Hjælp til god(!) lænestol

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf achillaxedprune » 12. mar 2016, 17:07

Thestral skrev:Jennylund har jeg og min datter har på det nærmeste boet i den siden hun var 6 år gammel. Jeg synes bestemt man sidder fint i den men om den dækker det behov du har/får ved jeg ikke men jeg foreslår at du tager ud og prøvesidder Ikeas sortiment


Jeg må bestemt i IKEA! Skal alligevel have dims derudefra... Og godt stolen kan holde til en 6 årig, der møfler rundt. Den stol jeg leder efter skal være robust! :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf Undtagelsen » 12. mar 2016, 17:54

Hvis du skal bruge den som ammestol og til at sidde og putte med vågne babyer om natten, når du selv er busted, så sørg for at der er høj ryg, så du kan hvile hovedet.
Det er SÅ frustrerende at sidde der og nikke fremfor at kunne læne nakken tilbage og slappe af - har brugt lidt for mange nætter på den måde :wacko:
4
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf achillaxedprune » 12. mar 2016, 18:23

Undtagelsen skrev:Hvis du skal bruge den som ammestol og til at sidde og putte med vågne babyer om natten, når du selv er busted, så sørg for at der er høj ryg, så du kan hvile hovedet.
Det er SÅ frustrerende at sidde der og nikke fremfor at kunne læne nakken tilbage og slappe af - har brugt lidt for mange nætter på den måde :wacko:


Super godt råd... Tak! Det skriver jeg mig bag øret! :gogo:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf Thestral » 12. mar 2016, 18:30

achillaxedprune skrev:
Thestral skrev:Jennylund har jeg og min datter har på det nærmeste boet i den siden hun var 6 år gammel. Jeg synes bestemt man sidder fint i den men om den dækker det behov du har/får ved jeg ikke men jeg foreslår at du tager ud og prøvesidder Ikeas sortiment


Jeg må bestemt i IKEA! Skal alligevel have dims derudefra... Og godt stolen kan holde til en 6 årig, der møfler rundt. Den stol jeg leder efter skal være robust! :)

Det kan den ihvertfald. Hun fylder 18 til sommer så det var et godt køb i sin tid :lol:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4215

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf Fræksak » 12. mar 2016, 19:30

Nu kan jeg ikke huske, om det er dit første barn? Jeg tænker, at flere af dem, du viser, vil være umulige at amme i for mig. Der skal være noget god støtte til armene, og gerne støtte til nakken, som også lige blev nævnt ovenfor. Jeg ville ikke selv have kunnet amme i flere af de meget lounge-ligge-agtige stole, du viser. Bare lige hvis du ikke har tænkt over det :)

(og hvis det er dit tredje barn og du har totalt styr på, hvordan du sidder bedst, når du ammer, klapper jeg bare kaje :-D).

Strandmon fra Ikea sidder man i øvrigt fantastisk i, men jeg har ikke siddet i den og tænkt på hvordan den ville være at amme i. Den er dog et godt bud! Og så er den endda helt OK at se på, synes jeg.
2
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf Nuttegris » 12. mar 2016, 20:19

Man sidder garanteret fantastisk i denne. Køn er den ikke, men det vigtigste for mig ville klat være at man sidder godt ( husker stadig den ømme ryg og alle myoserne i nakke og skuldre, efter timer i en dårlig stol)

Den her koster ca. 3700kr og så kan man også få den i læder til knap 8000kr

Fra ammestol.dk
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Nuttegris 12. mar 2016, 20:23, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf Urtekussen » 12. mar 2016, 20:21

Vi har en twist fra møblér, som jeg sidder godt i. Min kæreste knapt så meget. Så I kan evt tage forbi en butik og prøve den.

Den ammer jeg også i.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf Fru Sunshine » 12. mar 2016, 21:27

Vi har sådan en fæl laZboy-agtig tingest.
Den er stor, klodset og grim, men man sidder fantastisk og kan krølle sig helt sammen i den. Også når benstøtten er klappet ind og den står op.
rps20160312_222704_933.jpg


Sådan en ville jeg have elsket at sidde og amme i.

P.S. Jeg har haft en elskovsrede. Den kan ikke anbefales. Den er ikke til at komme op af, og med baby i armene var det komplet umuligt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf Trommedreng » 12. mar 2016, 21:55

Hai lounge chair fra HEM, måske? Fodskammel kan fås til modellen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf achillaxedprune » 13. mar 2016, 11:13

Fræksak skrev:Nu kan jeg ikke huske, om det er dit første barn? Jeg tænker, at flere af dem, du viser, vil være umulige at amme i for mig. Der skal være noget god støtte til armene, og gerne støtte til nakken, som også lige blev nævnt ovenfor. Jeg ville ikke selv have kunnet amme i flere af de meget lounge-ligge-agtige stole, du viser. Bare lige hvis du ikke har tænkt over det :)

(og hvis det er dit tredje barn og du har totalt styr på, hvordan du sidder bedst, når du ammer, klapper jeg bare kaje :-D).

Strandmon fra Ikea sidder man i øvrigt fantastisk i, men jeg har ikke siddet i den og tænkt på hvordan den ville være at amme i. Den er dog et godt bud! Og så er den endda helt OK at se på, synes jeg.


Det er mit første barn... Faktisk 2 (venter tvillinger)... Så jeg forventer at bruge en del tid i den stol. Også derfor budgettet alligevel er relativt højt og komfort er højere end udseende. Selvom begge dele da gerne måtte være til stede. :) men jeg må lede efter en med høj ryg! :)
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf achillaxedprune » 13. mar 2016, 11:23

Nuttegris skrev:Man sidder garanteret fantastisk i denne. Køn er den ikke, men det vigtigste for mig ville klat være at man sidder godt ( husker stadig den ømme ryg og alle myoserne i nakke og skuldre, efter timer i en dårlig stol)

Den her koster ca. 3700kr og så kan man også få den i læder til knap 8000kr

Fra ammestol.dk


Nuhj, den er næsten lige så grim som elskovsreden. :lol: ... Men hvis den virker, og ikke ødelægger min krop, så er udseendet sekundært. :) og så ligger deres showroom ikke så langt væk. Perfekt. Tak! Det skal undersøges!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf achillaxedprune » 13. mar 2016, 11:25

Urtekussen skrev:Vi har en twist fra møblér, som jeg sidder godt i. Min kæreste knapt så meget. Så I kan evt tage forbi en butik og prøve den.

Den ammer jeg også i.


Udseendesmæssigt er den ganske fin... den må også prøves. Tak! :gogo:
Billede
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf achillaxedprune » 13. mar 2016, 11:28

Fru Sunshine skrev:Vi har sådan en fæl laZboy-agtig tingest.
Den er stor, klodset og grim, men man sidder fantastisk og kan krølle sig helt sammen i den. Også når benstøtten er klappet ind og den står op.
rps20160312_222704_933.jpg


Sådan en ville jeg have elsket at sidde og amme i.

P.S. Jeg har haft en elskovsrede. Den kan ikke anbefales. Den er ikke til at komme op af, og med baby i armene var det komplet umuligt.


Den har da helt klart hulekvaliteter! :lol: ... Men jeg vil meget gerne undgå (p)læder, da jeg synes det kan klæbe til mig... Og jeg sveder utrolig meget om natten (bonusinfo!) så hvis jeg skal sidde i sådan en, så tror jeg, at jeg ville få en hjerneblødning over at hænge fast.

Men selve gigant- og hygge-hule-heden af den er lige i øjet. :)

Og okay... Kan godt se hvad du mener med elskovsreden... Jeg tror også, at jeg skal have en med høj ryg efter folks kommentarer herinde! :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf Fru Sunshine » 13. mar 2016, 11:32

achillaxedprune skrev:
Fru Sunshine skrev:Vi har sådan en fæl laZboy-agtig tingest.
Den er stor, klodset og grim, men man sidder fantastisk og kan krølle sig helt sammen i den. Også når benstøtten er klappet ind og den står op.
rps20160312_222704_933.jpg


Sådan en ville jeg have elsket at sidde og amme i.

P.S. Jeg har haft en elskovsrede. Den kan ikke anbefales. Den er ikke til at komme op af, og med baby i armene var det komplet umuligt.


Den har da helt klart hulekvaliteter! :lol: ... Men jeg vil meget gerne undgå (p)læder, da jeg synes det kan klæbe til mig... Og jeg sveder utrolig meget om natten (bonusinfo!) så hvis jeg skal sidde i sådan en, så tror jeg, at jeg ville få en hjerneblødning over at hænge fast.

Men selve gigant- og hygge-hule-heden af den er lige i øjet. :)

Læderet er også det eneste trælse ved den.
Jeg synes også selv, det klistrer. Et tæppe gør underværker, men er nok ikke optimalt med babyer på armen.
Men jeg tror faktisk, at man kan få noget tilsvarende med stofbetræk.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hjælp til god(!) lænestol

Indlægaf Fru Sunshine » 13. mar 2016, 11:39

Prøv at kigge på trademax.dk under Recliner-lænestole.
Der er en ala vores i stof.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Bolig"