Har I nultolerancer i jeres forhold?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf Vixen » 22. feb 2016, 16:16

Udover ekstremerne, så nej. Ikke umiddelbart. Men det ville helt klart være et problem, at jeg hænger mig i ting. Hvis han eksempelvis var mig utro, ville jeg virkelig bære nag over det i lang tid, og det ville nok trigge nogle lidt uhensigtsmæssige reaktioner fra mig. Så selvom jeg ikke ville gå med det samme, ville det nok være for ødelæggende at blive i forholdet i længden.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf kidkomb » 23. feb 2016, 04:27

Det kan jeg ikke vide, før jeg står i situationen.
Så svaret fra mig er vel egentlig; nej. Det har vi ikke.
Men derfor kunne en førstegangsforteelse sagtens vise sig, at blive enden på forholdet.
Som udgangspunkt har vi dog ikke nogen nul-tolerancer sådan sort/hvidt.

-omsonst at nævne voldtægt og pædofili synes jeg. -men nu gør jeg det, så er det ligesom cementeret. Når mange andre har nævnt det, så kunne det (mis)forståes som om disse ting ikke ville være øjeblikkelige deal-breakers. Det ville de selvfølgelig. Ligesom mord. You get the point.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf D.itsen » 23. feb 2016, 07:58

Alt hvor han bevidst går efter at skade mig eller andre. Den gælder også den anden vej, jeg spurgte :D

Og så er der sikkert en masse gråzoner
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf Karkluden » 23. feb 2016, 10:19

kidkomb skrev:Det kan jeg ikke vide, før jeg står i situationen.
Så svaret fra mig er vel egentlig; nej. Det har vi ikke.
Men derfor kunne en førstegangsforteelse sagtens vise sig, at blive enden på forholdet.
Som udgangspunkt har vi dog ikke nogen nul-tolerancer sådan sort/hvidt.

-omsonst at nævne voldtægt og pædofili synes jeg. -men nu gør jeg det, så er det ligesom cementeret. Når mange andre har nævnt det, så kunne det (mis)forståes som om disse ting ikke ville være øjeblikkelige deal-breakers. Det ville de selvfølgelig. Ligesom mord. You get the point.

Jeg har en bekendt, der ikke ville forlade sin kæreste, hvis begik drab. Så det er åbenbart ikke indlysende for alle :skeptisk:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf kidkomb » 23. feb 2016, 10:25

Karkluden skrev:
kidkomb skrev:Det kan jeg ikke vide, før jeg står i situationen.
Så svaret fra mig er vel egentlig; nej. Det har vi ikke.
Men derfor kunne en førstegangsforteelse sagtens vise sig, at blive enden på forholdet.
Som udgangspunkt har vi dog ikke nogen nul-tolerancer sådan sort/hvidt.

-omsonst at nævne voldtægt og pædofili synes jeg. -men nu gør jeg det, så er det ligesom cementeret. Når mange andre har nævnt det, så kunne det (mis)forståes som om disse ting ikke ville være øjeblikkelige deal-breakers. Det ville de selvfølgelig. Ligesom mord. You get the point.

Jeg har en bekendt, der ikke ville forlade sin kæreste, hvis begik drab. Så det er åbenbart ikke indlysende for alle :skeptisk:

Arh, mon ikke når det kom til stykket?
Eller er det fordi hun går ud fra, at skulle det være, så ville det være selvtægt eller affekt i forbindelse med andres overgreb?
Altså at hun ikke ville forlade ham, hvis han dræbte en, der havde voldtaget hende?

I det tilfælde, så ville jeg sgu nok heller ikke forlade ham. Som alt andet; afhængig af omstændighederne!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf Karkluden » 23. feb 2016, 11:14

kidkomb skrev:
Karkluden skrev:
kidkomb skrev:Det kan jeg ikke vide, før jeg står i situationen.
Så svaret fra mig er vel egentlig; nej. Det har vi ikke.
Men derfor kunne en førstegangsforteelse sagtens vise sig, at blive enden på forholdet.
Som udgangspunkt har vi dog ikke nogen nul-tolerancer sådan sort/hvidt.

-omsonst at nævne voldtægt og pædofili synes jeg. -men nu gør jeg det, så er det ligesom cementeret. Når mange andre har nævnt det, så kunne det (mis)forståes som om disse ting ikke ville være øjeblikkelige deal-breakers. Det ville de selvfølgelig. Ligesom mord. You get the point.

Jeg har en bekendt, der ikke ville forlade sin kæreste, hvis begik drab. Så det er åbenbart ikke indlysende for alle :skeptisk:

Arh, mon ikke når det kom til stykket?
Eller er det fordi hun går ud fra, at skulle det være, så ville det være selvtægt eller affekt i forbindelse med andres overgreb?
Altså at hun ikke ville forlade ham, hvis han dræbte en, der havde voldtaget hende?

I det tilfælde, så ville jeg sgu nok heller ikke forlade ham. Som alt andet; afhængig af omstændighederne!

Jeg ville heller ikke forlade min kæreste, hvis han dræbte en i selvforsvar eller forsvar af mig fx, nej.

Jeg gik ikke yderligere ind i det den dag, men hun udtrykte klart, at hun ikke ville forlade ham, hvis han slog en ihjel. Det var kun pædofili, der kunne få hende til at gå. Jeg vil håbe, du har ret i, at hun er mere nuanceret.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf LadyFox » 23. feb 2016, 11:36

Karkluden skrev:
kidkomb skrev:Det kan jeg ikke vide, før jeg står i situationen.
Så svaret fra mig er vel egentlig; nej. Det har vi ikke.
Men derfor kunne en førstegangsforteelse sagtens vise sig, at blive enden på forholdet.
Som udgangspunkt har vi dog ikke nogen nul-tolerancer sådan sort/hvidt.

-omsonst at nævne voldtægt og pædofili synes jeg. -men nu gør jeg det, så er det ligesom cementeret. Når mange andre har nævnt det, så kunne det (mis)forståes som om disse ting ikke ville være øjeblikkelige deal-breakers. Det ville de selvfølgelig. Ligesom mord. You get the point.

Jeg har en bekendt, der ikke ville forlade sin kæreste, hvis begik drab. Så det er åbenbart ikke indlysende for alle :skeptisk:

Jeg har valgt at være sammen med en der i følge mig højest sandsynligvis har begået mord, i og med han har været i krig- godt nok før jeg kendte ham. Hvis han stadig var i militæret da jeg mødte ham, var jeg højest sandsynligvis ikke fundet sammen med ham, han har ændret sig siden dengang.
Men hvis han under andre omstændigheder slog et andet menneske ihjel nu, er jeg ikke sikker på at jeg ville gå, jeg tror det ville handle meget om situationen, og derfor er det heller ikke en nultolerance hos mig, selvom jeg der da er mange omstændigheder hvor det ville betyde et brud.
0
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf kidkomb » 23. feb 2016, 11:46

Karkluden skrev:Jeg ville heller ikke forlade min kæreste, hvis han dræbte en i selvforsvar eller forsvar af mig fx, nej.

Jeg gik ikke yderligere ind i det den dag, men hun udtrykte klart, at hun ikke ville forlade ham, hvis han slog en ihjel. Det var kun pædofili, der kunne få hende til at gå. Jeg vil håbe, du har ret i, at hun er mere nuanceret.

Ja, hvis hun tænker nuanceret, så vil jeg egentlig give hende ret ved nærmere eftertanke.
Altså når vi taler om nul-tolerancer.
Men alle de ting, der er nævnt i denne tråd, kunne som sagt sagtens og sandsynligvis blive dealbreakers.
Men omstændigheder, omstændigheder.
Så hendes udsagn tror jeg egentlig jeg kan være med på.
Alt undtaget pædofili.
-det lyder skørt, når man siger det dog :nerve:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 18:01

Whoosh skrev:For 2.000 år siden fastslog Romerigets kejser Cæsar, at ‘Cæsars hustru må end ikke kunne mistænkes.’ Baggrunden dengang var hans hustru Pompeia, der holdt en fest til ære for gudinden Bona Dea. Ifølge traditionen måtte ingen mand være til stede ved denne fest. Alligevel gik rygterne, at politikeren Clodius havde sneget sig ind, forklædt som kvinde. Hvis det var sandt, stod Cæsars hustru med plettet dyd. En undersøgelse frifandt Pompeia. Alligevel lod Cæsar sig skille fra hende. End ikke mistanken kunne han leve med.

Kilde: Berlingske


Ååh, den skøbelige mande-ære. ;)
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf Lurende Peber » 27. feb 2016, 18:57

LaScrooge skrev:
Whoosh skrev:For 2.000 år siden fastslog Romerigets kejser Cæsar, at ‘Cæsars hustru må end ikke kunne mistænkes.’ Baggrunden dengang var hans hustru Pompeia, der holdt en fest til ære for gudinden Bona Dea. Ifølge traditionen måtte ingen mand være til stede ved denne fest. Alligevel gik rygterne, at politikeren Clodius havde sneget sig ind, forklædt som kvinde. Hvis det var sandt, stod Cæsars hustru med plettet dyd. En undersøgelse frifandt Pompeia. Alligevel lod Cæsar sig skille fra hende. End ikke mistanken kunne han leve med.

Kilde: Berlingske


Ååh, den skøbelige mande-ære. ;)
Var det før eller efter, at der skulle gøres plads til den små Cleo med den Skønne Næse?
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. feb 2016, 19:28

Lurende Peber skrev:
LaScrooge skrev:
Whoosh skrev:For 2.000 år siden fastslog Romerigets kejser Cæsar, at ‘Cæsars hustru må end ikke kunne mistænkes.’ Baggrunden dengang var hans hustru Pompeia, der holdt en fest til ære for gudinden Bona Dea. Ifølge traditionen måtte ingen mand være til stede ved denne fest. Alligevel gik rygterne, at politikeren Clodius havde sneget sig ind, forklædt som kvinde. Hvis det var sandt, stod Cæsars hustru med plettet dyd. En undersøgelse frifandt Pompeia. Alligevel lod Cæsar sig skille fra hende. End ikke mistanken kunne han leve med.

Kilde: Berlingske


Ååh, den skøbelige mande-ære. ;)
Var det før eller efter, at der skulle gøres plads til den små Cleo med den Skønne Næse?

Eftersom Kleopatra aldrig blev mere end hans elskerinde, kunne det sådan set godt have været nogenlunde samtidig :-D
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
d.d84
Indlæg: 83
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:06
Kort karma: 8
Likede indlæg: 82

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf d.d84 » 28. feb 2016, 19:59

Selvfølgelig er de der syge ting der nævnes dealbreakere for mig, men stoffer, alkoholmisbrug og utroskab er det også.
Utroskab fordi jeg ved, at mistanken og jalousien ville æde mig op efterfølgende.
Misbrug af stoffer eller alkohol, been there done that, det kræver alt for meget.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf Luffegås » 10. mar 2016, 10:48

Jeg er blevet langt mere bevidst om at man er 2 mennesker der har et frit valg. Og jeg kan ikke klare en mand der har lyst til at sidde på en bar og kalde andre for frække, sexede, eller kommentere andre kvinders udseende. Fint nok at han vil gøre det, det er et frit land, men jeg vil ikke være kæreste med sådan en. For det er død ucharmerende at blive udsat for som kvinde, og for det næste, har man ikke engang nosser nok til at sige det til sin egen kæreste dagligt, så har man ikke brug for én :) Og sådan er det bare. Det er mit valg, og han kan så vælge at gøre den slags uden mig.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
.s.
Indlæg: 28
Tilmeldt: 6. mar 2016, 16:47
Kort karma: 5
Likede indlæg: 44

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf .s. » 11. mar 2016, 21:19

Nultolerance... nej ikke rigtigt. Jeg mener, der er mange ting man kan og bør snakke om, hvis der er problemer. Man er trods alt to mennesker i et parforhold og ingen af de to mennesker er perfekte eller kan ikke komme til at begå fejl ind imellem.
Det største manglende tolerancepunkt jeg selv har ligger på stoffer og at begå forbrydelser. Jeg kan slet ikke forestille mig vold i mit eget parforhold, så derfor nævner jeg det ikke.
Jeg har faktisk oplevet en kæreste kontaktede mig med dårlig samvittighed dagen efter en bytur på stoffer. Jeg sagde til ham, at hvis han ville blive ved med den slags, skulle han være velkommen, men så skulle vi bare ikke være sammen. Det vil jeg ikke kalde nultolerance, men nærmere at tegne en streg i sandet og holde på sine grænser. Netop den form for bestemmelse er jeg vidst meget mere fan af end nultolerance.
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Har I nultolerancer i jeres forhold?

Indlægaf Kanga » 12. mar 2016, 21:51

Alkoholisme, stofmisbrug, vold, alvorlig kriminalitet, ludomani, utroskab.

-tror jeg, for alt kommer vel an på....?
Har før været kæreste med en alkoholiker. Om jeg fatter de mennesker, der kan blive i sådan et forhold hele livet?!?

Kanga
1

Tilbage til "Forhold og sex"