Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Delfin » 10. mar 2016, 17:02

Lurende Peber skrev:
Smiling_Goat skrev:
Undskyld, kommer al lyd ikke med? Hvad kommer så med?

Jeg er oprigtigt undrende..
Hvis du optager (optog) gennem mikrofon, så kom "alt" med. Hvis der blev optaget gennem kabel til radioen, så kom udenomslyde ikke med. Med de radiopaddeværter til Mylle etc snakkede jo ind over musikken :sur: Og det kom med.


... og så var det jo, at man sad på spring for at pause optagelsen, mens han snakkede :D men ja det var såå træls at han ikke engang kunne vente med at snakke til pladen var slut :/
4
14 11 14
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Mani » 10. mar 2016, 18:08

Delfin skrev:
Lurende Peber skrev:
Smiling_Goat skrev:
Undskyld, kommer al lyd ikke med? Hvad kommer så med?

Jeg er oprigtigt undrende..
Hvis du optager (optog) gennem mikrofon, så kom "alt" med. Hvis der blev optaget gennem kabel til radioen, så kom udenomslyde ikke med. Med de radiopaddeværter til Mylle etc snakkede jo ind over musikken :sur: Og det kom med.

... og så var det jo, at man sad på spring for at pause optagelsen, mens han snakkede :D men ja det var såå træls at han ikke engang kunne vente med at snakke til pladen var slut :/


Men det skulle de jo - netop for at man skulle købe musikken fremfor at optage den.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 10. mar 2016, 18:14

Mani skrev:
Delfin skrev:
Lurende Peber skrev:
Smiling_Goat skrev:
Undskyld, kommer al lyd ikke med? Hvad kommer så med?

Jeg er oprigtigt undrende..
Hvis du optager (optog) gennem mikrofon, så kom "alt" med. Hvis der blev optaget gennem kabel til radioen, så kom udenomslyde ikke med. Med de radiopaddeværter til Mylle etc snakkede jo ind over musikken :sur: Og det kom med.

... og så var det jo, at man sad på spring for at pause optagelsen, mens han snakkede :D men ja det var såå træls at han ikke engang kunne vente med at snakke til pladen var slut :/


Men det skulle de jo - netop for at man skulle købe musikken fremfor at optage den.


Ifølge punkt 4 i linket, var det ikke et krav, men noget Mylle selv begyndte på - fordi det gjorde man på Radio Luxembourg, og Radio Luxembourg var sej.

http://www.dr.dk/nyheder/kultur/musik/4 ... -de-mylius
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Mani » 10. mar 2016, 18:24

Advocatus-Diaboli skrev:
Mani skrev:
Delfin skrev:
Lurende Peber skrev:
Smiling_Goat skrev:
Undskyld, kommer al lyd ikke med? Hvad kommer så med?

Jeg er oprigtigt undrende..
Hvis du optager (optog) gennem mikrofon, så kom "alt" med. Hvis der blev optaget gennem kabel til radioen, så kom udenomslyde ikke med. Med de radiopaddeværter til Mylle etc snakkede jo ind over musikken :sur: Og det kom med.

... og så var det jo, at man sad på spring for at pause optagelsen, mens han snakkede :D men ja det var såå træls at han ikke engang kunne vente med at snakke til pladen var slut :/


Men det skulle de jo - netop for at man skulle købe musikken fremfor at optage den.


Ifølge punkt 4 i linket, var det ikke et krav, men noget Mylle selv begyndte på - fordi det gjorde man på Radio Luxembourg, og Radio Luxembourg var sej.

http://www.dr.dk/nyheder/kultur/musik/4 ... -de-mylius

Sorry - min fejl. Det kan jeg bare huske vores musiklærer fortalte - noget med de ellers skulle betale mere til Codan eller hvem det nu var for at spille de nye numre.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Delfin » 10. mar 2016, 18:43

Det virkede heller ikke. Jeg fik aldrig lov til at købe andet end billigt bras fra Tyskland :s
0
14 11 14
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf LadyFox » 10. mar 2016, 18:55

Jailbird skrev:
Skumfidusen skrev:Jeg var stædigt overbevist om at tigre var hunløver og var virkelig muggen når min fladpandede storesøster påstod at det ikke passede. Kææææft, hun var dum, altså.

Nåja, jeg troede at alle katte var piger og hunde var drenge, det gav god mening :genert:

Jeg troede at pantere var hun tigre. :blush2:
1
...
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 10. mar 2016, 19:05

Mani skrev:
Sorry - min fejl. Det kan jeg bare huske vores musiklærer fortalte - noget med de ellers skulle betale mere til Codan eller hvem det nu var for at spille de nye numre.


KODA. Codan er et forsikringsselskab. :D
3
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Mani » 10. mar 2016, 19:10

Advocatus-Diaboli skrev:
Mani skrev:
Sorry - min fejl. Det kan jeg bare huske vores musiklærer fortalte - noget med de ellers skulle betale mere til Codan eller hvem det nu var for at spille de nye numre.


KODA. Codan er et forsikringsselskab. :D

Shit - det kører sgu ikke for mig i aften :nej: Jeg må i T. Hansen :-D
4
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Delfin » 10. mar 2016, 19:47

At røde hunde smittede - af. Der var nemlig røde mærker på gelænderet, da jeg havde rutsjet ned af det.
De var der jo nok i forvejen :lol:
1
14 11 14
Brugeravatar
Mooserinde
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. okt 2015, 12:13
Kort karma: 21
Likede indlæg: 239

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Mooserinde » 10. mar 2016, 20:26

Jeg fik den fortrinlige idé som barn at teste hvad der sker, når man puster ned i en kakaopulverbøtte. Med åbne øjne. :forvirret2:

Mine forældre drillede mig nogen gange ved at sige, at vi skulle have luftfrikadeller med skysovs til aftensmad. Jeg blev altid ret forvirret for jeg elskede da luftfrikadeller :forvirret: Mine forældre anede bare ikke, at jeg troede fiskefrikadeller var luftfrikadellerne! :D


Jeg var som barn mørkeræd (er jeg stadigvæk lidt :genert: ) så dengang sov jeg med en lampe tændt. Og det gav bare herre meget mening, at have den væglampe lysende DIREKTE ned i ansigtet på mig. For så kunne monstrene jo se mig og pisse af! Det gav ret dårlig søvn og mega meget søvn i øjnene, når jeg vågnede. Og senere hen kom gennembruddet - jeg vendte lampen så den lyste UD i rummet istedet. For det er da ærligt talt nemmere, at jeg ser monstrene end de ser mig :lol2:
12
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Animi » 10. mar 2016, 20:35

Da jeg var barn og skulle skjule mig for monstre, tænkte jeg at det var nok så længe jeg bare var fuldkommen dækket af dynen - for en kæmpe bylt af en dyne er jo usynlig :lol:
På et tidspunkt var jeg bange for Store Stygge Ulv og byggede et fort af min dyne, puder og bamser :lol:
Senest rettet af Animi 11. mar 2016, 18:25, rettet i alt 1 gang.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Tibbler » 10. mar 2016, 21:20

Vi legede nogle gange følgende leg:

dynen ind i stuen, og bredt ud på gulvet. Dynebetrækket åbnes, og derinde; oven på dynen og under betrækket, var vores hule. Der blev slæbt alverdens ting med derind inde fra værelset; i vores lille hus. Mange ting! Hyggelig leg, og smart med en hule lige ved hånden.

Det dumme var så dette: Det skulle jo ryddes op igen; og fordi det var dynen, så kunne vi ikke lige lade det være det dagen efter. Jeg kan stadig huske fornemmelsn af at kigge ind i hulen, når man lige havde fået at vide, at nu skulle det hele altså ryddes op igen. Suk...
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf OberstNasig » 10. mar 2016, 21:24

Jeg troede at man havde 30 sekunder til at vaske sine fingre efter berøring af digitalis blomsten. Ellers gik det lige lukt i hjertet og lukkede systemet ned og så døde man lissom.
Det troede jeg på ret længe og jeg kommer i tanke om det, hvergang jeg ser den digitalis, der står på bagsiden af bygningen.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. mar 2016, 23:04

Mit første forsøg ud i at forføre drengene, eller i hvert fald lokke dem til mig (Jeg var nok cirka 5 år) foregik på den måde at jeg havde sådan en lille julepyntsdims, det var en lillebitte rød sløjfe med en lillebitte guldklokke, og så kunne man sætte den på sit tøj med en sikkerhedsnål.
Denne lille dims var nok noget nær det mest fantastiske jeg havde ejet. Så hjemmefra havde jeg en ide om at når jeg kom i legestue så behøvede jeg bare at ringle med den klokke, så ville alle drengene komme løbende og stimle sammen om mig, og finde mig meget interessant.
Det skete desværre IKKE :sur:
6
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Dumme ting du gjorde eller troede som barn?

Indlægaf dgd2007 » 10. mar 2016, 23:05

Mani skrev:Men det skulle de jo - netop for at man skulle købe musikken fremfor at optage den.

Det var i hvert fald den almindelige forklaring dengang.
Det kan jo også godt stadigvæk være rigtigt, selvom Mylle måske gjorde det pga. Radio Luxembourg (det kan jo være, de fik noget for at "ødelægge" trackene ved at snakke ind over). Billede
0

Tilbage til "Livets forhold"