Virksomheder på Facebook

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Virksomheder på Facebook

Indlægaf Aima » 6. sep 2015, 22:22

Udover, jeg er meget enig i det, de andre skriver, vil jeg også lige anbefale, at I lægger 'stillingstagen til sociale medier' sådan helt officielt ind i jeres tidsbudget. Jeg tænker, I gør jer en masse idéer og planlægning om arbejdsopgaver, arbejdsrutiner, struktur og anden organisering, det gjorde vi også, med det der med at bruge tid og tankevirksomhed på Facebook, tog vi bare sådan lidt henad vejen. Jeg tror, vi tænkte, at inspirationen kom helt naturlig og af sig selv. Og det var sgu dumt. Hvis vi skulle gøre noget anderledes, ville det klart være at prioritere de sociale medier og den tid og energi vi lagde i at være kreative dér, noget mere. Til vores forsvar skal det siges, at sociale medier som markedsføringsværktøj ikke var lige så åbenlyst og oplagt for seks år siden, men vi har haft masser af mulighed for at ændre vores tilgang, uden sådan rigtigt nogensinde at gøre det helhjertet. Vi holder et fast mandags- og torsdagsmøde, hvor 'inputs til sociale medier' er et fast punkt, men det burde faktisk nok have sit helt eget, ugentlige møde, hvor vi lissom gik lidt mere i dybden med brainstomingen. Selvom jeg synes, vi har gjort det godt, er jeg sikker på, vi kunne have gjort det bedre og måske høstet tilsvarende, men ofte er det sgu blevet lidt forhastet, fordi vi var lidt idéforladte og ikke gad prioritere tiden og energien på at finde på de der idéer.

Det første halve års tid var det nemt nok, men efter et stykke tid kommer inspirationen ikke bare af sig selv. Jeg er sikker på, vi havde gjort os selv en tjeneste, hvis vi havde taget den del mere seriøst, sat mere tid af og evt. lavet en decideret social medie-idébank.
1
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Livets forhold"