Velkommen til Paradise FC

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf icelady » 13. mar 2016, 14:04

Panton skrev:
Folk der gør sig til dommer for hvad andre må skal holde op med at trække vejret og flette næbet



Lidt pudsig udtalelse set i lyset af dit tidligere indlæg:

Panton skrev:Jeg er åbenbart den eneste der synes Keller har lavet en svinestreg og overskredet et kodeks. Man dusker da ikke en vens ex, med hvem han både har været gift med og har børn med. Det gør man bare ikke. Det er ulækkert. Klart folk reagerer som de gør og har man sin ære i behold holder man sig fra vennekredsen og dennes kærester eller ex. Medmindre man først clearer det med vennen hvad enten man er mand eller kvinde.


Der gør du dig jo også til dommer over, hvordan andre skal gøre :)




Bortset fra det; at de smider Keller af var forudsigeligt. Den tur ville næppe være blevet sjov for hverken Keller eller de andre spillere og trænere.

Spørgsmålet nu er så bare, om de vil lade gå et stykke tid og se om sagen går i sig selv, eller hvem de må ende med at fritstille/sælge.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf icelady » 13. mar 2016, 14:08

http://amtsavisen.dk/randers-fc/keller-vil-kaempe-sig-tilbage

Lidt pudsigt at 5 spillere åbenbart er lige så umoralske som Keller. (at de ikke har sagt det til ham personligt, men kun ledelsen.)
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Code71 » 13. mar 2016, 14:29

icelady skrev:http://amtsavisen.dk/randers-fc/keller-vil-kaempe-sig-tilbage

Lidt pudsigt at 5 spillere åbenbart er lige så umoralske som Keller. (at de ikke har sagt det til ham personligt, men kun ledelsen.)


Der var i følge historien allerede kæmpe skænderier, da Keller under pres blev nødt til at indrømme det overfor den øvrige trup. Så det er ikke rigtigt at de ikke har taget den direkte med Keller..

Desuden er der kun en vej ud af det her, tror jeg. Kontrakten med Keller ophæves og han fritstilles til at finde en anden klub

Jeg kan dog ikke forestille mig at der er nogen danske klubber som vil røre ham med en ildtang. Så mon ikke han skal finde en ny arbejdsgiver i udlandet. Norge eller Sverige vil jeg tro
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Code71 » 13. mar 2016, 14:41

De har så været sammen siden september måned. Så det gør ikke ligefrem deres opførsel bedre.
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Modesty Blame » 13. mar 2016, 15:04

Jeg synes, at det er lidt vel meget at "kræve", at almenheden ikke bør have en mening om det her, Gnu, jeg vil gå så langt som at sige, at meningerne skal komme til udtryk som mere end neanderthalske krav om benskinnespark. Men mindst to af de tre parter har smidt den her sag ud i offentligheden, og diskuterer så at sige med hinanden i medierne. Og deres ledere kager rundt i det, og skifter mening hvert andet øjeblik. Jeg håber for dem alle, at én af spillerne finder en anden klub, eller at Borring holder op med at være såret. Men - jeg er ikke selv kendt for at give hurtigt slip i kærestesorger, såeh...
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf icelady » 13. mar 2016, 15:07

Code71 skrev:De har så været sammen siden september måned. Så det gør ikke ligefrem deres opførsel bedre.




ALtså, de har været sammen siden september, men Borring har ikke vidst det eller hvordan?

For hele humlen i det her cirkus er vel, at Borring Ikke vidste at Kira & Keller havde fundet sammen`.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Slettet bruger » 13. mar 2016, 15:10

Code71 skrev:
icelady skrev:http://amtsavisen.dk/randers-fc/keller-vil-kaempe-sig-tilbage

Lidt pudsigt at 5 spillere åbenbart er lige så umoralske som Keller. (at de ikke har sagt det til ham personligt, men kun ledelsen.)


Der var i følge historien allerede kæmpe skænderier, da Keller under pres blev nødt til at indrømme det overfor den øvrige trup. Så det er ikke rigtigt at de ikke har taget den direkte med Keller..

Desuden er der kun en vej ud af det her, tror jeg. Kontrakten med Keller ophæves og han fritstilles til at finde en anden klub

Jeg kan dog ikke forestille mig at der er nogen danske klubber som vil røre ham med en ildtang. Så mon ikke han skal finde en ny arbejdsgiver i udlandet. Norge eller Sverige vil jeg tro


Yes, Norge eller Sverige.

Fodboldmæssigt er der ikke noget andet valg en at skibe ham afsted.

Det er egl. sjovt at han lige vælger holdkammaratens eks kone. Mon ikke han kunne tage ned på en hvilken helst beværtning i Randers og slæbe kvindemennesker med hjem, så mange han nu har plads til bilen :)
1
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Code71 » 13. mar 2016, 15:13

icelady skrev:
Code71 skrev:De har så været sammen siden september måned. Så det gør ikke ligefrem deres opførsel bedre.




ALtså, de har været sammen siden september, men Borring har ikke vidst det eller hvordan?

For hele humlen i det her cirkus er vel, at Borring Ikke vidste at Kira & Keller havde fundet sammen`.


Ja han fik det først at vide i fredags. Han har endda selv udtalt det til medierne
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. mar 2016, 15:13

eks-Maupassant skrev:Yes, Norge eller Sverige.

Fodboldmæssigt er der ikke noget andet valg en at skibe ham afsted.

Det er egl. sjovt at han lige vælger holdkammaratens eks kone. Mon ikke han kunne tage ned på en hvilken helst beværtning i Randers og slæbe kvindemennesker med hjem, så mange han nu har plads til bilen :)


Kunne det tænkes, at han er forelsket i Kira?
Det er i hvert fald det indtryk, jeg får, når jeg læser hans egen udlægning af sagen.
6
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Slettet bruger » 13. mar 2016, 15:18

DetSorteCirkus skrev:
eks-Maupassant skrev:Yes, Norge eller Sverige.

Fodboldmæssigt er der ikke noget andet valg en at skibe ham afsted.

Det er egl. sjovt at han lige vælger holdkammaratens eks kone. Mon ikke han kunne tage ned på en hvilken helst beværtning i Randers og slæbe kvindemennesker med hjem, så mange han nu har plads til bilen :)


Kunne det tænkes, at han er forelsket i Kira?
Det er i hvert fald det indtryk, jeg får, når jeg læser hans egen udlægning af sagen.


Ja det må man næsten tro jo, og nok også ret meget, ellers giver det jo ingen mening at han risikerer al den ståhej for hendes skyld.

Jeg tænkte en anden tanke med fodboldspillere - om det generelt er et issue for dem om de nupper hinandens koner? For hånden på hjertet, de kvindemennesker de vælger, de tilhører efter min tro ikke de mest modne og overvejede eksemplarer af kvindesegmentet, jeh tænker at der er en stor bid af fodboldsspillerkærester der primært kigger på "kendt, tjener mange penge" og så måske lige glemmer at overveje hvor god den personlige kemi er. Og så ku det måske nemt ske de skifter spiller hvis de møder hans venner der jo også er kendte med penge, men hvor der måske er bedre kemi.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf icelady » 13. mar 2016, 15:20

Code71 skrev:
Ja han fik det først at vide i fredags. Han har endda selv udtalt det til medierne


Det har jeg slet ikke set...og har da ellers set det meste :lol:

ej, men så er både han og konen jo bare dumme. Sådan noget holder man da ikke kæft med...og da slet ikke, når hun stadig bor under samme tag som Borring. :rulle:

Moralsk set, så har hun og Keller lavet en svinestreg overfor Borring. Ingen tvivl om det.

Men det halter altså for mig personligt, når store dele af truppen pludselig vender ryggen til Keller. Jeg kan udmærket forstå det, fordi det har betydning for tilliden.
Jeg mener bare, at eftersom de ikke er "hvem som helst", så burde de kunne være så professionelle, at de kunne lægge det fra sig i arbejdsmæssig henseende.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. mar 2016, 15:30

eks-Maupassant skrev:Ja det må man næsten tro jo, og nok også ret meget, ellers giver det jo ingen mening at han risikerer al den ståhej for hendes skyld.

Jeg tænkte en anden tanke med fodboldspillere - om det generelt er et issue for dem om de nupper hinandens koner? For hånden på hjertet, de kvindemennesker de vælger, de tilhører efter min tro ikke de mest modne og overvejede eksemplarer af kvindesegmentet, jeh tænker at der er en stor bid af fodboldsspillerkærester der primært kigger på "kendt, tjener mange penge" og så måske lige glemmer at overveje hvor god den personlige kemi er. Og så ku det måske nemt ske de skifter spiller hvis de møder hans venner der jo også er kendte med penge, men hvor der måske er bedre kemi.


Det er jo, som man ser det.
Jeg har egentlig indtryk af, at en hel del fodboldspillere ret tidligt etablerer sig med kone og børn, fordi de sammenlignet med mange jævnaldrende professionelt set bliver tidligt voksne, og at en jordbunden og stabil partner derfor prioriteres højt.

Det konkrete ekspar var jo heller ikke smart-i-en-fart-kærester, men et ægtepar med to børn, og Kira forekommer mig ikke lige at have været trofækone eller golddigger. Hun er uddannet tandtekniker og arbejder som sådan.
Hvad får dig til at tro, at hun passer ind i det billede, du tegner af kvinder i forhold med fodboldsspillere?
5
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Slettet bruger » 13. mar 2016, 15:52

DetSorteCirkus skrev:
eks-Maupassant skrev:Ja det må man næsten tro jo, og nok også ret meget, ellers giver det jo ingen mening at han risikerer al den ståhej for hendes skyld.

Jeg tænkte en anden tanke med fodboldspillere - om det generelt er et issue for dem om de nupper hinandens koner? For hånden på hjertet, de kvindemennesker de vælger, de tilhører efter min tro ikke de mest modne og overvejede eksemplarer af kvindesegmentet, jeh tænker at der er en stor bid af fodboldsspillerkærester der primært kigger på "kendt, tjener mange penge" og så måske lige glemmer at overveje hvor god den personlige kemi er. Og så ku det måske nemt ske de skifter spiller hvis de møder hans venner der jo også er kendte med penge, men hvor der måske er bedre kemi.


Det er jo, som man ser det.
Jeg har egentlig indtryk af, at en hel del fodboldspillere ret tidligt etablerer sig med kone og børn, fordi de sammenlignet med mange jævnaldrende professionelt set bliver tidligt voksne, og at en jordbunden og stabil partner derfor prioriteres højt.

Det konkrete ekspar var jo heller ikke smart-i-en-fart-kærester, men et ægtepar med to børn, og Kira forekommer mig ikke lige at have været trofækone eller golddigger. Hun er uddannet tandtekniker og arbejder som sådan.
Hvad får dig til at tro, at hun passer ind i det billede, du tegner af kvinder i forhold med fodboldsspillere?



Intet overhovedet, jeg skrev jo ikke de var golddiggers hver og en, jeg skrev at i MILJØET som sådan var der nok mange af dem, og det tænker jeg har en afsmittende virkning på moralkodekset.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf Modesty Blame » 13. mar 2016, 16:20

GnueN skrev:
Modesty Blame skrev:Jeg synes, at det er lidt vel meget at "kræve", at almenheden ikke bør have en mening om det her, Gnu, jeg vil gå så langt som at sige, at meningerne skal komme til udtryk som mere end neanderthalske krav om benskinnespark.


Jeg synes da heller ikke, at jeg kræver noget? Jeg giver udtryk for at det i min optik er totalt absurd, at medierne så velvilligt lægger sendeflade til et privat trekantsdrama (uanset hvor meget de så end selv må have placeret røven i paddelhøjde) - og at jeg føler mig stykkevis overbevist om at det dyrkes flittigt af årsager, som ikke har en skid med nogens ve og vel at gøre. Jeg synes, det er grimt - den dér popcornsmentalitet især - og den synes efterhånden at være allestedsnærværende, hver gang nogen skider i vores private lille andedam...

Bevares, jeg kan sagtens se værdien af en diskussion om ledelsesansvar, en krænket parts juridiske rettigheder og what not. Men den moralske fordømmelse af... well... nogen som helst, egentlig... er da lige til at lukke op og skide i.

Altså - det er et lille figenblad, men "kræve" var altså i citationstegn.

Jeg føler rigtigt meget med Jonas Borring, for jeg kan godt sætte mig ind i, hvordan han har det. Men fordi det er nogle år siden, jeg selv har været der, så tænker jeg, at han måske har "krævet" noget loyalitet af holdkammeraterne, som kommer tilbage og bider ham i måsen på et senere tidspunkt. Og det ville klart have været en fordel, hvis den her historie, havde været holdt inden for en lidt mere begrænset gruppe. Det er den ikke. Og fokus er udelukkende på de to fodboldspillere, som om kvinden i sagen slet ikke har nogen vilje. Måske er det fordi hun - klogt - har valgt ikke at tage del i pressebevågenheden, eller også er det fordi medierne kun er interesserede i fodboldspillerne. Jeg håber på det første.

Der er næppe nogen, der ikke har været tæt på et utroskabsdrama, og jeg tror ikke man skal underkende, at folk - mig selv iblandt - bliver påvirket af menneskelige historier om ting, vi kender. Og det er så dem, vi taler om. Og i den sammenhæng synes jeg den her tråd er ganske sober - for øvrigt.

Jeg blev i øvrigt glad for at læse, at ledelsen har været i kontakt med spillerforeningen under hele processen, men ikke overrasket over, at spillerforeningen ikke har beskyttet nogen. Det er lidt min holdning til fagforeninger pt. men det er sagen uvedkommende (nej, men ff er ikke gul).

Borring har valgt, at det her skulle ud, fordi han ville have sympati og hævn (tror jeg)- det ville have været mit motiv. Og lige nu føles den sympati godt. Og tilfredsstillelsen i, at Keller ikke var på holdet i mod Brøndby er sikkert heller ikke værst. Jeg tror bare, at han kommer til at fortryde alt det her.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Velkommen til Paradise FC

Indlægaf kidkomb » 13. mar 2016, 17:06

DetSorteCirkus skrev:Især mht. alle dem, der ikke er direkte involveret eller overhovedet involveret, tænker jeg altså også "Lad den, der selv er ren, kaste den første sten"...

Den måske forsmåede Borrings reaktion er jeg tilbøjelig til at opfatte som et typisk eksempel på en mand, der ikke rigtig kan finde ud af at håndtere sine følelser og derfor skal spille stor mand og puste sig op foran resten af holdet, fordi han føler sin maskulinitet og ære trådt for nær.

Er det ikke vel rigeligt generaliserende overfor mænd?
Det virker ærlig talt lidt chauvinistisk.
Hvordan man kan sætte lighedstegn mellem det at konen ikke bliver omtalt og at hun så er et viljeløst offer er mig en gåde. (Et andet indlæg. Jeg kan ikke finde ud af at multiquote :blush:) Jeg kan slet ikke se hvorfor du springer til den konklusion. Vil du forklare?
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Livets forhold"