tråd, hvor folk fortæller om deres drømme, om det er realistisk osv.
I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig, at høre hvad/om I GØR noget for at få drømmene til at gå i opfyldelse?

Er der hårdt slid inde i billedet?
Bliver det ved drømmene og er det ok, fordi det netop er.... drømme?
Hvad skal der til for at drømmene går i opfyldelse ? (vel det samme som, om de er realistiske)
Er der særlige - menneskelige og praktiske egenskaber, der er nødvendige?

Jeg tygger lige selv på det..
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hvad gør du for dine drømme?

Indlægaf LadyFox » 8. mar 2016, 20:31

Jeg synes jeg kæmper rigtig meget for at nå de nærmeste drømme. Til at starte med et normalt liv, på trods af sygdom.
Jeg har valgt at droppe min medicin og tage de konsekvenser der følger med, det giver simpelthen ikke meningen at sove en 12-16 timer i døgnet og så stadig være træt resten af tiden, så vil jeg faktisk heller have det rigtig dårligt i perioder. Derudover prøver jeg at omlægge nogle dårlige eller halv-dårlige vaner, og derved leve sundere, og mere fornuftigt. Jeg prøver at holde mig i gang med mindre sysler, af forskellige slags.
Så er jeg begyndt at tage et enkelt fag på niende klasses niveau - og efter sommerferien satser jeg på at tage resten af min niende klasse så jeg forhåbentlig kan komme igang med en uddannelse.
Hvis jeg når den drøm, giver det mere mening at stræbe efter alt det jeg virkelig drømmer om.

Det lyder ikke af vildt meget, men for mig er det kæmpe stort, og en kæmpe udfordring og bestemt ikke let.
4
...
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Hvad gør du for dine drømme?

Indlægaf flicka » 8. mar 2016, 20:33

Hårdt arbejde er vejen frem for mig. Det plejer at virke.

Hvis man altså lige ser bort fra de urealistiske drømme om at vinde 310 mio. i Lotto og bare nyde livet. Når det drejer sig om job og studie, så er hårdt arbejde helt sikkert inde i billedet. Og det er jeg ikke bleg for at indrømme eller investere i mine drømme, for det lønner sig som regel i sidste ende.
Senest rettet af flicka 9. mar 2016, 17:04, rettet i alt 1 gang.
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Hvad gør du for dine drømme?

Indlægaf godtnavn » 9. mar 2016, 02:47

Har en masse sex :D Men nu er min største drøm så også at blive gravid, så "arbejdet" mod målet er til at overkomme :lol:

Og nårh ja, så sørger vi for at få lavet en solid opsparing således at vi har råd til at jeg tager et års barsel og kæresten 34 uger (eller hvor meget det nu er han kan tage, han tager det hele).


Min drøm om stort hus/ejerlejlighed i byen er som sådan realistisk, tror bare ikke drømmen er stor nok til at gøre hvad det ville kræve. Altså vi vil langt hellere prioriterer mere tid sammen end mere arbejde og dermed et hus. Ligeledes kunne min kæreste tjene det dobbelte, men så ville han hade sit job, så det ser vi ikke ehlt som en mulighed.

Så drømmen om samme mængde tid og overskud som nu OG et kæmpe hus er nok urealistisk.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad gør du for dine drømme?

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. mar 2016, 08:13

Det er min erfaring, at det udslagsgivende for mig, når noget skal lykkes, typisk er den rette blanding af medfødt talent, held og mentalt overskud.
Og fokus, som Skum så rigtigt er inde på.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvad gør du for dine drømme?

Indlægaf lulu-p » 9. mar 2016, 12:34

adagio skrev: Faktisk er jeg ret glad for at have børnene til at fjerne fokus fra mit eget liv, det tror jeg er meget sundt for mig, det fjerner bekymringer om hvorvidt jeg nu har det rigtige arbejde, kommer hurtigt nok fremad, bor det rigtige sted osv fordi de ting ikke længere kun styres af mine egne ønsker og behov.


På det område har jeg også været utrolig taknemmelig for at få børn. De har simpelthen fjernet mit fokus fra mig selv, og det har været utrolig befriende ikke længere at være midtpunktet i mit eget liv.

Men nu er børnene altså begyndt at blive noget større..og pludselig får jeg mere frihed..og tid til at tænke :nerve: :panik:
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
.s.
Indlæg: 28
Tilmeldt: 6. mar 2016, 16:47
Kort karma: 5
Likede indlæg: 44

Re: Hvad gør du for dine drømme?

Indlægaf .s. » 9. mar 2016, 13:57

Uha min drøm om at få børn lige nu kæmper jeg ikke for. Jeg er på en medicinsk kur, som ikke kan kombineres med en graviditet samtidig med, at jeg ved, at min kæreste ikke er et sted, hvor børn er realistisk pt. Men jeg glæder mig til, at børn engang kommer på banen. Så der bliver vidst mere glædet sig end egentlig arbejdet på sagen.

Andre drømme som at færdiggøre min uddannelse arbejder jeg selvfølgelig på, ligesom det at finde et job også er noget, der skal arbejdes på, så snart jeg kommer lidt længere ind i mit specialeforløb.
Men om jeg kæmper hårdt for de drømme, jeg har, det tror jeg faktisk ikke. Jeg ved godt ting tager tid, og jeg har heldigvis ingen drømme, der skal ske lige nu og her, det er ofte noget, jeg glæder mig til fremtiden kan bringe - eller som jeg er nervøs for som fx at finde et uddannelsesrelevant job efterfølgende. Noget af skønheden ved at drømme er jo også, at drømme ikke nødvendigvis behøver blive til virkelighed, og hvis de ikke gør lige nu, så vil de sikkert være der meget længe ude i fremtiden, når livet ser anderledes ud - drømme kan ske hvornårsomhelst i livet, og tiden gør dem ikke mindre gode eller værd at opfylde. Jeg har opnået mange af mine drømme gennem livet, men jeg tror også på, at ikke alle mine drømme behøver opfyldes for mig, ligesom jeg er sikker på, at hvis de stærkeste drømme, jeg har ikke bliver opfyldt, så skal livet nok give mig andre drømme at gå efter. Det er netop noget af det, jeg er mest lykkelig for i mit eget liv, at alt ikke er planlagt og fastsat i beton, for mig skal livet og drømme være fuld af overraskelser og snørklede veje, i sidste ende er det jo også vejen hen til ens drømme, der er lige så spændende som drømmene selv.
0
Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 170
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 9
Likede indlæg: 323

Re: Hvad gør du for dine drømme?

Indlægaf Kathain » 9. mar 2016, 15:45

Jeg har en drøm og ikke mindst et mål om at tabe mig og det kæmper jeg for hver evig eneste dag. Det kræver hårdt slid at komme fremad, men jeg gør det gerne for at opnå det jeg ønsker.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad gør du for dine drømme?

Indlægaf Annione » 9. mar 2016, 17:58

Jeg opsagde mit job og flyttede 2000 km nordpå, for at støtte min kæreste i hans speciale. Og så fik jeg et job, som var okay, men hverken fedt eller gavnligt for mit cv.
Men i skrivende stund er vi på 5. måned ude og rejse - og jeg kan sige, at det var hvert surt øjeblik værd :love:
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11232
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23209

Re: Hvad gør du for dine drømme?

Indlægaf Mani » 9. mar 2016, 18:09

Skumfidusen skrev:Vælger. Det har været den helt store forskel for mig. At træffe beslutninger. Der SÅ mange valgmuligheder og hver eneste beslutning betyder fravalg og det har jeg haft det svært ved. Den der fornemmelse af at ET tilvalg gav 100 fravalg, det har jeg haft det svært med. Men jeg har gjort op med mig selv, at det gør jeg altså. Jeg vælger og accepterer at valg har en pris og at jeg aldrig rigtig ved hvad prisen vil være, for jeg skulle have gjort andre valg for at vide det. Vægelsind har nok været det, der har holdt mig mest tilbage. Og jeg har ført det ud i nærmest alle aspekter i mit liv og jeg holder meget mere af at fast nej end et venligt måske.

Det er ikke så meget et slid som det har været at overvinde mig selv. På samme måde som jeg har skullet bekæmpe mit naturlige bekymre-gen og sørge for at slippe bekymringer. At lære at forstå at bekymringer ikke er problemer. Problemer kan løses og bekymringer slider bare og gør ingen nytte og skal jages ud, når de begynder at gnave i mine tanker. Det har været svært og taget mange år, men sikke en lettelse det har været.

Som Skum - vælger/prioriterer. Og har fokus på det positive ved min beslutninger/prioriterer - frem for det jeg har fravalgt/nedprioriteret.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad gør du for dine drømme?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 11. mar 2016, 15:24

Alphilia skrev:Jeg er inspireret af den tråd, hvor folk fortæller om deres drømme, om det er realistisk osv.
I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig, at høre hvad/om I GØR noget for at få drømmene til at gå i opfyldelse?


Først definerer jeg hvad drømmen/målet er.
Så undersøger jeg hvad der skal til og hvordan jeg kan opnå det.
Så planlægger jeg minutiøst og trin for trin hvad jeg skal gøre.
Til sidst gør jeg det.

De fleste drømme bliver temmelig overskuelige, når man opnår det bid for bid.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hvad gør du for dine drømme?

Indlægaf Buller » 12. mar 2016, 20:38

Hvad jeg gør....

jeg studerer pt. for at kunne skifte over til en karriere jeg kan se mig selv få nok frihed i. Og så arbejder jeg fuld tid eller mere ved siden af, for at kunne leve mens jeg studerer og for at vi kan bygge vores lejlighed om.

dvs. jeg går ca. aldrig ud etc. for tiden... der er ikke tid. Jeg skal også blive bedre til at tage tid fra til at være hjemme med min kæreste og ikke arbejde alt for meget. Selv om jeg gør det for os så skal "os" jo også gerne overleve det her.

Jeg rager erfaring til mig hvor jeg kan og planlægger og orienterer mig om muligheder for fremtiden i en grad der nok kan betegnes som lettere neurotisk. Men det giver mig ro at vide at der altid er mere end 1 mulighed, så hvis noget kikser så kan man altid bare ændre kursen lidt, ikke stoppe totalt.
0

Tilbage til "Livets forhold"