Glutenfri mad, opskrifter og produkter

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Glutenfri mad, opskrifter og produkter

Indlægaf StripesAddict » 10. mar 2016, 17:43

Fio skrev:Har tænkt over i et stykke tid, at oprette denne tråd. Ved ikke om der er andre herinde, der spiser glutenfrit ? Det kunne være en tråd, hvor vi fx. delte hvad vi spiser til hverdag og fest, nye glutenfri produkter i butikkerne, glutenfrit slik/snacks, glutenfri bageopskrifter, gode links til glutenfri blogs etc. :)

Håber nogen har lyst til at deltage :blomst:


Mig!

Jeg har levet glutenfri i i hvert fald 3 år efterhånden, så jeg kender da et par tricks :)
0
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Glutenfri mad, opskrifter og produkter

Indlægaf Lækre Arne » 10. mar 2016, 18:00

jeg vil gerne læse med, så øs endelig ud af erfaringer :gogo:
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Glutenfri mad, opskrifter og produkter

Indlægaf Pussikat82 » 10. mar 2016, 22:06

Har netop snuppet den her i Kvickly til en svinebillig pris og opdager, da jeg kom hjem, at den er uden hvede- og mælkeprodukter. Ved ikke, om det kunne være inspiration? Den indeholder alt mulig forskellig med, både salater, supper, hovedretter, bagværk og andre ting. https://www.saxo.com/dk/river-cottage-l ... 8792894021
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4393

Re: Glutenfri mad, opskrifter og produkter

Indlægaf HappyHippo » 10. mar 2016, 22:14

Den der chokoladekage med 2 ingredienser skulle være ret god
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Glutenfri mad, opskrifter og produkter

Indlægaf StripesAddict » 11. mar 2016, 08:17

Lækre Arne skrev:jeg vil gerne læse med, så øs endelig ud af erfaringer :gogo:


Jeg har som sagt spist glutenfrit i mange år, så det falder mig efterhånden så naturligt, at jeg ikke helt ved hvor jeg skal starte. Hvis du har konkrete spørgsmål skal jeg dog meget gerne svare på dem :)

Rema har i øvrigt et rigtig godt rugbrød. Det ligger på frost og er et helt brød i alm. størrelse til kun 25 kr. - på tilbud i sidste uge, til det halve. Jeg hamstrede 5. Det er det første glutenfri færdigrugbrød jeg har smagt, som ikke var mega tørt.
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Glutenfri mad, opskrifter og produkter

Indlægaf StripesAddict » 11. mar 2016, 09:23

^nu har jeg ikke læst den, men det er jo ikke nok at holde sig fra hvede, hvis man ikke kan tåle gluten. Bare i fald der var nogen, der var i tvivl.
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Glutenfri mad, opskrifter og produkter

Indlægaf StripesAddict » 11. mar 2016, 09:25

StripesAddict skrev:
Lækre Arne skrev:jeg vil gerne læse med, så øs endelig ud af erfaringer :gogo:


Jeg har som sagt spist glutenfrit i mange år, så det falder mig efterhånden så naturligt, at jeg ikke helt ved hvor jeg skal starte. Hvis du har konkrete spørgsmål skal jeg dog meget gerne svare på dem :)

Rema har i øvrigt et rigtig godt rugbrød. Det ligger på frost og er et helt brød i alm. størrelse til kun 25 kr. - på tilbud i sidste uge, til det halve. Jeg hamstrede 5. Det er det første glutenfri færdigrugbrød jeg har smagt, som ikke var mega tørt.


EDIT: det er vist i øvrigt med renset hvedestivelse, så det dur ikke hvis man er sensitiv.
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Glutenfri mad, opskrifter og produkter

Indlægaf Pussikat82 » 11. mar 2016, 11:02

Fio skrev:
Pussikat82 skrev:Har netop snuppet den her i Kvickly til en svinebillig pris og opdager, da jeg kom hjem, at den er uden hvede- og mælkeprodukter. Ved ikke, om det kunne være inspiration? Den indeholder alt mulig forskellig med, både salater, supper, hovedretter, bagværk og andre ting. https://www.saxo.com/dk/river-cottage-l ... 8792894021


Den købte jeg før jul, må dog tilstå at jeg ikke har lavet noget derfra (endnu) :genert:


Jeg har også mest købt den som hyggelæsning, for jeg har jo mine maveproblemer, så der er meget, jeg ikke tåler at spise. Opdagede bare, da jeg kom hjem, at der stod, den var uden hvede- og mælkeprodukter. Om den er glutenfri i det hele taget, ved jeg ikke. Det har jeg ikke forstand på. Måske kan man selv tilpasse, hvis der så skulle være noget "dårligt" i opskriften.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Glutenfri mad, opskrifter og produkter

Indlægaf StripesAddict » 12. mar 2016, 10:52

Generelt bruger jeg ofte bare alm. opskrifter og bruger gf mel i stedet.

Jeg vil i øvrigt også gerne anbefale wasa gf knækbrød. Det smager stort set som almindelig knækbrød - min kæreste gider også spise det :D Jeg mener i øvrigt det er naturligt glutenfrit. Det kan med fordel købes i Sverige hvor Ica har det til 22 svenske (mener jeg) mens det koster 35 kr. pakken herhjemme.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Glutenfri mad, opskrifter og produkter

Indlægaf StripesAddict » 12. mar 2016, 16:44

^hvor køber du det henne, og hvad koster det?
0
*smb*
Indlæg: 65
Tilmeldt: 10. feb 2016, 14:41
Kort karma: 5
Likede indlæg: 38

Re: Glutenfri mad, opskrifter og produkter

Indlægaf *smb* » 19. mar 2016, 18:31

Uh det var en god tråd, jeg lever så vidt muligt også glutenfrit, har ikke cøliaki men min mave er ikke så glad for det.. men er laktose intolerant

Men der skulle vel ikke være en som har en god opskrift på en kage med noget frosting af en art, da jeg har lovet gaden store af ungerne at vi laver en til min mors påskefrokost nu jeg ikke bare kan købe en i bageren

Det må IKKE være med chokolade eller kaffe, det skal jeg holde mig væk fra i en periode
0
gumle43
Permanent bortvist
Indlæg: 7
Tilmeldt: 30. mar 2016, 10:34
Kort karma: 0

Re: Glutenfri mad, opskrifter og produkter

Indlægaf gumle43 » 30. mar 2016, 10:37

Jeg har flere gange prøvet at bage glutenfrie boller, har indtil nu ikke være tilfreds med resultatet

(Reklamelink fjernet af mod.)
0

Tilbage til "Mad og drikke"