Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2016, 00:20

Tænker om Cruz er ved at lave en sniger? Han er altså kun 100 delegerede bagud, og han er begyndt at få vind i sejlene.

Hans holdninger ser ikke helt så skadelige ud som Trumps, bortset lige fra at han mener global opvarmning ikke findes :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 10. mar 2016, 01:00

eks-Maupassant skrev:Tænker om Cruz er ved at lave en sniger? Han er altså kun 100 delegerede bagud, og han er begyndt at få vind i sejlene.

Hans holdninger ser ikke helt så skadelige ud som Trumps, bortset lige fra at han mener global opvarmning ikke findes :)

Nja ... der skal nok ske noget alvorligt for Trump, så vinden går ud af hans sejl. For jeg tror ikke, der er ret mange, der kan lide Cruz uden for Sydstaterne - og ikke en gang dem kunne han jo vinde ret mange af (og der er snart ikke flere tilbage af dem).

Ydermere er der det, at republikanerne i mange af de kommende stater går over til "Winner takes all"-metoden, og så får han ingen for at blive nr. 2 i den pågældende stat, hvilket han har fået i de hidtidige. Men jeg er enig i, at Trumps forspring i sig selv ikke er uovervindeligt.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24395

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Moxy-lady » 10. mar 2016, 01:12

Det er så vildt at han står til at blive deres kandidat! Der er meget snak om intern splittelse hos Republikanerne, og at de vil gøre noget for at spolere Trumps kandidatur. Hvad tror I det bliver? Kan de nægte at opstille ham?

Hvis han stiller op - hvem tror I så han stiller op med? Palin? ( :panik: Det kan vel ikke være et meget værre match, i mine øjne) eller måske Christie?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 10. mar 2016, 01:15

Moxy-lady skrev:[...] Kan de nægte at opstille ham? [...]

Ikke hvis han får 50% +1 af de delegerede. Men hvis han får mindre end det, skal der være forhandlinger og nye afstemninger på konventet, hvor de delegerede ikke længere er bundet af primærvalgsresultaterne. Så kan de i princippet vælge en helt femte.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24395

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Moxy-lady » 10. mar 2016, 01:23

Men hvis han får 50 %, hvad så? Tror I evt at Republikanerne ender med at blive splittet i to, eller vil de bide sig i tunget og mumle "kun4årkun4århankanikkelavesåmegetlortpå4år-vel?"
0
My world 12-10-18 :lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2016, 01:40

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:Tænker om Cruz er ved at lave en sniger? Han er altså kun 100 delegerede bagud, og han er begyndt at få vind i sejlene.

Hans holdninger ser ikke helt så skadelige ud som Trumps, bortset lige fra at han mener global opvarmning ikke findes :)

Nja ... der skal nok ske noget alvorligt for Trump, så vinden går ud af hans sejl. For jeg tror ikke, der er ret mange, der kan lide Cruz uden for Sydstaterne - og ikke en gang dem kunne han jo vinde ret mange af (og der er snart ikke flere tilbage af dem).

Ydermere er der det, at republikanerne i mange af de kommende stater går over til "Winner takes all"-metoden, og så får han ingen for at blive nr. 2 i den pågældende stat, hvilket han har fået i de hidtidige. Men jeg er enig i, at Trumps forspring i sig selv ikke er uovervindeligt.


Cruz kan altså godt vinde uden for sydstaterne - det gule er Cruz, det blå self. Trump.

Billede

Jeg ved ikke, jeg har bare sådan en fornemmelse af at nu kommer Cruz snigende bagfra :)

Han er a la Trump på immigration og krigspolitik, bortset fra at han er for free trade.

Han har jo fordel af at han er en rigtig erfaren politiker, og ikke en outsider galning som Trump. Uanset hvad hans synspunkter er, så er der nok nogen der vil tænke "hellere en der i det mindste ved hvad han laver".
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2016, 01:40

Moxy-lady skrev:Det er så vildt at han står til at blive deres kandidat! Der er meget snak om intern splittelse hos Republikanerne, og at de vil gøre noget for at spolere Trumps kandidatur. Hvad tror I det bliver? Kan de nægte at opstille ham?

Hvis han stiller op - hvem tror I så han stiller op med? Palin? ( :panik: Det kan vel ikke være et meget værre match, i mine øjne) eller måske Christie?


Kim Kardashian, vil jeg tro.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2016, 01:54

Cruz er vist ca det kosmisk modsatte af Alternativet

Kan ikke garantere følgende citater er 100% korrekte, men det fanger meget godt hvad han står for.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 10. mar 2016, 02:10

eks-Maupassant skrev:[...]
Jeg ved ikke, jeg har bare sådan en fornemmelse af at nu kommer Cruz snigende bagfra :)

Han er a la Trump på immigration og krigspolitik, bortset fra at han er for free trade.

Han har jo fordel af at han er en rigtig erfaren politiker, og ikke en outsider galning som Trump. Uanset hvad hans synspunkter er, så er der nok nogen der vil tænke "hellere en der i det mindste ved hvad han laver".

Tja, vi får se.
Det sjove er, at hvis Trump ikke var der, ville han havde været den renhjertede "outsider galning" :D
Der er rep. debat i morgen nat på CNN - kan ikke huske, om det er 2:30 eller 3:00, men deromkring.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 10. mar 2016, 02:13

Moxy-lady skrev:Men hvis han får 50 %, hvad så? Tror I evt at Republikanerne ender med at blive splittet i to, eller vil de bide sig i tunget og mumle "kun4årkun4århankanikkelavesåmegetlortpå4år-vel?"

Det er i hvert fald en mulighed, kommentatorerne taler alvorligt om ... altså at partiet kan ende med at blive delt. Men på den anden side, når de skal ud at slås mod Hillary (som de hader), så slutter de fleste nok op om, hvem det nu bliver.

Dog kan det godt være, at en del af Trump-fansene bliver hjemme, hvis de synes, han er blevet snydt for nomineringen.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2016, 02:20

Ja det er vildt.

Cruz skulle være direkte HADET, og de mener fandme vaskeægte godt gammeldages HADET, af sine republikanske partifæller i Kongressen.

Han skulle også være højt intelligent, have høj følelsesmæssig kontrol over sig selv, samt være 100% goaldriven, altså at han bruger hvad som helst midler der nu skal til. Det skulle være derfor de hader ham i Senatet - altså dem han arbejder SAMMEN med :nerve:

Tror bare jeg håber på at Hillary tager den her :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2016, 03:18

Fordi alle synes at Ted Cruz er super creepy - og det er jeg helt enig i, der er noget uhyggeligt ved hans blotte person - har nogen startet et joke meme om at Ted Cruz er The Zodiac Killer, en berømt seriemorder. Som en parodi på birth certificate kampagnen mod Obama, og tak-for-sidst-for-at-opfinde-ting-om-os.

Billede

Og for at det ikke skal være løgn er der fandme folk der tror på det!

Finally we find that 38% of Florida voters think it's possible that Ted Cruz is the Zodiac Killer. 10% say he for sure is, and another 28% say that they are just not sure. Cruz is exonerated from being a toddler serial killer by 62% of the Sunshine State populace.


http://www.publicpolicypolling.com/pdf/ ... _22516.pdf

HVAD ER DET HER FOR ET VALG! Det er jo ikke seriøst.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2016, 03:43

Must-see video om Ted Cruz - FUCK han er vild!

En del i midten handler om at han fik lukket ned for regeringen i 2013 - det kan folk måske huske? - fordi de nægtede at acceptere Obamas budget.

Og så er der et klip til sidst fra en video af ham da han var teenager.

0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2016, 04:43

Billede
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 10. mar 2016, 05:53

Moxy-lady skrev:Men hvis han får 50 %, hvad så? Tror I evt at Republikanerne ender med at blive splittet i to, eller vil de bide sig i tunget og mumle "kun4årkun4århankanikkelavesåmegetlortpå4år-vel?"


Hvis han kommer til konventet med mere end de 1237 delegerede der skal til at vinde nomineringen, ja så bliver han rep. præsidentkandidat. Men der er så nok mange republikanere der enten ikke stemmer, eller måske endda stemmer på Clinton. Der er også muligheden for at en "rigtig" republikaner stiller op som 3rd party candidate, altså som uafhængig, men med stiltiende støtte fra det rep. bagland. Der findes nogle store pengetanke bag republikanerne som ikke kan lide Trump, og ikke kan lide at være uden indflydelse, Brødrene Koch f.eks.
https://en.wikipedia.org/wiki/Political ... _elections
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"