Velkommen til Paradise FC

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Zombie » 12. mar 2016, 18:28

Det er så pinligt, at ledelsen er indblandet! At de ikke Selv kan se det. Jeg krøller tæer.
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Code71 » 12. mar 2016, 18:52

Det er da lidt sjovt så mange der er på den med at han bare skal komme videre osv. Jeg synes ellers at have set talrige tråde om en veninde som har startet noget med en eks, som alle så ønsker hen hvor peberet gror

Keller har så eftertrykkeligt som man overhovedet kan, stukket en dolk i ryggen på Borring. For blot en lille uge siden var han ved at kravle ind i øret på ham, fordi Borring scorede et mål. I denne uge må han så tvinges/presses til at indrømme at han knalder den kone som Borring stadig bor sammen med. Sammen med to børn. Det er forfærdeligt nok. Når Keller så er anfører og alligevel ikke har røv i bukserne til at stå ved det, så viser det bare hvilken type menneske han er

Om det er på en arbejdsplads eller ej, man holder sig fra kammiernes ekser, medmindre man da er helt åben omkring det. At gå bag ryggen på kammeraten er jo dolkningen. Ikke AT det sker. Men måden.

Iflg Kira har forholdet varet en uge. Men "sjovt nok" er Keller og kone også lige blevet separeret og der er vel ingen der reelt tror på at det ikke har stået på i længere tid

Jeg håber at Randers viser rygrad og sender Keller til en anden klub. Jeg kunne også godt forestille mig at han tage et par ekstra benskinner på til træning i de kommende uger, han er nok ikke den mest populære hold"kammerat" lige nu.

Det kan i øvrigt på ingen måde sammenlignes med en normal arbejdsplads. De her mennesker kæmper 24/7 for at komme på holdet og enhver er sig selv nærmest. Lønninger er skruet sammen som en fastløn og resten er bonusser for at være på banen, at vinde kampe osv osv. Det betyder at den person som alle - både spillere, trænere og klub skulle kunne stole 100% på. Anføreren Christian Keller, har ført alle bag lyset.

Jeg kan virkelig godt forstå Jonas Borring og jeg håber at Keller flover sig. Men det gør folk uden moral normalvis ikke, så jeg gør mig ingen illusioner omkring det
6
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. mar 2016, 19:14

Code71 skrev:Det er da lidt sjovt så mange der er på den med at han bare skal komme videre osv. Jeg synes ellers at have set talrige tråde om en veninde som har startet noget med en eks, som alle så ønsker hen hvor peberet gror

Keller har så eftertrykkeligt som man overhovedet kan, stukket en dolk i ryggen på Borring. For blot en lille uge siden var han ved at kravle ind i øret på ham, fordi Borring scorede et mål. I denne uge må han så tvinges/presses til at indrømme at han knalder den kone som Borring stadig bor sammen med. Sammen med to børn. Det er forfærdeligt nok. Når Keller så er anfører og alligevel ikke har røv i bukserne til at stå ved det, så viser det bare hvilken type menneske han er

Om det er på en arbejdsplads eller ej, man holder sig fra kammiernes ekser, medmindre man da er helt åben omkring det. At gå bag ryggen på kammeraten er jo dolkningen. Ikke AT det sker. Men måden.

Iflg Kira har forholdet varet en uge. Men "sjovt nok" er Keller og kone også lige blevet separeret og der er vel ingen der reelt tror på at det ikke har stået på i længere tid

Jeg håber at Randers viser rygrad og sender Keller til en anden klub. Jeg kunne også godt forestille mig at han tage et par ekstra benskinner på til træning i de kommende uger, han er nok ikke den mest populære hold"kammerat" lige nu.

Det kan i øvrigt på ingen måde sammenlignes med en normal arbejdsplads. De her mennesker kæmper 24/7 for at komme på holdet og enhver er sig selv nærmest. Lønninger er skruet sammen som en fastløn og resten er bonusser for at være på banen, at vinde kampe osv osv. Det betyder at den person som alle - både spillere, trænere og klub skulle kunne stole 100% på. Anføreren Christian Keller, har ført alle bag lyset.

Jeg kan virkelig godt forstå Jonas Borring og jeg håber at Keller flover sig. Men det gør folk uden moral normalvis ikke, så jeg gør mig ingen illusioner omkring det


Så fyring pga. private forhold, der ikke bryder loven, og vold i arbejdstiden er efter din mening i orden, fordi manden er uheldig at have en fodboldklub som sin arbejdsplads?
10
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Lurende Peber » 12. mar 2016, 19:18

DetSorteCirkus skrev:Så fyring pga. private forhold, der ikke bryder loven, og vold i arbejdstiden er efter din mening i orden, fordi manden er uheldig at have en fodboldklub som sin arbejdsplads?
Mange steder er "Samarbejdsvanskeligheder" en gyldig grund.
Hvis et medlem af et team ikke performer, ikke er til at stole på, ikke kan med de andre, så fungerer det ikke.
Senest rettet af Lurende Peber 12. mar 2016, 20:12, rettet i alt 1 gang.
3
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Code71 » 12. mar 2016, 19:24

DetSorteCirkus skrev:
Code71 skrev:Det er da lidt sjovt så mange der er på den med at han bare skal komme videre osv. Jeg synes ellers at have set talrige tråde om en veninde som har startet noget med en eks, som alle så ønsker hen hvor peberet gror

Keller har så eftertrykkeligt som man overhovedet kan, stukket en dolk i ryggen på Borring. For blot en lille uge siden var han ved at kravle ind i øret på ham, fordi Borring scorede et mål. I denne uge må han så tvinges/presses til at indrømme at han knalder den kone som Borring stadig bor sammen med. Sammen med to børn. Det er forfærdeligt nok. Når Keller så er anfører og alligevel ikke har røv i bukserne til at stå ved det, så viser det bare hvilken type menneske han er

Om det er på en arbejdsplads eller ej, man holder sig fra kammiernes ekser, medmindre man da er helt åben omkring det. At gå bag ryggen på kammeraten er jo dolkningen. Ikke AT det sker. Men måden.

Iflg Kira har forholdet varet en uge. Men "sjovt nok" er Keller og kone også lige blevet separeret og der er vel ingen der reelt tror på at det ikke har stået på i længere tid

Jeg håber at Randers viser rygrad og sender Keller til en anden klub. Jeg kunne også godt forestille mig at han tage et par ekstra benskinner på til træning i de kommende uger, han er nok ikke den mest populære hold"kammerat" lige nu.

Det kan i øvrigt på ingen måde sammenlignes med en normal arbejdsplads. De her mennesker kæmper 24/7 for at komme på holdet og enhver er sig selv nærmest. Lønninger er skruet sammen som en fastløn og resten er bonusser for at være på banen, at vinde kampe osv osv. Det betyder at den person som alle - både spillere, trænere og klub skulle kunne stole 100% på. Anføreren Christian Keller, har ført alle bag lyset.

Jeg kan virkelig godt forstå Jonas Borring og jeg håber at Keller flover sig. Men det gør folk uden moral normalvis ikke, så jeg gør mig ingen illusioner omkring det


Så fyring pga. private forhold, der ikke bryder loven, og vold i arbejdstiden er efter din mening i orden, fordi manden er uheldig at have en fodboldklub som sin arbejdsplads?


Fodboldspillere har i deres kontrakter indføjet at de kan fyres hvis de sætter klubben, sponsorer eller medspillere i dårligt billede, samt optræder illoyalt som denne opførsel fra Keller i allerhøjeste grad er. Så ja

Men det kommer ikke til at ske. Altså en fyring. Hvis der sker noget, bliver de enige om en ophævelse af den eksisterende kontrakt med en kompensation til spilleren. Så han er fri til at finde sig en anden klub
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. mar 2016, 19:25

Lurende Peber skrev:
DetSorteCirkus skrev:Så fyring pga. private forhold, der ikke bryder loven, og vold i arbejdstiden er efter din mening i orden, fordi manden er uheldig at have en fodboldklub som sin arbejdsplads?
Mange steder er "Samarbejdsvanskeligheder" en gyldig grund.
Hvis et medlem af et team ikke performer, er til at stole på, ikke kan med de andre, så fungerer det ikke.


Men det er jo ikke ham, der ikke kan samarbejde. Det er de andre, der vælger ikke at ville samarbejde med ham længere og på den måde prøver at presse ledelsen til at flytte/fjerne ham.
Som sagt kan jeg sagtens forstå, at det er hårdt for Jonas Borring, især hvis der har været tale om en affære, og en god arbejdsplads bør støtte ham indenfor rimelighedens (dvs. professionalismens) grænser, men ville du finde dig i at blive fyret, fordi du havde været sammen med en kollegas (eks)kone?
5
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Code71 » 12. mar 2016, 19:29

DetSorteCirkus skrev:
Lurende Peber skrev:
DetSorteCirkus skrev:Så fyring pga. private forhold, der ikke bryder loven, og vold i arbejdstiden er efter din mening i orden, fordi manden er uheldig at have en fodboldklub som sin arbejdsplads?
Mange steder er "Samarbejdsvanskeligheder" en gyldig grund.
Hvis et medlem af et team ikke performer, er til at stole på, ikke kan med de andre, så fungerer det ikke.


Men det er jo ikke ham, der ikke kan samarbejde. Det er de andre, der vælger ikke at ville samarbejde med ham længere og på den måde prøver at presse ledelsen til at flytte/fjerne ham.
Som sagt kan jeg sagtens forstå, at det er hårdt for Jonas Borring, især hvis der har været tale om en affære, og en god arbejdsplads bør støtte ham indenfor rimelighedens (dvs. professionalismens) grænser, men ville du finde dig i at blive fyret, fordi du havde været sammen med en kollegas (eks)kone?


Et fodboldhold er ikke og bliver aldrig en stink normal arbejdsgiver. De spillere har kontrakter som ingen andre virksomheder tilbyder deres ansatte og dog. Du kan være helt sikker på at jeg ville blive fyret på stedet, hvis jeg optrådte illoyalt og stillede min virksomhed i et så dårligt lys som Keller har gjort.
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. mar 2016, 19:37

Code71 skrev:Et fodboldhold er ikke og bliver aldrig en stink normal arbejdsgiver. De spillere har kontrakter som ingen andre virksomheder tilbyder deres ansatte og dog. Du kan være helt sikker på at jeg ville blive fyret på stedet, hvis jeg optrådte illoyalt og stillede min virksomhed i et så dårligt lys som Keller har gjort.


Vi kan blive enige så langt, at Christian Keller, fordi han kender til de uskrevne regler i fodboldverdenen, sandsynligvis har vidst, hvad der ventede ham, men jeg kommer ikke til at gå ind for ting, blot fordi de er en del af noget "sådan har vi altid gjort".
Især finder jeg det, ja, faktisk sygt, at vold og mobberi i arbejdstiden anses for mere i orden end (måske) utroskab i fritden.
Senest rettet af DetSorteCirkus 12. mar 2016, 19:38, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Code71 » 12. mar 2016, 19:37

Dikus skrev:Det er virkeligt at strække "illoyal adfærd over for virksomheden" til at omhandle, hvem man knalder i sit privatliv. Selv brancher, hvor den slags er reguleret, kan man ikke blive fyret for at knalde den forkerte.


Det er det bare ikke i en fodboldklub, hvor dårlige historier i medierne kan koste ekstremt meget på feks sponsorfronten for ikke at tale om på aktiekurser. Derfor har alle proff kontrakter en sådan pasus
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Code71 » 12. mar 2016, 19:39

DetSorteCirkus skrev:
Code71 skrev:Et fodboldhold er ikke og bliver aldrig en stink normal arbejdsgiver. De spillere har kontrakter som ingen andre virksomheder tilbyder deres ansatte og dog. Du kan være helt sikker på at jeg ville blive fyret på stedet, hvis jeg optrådte illoyalt og stillede min virksomhed i et så dårligt lys som Keller har gjort.


Vi kan blive enige så langt, at Christian Keller, fordi han kender til de uskrevne regler i fodboldverdenen, sandsynligvis har vidst, hvad der ventede ham, men jeg kommer ikke til at gå ind for ting, blot fordi de er en del af noget "sådan har vi altid gjort".
Især finder jeg det, ja, faktisk sygt, at vold i arbejdstiden anses for mere i orden end (måske) utroskab i fritden.


Vold i arbejdstiden?? Hvad mener du?

Keller har naturligvis vidst hvordan reaktionen ville være. Ellers havde han nok ikke holdt det hemmeligt. Når han så som anfører viser at han er en kæmpe kylling og ikke tør tage tyren ved hornene. Så gør det kun hans gerning SÅ meget værre
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. mar 2016, 19:40

Code71 skrev:
Dikus skrev:Det er virkeligt at strække "illoyal adfærd over for virksomheden" til at omhandle, hvem man knalder i sit privatliv. Selv brancher, hvor den slags er reguleret, kan man ikke blive fyret for at knalde den forkerte.


Det er det bare ikke i en fodboldklub, hvor dårlige historier i medierne kan koste ekstremt meget på feks sponsorfronten for ikke at tale om på aktiekurser. Derfor har alle proff kontrakter en sådan pasus


Men der er da masser af sponserede arbejdspladser med medietække, hvor utroskab ikke får professionelle konsekvenser.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. mar 2016, 19:41

Code71 skrev:Vold i arbejdstiden?? Hvad mener du?

Keller har naturligvis vidst hvordan reaktionen ville være. Ellers havde han nok ikke holdt det hemmeligt. Når han så som anfører viser at han er en kæmpe kylling og ikke tør tage tyren ved hornene. Så gør det kun hans gerning SÅ meget værre


Du skriver, at han nok kommer til at tage ekstra benskinner på. Det er vel, fordi han må forvente, at nogle af de andre kunne finde på at hævne sig fysisk på ham.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Code71 » 12. mar 2016, 19:45

DetSorteCirkus skrev:
Code71 skrev:Vold i arbejdstiden?? Hvad mener du?

Keller har naturligvis vidst hvordan reaktionen ville være. Ellers havde han nok ikke holdt det hemmeligt. Når han så som anfører viser at han er en kæmpe kylling og ikke tør tage tyren ved hornene. Så gør det kun hans gerning SÅ meget værre


Du skriver, at han nok kommer til at tage ekstra benskinner på. Det er vel, fordi han må forvente, at nogle af de andre kunne finde på at hævne sig fysisk på ham.


Jeg har ikke selv været proff fodboldspiller :D Men jeg hæfter mig ved at andre fodboldspillere skriver præcis det. At han bør tage ekstra benskinner med. Det kan jo også lige så vel være i overført betydning. Altså at han fryses totalt ude. Det ville jeg i så fald også mene var helt fortjent. At at fryse ham ude

Jeg er selvfølgelig på linje med dig omkring vold. Det behøver jeg vel nærmest ikke engang skrive :)
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Lurende Peber » 12. mar 2016, 19:46

DetSorteCirkus skrev:.... men ville du finde dig i at blive fyret, fordi du havde været sammen med en kollegas (eks)kone?
Det kan jeg skam blive nødt til. Og hvis jeg starter bøvl op med fagforening etc., kan jeg sikkert score en engangs gevinst men samtidigt forværre mine fremtidige muligheder for job betragteligt.
Jeg måtte i ro og mag så at sige finde mig en anden klub.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Code71 » 12. mar 2016, 19:47

Dikus skrev:
Code71 skrev:
Dikus skrev:Det er virkeligt at strække "illoyal adfærd over for virksomheden" til at omhandle, hvem man knalder i sit privatliv. Selv brancher, hvor den slags er reguleret, kan man ikke blive fyret for at knalde den forkerte.


Det er det bare ikke i en fodboldklub, hvor dårlige historier i medierne kan koste ekstremt meget på feks sponsorfronten for ikke at tale om på aktiekurser. Derfor har alle proff kontrakter en sådan pasus


Den pasus tror jeg simpelthen ikke en meter på, juridisk dækker det, du siger. Det ville immervæk alligevel være noget, når steder, hvor uafhængighed er Lovreguleret ikke har lov til at gå så langt ind i folks privatliv.


Det kan jeg jo ikke ændre på om du gør. Men det gør den altså og er blevet taget i brug flere gange. Arek Onyzko blev fyret med den pasus da han udgav bogen "fucking polak" Brian Steen Nielsen blev fyret, da han var oppe at slås med en holdkammerat til træning. Stig Tøfting blev fyret, da han røg i slåskamp under en bytur og der er mange andre eksempler
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Livets forhold"