Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8189

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 5. mar 2016, 23:01

Guilded_Lily skrev:Jeg kan godt lide min fætter, selvom han har lidt rabiate trailer trash-holdninger ind imellem. Nu er han blevet far igen, og alle tre unger har fået socialklasse 5-navne. They are doomed.

Det lettede!

Hvad er et socialklasse 5 navn?
Sådan, Malou-Stella agtigt?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 5. mar 2016, 23:24

Anilara skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg kan godt lide min fætter, selvom han har lidt rabiate trailer trash-holdninger ind imellem. Nu er han blevet far igen, og alle tre unger har fået socialklasse 5-navne. They are doomed.

Det lettede!

Hvad er et socialklasse 5 navn?
Sådan, Malou-Stella agtigt?


Jep...

Jeg har siddet og gransket min hukommelse, og jeg har endnu ikke mødt børn med de navne, der ikke har været uheldige på den ene eller anden måde. Navnene må være forbandede.
0
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dime » 6. mar 2016, 05:59

Danskerne har så travlt med at finde noget at blive højlydt forargede over.
Jeg tror det drejer sig om at undgå opmærksomhed på egne fejl og mangler.
Det er bare nemmere at pege fingre, end at kigge lidt indad.
Desværre er der ikke ret mange der fatter, at det eneste de overhovedet kan ændre på, er dem selv...
5
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 7. mar 2016, 01:59

Jeg har lige læst det islamiske råd der blev afsløret af tv2 nu har opløst sig selv af respekt for danske værdier.

Are you kidding me???

Det svarer til at jønke ved sin næste dom går ud og siger han fra nu af vil overholde loven.
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8189

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 7. mar 2016, 11:46

Jeg synes ikke det er et synderligt problem, at nogle giver hurtigt op i et forhold.
1
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dime » 10. mar 2016, 08:36

Der er meget snak om feminisme og ligestilling i disse tider, men langt de fleste af de højest råbende kvinder i den debat er ikke interesseret i reel ligestilling, men snarere en hævn-undertrykkelse af mænd... Altså, at alle nutidige mænd skal undertrykkes på samme måde som tidligere tiders kvinder er blevet det... Strafning af ikke-undertrykkende mænd for forseelser foretaget af tidligere generationer mod tidligere generationer af kvinder, men strafkrav fremsat af nutidige generationer af kvinder...
Jeg forstår det ikke!

Dette indlæg er på ingen måde relateret til de ovenstående. Dette er blot en generel observation fra min side.
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 10. mar 2016, 08:49

Hjemme hos os er det min mand, der gør rent og sådan noget. Jeg yder kun, hvis jeg synes, der skal støvsuges bag sofaen, men det er ham, der holder vores hjem pænt.
Her er det mig, der hjælper til.

Men de fleste par, jeg kender har det omvendt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 10. mar 2016, 08:52

Smiling_Goat skrev:Okay, så nu bliver jeg stemplet som militant (lesbisk?) feminist, men under alle omstændigheder, er det her det tætteste, jeg kommer på en sæbekasse.

Det er simpelthen så frustrerende at bevidne, hvordan ligestillingen halter bagefter, og folk bare mener, vi da har det fint. Det kan godt være at 8 ud af 10 kvinder brokker sig over, at manden aldrig tager vasketøjet, og i det hele taget er svær at få i gang med det huslige.. Men ligestilling, det har vi da. Det kan også godt være at virkelig mange kvinder nu arbejder deltid for at få hus og arbejde til at nå sammen i en højere enhed, men ligestilling, det har vi bestemt.

Nej, nej det var vi ikke.

Bare det at man ofte bruger udtrykket at "hjælpe til," når man snakker om manden og de huslige pligter i hjemmet, burde være et ret tydeligt signal om, at noget er helt skævt. Han hjælper ikke mere til, end hun gør, men hvis hun havde en lige så slatten holdning til det huslige, som han, så ville ingen kunne komme ind ad døren.

Jeg laver ikke nogen disclaimer. Jeg mener, og her bliver den rigtig slem at sluge, at ovenstående gælder minimum 90% af befolkningen i varierende grad.

There, I said it.


Men er det ikke ved at ændre sig? Jeg har tænkt over det før, og selvom jeg da ser det hos andre, så er det virkelig ikke genkende det fra mit eget forhold. Alting er noget vi gør efter aftale og hvem der har mest overskud lige på den dag, og det synes jeg også at jeg ser hos andre på vores alder.
Altså dermed ikke sagt at der ikke findes forhold i 20-30'erne hvor det primært er kvinden der står for det huslige, men jeg synes bare at der bliver længere og længere imellem - og i mange af de tilfælde hvor det er kvinden der står for tingene er det fordi mændene ikke kan gøre det ordentligt og fordi de har sindssygt høje kriterier for f.eks at fylde opvaskemaskinen just so eller lægge tøjet sammen på en bestemt måde.
Min veninde og hendes kæreste har for eksempel delt det op af samme årsag. Han sørger for al mad, 3 gange om dagen, og hun står for rengøring fordi hun har en rigtig rigtig høj tærskel for acceptabelt. Det fungerer fint, netop fordi de har fordelt pligterne efter hvad der er deres forcer og, på sin vis, interesser. Lidt ligesom herhjemme: Det er oftest mig der lægger tøj sammen fordi min kæreste virkelig hader det, og det gør ikke mig så meget, men det er så 8/10 gange ham der vasker op og også oftest ham der vasker tøj. Til gengæld handler jeg mest, fordi jeg synes at det er hyggeligt, og jeg er som regel også bedre til at handle tilbud, selvom han er blevet bedre til det.
Jeg synes at det generelt set er den måde jeg ser yngre par indrette deres liv efter - altså efter hvem der helst vil det ene eller det andet.

Dermed ikke sagt at det ikke er en god ting at diskutere, og der er helt sikkert også par hvor mændene kommer fra hjem hvor moar tager sig af alt, og at deres kærester overtager den rolle, til stor frustration for hende. Jeg synes helt klart at det er vigtigt at snakke om, for netop at komme det til livs, men jeg ville bare lige pippe op om at jeg synes at det er blevet meget bedre :)
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 10. mar 2016, 08:53

Haha, jeg var ikke den eneste der havde det sådan, kan jeg så se :D
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 10. mar 2016, 09:12

Smiling_Goat skrev:Okay, så nu bliver jeg stemplet som militant (lesbisk?) feminist, men under alle omstændigheder, er det her det tætteste, jeg kommer på en sæbekasse.

Det er simpelthen så frustrerende at bevidne, hvordan ligestillingen halter bagefter, og folk bare mener, vi da har det fint. Det kan godt være at 8 ud af 10 kvinder brokker sig over, at manden aldrig tager vasketøjet, og i det hele taget er svær at få i gang med det huslige.. Men ligestilling, det har vi da. Det kan også godt være at virkelig mange kvinder nu arbejder deltid for at få hus og arbejde til at nå sammen i en højere enhed, men ligestilling, det har vi bestemt.

Nej, nej det var vi ikke.

Bare det at man ofte bruger udtrykket at "hjælpe til," når man snakker om manden og de huslige pligter i hjemmet, burde være et ret tydeligt signal om, at noget er helt skævt. Han hjælper ikke mere til, end hun gør, men hvis hun havde en lige så slatten holdning til det huslige, som han, så ville ingen kunne komme ind ad døren.

Jeg laver ikke nogen disclaimer. Jeg mener, og her bliver den rigtig slem at sluge, at ovenstående gælder minimum 90% af befolkningen i varierende grad.

There, I said it.


Jeg respekterer at du mener at det er sådan i 90% af hjemme i DK - men jeg tænker nuanceret, kan der så være noget med geografi, alder m.m indover for jeg kan slet ikke kende det fra min egen familie og omgangskreds. Jeg er slutningen af 40érne - og det er slet ikke det billed jeg ser - og slet, slet ikke i børnefamilierne - hvor logistikken er i højsæde. Jeg kan godt se det hos den ældre generation - min svigerfar/mor det foregår det til dels sådan, og også hos andre ældre.

Jeg aner f.eks. ikke hvordan vaskemaskinen virker og jeg har købt en ny symaskine til min mand - det står han for. Når det så er sagt, så har jeg intet problem med at folk fordeler opgaverne som de nu har lyst til. Min mand er handymand og jeg er pisse god til mad - jeg har absolut intet behov for at lære at bruge vores kap/geringsav og han skal holde snitterne fra min madlavning.

Jeg har sagt det før - der er masser af steder hvor der er brug for ligestilling - for begge køn - men ligestilling for ligestillingens skyld, gider jeg ikke bruge tid på.
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 10. mar 2016, 13:26

Smiling_Goat skrev:Det er jo slet ikke det, jeg snakker om. Jeg snakker om hjem, hvor kvinden er træt af, at manden ikke "hjælper nok til." Jeg opponerer imod udtrykket "hjælpe til," og snakken om at vi har ligestilling, når der er mange kvinder der ude, der er utilfreds med at klare tøjvask osv. alene.

Altså - nu ved jeg, at jeg f.eks. lige har brokket mig over min partner er en nar i dag, fordi han ikke har smidt det tøj han ville have vasket i vaskemaskinen og sat den i gang - men altså, det betyder ikke han ikke gør sin del af det huslige. Det betyder bare han ikke gjorde lige præcis denne her ting denne her gang - og det synes jeg er åndsvagt. Lige som jeg sikkert gør nogle tåbelige ting andre gange, som i den grad får ham til at rulle øjne.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 10. mar 2016, 13:52

Lemonella skrev:Begge mine svigerdøtre, har rost mig og deres far for, at de begge hjemmefra, har lært, at de der ting, deles man om.


Tænker der først er sådan rigtig ligestilling på det område, når mænd som det mest naturlige ville sige det samme til deres svigerforældre
- at de har gjort et godt job med deres døtre og roser dem for at de har lært døtrene at man deles om tingene.

Desværre er det jo ofte sådan at det forventes at kvinderne har styr på det der husholdnings noget - og mændene er noget særligt hvis de har det.

Men tror da også at vi er på vej det rigtige sted hen.
Selvom jeg ikke mener vi er der helt endnu.
6
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 10. mar 2016, 13:58

Purple Haze skrev:
Lemonella skrev:Begge mine svigerdøtre, har rost mig og deres far for, at de begge hjemmefra, har lært, at de der ting, deles man om.


Tænker der først er sådan rigtig ligestilling på det område, når mænd som det mest naturlige ville sige det samme til deres svigerforældre
- at de har gjort et godt job med deres døtre og roser dem for at de har lært døtrene at man deles om tingene.

Desværre er det jo ofte sådan at det forventes at kvinderne har styr på det der husholdnings noget - og mændene er noget særligt hvis de har det.

Men tror da også at vi er på vej det rigtige sted hen.
Selvom jeg ikke mener vi er der helt endnu.


Men forventes det ikke omvendt, at mænd er gode til håndværk, og praktisk arbejde med fx hus, bil og have? Og kvinder er noget særligt, hvis de kan skifte hjul på en bil?
5
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 10. mar 2016, 14:49

Jeg ved godt man ikke må sige eller tænke det, men jeg kan altså ikke lade være at komme med et lille bitte...fryd :genert:

http://ekstrabladet.dk/112/mor-pralede- ... en/5989090

Så dårligt et menneske er jeg nemlig :blush:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 10. mar 2016, 14:54

Wizzze skrev:Jeg ved godt man ikke må sige eller tænke det, men jeg kan altså ikke lade være at komme med et lille bitte...fryd :genert:

http://ekstrabladet.dk/112/mor-pralede- ... en/5989090

Så dårligt et menneske er jeg nemlig :blush:


Du er ikke et dårligt menneske - det er det sindssyge kvindemenneske, der er et dårligt menneske, når hun lader en ladt pistol ligge så en 4-årig kan nå den :cuss:
Good riddance, kælling. Håber hun ændrer holdning, men det er nok urealistisk at tro...
2

Tilbage til "Generelt"