Terminstråd - alle er velkomne :)

Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 11. mar 2016, 08:49

Hvor fint med MD. Glæder mig efterhånden også til min. Selvom der næsten er tre uger til.

Min søn er syg - med 41 i feber, vejrtrækningsbesvær og medfølgende mangel på søvn. Arh. For et par dage siden kørte jeg løs på bekymring for ham, men nu har han det bedre, så nu er jeg bare træt, træt, træt. Min mand tager langt mere end halvdelen af nattetjanserne, men han har været ude at rejse, så er først kommet tilbage her de sidste dage. Er på job nu, men kan slet ikke samle tankerne. Bare ikke meningen at man skal rende oppe med grædende barn om natten når man er gravid. Gaaab...
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 11. mar 2016, 11:08

Rigtig god bedring med sønnen lilleluftballon. Håber det snart er ovre.

Lige et spørgsmål, hvornår og hvordan har i fået svar på glukose belastning? Er det egen læge jeg skal kontakte eller ved min jordmoder det mon på onsdag?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 11. mar 2016, 11:16

Snowdrop skrev:@Nuttede Nuser
Nåååh, det er da et rigtig fint billede :D

@Sangius
Puh, det ved jeg simpelthen ikke :/ Altså smitterisikoen burde jo være overstået der, hvis han ikke er blevet syg. Men omvendt er det også en træls risiko at tage. Hvad siger de selv til det?


Min familie siger det med de to uger, men at det er op til mig. Jeg må vel hellere bare skrive og spørge min læge.
Synes bare jeg har været hos ham, og skrevet så meget med ham, det sidste stykke tid, med SA, smerter, gravid igen, blærebetændelse, u name it... så jeg føler mig lidt hypokonder-anlagt hvis jeg skal til at skrive til ham igen :nej: :lol:

Min nevø er en stor knægt, 12 år gammel, så han har bare fået at vide, hvorfor han ikke kunne komme og besøge faster alligevel. Men jeg ved, at han er skuffet, selvom han er sød og siger at han godt forstår det. Og hvis de så heller ikke må komme til påskefrokost... Stakkels knægt, han må jo føle sig som en pest-ramt :stoned:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 11. mar 2016, 12:08

Sangius skrev:Jeg vil også gerne se billeder :D

Nå d'damer - jeg har brug for lidt råd. Jeg skulle ellers havde haft besøg af min bror og hans to børn i weekenden, men desværre er der udbrudt lussingesyge på min nevøs skole! Min mor mener ikke, at jeg har haft lussingesyge som barn. Hvis man er gravid og bliver smittet, vil fosteret dø i ca. 5 ud af 100 tilfælde.
Min nevø er ikke syg, men hvis han er smittet, vil smitten først vise sig om 2 ugers tid.
Så den weekend blev jo aflyst. :(

Det er sådan, at jeg holder en påskefrokost for hele familien d. 27 marts. Det var meningen at min bror og hans børn skulle med. Men er det overhoved sikkert til den tid? om 17 dage? Kan man godt regne med, at min nevø ikke er smittet til den tid, og heller ikke bærer smitten?

Hvad ville I gøre?

Jeg vil jo ikke risikere noget, men det skærer sådan i hjertet at af-invitere dem, de søde små børn :(


Kan du ikke få taget en blodprøve, der viser om du har haft lussingesyge, så du er helt sikker?

Jeg ville klart spørge lægen til råds, især fordi de ændrer på anbefalinger og retningslinjer af og til. F.eks. læste jeg i sommers på min arbejdsplads, at man helt har ændret anbefalingerne i forhold til sygemelding af gravide ved udbrud af lussingesyge på arbejdspladsen, så man ikke længere skal sygemeldes, selvom man ikke har haft lussingesyge.

Da jeg forhørte mig ved lægen i forhold til skoldkopper, følte jeg mig i hvert fald godt vejledt + at det blev taget seriøst.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 11. mar 2016, 12:12

Nuttede-Nuser skrev:Rigtig god bedring med sønnen lilleluftballon. Håber det snart er ovre.

Lige et spørgsmål, hvornår og hvordan har i fået svar på glukose belastning? Er det egen læge jeg skal kontakte eller ved min jordmoder det mon på onsdag?


Jeg fik svar via digital post allerede samme aften/næste dag (kan ikke lige huske det præcist) med indkaldelse til skanning, samtale, etc. allerede en uges tid senere. Jeg fik at vide, at jeg kun ville høre noget, hvis glukosebelastningen havde vist noget "unormalt", men det er nok forskelligt fra sygehus til sygehus.
Normalt er det den afdeling/læge, der har rekvireret en prøve, der får svaret. Hvem har indkaldt dig til det?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 11. mar 2016, 12:30

Jeg har nogle lidt belastende svigerforældre - altså de er selvfølgelig søde, men de har en holdning til ALT og vil også gerne blande sig i alt. De har af samme grund ikke haft kontakt til deres ene barn + barnebarn i rigtig mange år, men har tydeligvis ikke lært ret meget af det.

De har en familievugge, som vi blev tilbudt at låne, og da vi sagde nej tak, reagerede hans mor med at blive sur og fornærmet. Nu har hun så ringet til min kæreste igen og snakket om den der vugge, at vi altså skal bruge den, for ellers vil hun blive så ked af det. Jeg magter det ikke. Det er lige meget med vuggen, vi kommer ikke til at bruge den, men vi kan da godt have den stående i 3 måneder - men hvad så, skal vi også døbe vores barn, fordi hun ellers bliver ked af det? Og jeg forudser tårer, når det går op for hende, at både klapvogn og barnevogn kommer til at stå hos os længe inden fødslen.
Det rigtig ærgerlige er, at det jo betyder, at ingen af os magter at skulle tale med dem eller besøge dem.
Hvordan håndterer sådan noget fra familien?


Nå, derudover så må jeg lige dele lidt begejstring med jer, selvom det ikke er så graviditetsrelateret. Vi har startet en virksomhed sidste år, som min kæreste arbejder fuldtid i - vores drøm er, at vi begge kan gøre det på et tidspunkt. Han har lige ringet for at fortælle mig, at der er kommet en gigantisk ordre på vores webshop og generelt har vi haft en virkelig fin opstart. Det gør drømmen lidt mere virkelig, og det vil bare give os en helt fantastisk fleksibilitet og ro i hverdagen, hvis det lykkes, så vi begge kan leve af virksomheden. :love:
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 11. mar 2016, 12:33

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Rigtig god bedring med sønnen lilleluftballon. Håber det snart er ovre.

Lige et spørgsmål, hvornår og hvordan har i fået svar på glukose belastning? Er det egen læge jeg skal kontakte eller ved min jordmoder det mon på onsdag?


Jeg fik svar via digital post allerede samme aften/næste dag (kan ikke lige huske det præcist) med indkaldelse til skanning, samtale, etc. allerede en uges tid senere. Jeg fik at vide, at jeg kun ville høre noget, hvis glukosebelastningen havde vist noget "unormalt", men det er nok forskelligt fra sygehus til sygehus.
Normalt er det den afdeling/læge, der har rekvireret en prøve, der får svaret. Hvem har indkaldt dig til det?


Det må jo være egen læge så, for det var hende der skrev det i min VJ. Må lige sende hende et skriv og hører ad om hun har svaret. Tak for dit svar.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 11. mar 2016, 12:43

Danseprinsesse skrev:Jeg har nogle lidt belastende svigerforældre - altså de er selvfølgelig søde, men de har en holdning til ALT og vil også gerne blande sig i alt. De har af samme grund ikke haft kontakt til deres ene barn + barnebarn i rigtig mange år, men har tydeligvis ikke lært ret meget af det.

De har en familievugge, som vi blev tilbudt at låne, og da vi sagde nej tak, reagerede hans mor med at blive sur og fornærmet. Nu har hun så ringet til min kæreste igen og snakket om den der vugge, at vi altså skal bruge den, for ellers vil hun blive så ked af det. Jeg magter det ikke. Det er lige meget med vuggen, vi kommer ikke til at bruge den, men vi kan da godt have den stående i 3 måneder - men hvad så, skal vi også døbe vores barn, fordi hun ellers bliver ked af det? Og jeg forudser tårer, når det går op for hende, at både klapvogn og barnevogn kommer til at stå hos os længe inden fødslen.
Det rigtig ærgerlige er, at det jo betyder, at ingen af os magter at skulle tale med dem eller besøge dem.
Hvordan håndterer sådan noget fra familien?


Nå, derudover så må jeg lige dele lidt begejstring med jer, selvom det ikke er så graviditetsrelateret. Vi har startet en virksomhed sidste år, som min kæreste arbejder fuldtid i - vores drøm er, at vi begge kan gøre det på et tidspunkt. Han har lige ringet for at fortælle mig, at der er kommet en gigantisk ordre på vores webshop og generelt har vi haft en virkelig fin opstart. Det gør drømmen lidt mere virkelig, og det vil bare give os en helt fantastisk fleksibilitet og ro i hverdagen, hvis det lykkes, så vi begge kan leve af virksomheden. :love:


Puha, sådan en svigermor har jeg også haft. Hun flyttede sågar en kommode i vores lejlighed fordi hun syntes at den skulle stå et andet sted. I er vidst nød til at stå fast, uanset hvor mange krokodille tårer hun så disker op med. Jeg håber din kæreste støtter dig så det ikke kun er dig der skal kæmpe med hende. Og det der med alt det overtro om barnevogn osv giver jeg ikke en hat for. Vi har haft barnevognen stående de sidste 2 år da vi fik et godt bud fra et familie medlem.

Og stort tillykke med succesen i jeres virksomhed. Det er så dejligt når drømme går i opfyldelse.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 11. mar 2016, 13:17

Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:Puha, sådan en svigermor har jeg også haft. Hun flyttede sågar en kommode i vores lejlighed fordi hun syntes at den skulle stå et andet sted. I er vidst nød til at stå fast, uanset hvor mange krokodille tårer hun så disker op med. Jeg håber din kæreste støtter dig så det ikke kun er dig der skal kæmpe med hende. Og det der med alt det overtro om barnevogn osv giver jeg ikke en hat for. Vi har haft barnevognen stående de sidste 2 år da vi fik et godt bud fra et familie medlem.

Og stort tillykke med succesen i jeres virksomhed. Det er så dejligt når drømme går i opfyldelse.


Tak. :)

Ej, men jeg kan simpelthen ikke forstå, at de ikke kan se, hvor upassende de opfører sig - flytte rundt på møblerne. :forvirret2:

Ja, det gør han - han er god til at sige fra. Det er ham, der har stået fast i forhold til det med vuggen - hvor jeg har haft det sådan, at jeg simpelthen ikke gad tage en kamp over noget så ligegyldigt. Men nu kan jeg godt mærke, at han heller ikke gider mere lige på det punkt. Det er bare så åndssvagt!
Og nej, jeg gider heller påduttes en masse overtro.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 11. mar 2016, 13:33

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:Puha, sådan en svigermor har jeg også haft. Hun flyttede sågar en kommode i vores lejlighed fordi hun syntes at den skulle stå et andet sted. I er vidst nød til at stå fast, uanset hvor mange krokodille tårer hun så disker op med. Jeg håber din kæreste støtter dig så det ikke kun er dig der skal kæmpe med hende. Og det der med alt det overtro om barnevogn osv giver jeg ikke en hat for. Vi har haft barnevognen stående de sidste 2 år da vi fik et godt bud fra et familie medlem.

Og stort tillykke med succesen i jeres virksomhed. Det er så dejligt når drømme går i opfyldelse.


Tak. :)

Ej, men jeg kan simpelthen ikke forstå, at de ikke kan se, hvor upassende de opfører sig - flytte rundt på møblerne. :forvirret2:

Ja, det gør han - han er god til at sige fra. Det er ham, der har stået fast i forhold til det med vuggen - hvor jeg har haft det sådan, at jeg simpelthen ikke gad tage en kamp over noget så ligegyldigt. Men nu kan jeg godt mærke, at han heller ikke gider mere lige på det punkt. Det er bare så åndssvagt!
Og nej, jeg gider heller påduttes en masse overtro.


Det er også hårdt at skulle kæmpe mod svigermor på den måde. Men tror du ikke at hvis i så siger pyt så tager vi vuggen at så bliver det endnu værrer næste gang der er et eller andet hun vil have at I gør? Men hvor er det godt at din kæreste står bag dig, der er ikke noget værrer end en mors dreng der kysser jorden for hendes fødder (fik jeg fortalt at ham jeg boede sammen med mente at når nu moar havde flyttet kommoden var det jo nok fordi hun havde ret i at den stod bedre der)
Oh, og husk lige du ikke må strække armene over hovedet fordi så får baby navlesnoren rundt om halsen ;) :lol:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 11. mar 2016, 14:49

Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:Det er også hårdt at skulle kæmpe mod svigermor på den måde. Men tror du ikke at hvis i så siger pyt så tager vi vuggen at så bliver det endnu værrer næste gang der er et eller andet hun vil have at I gør? Men hvor er det godt at din kæreste står bag dig, der er ikke noget værrer end en mors dreng der kysser jorden for hendes fødder (fik jeg fortalt at ham jeg boede sammen med mente at når nu moar havde flyttet kommoden var det jo nok fordi hun havde ret i at den stod bedre der)
Oh, og husk lige du ikke må strække armene over hovedet fordi så får baby navlesnoren rundt om halsen ;) :lol:


Det er i hvert fald et irritationsmoment, jeg ikke har brug for.
Jo, det er også det jeg lidt frygter, at det bare bliver skruen uden ende. Jeg har sagt til min kæreste nu, at han må styre det, jeg gider ikke høre mere om den vugge.
Men ja, det var da langt værre, hvis han nu generelt ikke kunne finde ud af at sige fra over for dem. :wacko:

Åh gud, det holder jeg straks op med så. :lol:
Ha ha, måske skal jeg låne vuggen, og når de så kommer med den, så skynder jeg mig at rede den. :panik:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 11. mar 2016, 15:30

Danseprinsesse skrev:Jeg har nogle lidt belastende svigerforældre - altså de er selvfølgelig søde, men de har en holdning til ALT og vil også gerne blande sig i alt. De har af samme grund ikke haft kontakt til deres ene barn + barnebarn i rigtig mange år, men har tydeligvis ikke lært ret meget af det.

De har en familievugge, som vi blev tilbudt at låne, og da vi sagde nej tak, reagerede hans mor med at blive sur og fornærmet. Nu har hun så ringet til min kæreste igen og snakket om den der vugge, at vi altså skal bruge den, for ellers vil hun blive så ked af det. Jeg magter det ikke. Det er lige meget med vuggen, vi kommer ikke til at bruge den, men vi kan da godt have den stående i 3 måneder - men hvad så, skal vi også døbe vores barn, fordi hun ellers bliver ked af det? Og jeg forudser tårer, når det går op for hende, at både klapvogn og barnevogn kommer til at stå hos os længe inden fødslen.
Det rigtig ærgerlige er, at det jo betyder, at ingen af os magter at skulle tale med dem eller besøge dem.
Hvordan håndterer sådan noget fra familien?


Nå, derudover så må jeg lige dele lidt begejstring med jer, selvom det ikke er så graviditetsrelateret. Vi har startet en virksomhed sidste år, som min kæreste arbejder fuldtid i - vores drøm er, at vi begge kan gøre det på et tidspunkt. Han har lige ringet for at fortælle mig, at der er kommet en gigantisk ordre på vores webshop og generelt har vi haft en virkelig fin opstart. Det gør drømmen lidt mere virkelig, og det vil bare give os en helt fantastisk fleksibilitet og ro i hverdagen, hvis det lykkes, så vi begge kan leve af virksomheden. :love:


Arh, det lyder også irriterende. Det er helt sikkert vigtigt at få stået fast på nogle ting når man venter første barn, er min erfaringer. Min svigermor er faktisk rigtig sød. Hun fatter bare intet af det liv vi lever. Og hun prøver og prøver, men ender så med at være irriterende. Hun er fx vildt kønsdiskriminerende. Hun fatter ikke at min mand laver mad, gør rent og holder barsel. Og at vores søn hellere vil lege med dukker end med biler. Så hun køber den ene bil efter den anden til ham...
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 12. mar 2016, 09:48

DP, din svigermor lyder virkelig for viderekommende :tie:.

Min svigermor er heldigvis rigtig sød, men det hindrer mig ikke i at blive irriteret på hende nogen gange :genert:. Især da jeg ventede R.

I min mands familie har de også en familievugge. Den ville vi gerne låne, da de tilbød det. Til gengæld ville jeg gerne købe en ny madras, da den gamle var 14 år gammel og brugt til 4 børn. Der syntes hun vist, at jeg var lidt mærkelig og på tværs - og det værste var, at min mand ikke fuldt ud støttede mig. Jeg endte med at købe en ny, og den gamle kom så hjem og ligge hos dem igen. For der var måske andre, som ville bruge den i følge hende (hvem? Min mand har ikke flere søskende, der skal have børn).

Jeg syntes og synes, det var så åndssvagt, at den ikke bare blev smidt ud.

De havde også en gammel autostol stående af et ukendt mærke, som de tilbød os. Igen var jeg den skrappe og sagde pænt nej tak. Jeg ville ikke putte min lille bitte baby i en gammel og måske ikke længere sikkerhedsgodkendt autostol.

De havde også en gammel tremmeseng, som ikke overholde de nyeste sikkerhedskrav for plads mellem tremmerne. Heldigvis kunne man ikke få en ny madras til den, og den gamle var kasseret af min mands storebror.

Men altså i de store og hele elsker jeg mine svigerforældre, og de er en stor og vigtig del af vores familieliv.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 12. mar 2016, 09:52

Mht lussingesyge ville jeg også spørge min læge om at blive testet.

Hvis jeg ikke havde haft det, ville jeg stadig invitere om 16 dage.

Jeg er lærer, og med de nye retningslinjer vil jeg ikke blive sygemeldt, selvom jeg ikke har haft det (jeg ved ikke, om jeg har haft det). Man er slet ikke så skrap og nervøs omkring lussingesyge mere.

Jeg kender en, som blev ramt af det som gravid. Hun blev fulgt med ekstra scanninger og fik en sund og rask dreng.
Senest rettet af Sorenspige 12. mar 2016, 10:21, rettet i alt 1 gang.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 12. mar 2016, 09:54

Jeg var til jordmoder i onsdags. Det var en ny JM, men det skyldes, at jeg er med i kendt JM-ordning, og derfor skal vi møde 3 forskellige jordmødre gennem graviditeten.

Vi snakkede igen om amning og fødslen (og jeg tudede ikke). Min mave blev målt, og den er meget gennemsnittelig. Vi hørte også hjertelyd :love:. Det er altid fantastisk.
0

Tilbage til "Graviditet"