Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 9. mar 2016, 09:31

Snowdrop skrev:
Sangius skrev:
Snowdrop skrev:Hm. Min læge sagde nu ellers at der stadig er frit sygehusvalg, men kan selvfølgelig godt være det er noget andet når man vælger et at føde på, så skal undersøgelser måske også foregå samme sted.

Med hensyn til antibiotika - man kan sagtens få en slags der ikke påvirker baby så dét skal du ikke tage så tungt. Forstår dig godt, det er ikke det, men prøv om du kan lade være at lade det fylde for meget i dit hovede :)


Det sagde min læge også. Men der er ikke længere frit sygehusvalg. Man skal scannes første gang på ens eget sygehus, og derefter kan man søge om at blive flytte...

Det sagde damen bag skranken i hvert fald. :P

Ja, har også fået en, som ikke har nogen dokumenteret effekt på baby. Men jeg får det røv dårligt hver gang jeg skal tage en, og skal tage en 3 gange om dagen. Det er bare fedt... :wacko:



Hvor er det da bare upraktisk for dig, det med det sygehus. Men så må du jo få søgt til den næste scanning med mindre du beslutter at bide i det sure æble og bare gøre det på "dit eget" sygehus :)

Altså røvdårligt mentalt eller fysisk? Kan jo være du ikke tåler dem så godt hvis det er fysisk?

Det er i grunden noget pis med de der blærebetændelser man åbenbart kan være mere udsat for som gravid. Jeg får nemlig ikke symptomer på det. Ingen smerter, ingen øget tissetrang. Havde for nogle år siden en blærebetændelse der var gået i nyrene og det opdagede jeg ved at jeg lige pludselig fik sindsygt ondt i ryggen. Har - måske desværre kan man sige her - en høj smertetærskel så det kom ikke snigende, det kom ud af det blå da tærsklen åbenbart var nået. Husker en læge der skræmte livet af mig ved at sige at det sådan set havde været ultratæt på at hedde blodforgiftning :s Min mormor har i øvrigt præcis samme problem og har været indlagt et par gange på grund af det.
Jeg fik dog lov at slippe for sygehus, men sov så også lige 3 døgn i træk på antibiotika. Kun afbrudt af manden der enten kom med noget at drikke eller vækkede mig for at minde mig om at tisse :forvirret2:
Ved ikke om der er andet man skal gøre for at undgå det, end at lade være at sidde på kolde flader, undgå sædevarme, drikke masser af vand og tisse efter sex...? Jeg overvejer sq lidt at købe sticks og teste for blærebetændelse med jævne mellemrum :lol:


Jeg har også været meget plaget af blærebetændelse gennem tiden, specielt da jeg var teenager. Har også haft det i nyerne en enkelt gang - gal man bliver sygt dårlig af det :nerve:
Jeg havde bare overhoved ingen symptomer denne gang. Overhoved. Det er første gang jeg har oplevet det, af hvad jeg ved af. Plejer virkelig at have det skidt når jeg har blærebetændelse.
Så jeg tror sgu jeg stixer en gang om måneden resten af graviditeten, og hvis der så er noget, så må jeg jo få dyrket hos lægen for at se, om den er god nok.
Det er jo ikke småting man risikerer med en blærebetændelse og en graviditet - så better safe than sorry... :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 9. mar 2016, 09:39

Åh Marigold er virkelig ked af at hører at I ikke er home saft endnu. Tænker på dig og håber at alt går godt på mandag. :ae:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 9. mar 2016, 09:47

Igår var jeg til glukose belastning :puke: Ventetiden syntes jeg ikke var så forfærdelig, iPad og viaplay så går tiden ret hurtig. Men det der sukkervand, som de lige har tilsat lidt citron. :puke: Jeg ved ikke hvor den citron er dyrket men det er ikke på et træ. Magen til syntetisk medicinsk smag skal man da lede længe efter. Så nu er det bare at vente på svar.

Ellers så går tiden jo bare. Næste uge så er jeg halvvejs. Det er lidt vildt at tænke på at tiden går så hurtigt selv om jeg bruger det meste af tiden i sofaen. I morgen er der MD skanning, jeg er lige dele spændt og nervøs. Jeg håber bare sådan at alt er som det skal være med ham.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 9. mar 2016, 10:12

Hvad er det for nogle strips man kan købe og selv teste mod blærebetændelse?

Min mand har en virkelig god arbejdsplads (det har jeg nu også) og hans chef synes vi skal tale lidt ved en psykolog uanset udfaldet på mandag, og firmaet betaler. Så jeg har i dag ringet til en psykolog for at høre om ventetid. Jeg snakkede med en virkelig rar mand der sagde at de muligvis havde en tid allerede på tirsdag, hvis hans kollega kunne. Så jeg ville høre fra dem senere.
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 9. mar 2016, 10:17

Marigold - hvor dejligt din arbejdsplads er sådan. Det betyder sgu mehet at man ikke også skal føle sig presset der. Rigtig god ide med psykolog.
Man kan købe sådan nogle uvi-strips eller stix eller hvad det nu hedder på apoteket. Tror de reagerer på leukocytter - men er ikke sikker. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 9. mar 2016, 12:06

Så har jeg fået en hjertelydsmonitor med posten idag. Det tog vel ca. 20 minutter faktisk at finde babys hjertelyd og ikke bare min egen. Men det lykkedes. Juhuuu en fantastisk opfindelse! :)
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 9. mar 2016, 14:03

Snowdrop skrev:Så har jeg fået en hjertelydsmonitor med posten idag. Det tog vel ca. 20 minutter faktisk at finde babys hjertelyd og ikke bare min egen. Men det lykkedes. Juhuuu en fantastisk opfindelse! :)


iih hvor dejligt :) Jeg har også én. Det er så hyggeligt at høre lillepigens hjerte :dåne:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 10. mar 2016, 18:29

Minionine skrev:
Snowdrop skrev:Så har jeg fået en hjertelydsmonitor med posten idag. Det tog vel ca. 20 minutter faktisk at finde babys hjertelyd og ikke bare min egen. Men det lykkedes. Juhuuu en fantastisk opfindelse! :)


iih hvor dejligt :) Jeg har også én. Det er så hyggeligt at høre lillepigens hjerte :dåne:


Det er SUUUPER hyggeligt. Idag tog det ikke engang 30 sekunder at finde hjertet - nu vidste jeg jo også hvor jeg skulle lede. Ret sjovt at sammenligne lyden af min egen puls (som jeg fandt lidt ude i siden i begge sider) og så lyden af babys hjerte. Min er jo sådan langsom WUUUUSH - WUUUUSH - WUUUSH lyd og babys lyder mere som et lille damptog der tordner derudaf i fuld fart :klap:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 10. mar 2016, 19:07

Så er MD overstået. Og han ser ud helt som han skal. Han sov vidst lidt til at starte med for der var der ikke meget bevægelse i ham. Men pludselig tog fanden ved ham. Han var dog ikke meget for at få taget et billede så man rigtig kunne se ham. Lige ind til sidste sekund hvor han lagde sig om med næsen mod mit maveskin og hun kunne få et par billeder af ham. Nu er det bare at vente til jeg kan mærke ham og til vores ekstra skanning i uge 28. Han er 4 dage stører end gennemsnittet.
2
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 10. mar 2016, 19:11

Nuttede-Nuser skrev:Så er MD overstået. Og han ser ud helt som han skal. Han sov vidst lidt til at starte med for der var der ikke meget bevægelse i ham. Men pludselig tog fanden ved ham. Han var dog ikke meget for at få taget et billede så man rigtig kunne se ham. Lige ind til sidste sekund hvor han lagde sig om med næsen mod mit maveskin og hun kunne få et par billeder af ham. Nu er det bare at vente til jeg kan mærke ham og til vores ekstra skanning i uge 28. Han er 4 dage stører end gennemsnittet.


Skønt! Hvis du har lyst til at dele et billede så elsker jeg at kigge med :love2:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 10. mar 2016, 19:21

Jeg vil også gerne se billeder :D

Nå d'damer - jeg har brug for lidt råd. Jeg skulle ellers havde haft besøg af min bror og hans to børn i weekenden, men desværre er der udbrudt lussingesyge på min nevøs skole! Min mor mener ikke, at jeg har haft lussingesyge som barn. Hvis man er gravid og bliver smittet, vil fosteret dø i ca. 5 ud af 100 tilfælde.
Min nevø er ikke syg, men hvis han er smittet, vil smitten først vise sig om 2 ugers tid.
Så den weekend blev jo aflyst. :(

Det er sådan, at jeg holder en påskefrokost for hele familien d. 27 marts. Det var meningen at min bror og hans børn skulle med. Men er det overhoved sikkert til den tid? om 17 dage? Kan man godt regne med, at min nevø ikke er smittet til den tid, og heller ikke bærer smitten?

Hvad ville I gøre?

Jeg vil jo ikke risikere noget, men det skærer sådan i hjertet at af-invitere dem, de søde små børn :(
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 10. mar 2016, 19:31

Han var ikke overdrevet vild med at få taget billeder, så det her er det bedste af ham :love2:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 10. mar 2016, 21:00

Det er et fint billede :lun:.

Hvorfor skal du egentlig scannes igen senere?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 10. mar 2016, 21:05

Sorenspige skrev:Det er et fint billede :lun:.

Hvorfor skal du egentlig scannes igen senere?


Jeg skal til vækst skanning (hedder det det?) i uge 28. Fordi der er problemer med mit stofskifte, så de skal bare lige kontrollere at han er stor nok. Hvis han så ikke er det skal jeg skannes igen i uge 34. Og ellers bliver vi afsluttet hvis der ikke er noget at komme efter.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 11. mar 2016, 08:03

@Nuttede Nuser
Nåååh, det er da et rigtig fint billede :D

@Sangius
Puh, det ved jeg simpelthen ikke :/ Altså smitterisikoen burde jo være overstået der, hvis han ikke er blevet syg. Men omvendt er det også en træls risiko at tage. Hvad siger de selv til det?
0

Tilbage til "Graviditet"