Snyyyyyyd

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Fru Sunshine » 13. mar 2016, 19:14

Aima skrev:Men hvad ville I så gøre med alle de kilo slik, I ville slæbe med hjem? Ville I bare sådan have det... liggende... i jeres... hjem?

Jeg ville ikke reagere på det. Jeg ville købe det, jeg ville have købt uden skelen til pris. Hvis jeg købte tre kilo slik, ville jeg to-tre dage senere have spist tre kilo slik, og så ville jeg nok blive syg. Så. Jeg ville holde mig til de der 3-500 gram jeg plejer, dem ville jeg spise på en aften og så ville der gå et par måneder, før jeg købte slik igen. Det er nogenlunde sådan min slik-cyklus kører.

Vi kan sagtens have det til at ligge. Jeg kan ikke tåle ret meget, min mand er kun periodevis sliksyg og min datter kan også nøjes med lidt.

I sidste weekend købte jeg en stor pose. Den er lige blevet tømt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. mar 2016, 19:22

Den der priskrig er genialt timet...
Vi tager til Norge lørdag, på vej på skiferie, og med 5 unger og 3 voksne, så kan et par kilo vel godt forsvares :D
Glæder mig til at lade ungerne gå slik amok :banan: Det plejer vi jo så at gøre i det Svenske, men ungerne har så mange norske penge de kan bruge af :fløjt:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Mani » 13. mar 2016, 19:22

Aima skrev:
Sådan et skab havde vi også i mit barndomshjem, og der var altid slik i det og det var aldrig noget problem, for der var regler. Man måtte tage sin lille slikskål og fylde den til kanten hver fredag, og så måtte man selv disponere mængden over weekenden. Derudover var der 100% diktatur, min mor styrede det med hård hånd og det var sådan noget med at man allernådigst måtte få bevilliget lidt slik på en onsdag, hvis man var syg eller havde mange lektier eller den slags.

Og så blev jeg voksen, og sommetider er det som om at jeg bare stadig ikke kan finde ud af at forvalte et regel-frit liv. Også med sengetider og den slags. Altså, jeg kan også stadig få optur over at drikke cola på en hverdag og måtte spise TO blødkogte æg, fremfor ét. Jeg synes faktisk bare det var nemmere med alt det der, dengang man ikke selv bestemte reglerne.

Ah, ja - sådan har jeg det også med nogle ting.
Af og til synes jeg det er lidt sært, at jeg har mand, børn, hus, bil & grå hår - for så må jeg sgu være voksen, men det var jo bare noget vi legede :genert:
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Wizzze » 13. mar 2016, 19:58

Aima skrev:
Mani skrev:
Wizzze skrev:
Aima skrev:Men hvad ville I så gøre med alle de kilo slik, I ville slæbe med hjem? Ville I bare sådan have det... liggende... i jeres... hjem?

Jeg ville ikke reagere på det. Jeg ville købe det, jeg ville have købt uden skelen til pris. Hvis jeg købte tre kilo slik, ville jeg to-tre dage senere have spist tre kilo slik, og så ville jeg nok blive syg. Så. Jeg ville holde mig til de der 3-500 gram jeg plejer, dem ville jeg spise på en aften og så ville der gå et par måneder, før jeg købte slik igen. Det er nogenlunde sådan min slik-cyklus kører.


Jep, have det til den dag man havde lyst til noget af det, har masser af slik og sødt i huset, kan godt administrere det så længe det er i poser i skabe eller skuffer. Det er straks værre når det kommer i skål på bordet, indenfor armslængde :genert: Så er der dømt automat-hånd indtil der ikke er mere :blush:

Sådan har vi det også. Både vi og ungerne har et slikskab - men det bliver altså ikke åbnet i tide og utide. Når der så først er øst op fra det stopper vi dog sjældent før skålen er tom :blushing:


Sådan et skab havde vi også i mit barndomshjem, og der var altid slik i det og det var aldrig noget problem, for der var regler. Man måtte tage sin lille slikskål og fylde den til kanten hver fredag, og så måtte man selv disponere mængden over weekenden. Derudover var der 100% diktatur, min mor styrede det med hård hånd og det var sådan noget med at man allernådigst måtte få bevilliget lidt slik på en onsdag, hvis man var syg eller havde mange lektier eller den slags.

Og så blev jeg voksen, og sommetider er det som om at jeg bare stadig ikke kan finde ud af at forvalte et regel-frit liv. Også med sengetider og den slags. Altså, jeg kan også stadig få optur over at drikke cola på en hverdag og måtte spise TO blødkogte æg, fremfor ét. Jeg synes faktisk bare det var nemmere med alt det der, dengang man ikke selv bestemte reglerne.


Du har tydeligvis ikke været ungkarl da du flyttede hjemmefra :-D
Brugte nok det første år alene på at fralære mig alle de regler og opdragelse jeg fik med hjemmefra. Spille hele natten, ikke noget problem. Chips og slik til aftensmad, helt ok. Grøntsager, say what! Og så efter sådan ca. et års tid så bliver man træt af det liv, og vender tilbage til normaliteten og mors gode opdragelse :genert:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Wizzze » 13. mar 2016, 20:01

DD_81 skrev:Den der priskrig er genialt timet...
Vi tager til Norge lørdag, på vej på skiferie, og med 5 unger og 3 voksne, så kan et par kilo vel godt forsvares :D
Glæder mig til at lade ungerne gå slik amok :banan: Det plejer vi jo så at gøre i det Svenske, men ungerne har så mange norske penge de kan bruge af :fløjt:


Er der plads til et "barn" mere? :genert:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Daine » 13. mar 2016, 20:04

Wizzze skrev:
Aima skrev:
Mani skrev:
Wizzze skrev:
Aima skrev:Men hvad ville I så gøre med alle de kilo slik, I ville slæbe med hjem? Ville I bare sådan have det... liggende... i jeres... hjem?

Jeg ville ikke reagere på det. Jeg ville købe det, jeg ville have købt uden skelen til pris. Hvis jeg købte tre kilo slik, ville jeg to-tre dage senere have spist tre kilo slik, og så ville jeg nok blive syg. Så. Jeg ville holde mig til de der 3-500 gram jeg plejer, dem ville jeg spise på en aften og så ville der gå et par måneder, før jeg købte slik igen. Det er nogenlunde sådan min slik-cyklus kører.


Jep, have det til den dag man havde lyst til noget af det, har masser af slik og sødt i huset, kan godt administrere det så længe det er i poser i skabe eller skuffer. Det er straks værre når det kommer i skål på bordet, indenfor armslængde :genert: Så er der dømt automat-hånd indtil der ikke er mere :blush:

Sådan har vi det også. Både vi og ungerne har et slikskab - men det bliver altså ikke åbnet i tide og utide. Når der så først er øst op fra det stopper vi dog sjældent før skålen er tom :blushing:


Sådan et skab havde vi også i mit barndomshjem, og der var altid slik i det og det var aldrig noget problem, for der var regler. Man måtte tage sin lille slikskål og fylde den til kanten hver fredag, og så måtte man selv disponere mængden over weekenden. Derudover var der 100% diktatur, min mor styrede det med hård hånd og det var sådan noget med at man allernådigst måtte få bevilliget lidt slik på en onsdag, hvis man var syg eller havde mange lektier eller den slags.

Og så blev jeg voksen, og sommetider er det som om at jeg bare stadig ikke kan finde ud af at forvalte et regel-frit liv. Også med sengetider og den slags. Altså, jeg kan også stadig få optur over at drikke cola på en hverdag og måtte spise TO blødkogte æg, fremfor ét. Jeg synes faktisk bare det var nemmere med alt det der, dengang man ikke selv bestemte reglerne.


Du har tydeligvis ikke været ungkarl da du flyttede hjemmefra :-D
Brugte nok det første år alene på at fralære mig alle de regler og opdragelse jeg fik med hjemmefra. Spille hele natten, ikke noget problem. Chips og slik til aftensmad, helt ok. Grøntsager, say what! Og så efter sådan ca. et års tid så bliver man træt af det liv, og vender tilbage til normaliteten og mors gode opdragelse :genert:


Jeg venter stadig på, at mors gode opdragelse slår igennem, mit "år" har indtil nu varet siden 1999 :genert:
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. mar 2016, 20:12

Wizzze skrev:
DD_81 skrev:Den der priskrig er genialt timet...
Vi tager til Norge lørdag, på vej på skiferie, og med 5 unger og 3 voksne, så kan et par kilo vel godt forsvares :D
Glæder mig til at lade ungerne gå slik amok :banan: Det plejer vi jo så at gøre i det Svenske, men ungerne har så mange norske penge de kan bruge af :fløjt:


Er der plads til et "barn" mere? :genert:


vi har skam to ledige pladser i bilerne :D Og vi medbringer gerne en der kan agere chauffør og bagesædeassistent, samt lave god mad til os, imens vi andre tosser rundt ude i sneen :-P
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Wizzze » 13. mar 2016, 20:35

DD_81 skrev:
Wizzze skrev:
DD_81 skrev:Den der priskrig er genialt timet...
Vi tager til Norge lørdag, på vej på skiferie, og med 5 unger og 3 voksne, så kan et par kilo vel godt forsvares :D
Glæder mig til at lade ungerne gå slik amok :banan: Det plejer vi jo så at gøre i det Svenske, men ungerne har så mange norske penge de kan bruge af :fløjt:


Er der plads til et "barn" mere? :genert:


vi har skam to ledige pladser i bilerne :D Og vi medbringer gerne en der kan agere chauffør og bagesædeassistent, samt lave god mad til os, imens vi andre tosser rundt ude i sneen :-P


Hvilken del af barn forstod du ikke? Jeg skal da bruge al tid med at fylde slik i poser :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. mar 2016, 20:37

Wizzze skrev:
DD_81 skrev:
Wizzze skrev:
DD_81 skrev:Den der priskrig er genialt timet...
Vi tager til Norge lørdag, på vej på skiferie, og med 5 unger og 3 voksne, så kan et par kilo vel godt forsvares :D
Glæder mig til at lade ungerne gå slik amok :banan: Det plejer vi jo så at gøre i det Svenske, men ungerne har så mange norske penge de kan bruge af :fløjt:


Er der plads til et "barn" mere? :genert:


vi har skam to ledige pladser i bilerne :D Og vi medbringer gerne en der kan agere chauffør og bagesædeassistent, samt lave god mad til os, imens vi andre tosser rundt ude i sneen :-P


Hvilken del af barn forstod du ikke? Jeg skal da bruge al tid med at fylde slik i poser :D


Men vi skal kun igennem Norge derop, så kun et par timer lørdag... så kan du servicere os ugen igennem, og tanke 20-30 kg slik op på vejen hjem :gruble:

Alternativt, må du overbevise frøkenen om at en tur med Oslo båden, medbringene olde-trolly er det helt nye sort!
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf vibbsen » 13. mar 2016, 21:42

Aima skrev:Jeg er ellers blevet sådan ret forbrugs- og prisbevidst, men nu hvor jeg tænker over det, er slik faktisk en af de (få) ting, hvor jeg overhovedet ikke bekymrer mig om prisen. Jeg tror slet ikke jeg bemærker det, hvis der er tilbud på slik, mit fokus er mere sådan "I dag er det slik-dag, hvad vil jeg have?" og så er verden nærmest et ocean af muligheder. Sidst jeg fik slik, valgte jeg en æske chokolade til 120 kr. Og den var kun til mig. Jeg kunne vel have fået en del vingummi og Milkyways for de penge, men det var ikke dét, jeg havde mest lyst til lige der. Det er lidt samme tilgang, når jeg bestiller take-out eller spiser ude, så vælger jeg det, jeg helst vil have, uden at overveje pris overhovedet.

Mine sparemønstre ligger helt andre steder. Opvaskemiddel og shampoo og tandpasta og mandler og ost og basis-råvarer og den slags.


This.....Jeg spiser det slik jeg har lyst til. Hvad enten det er på tilbud eller ej......Og jeg er faktisk møg-kræsen....Jeg køber f.eks. aldrig bland-selv på tilbud i supermarkedet. Fordi de ikke har lige præcis de varianter som jeg kan lide. Jeg går op i min lokale bland-selv biks som tager 2 kroner mere for det. Fordi de har lige præcis det slik jeg kan lide. Jeg kan også godt finde på at købe for 200 kroner bolcher hos Sømods. Eller smæske mig i hunde-dyr luksus chokolade. Eller æde en hel kasse after Eight hvis det lige er der min trang går...Min smag er ret bred....Men kan jeg ikke få det min trang kræver, så har jeg faktisk ingen problemer med helt at undvære....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Vaginetta » 14. mar 2016, 00:25

Om det koster 2 eller 8 kroner har ikke nogen indflydelse på mine slikindkøb. Det er en luksusvare for mig til week-enden eller når jeg har brug for at forkæle mig selv, så jeg køber bare det jeg har mest lyst til uden at skele til prisen.
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Firebird » 14. mar 2016, 05:41

Hrm. Jeg er lidt inhabil i denne sag. :fløjt:
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Badesandalen » 14. mar 2016, 08:17

Firebird skrev:Hrm. Jeg er lidt inhabil i denne sag. :fløjt:


Jeg kom faktisk for at sige at liiige over grænsen... :D


Nåmen, det der med bland selv-slik er lidt underligt for mig, for jeg bliver altid helt glad af at se på det og får lyst til at fylde flere poser, men når jeg så har stået og kigget på det i fem minutter og ikke rigtigt kan beslutte mig, så får jeg nok af det. Og så begynder de der mor-tanker; "har jeg nu også lyst til det?" og "får jeg det spist, eller ender det med at ligge i tre måneder indtil jeg får taget mig sammen til enten at spise det og få det skidt eller smide det ud?" for sådan er det hver gang. Det er som om jeg bliver mættet bare af tanken om det. Det er faktisk lidt irriterende.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Wizzze » 14. mar 2016, 08:38

Firebird skrev:Hrm. Jeg er lidt inhabil i denne sag. :fløjt:


Fordi du er ansat i SKAT med ansvar for vores sukkerafgifter? :P
0
Do as I say! :whip:
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Snyyyyyyd

Indlægaf Firebird » 14. mar 2016, 09:06

Badesandalen skrev:
Firebird skrev:Hrm. Jeg er lidt inhabil i denne sag. :fløjt:


Jeg kom faktisk for at sige at liiige over grænsen... :D




Så er der point til Badesandalen for at være opmærksom på at jeg bor 700 meter fra en slikbiks der sælger Ritter sport til kr. 7,-, 1 kg slik for kr. 37,50, 400 grams Haribo poser for kr. 17,-, 250 gram belgisk chokolade for kr. 13,- og 2 ltr Coca cola for en tier. Det med bland selv slik, gider vi ikke hernede. :fløjt:

Som sagt. Inhabil. :genert:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.

Tilbage til "Mad og drikke"