Jeg skal flytte tilbage til DK

Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Panton » 8. mar 2016, 15:19

Hvordan går det canoodle?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 9. mar 2016, 09:50

Panton skrev:Hvordan går det canoodle?


Jamen vi er ved at lande oven på endnu mere sygdom hos både mini og jeg. Har haft besøg af Spjærten og prøver at samle op på næsten at have været en måned væk fra arbejde. Jeg er kørt helt i sænk på energien, for at være helt ærlig. Har hold i nakken og har ikke kunnet få behandling, forrdi mini var syg og faderen rejst væk.

Ift. flytningen, har jeg talt med min chef og fortalt ham at jeg så småt er på vej hjem. Desuden har jeg undersøgt muligheder for bolig igennem kommunen, mødrehjælpen og mit netværk, men der er kun blevet smækket døre i. Så jeg tænker at jeg skal starte med at søge et job, og gå og kigge så småt på dba eller noget, da jeg så skal søge bolig på linje med alle mulige andre boligløse. Det gør mig lidt trist, for jeg er jo i Berlin, og har jo også mini at tænke på.

I aften skal jeg tale med min ex vedr. forældremydighed og børnebidrag, der er nemlig sat en advokat på nu.

Så hvis i kender til en lejlighed i Storkøbenhavn/Furesø området, andel eller leje, så giv lige en heads up, ikke? :D
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf LaScrooge » 9. mar 2016, 11:00

canoodle skrev:
Jamen vi er ved at lande oven på endnu mere sygdom hos både mini og jeg. Har haft besøg af Spjærten og prøver at samle op på næsten at have været en måned væk fra arbejde. Jeg er kørt helt i sænk på energien, for at være helt ærlig. Har hold i nakken og har ikke kunnet få behandling, forrdi mini var syg og faderen rejst væk.

Ift. flytningen, har jeg talt med min chef og fortalt ham at jeg så småt er på vej hjem. Desuden har jeg undersøgt muligheder for bolig igennem kommunen, mødrehjælpen og mit netværk, men der er kun blevet smækket døre i. Så jeg tænker at jeg skal starte med at søge et job, og gå og kigge så småt på dba eller noget, da jeg så skal søge bolig på linje med alle mulige andre boligløse. Det gør mig lidt trist, for jeg er jo i Berlin, og har jo også mini at tænke på.

I aften skal jeg tale med min ex vedr. forældremydighed og børnebidrag, der er nemlig sat en advokat på nu.

Så hvis i kender til en lejlighed i Storkøbenhavn/Furesø området, andel eller leje, så giv lige en heads up, ikke? :D


Har du solgt din egen lejlighed? - Jeg mener du havde en du fremlejede inden du tog til Berlin?

Hvad med at købe - hvordan ser mulighederne for at låne ud?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. mar 2016, 11:05

Du kunne bruge lidt energi på at finde ud af om ikke der er facebook grupper for de lokalområder du søger i (det er der højest sansynligt) Og så skrive et opslag der om at i er boligsøgende, hvilket område, prisleje, og fra hvornår. Og lidt om dig/jer.

Jeg har set mange gøre det, og med positiv effekt. Det er for mange nemmere at byde ind på en søge-annonce, end selv at annoncere et lejemål, da man risikerer at drukne i henvendelser. Jeg ville nok også selv vælge den vej hvis jeg skulle leje ud :)
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf milisa » 9. mar 2016, 18:22

mulledit skrev:Det bliver helt sikkert godt for jer at komme tilbage, hvor du har din familie til at hjælpe.

Vi burde altså lave en mødregruppe herovre, er sikker på at Milissa også gerne vil være med....


Dét vil hun i hvert fald!

Velkommen tilbage, Noodle. Jeg skal nok aflaste i hverdagene - så kan mini afhjælpe min baby-længsel, og du kan få lidt luft. win-win! :D
1
Tally-ho
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Annione » 9. mar 2016, 18:32

Det er en stor beslutning, men jeg tror du bliver glad for den. Du har brug for dit netværk - det er tydeligt. Godt barnefaderen støtter dig i det!
1
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 10. mar 2016, 09:28

LaScrooge skrev:
canoodle skrev:
Jamen vi er ved at lande oven på endnu mere sygdom hos både mini og jeg. Har haft besøg af Spjærten og prøver at samle op på næsten at have været en måned væk fra arbejde. Jeg er kørt helt i sænk på energien, for at være helt ærlig. Har hold i nakken og har ikke kunnet få behandling, forrdi mini var syg og faderen rejst væk.

Ift. flytningen, har jeg talt med min chef og fortalt ham at jeg så småt er på vej hjem. Desuden har jeg undersøgt muligheder for bolig igennem kommunen, mødrehjælpen og mit netværk, men der er kun blevet smækket døre i. Så jeg tænker at jeg skal starte med at søge et job, og gå og kigge så småt på dba eller noget, da jeg så skal søge bolig på linje med alle mulige andre boligløse. Det gør mig lidt trist, for jeg er jo i Berlin, og har jo også mini at tænke på.

I aften skal jeg tale med min ex vedr. forældremydighed og børnebidrag, der er nemlig sat en advokat på nu.

Så hvis i kender til en lejlighed i Storkøbenhavn/Furesø området, andel eller leje, så giv lige en heads up, ikke? :D


Har du solgt din egen lejlighed? - Jeg mener du havde en du fremlejede inden du tog til Berlin?

Hvad med at købe - hvordan ser mulighederne for at låne ud?


Det er ikke umuligt at købe, da jeg har indkomst, men det er svært at finde noget der ikke er for dyrt. Jeg leder jo efter den samme type boliger som studerende og unge par.

Lejligheden er solgt, men det er OK, for vi ville ikke kunne bo der, da der ikke var indrettet soveværelse. Mini sover ikke, hvis vi skal sove i samme rum. Han er lidt sær på den måde :P
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 10. mar 2016, 13:20

Nå, og så har jeg lige fået at vide at den ekstra dag med home office ikke bliver til noget, så den stress jeg allerede render rundt med, nok ikke får tid til at blive bedre. Så nu har jeg bestilt tid hos min læge, med henblik på en langtidssygemelding. Så snart jeg har den, siger jeg op. Øv.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Panton » 10. mar 2016, 14:47

Det lyder som virkelig op af bakke for dig, og det er sgu unfair. Jeg håber du får dig en langtidsygemelding hurtigt :ae:

hvad er max husleje for dig?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 10. mar 2016, 14:50

Panton skrev:Det lyder som virkelig op af bakke for dig, og det er sgu unfair. Jeg håber du får dig en langtidsygemelding hurtigt :ae:

hvad er max husleje for dig?


Ja, jeg er sgu også ret træt af at jeg bare ikke kan se mulighed for at rejse mig :( skal jo bare have det der skide vindue med lys på klem.

Max husleje er 8000, forudsat at jeg får en løn i det niveau jeg burde i DK. Sådan lige her og nu ville det være 6500 ca.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 11. mar 2016, 17:53

I går var en lortedag, rent ud sagt. Havde et stort skænderi med min mor, som trak lidt i land ift. til at støtte os, hvis vi skulle flytte hjem ift. pasning, midlertidigt tag over hovedet osv. Jeg forventer meget, meget lidt af dem, og alligevel får jeg ligesom en slags afvisning, nu det hele er besluttet og sat i gang. Så jeg pointerede lige, at de altså kun har passet mit barn to gange á en nat i hans halvandet år lange liv, og at de har valgt at ikke besøge os mere end et par dage hver 6. mdr. på trods af at jeg har været igennem et rigtig, rigtig barsk forløb. Det endte med at jeg takkede nej til deres tomme løfter om hjælp og sagde, at jeg er SÅ skuffet over at ikke kunne regne med dem, når lortet brænder på. De har aldrig hjulpet mig med en skid, mens min søster har kunnet trække meget på dem, altid.

I morges blev jeg så ringet op af min mor, der fortæller mig, at hun har undersøgt muligheden for at købe en ejerlejlighed i deres kommune som forældrekøb, og at de har fået positivt svar fra banken. Så nu ser det ud til at de så finder en anden måde at støtte os på, og gør en aktiv indsats for at gøre det lettere at støtte os bare en smule mere ift. afstand, pasningsgaranti i kommunen osv. Nu får vi se om det bliver til noget :)
20
All Adventurous women do
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf BirdReynolds » 11. mar 2016, 18:13

Åh jeg krydser fingre K, og øv med mor skænderi. Hader det selv som pesten.

Håber at dig og Rulle kommer tæt på os!
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Thestral » 12. mar 2016, 10:49

Hvor er det bare surt når bedsteforældre ter sig sådan :ae:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 519
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf SonataA » 12. mar 2016, 11:10

Øv med forældreskænderi, men hvor er det fedt at du får sagt fra!
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Skralde » 12. mar 2016, 11:25

Jeg har først lige set din tråd nu. Sikke en beslutning - jeg er sikker på at det er det helt rette for jer :gogo:

Jeg bor i Nordsjælland og jeg vil meget gerne hjælpe dig alt det jeg magter. Hvor er det trist at dit forhold til dine forældre er så anstrengt, det fortjener du altså ikke.
Senest rettet af Skralde 13. mar 2016, 17:06, rettet i alt 1 gang.
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Forældre"