Hvor meget skal børnepengene dække?

Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Hvor meget skal børnepengene dække?

Indlægaf JackieO » 10. mar 2016, 10:09

Hej, det er nu ikke fordi jeg ikke tør komme tilbage til tråden, men der har været en masse ting de sidste dage, som fyldte mere end økonomi.

Når der er lidt mere ro på, vil jeg prøve at lave et regnskab og anslå, hvad jeg bruger på at købe ting til børnene i løbet af et år.
Jeg er som Fru Dulle forstår, ikke på nogen måde interesseret i at faren skal betale penge til mit eget private forbrug, og sådan ville det jo heller ikke fremstå, hvis han af eget initiativ engang imellem købte noget til børnene når de manglede det. Men det sker bare uendeligt sjældent.

Og til dem, der skriver, at udgifterne til børn kun drejer sig om betaling af SFO og tøj, er det jo ikke kun det, jeg står for at betale. Jeg betaler for de fritidsaktiviteter, børnene går til, og når de har brug for en ny cykel, skal til frisøren, skal på lejrtur med skolen, skal have skolemælk eller frugt, skal have et nyt pas osv.

Og så er der også nogle ting, jeg betaler for, som ikke på samme måde er nødvendige, såsom ture i Zoologisk Have, Eksperimentariet, Planetariet og små ferier til udlandet. Det er mere nice to have end need to have, men jeg synes det er nogle kulturelle oplevelser, jeg synes er vigtige for børnenes udvikling, og som deres far aldrig har tilbudt dem. Og der koster det fx 300-400 kr at have to børn med på Eksperimentariet, som er en udgift jeg måske ville spare væk, hvis jeg vidste, at de kom derhen sammen med deres far.

Og udover det økonomiske aspekt synes jeg det er hårdt at føle mig alene om at sørge for at tingene bliver købt og arrangeret, og at børnene bliver meldt til nogle aktiviteter og får nogle oplevelser, mens deres far forholder sig passivt, som om han tænker, at alting bliver ordnet på magisk vis uden at han behøver at bekymre sig om det.
3
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Hvor meget skal børnepengene dække?

Indlægaf JackieO » 10. mar 2016, 10:33

Han vil gerne have børnene meget, fordi han gerne vil være sammen med dem, og de er også glade for at være sammen med ham. Men han vil helst være hjemme og slappe af og er ikke vild med at prøve nye ting, så der foregår sjældent de helt store ting, når de er sammen med ham.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor meget skal børnepengene dække?

Indlægaf Fru Sunshine » 10. mar 2016, 15:29

Dikus skrev:Men Sun. Den store forskel er jo, du ikke kun havde børnene 7/7. Så er regnestykket jo et helt, helt andet. For så skal far jo bidrage til mad og gaver til børnefødselsdage og biografture og og og... Fordi de aldrig falder i hans uge. Og pludselig er 1200 fradragsberettigede kroner billigt sluppet.

For lur mig om ikke en samværsforælder også ender med at bruge det beløb pr barn om måneden til alt det der ekstra, det koster at have en dagligdag med børn, selvom man ikke helt kan sætte beløb på, hvornår man købte deodoranten og shampooen og hvor mange fødselsdage og småindkøb til fødselsdage, det blev til... Når altså der er 7/7 samvær

Men det er jo TS siger, at han ikke gør.
Hun står for alt, undtagen mad når de er hos ham.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Hvor meget skal børnepengene dække?

Indlægaf Sjg » 10. mar 2016, 16:35

Fru Sunshine skrev:
Dikus skrev:Men Sun. Den store forskel er jo, du ikke kun havde børnene 7/7. Så er regnestykket jo et helt, helt andet. For så skal far jo bidrage til mad og gaver til børnefødselsdage og biografture og og og... Fordi de aldrig falder i hans uge. Og pludselig er 1200 fradragsberettigede kroner billigt sluppet.

For lur mig om ikke en samværsforælder også ender med at bruge det beløb pr barn om måneden til alt det der ekstra, det koster at have en dagligdag med børn, selvom man ikke helt kan sætte beløb på, hvornår man købte deodoranten og shampooen og hvor mange fødselsdage og småindkøb til fødselsdage, det blev til... Når altså der er 7/7 samvær

Men det er jo TS siger, at han ikke gør.
Hun står for alt, undtagen mad når de er hos ham.

TS skriver da i startindlægget, at han også køber legetøj til børnene - og mon ikke man roligt kan gå ud fra, at de derudover også har adgang til deodorant, shampoo, håndsæbe, toiletpapir mv., når de er hos deres far?
1

Tilbage til "Forældre"