Snyyyyyyd

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Pandesteg » 13. mar 2016, 17:55

Jeg køber sjældent bland selv af grunde som allerede er nævnt. Så meget hellere at prisen på frugt og grønt blev dumpet - det ville gøre mig mega glad!
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Wizzze » 13. mar 2016, 18:07

Aima skrev:Men hvad ville I så gøre med alle de kilo slik, I ville slæbe med hjem? Ville I bare sådan have det... liggende... i jeres... hjem?

Jeg ville ikke reagere på det. Jeg ville købe det, jeg ville have købt uden skelen til pris. Hvis jeg købte tre kilo slik, ville jeg to-tre dage senere have spist tre kilo slik, og så ville jeg nok blive syg. Så. Jeg ville holde mig til de der 3-500 gram jeg plejer, dem ville jeg spise på en aften og så ville der gå et par måneder, før jeg købte slik igen. Det er nogenlunde sådan min slik-cyklus kører.


Jep, have det til den dag man havde lyst til noget af det, har masser af slik og sødt i huset, kan godt administrere det så længe det er i poser i skabe eller skuffer. Det er straks værre når det kommer i skål på bordet, indenfor armslængde :genert: Så er der dømt automat-hånd indtil der ikke er mere :blush:
Senest rettet af Wizzze 13. mar 2016, 18:10, rettet i alt 1 gang.
4
Do as I say! :whip:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Karkluden » 13. mar 2016, 18:08

Aima skrev:Men hvad ville I så gøre med alle de kilo slik, I ville slæbe med hjem? Ville I bare sådan have det... liggende... i jeres... hjem?

Jeg ville ikke reagere på det. Jeg ville købe det, jeg ville have købt uden skelen til pris. Hvis jeg købte tre kilo slik, ville jeg to-tre dage senere have spist tre kilo slik, og så ville jeg nok blive syg. Så. Jeg ville holde mig til de der 3-500 gram jeg plejer, dem ville jeg spise på en aften og så ville der gå et par måneder, før jeg købte slik igen. Det er nogenlunde sådan min slik-cyklus kører.

Præcis. Jeg har i forvejen svært ved at styre slik, og en stor del af min livsstilsomlægning er at prøve at få et bare lidt normalt forhold til det, da det uden tvivl har en stor del af skylden for min overvægt.
Pt har jeg flere gode argumenter: sundheden på lang sig, min mave har det bedre med mindre sukker samt at det er besparende økonomisk at vi nu kun må få den slags en dag om ugen i snit.
Hvis det blev meget billigt, ville det sidste argument forsvinde og jeg har brug for alle dem, jeg kan få :D
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Karkluden » 13. mar 2016, 18:11

Aima skrev:Jeg er ellers blevet sådan ret forbrugs- og prisbevidst, men nu hvor jeg tænker over det, er slik faktisk en af de (få) ting, hvor jeg overhovedet ikke bekymrer mig om prisen. Jeg tror slet ikke jeg bemærker det, hvis der er tilbud på slik, mit fokus er mere sådan "I dag er det slik-dag, hvad vil jeg have?" og så er verden nærmest et ocean af muligheder. Sidst jeg fik slik, valgte jeg en æske chokolade til 120 kr. Og den var kun til mig. Jeg kunne vel have fået en del vingummi og Milkyways for de penge, men det var ikke dét, jeg havde mest lyst til lige der. Det er lidt samme tilgang, når jeg bestiller take-out eller spiser ude, så vælger jeg det, jeg helst vil have, uden at overveje pris overhovedet.

Mine sparemønstre ligger helt andre steder. Opvaskemiddel og shampoo og tandpasta og mandler og ost og basis-råvarer og den slags.

Hej Aima, jeg kopierer dig lige megameget i dag, ikke? ;)

Efter vi lagde vores livsstil om 1/2 har jeg også fået det sådan. Før var det kvantitet og prisen der var vigtigt. for jeg spiste meget.
Nu prøver jeg at have fokus på, hvad jeg har lyst til den pågældende "slikdag", og har fx lige købt summerbirdchokolade til at tage med på spaophold.

Så sparer vi netop også på rengøringsmiddel, opvaskemiddel, mælk, pålæg på dato osv. Det opleves faktisk også mere mættende/tilfredsstilende at få... flødeboller hvis man har lyst til flødeboller end at spise billig lortechokolade, hvis man har lyst til flødeboller.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Skralde » 13. mar 2016, 18:21

Ih, hvor er I dog irriterende fornuftige! :genert:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Studsgaard » 13. mar 2016, 18:24

Jeg må indrømme jeg ville hamstre :blush2:

Men jeg ville ikke æde det hele med det samme.
Jeg kan godt have noget liggende i gemmeren til weekenderne.
Vi handler også noglegange i Tyskland, og der er noget slikke vi kun kan få der, så hamstre jeg også, og så er det i gemmeren til vi skal have det.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Wizzze » 13. mar 2016, 18:24

Skralde skrev:Ih, hvor er I dog irriterende fornuftige! :genert:


Hov hov, den slags grimme betegnelser vil jeg ikke påklæbes !!
:lol:
1
Do as I say! :whip:
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Juliet » 13. mar 2016, 18:25

Jeg ville gå helt amok, jeg ville købe hele bøtter af det jeg alligevel altid køber (så kunne jeg også undgå andre folks ulækre hænder havde været i det). Så ville jeg bygge mit eget bland-selv-slik hjørne i lejligheden, og ca en uge efter ville jeg sikkert skulle på apoteket efter min første sprøjte insulin, og jeg ville sikkert ikke engang fortryde det :genert:
9
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Karkluden » 13. mar 2016, 18:26

Skralde skrev:Ih, hvor er I dog irriterende fornuftige! :genert:

.. altså jeg er kun "fornuftig", fordi jeg i forvejen er alt for tyk. Og ikke på "hihi, 5 kg ville være rart"-måden, og meget billigt slik er jeg faktisk oprigtigt sikker på ville gøre det sværere for mig at bekæmpe min slikdæmon. Det er muligt, det er mangel på viljestyrke, men det er da selvindsigt :D
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Aima » 13. mar 2016, 18:28

Wizzze skrev:
Aima skrev:Men hvad ville I så gøre med alle de kilo slik, I ville slæbe med hjem? Ville I bare sådan have det... liggende... i jeres... hjem?

Jeg ville ikke reagere på det. Jeg ville købe det, jeg ville have købt uden skelen til pris. Hvis jeg købte tre kilo slik, ville jeg to-tre dage senere have spist tre kilo slik, og så ville jeg nok blive syg. Så. Jeg ville holde mig til de der 3-500 gram jeg plejer, dem ville jeg spise på en aften og så ville der gå et par måneder, før jeg købte slik igen. Det er nogenlunde sådan min slik-cyklus kører.


Jep, have det til den dag man havde lyst til noget af det, har masser af slik og sødt i huset, kan godt administrere det så længe det er i poser i skabe eller skuffer. Det er straks værre når det kommer i skål på bordet, indenfor armslængde :genert: Så er der dømt automat-hånd indtil der ikke er mere :blush:


Nå okay... Jaja, den slags overmennesker findes vel. Mit eneste effektive våben mod overvægt og andre følger af overdrevet sukkerindtag, er at lade være med at købe det. Selv på trods af en, endda ret alvorlig sygdom, hvor sukker beviseligt påvirker uhensigtsmæssigt, har jeg svært ved at styre det. Jeg ville faktisk ønske der fandtes sådan en slags slik-antabus, hvor regningen ikke kommer snigende over tid, men hvor der bare er kontant afregning ved kasse ét i det sekund, man har slugt den første skumbanan. Det ville måske kunne styrke min konsekvensberegningsevne, også i de svage øjeblikke.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Orchidea » 13. mar 2016, 18:28

Jeg er ikke så vild med blandet slik, som vingummi eller skum-et-eller-andet. Jeg er mest en polet-pige.

Men til ungernes fredags slik, ville det klart være et hit, for jeg synes faktisk det er ret dyrt. Det kan dog sagtens hænge sammen med, at jeg selv finder det ret så uinteressant.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Daine » 13. mar 2016, 18:29

Jeg ville i dén grad hamstre! Så pisseufornuftig er jeg nemlig. Og det ville blive spist indenfor kort tid, ikke noget med at gemme i flere måneder. Køber ski da lortet for at æde det :D

Med det i mente, vil jeg faktisk hellere at der bliver kørt priskrig på grøntsager. Jeg ville ikke gå lige så meget amok som med slik, men jeg ville købe væsentligt mere (blandet) end nu :)
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Aima » 13. mar 2016, 18:33

Karkluden skrev:
Skralde skrev:Ih, hvor er I dog irriterende fornuftige! :genert:

.. altså jeg er kun "fornuftig", fordi jeg i forvejen er alt for tyk. Og ikke på "hihi, 5 kg ville være rart"-måden, og meget billigt slik er jeg faktisk oprigtigt sikker på ville gøre det sværere for mig at bekæmpe min slikdæmon. Det er muligt, det er mangel på viljestyrke, men det er da selvindsigt :D


Hah, yes. Jeg er sgu også kun 'fornuftig', fordi jeg bare sådan helt hands off har erkendt, jeg har et problem. "Hej jeg hedder Mia, jeg har et yderst uhensigtsmæssigt og delvist forstyrret forhold til chokolade og vingummi"-agtigt.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Mani » 13. mar 2016, 19:01

Wizzze skrev:
Aima skrev:Men hvad ville I så gøre med alle de kilo slik, I ville slæbe med hjem? Ville I bare sådan have det... liggende... i jeres... hjem?

Jeg ville ikke reagere på det. Jeg ville købe det, jeg ville have købt uden skelen til pris. Hvis jeg købte tre kilo slik, ville jeg to-tre dage senere have spist tre kilo slik, og så ville jeg nok blive syg. Så. Jeg ville holde mig til de der 3-500 gram jeg plejer, dem ville jeg spise på en aften og så ville der gå et par måneder, før jeg købte slik igen. Det er nogenlunde sådan min slik-cyklus kører.


Jep, have det til den dag man havde lyst til noget af det, har masser af slik og sødt i huset, kan godt administrere det så længe det er i poser i skabe eller skuffer. Det er straks værre når det kommer i skål på bordet, indenfor armslængde :genert: Så er der dømt automat-hånd indtil der ikke er mere :blush:

Sådan har vi det også. Både vi og ungerne har et slikskab - men det bliver altså ikke åbnet i tide og utide. Når der så først er øst op fra det stopper vi dog sjældent før skålen er tom :blushing:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Aima » 13. mar 2016, 19:09

Mani skrev:
Wizzze skrev:
Aima skrev:Men hvad ville I så gøre med alle de kilo slik, I ville slæbe med hjem? Ville I bare sådan have det... liggende... i jeres... hjem?

Jeg ville ikke reagere på det. Jeg ville købe det, jeg ville have købt uden skelen til pris. Hvis jeg købte tre kilo slik, ville jeg to-tre dage senere have spist tre kilo slik, og så ville jeg nok blive syg. Så. Jeg ville holde mig til de der 3-500 gram jeg plejer, dem ville jeg spise på en aften og så ville der gå et par måneder, før jeg købte slik igen. Det er nogenlunde sådan min slik-cyklus kører.


Jep, have det til den dag man havde lyst til noget af det, har masser af slik og sødt i huset, kan godt administrere det så længe det er i poser i skabe eller skuffer. Det er straks værre når det kommer i skål på bordet, indenfor armslængde :genert: Så er der dømt automat-hånd indtil der ikke er mere :blush:

Sådan har vi det også. Både vi og ungerne har et slikskab - men det bliver altså ikke åbnet i tide og utide. Når der så først er øst op fra det stopper vi dog sjældent før skålen er tom :blushing:


Sådan et skab havde vi også i mit barndomshjem, og der var altid slik i det og det var aldrig noget problem, for der var regler. Man måtte tage sin lille slikskål og fylde den til kanten hver fredag, og så måtte man selv disponere mængden over weekenden. Derudover var der 100% diktatur, min mor styrede det med hård hånd og det var sådan noget med at man allernådigst måtte få bevilliget lidt slik på en onsdag, hvis man var syg eller havde mange lektier eller den slags.

Og så blev jeg voksen, og sommetider er det som om at jeg bare stadig ikke kan finde ud af at forvalte et regel-frit liv. Også med sengetider og den slags. Altså, jeg kan også stadig få optur over at drikke cola på en hverdag og måtte spise TO blødkogte æg, fremfor ét. Jeg synes faktisk bare det var nemmere med alt det der, dengang man ikke selv bestemte reglerne.
6
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Mad og drikke"