Har du en tatovering?

Overvejer du at få lavet (endnu) en tatovering, eller få et stykke metal igennem kroppen, er det her du kan dele det.

Har du en tatovering?

Ja.
112
48%
Nej.
123
52%
 
Afgivne stemmer: 235
Flower
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18. okt 2015, 17:46
Kort karma: 1
Likede indlæg: 7

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf Flower » 12. mar 2016, 13:57

Nej, og jeg skal heller ikke have nogen. Jeg bryder mig ikke specielt meget om tattoos.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf Joe » 12. mar 2016, 13:59

Jeg har en, som jeg fik kort tid efter jeg fyldte 18. Den sidder på min ryg, og jeg tænker i virkeligheden sjældent på den. Jeg ved ikke, om jeg skal have flere. Engang var det planen, men så havde jeg ikke råd. I dag har jeg råd, men føler mig lidt for gammel til det. Det er en temmeligt tosset følelse.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf Lurende Peber » 12. mar 2016, 14:04

Rikke skrev:
mfufu skrev:Nej da. Jeg har heller ikke ædelstene i fortænderne.

Fordi det har man, hvis man har tatoveringer?
Jeg har tatoveringer men ingen Prins Albert. Ved godt at jeg er mønsterbryder :stoned:
Nah ja: Ironi anvendt :sarkasme:
1
Registreret Gammel Gris :gris:
mfufu
Indlæg: 103
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:23
Kort karma: 7
Likede indlæg: 88

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf mfufu » 12. mar 2016, 14:25

Rikke skrev:
mfufu skrev:Nej da. Jeg har heller ikke ædelstene i fortænderne.

Fordi det har man, hvis man har tatoveringer?


Næh, det var bare noget jeg kom til at tænke på ville ligge cirka lige så fjernt for mig som at blive tatoveret. Men samtidig ville det ikke overraske mig om det kom på mode, så man fx om nogle år kunne spørge på debatten - helt naturligt - om rubiner var at foretrække for de til den tid efterhånden trivielle diamanter.
0
Internettet er et fantastisk medie til udbredelse af viden såvel som misinformation. Sammenholdt med at demokrati gælder for alle, ser det virkelig sort ud.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf Pityt » 12. mar 2016, 14:45

Jeg har en del og er ikke færdig endnu.
Blandt andet har jeg på hænderne og på halsen...altså steder, som mange synes sender nogle ærgerlige signaler, men jeg må indrømme, at jeg er fløjtende ligeglad. Dømmer man mig ud fra mine tatoveringer og deres placeringer uden at kende mig som person, må man selv ligge og rode med det....I don't give a hoot :cool:
4
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf Krølle » 12. mar 2016, 15:01

Nej.

Jeg overvejer dog meget seriøst en ordentlig basse på overarm/skulder i form af sejrsgudinden Nike. Det kan først blive om et par år, og det forudsætter, at ham, jeg har i kikkerten til at lave både motiv og tatovering, stadig er aktiv - han er heldigvs ung, så det satser jeg stærkt på :D
2
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf lulu-p » 12. mar 2016, 16:58

Nej. Jeg har heller aldrig overvejet det. Det er vel efterhånden unikt ikke at have en tatovering :-D
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf BlueBunny » 12. mar 2016, 17:02

Nej. Jeg skifter for meget smag og mening til at den vil gøre mig glad i længden.
Har tit leget med tanken.
Så hellere er maleri/foto/tapet/vægmaleri herhjemme
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf Skralde » 12. mar 2016, 18:37

Nej, det har jeg ikke og det får jeg formentlig heller aldrig. Jeg synes på en eller anden måde ikke at det passer til mig og min personlighed :gruble:

Dog vil jeg ikke udelukke at hvis, Gud forbyde det, skulle miste min datter at jeg ville få en minde tat i en eller anden form.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf Mani » 12. mar 2016, 18:54

Ja, jeg har 2.

Det ene motiv ville jeg ikke vælge i dag, men symbolikken har jeg det stadig fint med. Den er kun synlig når jeg f.eks. er på stranden - og kun hvis jeg vælger badetøj, der er udringet så den er synlig.

Den anden har baggrund i min diagnose og er placeret så den er synlig oftere - det er helt bevidst.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf Urtekussen » 12. mar 2016, 18:57

Nej.

Egentlig ville jeg gerne have noget, som symboliserer mine børn og bedsteforældre, men jeg er en kylling. Jeg synes det er "uhyggeligt" at det er permanent.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf landsbytossen » 12. mar 2016, 19:17

Rikke skrev:
landsbytossen skrev:Nej, og jeg får heller ikke en.

En enkelt tattoo har jeg ikke problemer med. Men jeg mister respekt for personer i takt med de får flere og mere og mere ligner et grafittiramt plankeværk.

Jeg er med på, at man kan synes det er grimt. Men miste respekt for personen simpelthen?! Dét forstår jeg ikke?



Angelina skrev:
landsbytossen skrev:Nej, og jeg får heller ikke en.

En enkelt tattoo har jeg ikke problemer med. Men jeg mister respekt for personer i takt med de får flere og mere og mere ligner et grafittiramt plankeværk.


Jeg mister respekten for folk der mister respekten for mennesker grundet deres valg af kropsudsmykning.



Der er kommet lidt bedre styr på det de senere år, men ellers har man ikke haft en anelse om, hvad der lagres under huden ved en tatovering. Selv efter Miljøministeriet har fjernet nogle produkter, kan man ikke vide sig sikker. Nogle af de steder, der tilbyder tatovering, oser ikke af troværdighed. Måske de er ligeglade med, hvilke farver de køber og bare køber noget billigt, som indebærer en større risiko. Den røde farve er vist stadig et problem.

Vil man frivilligt udsætte sig selv for det, så scorer man ikke point hos mig.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf Zorglup » 13. mar 2016, 03:05

Ja. Har nogle. Arme og det ene underben.
Sjoveste var et stempel til at lave mærket på flæskesteg. bacon osv. Vi fik fat i sådan en og den medfølgende blæk, og jeg bøjede mig fremover med bar rumpe. Min kammerat var bange for at slå med den, fordi den var af ren stål, så han satte den op på min balle og slog igennem på den, med en trækølle.
Den sad så fast, at han måtte bruge begge hænder for, at få den trukket ud igen. Men der stod det nok så flot på min ene balle. Danish Bacon og så et nummer. Så opdagede vi, at vi havde glemt at trække gardinerne for indtil soveværelset, hvor det foregik og at der udenfor stod lidt hundeluftere og kiggede underligt på os. Mindeværdig, men den holdte ikke andet end nogle år.
1
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf lillebjoern » 13. mar 2016, 06:47

Jeg har én, men har engang haft to. Fik den første fjernet da... ja, lad os bare sige, at jeg ikke ved, hvad jeg tænkte på. Det kostede mig godt nok også kassen. Og det gjorde pisseondt. Så jeg tænker mig ekstraekstra godt om, hvis jeg skal have en tredje, selvom jeg ikke kan forestille mig, det sker.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Har du en tatovering?

Indlægaf Elvispop » 13. mar 2016, 09:05

Yep.
En rose, på venstre overarm, som symboliserer min 18-årige søn (jeg har desværre ingen kontakt med ham)
Har haft rosen siden han blev født.
2
Så tænd dog for helvede de baglygter

Tilbage til "Kropsudsmykning"