Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Fru Sunshine » 11. mar 2016, 07:57

Som det blev med kirkevielse, hestevogn og nærmest alt, hvad der findes af traditioner (undtagen strømpebånd og rareren af hjemmet).

Det var verdens bedste dag.
Det ville det nok også have været, hvis vi havde valgt noget andet :lun:
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf StripesAddict » 11. mar 2016, 08:08

Ret meget som det kommer til; borgerlig vielse i smukke naturomgivelser, mig i en smuk kjole og lækre sko, min kommende mand i flot jakkesæt. Efterfølgende fest med alle dem vi har kær, i afslappede, vante omgivelser, uden sid-ned middag, og med masser af tid til at alle kan mingle, snakke og danse.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf HappyPaww » 11. mar 2016, 09:09

Hvis penge ikke var et issue, så ville jeg gå all in:

- Hvid brudekjole, evt. med slør - manden i pænt jakkesæt.
- Muligvis kirkevielse hvis manden insisterer, men ellers også gerne borgerlig vielse et smukt sted og med et personligt indslag/tale.
- Gæster i flot og festligt tøj, dog ikke fancy pancy galla - de skal være afslappede og føle at de kan feste igennem.
- Reception for alle familie, venner og bekendte, der kunne have lyst. Her serveres bryllupskagen, kanapeer og champagne.
- Herefter fest for de nærmeste familie og venner - med hovedvægt på venner og et "ungt" selskab, uden børn (så de mange gamle tanter og onkler osv. må tage hjem efter receptionen - og så kan de være barnepiger :lol:).
- Festen skal være et smukt sted, der har hovedvægt på virkelig lækker gourmet-mad og vin. Og lækre cocktails senere :p
- Der må godt være taler, indslag, kysserunder osv., så længe det ikke bliver tåkrummende plat :D
- Efter middagen livemusik med et eller andet festband der spiller alle de gode festnumre, så der kommer godt gang i dansegulvet. Når de er færdige, er der DJ resten af natten, og festen fortsætter til solen står op.
- Natmad er i form af en pølsevogn eller grillede hotdogs og cocio!
- Jeg er i øvrigt ikke til de klassiske opstillede portrætbilleder, så ville nok have en fotograf til stede hele dagen, som kan tage gode "live-billeder" af os og gæsterne.
- Dagen efter er der brunch og gaveoppakning for dem der har lyst/mulighed for at være med :)

Jeg er slet ikke gifteskruk :genert:
4
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf JoyNips » 11. mar 2016, 09:56

Mig og min elskede på en strand langt væk fra alting. Bare tæer i sandet og noget lækker mad.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf lulu-p » 11. mar 2016, 10:16

Borgerlig vielse på en smuk plads i Venedig eller Firenze.

Men nu er jeg jo gift, og det var selvfølgelig det helt rigtige bryllup for os.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Rapfisk » 11. mar 2016, 12:14

- En smuk, hvid-ish kjole på mig (når man er 35, ser det måske dumt ud med en papirshvid kjole, men i hvert fald en klassisk brudekjole) og sko med glimmer (min veninde har fundet et par fra Christian Louboutin. Ét eller andet flot og klassisk på manden.

- Kirkebryllup og en masse salmer. Jeg elsker salmer.

- Reception med kage og masser af champagne.

- Middag med god mad, venner og familie, taler, sange og indslag.

- Brudevals

- En god DJ svarende til ham, jeg oplevede til et bryllup i Tyskland, som startede med sange fra den ældre generations ungdom, så de også kunne feste med (fx Twist and Shout), og så senere god, ny musik.

- Kulørte drinks, mere champagne og fadøl, hvis der er gæster, som foretrækker det.

- Ligesom HappyPawws er jeg ikke vild med det klassiske bryllupsfoto, så jeg ville alliere mig med en fotojournalist, der kunne tage "nyhedsbilleder".

- Brudesuite på feststedet.

- Fælles champagnebrunch med kransekage
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Vixen » 11. mar 2016, 14:08

Det måtte gerne være et kirkebryllup for min skyld, for jeg synes, der er noget fint og traditionelt over det. Men min kæreste kan ikke fordrage kirker, så vi har for længst besluttet, at når han nu har stærke negative følelser omkring det, og jeg har det meget neutralt, så dropper vi kirke.

Jeg skal have en smuk hvid kjole på, som har blonde- og pailletdetaljer på en elegant og gerne lidt 20'er agtig måde.

Det må ikke blive alt for formelt. Der skal være virkelig god mad, gerne fransk inspireret. I løbet af dagen skal der være et bord med tapenader, lækre franske pølser, oste og friske baguettes, som man kan gå og nippe ad imens man sipper champagnecocktails og hyggesnakker. Middagen skal bare være fucking lækker. Og vi skal have eclairs au chocolat til kaffen i løbet af dagen.

Vi skal sidde til bords, men ikke alt for længe. Jeg vil bare gerne have det sådan, at min kæreste og jeg kan nå holde talefor hinanden ... :genert:

Og der skal være en DJ som både spiller Hank Williams, Roxette og Vengaboys.

Og vi skal sende lanterne op om aftenen! Ja, ja ja. Det skal vi også. :love:
3
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Karkluden » 11. mar 2016, 14:14

Helt ærligt? Mig og min kæreste, en præst, en kirke, brunch bagefter og så et hotelværelse og noget knalderi. Bum.

Men det sker ikke. Vores forældre, nærmeste venner osv ville have det rigtig svært med det, og min kæreste er lidt mere "åben" end mig.
Så når det er talt med, er mit drømmebryllup nok en rolig, tidlig kirkevielse og så en frokost/brunch bagefter et sted for de 25 nærmeste-ish. En hvid kjole (for kærestens skyld), men IKKE en brudekjole. Har aldrig set en brudekjole, der ikke var virkelig grim og/eller uklædelig. Og så slut ud på eftermiddagen, og så er vi bare os to.

Jeg synes traditionelle bryllupper er... ikke lige mig grænsende til at jeg har fundet det akavet at deltage i dem.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf HappyPaww » 11. mar 2016, 14:45

Karkluden skrev:Helt ærligt? Mig og min kæreste, en præst, en kirke, brunch bagefter og så et hotelværelse og noget knalderi. Bum.

Men det sker ikke. Vores forældre, nærmeste venner osv ville have det rigtig svært med det, og min kæreste er lidt mere "åben" end mig.
Så når det er talt med, er mit drømmebryllup nok en rolig, tidlig kirkevielse og så en frokost/brunch bagefter et sted for de 25 nærmeste-ish. En hvid kjole (for kærestens skyld), men IKKE en brudekjole. Har aldrig set en brudekjole, der ikke var virkelig grim og/eller uklædelig. Og så slut ud på eftermiddagen, og så er vi bare os to.

Jeg synes traditionelle bryllupper er... ikke lige mig grænsende til at jeg har fundet det akavet at deltage i dem.

Jeg er bare nysgerrig: Har du aldrig set en brud, du syntes var smuk i sin kjole - og at kjolen var flot?

En ting er, at man ikke kan se sig selv i en brudekjole, men synes det er lidt hårdt sagt, at ALLE brudekjoler er grimme eller ikke klæder bruden.

Men okay, det er selvfølgelig nok lidt sådan jeg har det med Odd Molly/Desigual tøj :lol:
5
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Karkluden » 11. mar 2016, 15:12

HappyPaww skrev:
Karkluden skrev:Helt ærligt? Mig og min kæreste, en præst, en kirke, brunch bagefter og så et hotelværelse og noget knalderi. Bum.

Men det sker ikke. Vores forældre, nærmeste venner osv ville have det rigtig svært med det, og min kæreste er lidt mere "åben" end mig.
Så når det er talt med, er mit drømmebryllup nok en rolig, tidlig kirkevielse og så en frokost/brunch bagefter et sted for de 25 nærmeste-ish. En hvid kjole (for kærestens skyld), men IKKE en brudekjole. Har aldrig set en brudekjole, der ikke var virkelig grim og/eller uklædelig. Og så slut ud på eftermiddagen, og så er vi bare os to.

Jeg synes traditionelle bryllupper er... ikke lige mig grænsende til at jeg har fundet det akavet at deltage i dem.

Jeg er bare nysgerrig: Har du aldrig set en brud, du syntes var smuk i sin kjole - og at kjolen var flot?

En ting er, at man ikke kan se sig selv i en brudekjole, men synes det er lidt hårdt sagt, at ALLE brudekjoler er grimme eller ikke klæder bruden.

Men okay, det er selvfølgelig nok lidt sådan jeg har det med Odd Molly/Desigual tøj :lol:

Jeg har set brude, jeg fandt smukke ift. deres hår og makeup, jo. Bestemt. Meget meget smukke og lækre. Jeg har også set brude i ikke-brudekjoler, men hvide kjoler købt andre steder og ikke rettet mod bryllup, men mere "casual" i stilen. Igen har jeg også dér set pæne bud.

Men hvis du mener, om jeg har set en brud i en kjole, der tydeligt var en brudekjole (uanset hvor dyr, billig, kina, lilly, fancy etc denne var), jeg fandt pæn eller smuk kjolewise: Nej.
Jeg synes simpelthen ikke, det er pænt. eller jeg har i hvert fald endnu til gode at se et billede eller en brud irl, jeg finder pæn tøjwise, når de har valgt noget, der er bruderettet. Jeg har fx også set en masse "say yes to the dress", og jeg har endnu ikke set én kjole, hvor jeg tænkte "den er da bare nogenlunde".

Det er nok sådan, nogle har det med Lola Ramona eller Desigual, ja. At de ikke kan finde det pænt på noget plan :lol:
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Karkluden » 11. mar 2016, 15:13

Men derfor er jeg altså glad på folks vegne. Selvom jeg synes, traditionelle bryllupper er lidt kiksede, og brudekjoler er grimme. Det er jo deres drøm. Jeg synes også navnet "Lola" er grimt, men hvis en god veninde døbte sit barn det, ville jeg jo holde lige meget af hende og barnet for det :D smag og behag!
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Alphilia » 11. mar 2016, 15:20

En kirke, en flot kjole (ikke nødvendigvis hvid) og buket, en lille eksklusiv skare af mennesker vi holder af.
Bagefter en hyggelig afslappet dag uden de klassiske traditioner. Det siger næsten sig selv, at der skal være lækker lækker mad og god vin.
Bryllupskage skal være et miks af lækre kager. Og så skal der være en bar med bartender der kan lave lækre cocktails :)

Nå ja - selvfølgelig en bryllupsrejse til et über lækkert sted :D
0
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf musel » 11. mar 2016, 15:28

At jeg ikke er i centrum, ingen taler og ingen sange, men en masse god mad og fest dagen og natten lang.
Jeg kunne også godt tænke mig at blive viet af "Elvis" i Las Vegas :-D :-D :rock:
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf Spjaerten » 11. mar 2016, 15:34

Meget simpelthen - ham & jeg. Enten rådhus eller i Vegas.

Vil rejse pengene op og så kan der da godt blive godt en surprise fest - måske på vores 1 års bryllupsdag.

Bryllup for mig er fordi jeg vil ha en ægtemand, ikke den store udstyrsfest. Og jeg har ikke behovet for familie & venner skal deltage.
1
Tryk på * :slem:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Insp: Hvad er dit drømmebryllup?

Indlægaf StripesAddict » 11. mar 2016, 15:36

StripesAddict skrev:Ret meget som det kommer til; borgerlig vielse i smukke naturomgivelser, mig i en smuk kjole og lækre sko, min kommende mand i flot jakkesæt. Efterfølgende fest med alle dem vi har kær, i afslappede, vante omgivelser, uden sid-ned middag, og med masser af tid til at alle kan mingle, snakke og danse.


Hov: hvis vi havde flere penge kunne det da også være lækkert med bryllupsnat på et lækkert hotel, brunch med alle gæsterne dagen efter, eller at holde festen på en strand laangt væk, men det er altså sammen "pynt". Brylluppet er én dag, og jeg glæder mig, men det er det at kunne kalde mig hans hustru, jeg glæder mig allermest til
2

Tilbage til "Fest og bryllup"