Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Oddinary » 4. mar 2016, 13:34

Jeg er også ret overbevist om at det ville øge den sociale ulighed, hvis man indførte brugerbetaling på lægebesøg - hvilket jeg personligt ikke er fortaler for. Men jeg synes det er en god idé, og ganske rimeligt, at pålægge folk et gebyr ved manglende fremmøde.
7
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Aima » 4. mar 2016, 14:41

Men er der nogen, der ikke synes det er en god idé at pålægge folk et gebyr ved manglende fremmøde? Jeg har vist aldrig hørt nogle mene andet, og jeg tænker også næsten hvad argumentet skulle være?
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Akehurst2 » 4. mar 2016, 15:20

Aima skrev:Men er der nogen, der ikke synes det er en god idé at pålægge folk et gebyr ved manglende fremmøde? Jeg har vist aldrig hørt nogle mene andet, og jeg tænker også næsten hvad argumentet skulle være?


Når diskussionen har været der i forbindelse med gebyr for udeblivelse på sygehuset er den ret tit strandet på, at der også aflyses en del behandlinger, hvor patienterne går forgæves, og skal de så også kompenseres?
1
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 4. mar 2016, 15:53

Akehurst2 skrev:
Aima skrev:Men er der nogen, der ikke synes det er en god idé at pålægge folk et gebyr ved manglende fremmøde? Jeg har vist aldrig hørt nogle mene andet, og jeg tænker også næsten hvad argumentet skulle være?


Når diskussionen har været der i forbindelse med gebyr for udeblivelse på sygehuset er den ret tit strandet på, at der også aflyses en del behandlinger, hvor patienterne går forgæves, og skal de så også kompenseres?



Det argument har jeg også hørt, men jeg synes det er rigtig dårligt. På et hospital kan der altid komme akutte ting, der er vigtigere end en planlagt undersøgelse eller behandling. Det er trælst ja, men sådan er virkeligheden nu engang. Man ville nok også selv gerne behandles hvis man akut kommer på sygehuset.

Der kan også opstå sygdom, men det kan der også for patienten og i det tilfælde er det selvfølgelig helt ok at aflyse sin tid, så længe man gør det og ikke bare udebliver. Det skal naturligvis ikke koste et gebyr.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Mani » 5. mar 2016, 12:15

Jeg gider ikke strikke efter bestilling - men strikker kun det jeg har lyst til. Også selv om der er trøje nummer 17 til mig selv!
4
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Annione » 5. mar 2016, 16:22

Guldfisk skrev:Nogle gange er stress og depressioner nærmest selvforskyldte.
Så stop dog eller genovervej din tilgang til dit arbejde/liv, når du begynder at blive overvældet i stedet for at fortsætte, til du segner.
Tag noget ansvar for egen lykke!


Folk, der mener ovenstående, ved desværre meget lidt om livet.
21
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Pølsemix » 5. mar 2016, 20:42

Culpøs skrev:Jeg går ikke ind for demokrati - men teokrati.


Du har helt ret, men det kan ikke baseres på en hvilken som helst religion, det skal selvfølgelig tage udgangspunkt i det flyvende spaghettimonster. :dance:
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Moxy-lady » 6. mar 2016, 01:10

Culpøs skrev:
Pølsemix skrev:
Culpøs skrev:Jeg går ikke ind for demokrati - men teokrati.


Du har helt ret, men det kan ikke baseres på en hvilken som helst religion, det skal selvfølgelig tage udgangspunkt i det flyvende spaghettimonster. :dance:


Hahaha, jeg mente teknokrati - jeg var vidst lidt fraværende, da jeg skrev teokrati.... :lol: :lol:


Ja, der er ikke mange lighedspunkter dér :lol: Jeg kan så glæde dig med at jeg faktisk læste det som det du mente, så jeg blev helt forvirret da Pølsemix skrev som han gjorde!

Er i øvrigt, på sin vis, enig. Min største anke er en frygt for mangel på empati og socialt ansvar, men det afhænger jo så af hvordan en sådan regering vægter sådanne ting.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf klumphen » 6. mar 2016, 18:44

En kødfri dag om ugen i kantinen på jobbet.

Oh the horror!
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Anilara » 6. mar 2016, 18:46

klumphen skrev:En kødfri dag om ugen i kantinen på jobbet.

Oh the horror!

Altså, er det noget du ønsker dig, eller er det noget du er negativ overfor? :) (sorry, kan ikke gennemskue holdningen)
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf klumphen » 6. mar 2016, 18:56

Anilara skrev:
klumphen skrev:En kødfri dag om ugen i kantinen på jobbet.

Oh the horror!

Altså, er det noget du ønsker dig, eller er det noget du er negativ overfor? :) (sorry, kan ikke gennemskue holdningen)

Det er min upopulære holdning først og dernæst folks reaktion.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 11. mar 2016, 19:00

Jeg synes, at kødfri dage er dumme.
Man kan jo bare lade være med at spise det, hvis man ikke vil. Det er straks sværere at finde næring i noget, der sjældent repræsenteres af noget spiseligt.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf JoyNips » 11. mar 2016, 19:33

Jeg krummer mine tæer, hver gang jeg ser eller hører folk omtale deres børn som finken/tøsen/bassen/trolden/gimpen eller lignende.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Bimmerdyret » 11. mar 2016, 19:49

klumphen skrev:
Anilara skrev:
klumphen skrev:En kødfri dag om ugen i kantinen på jobbet.

Oh the horror!

Altså, er det noget du ønsker dig, eller er det noget du er negativ overfor? :) (sorry, kan ikke gennemskue holdningen)

Det er min upopulære holdning først og dernæst folks reaktion.


Hmm...en kantine har vel et sortiment, så der er kødfri dag alle dage for dem, der måtte være vegetarer?
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10418

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf lillebjoern » 11. mar 2016, 20:00

Fru Sunshine skrev:Jeg synes, at kødfri dage er dumme.
Man kan jo bare lade være med at spise det, hvis man ikke vil. Det er straks sværere at finde næring i noget, der sjældent repræsenteres af noget spiseligt.


Jeg spiser selv kød, og elsker det, men jeg kan sagtens se fornuften i kødfri dage i store virksomheder, institutioner, m.m. rent miljømæssigt. Det er jo enormt skidt for miljøet at producere kød, så hvis alle større virksomheder cutter kød en gang om ugen rykker det en hel del. Det synes jeg man skylder miljøet.
7
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Livets forhold"