Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mani » 13. mar 2016, 20:15

icelady skrev:
Mani skrev:Jeg mener jo også de bør forny f.eks. livsvigtig medicin, men at patienten egentlig burde have styr på stumperne og få det fornyet ved egen læge.


Jeg er skam helt enig med dig. :)

Man burde jo have styr på, hvornår man løber tør for medicin og skal have fornyet sin recept, fremfor at tænke "Jeg venter til pakken er tom."

Dog findes der tilfælde, hvor folk enten glemmer eller ignorerer at får fornyet recepten, og i de tilfælde må ty til vagtlægen.
Ork ja - jeg er gift med sådan et tilfælde. Han slipper dog for at plage vagtlægen fordi jeg har lagt en reminder i hans kalender...
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pølsemix » 13. mar 2016, 20:17

Orchidea skrev:
Pølsemix skrev:
Orchidea skrev:
Pølsemix skrev:
Orchidea skrev:
Pixie88 skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg har været upassende og ringe til vagtlægen for at få fornyet min p pille recept (for mange år siden)

Undskyld!

Det har jeg sgu også, ikke lige p-piller men anden medicin. Det er vel også det vagtlægen er der for, det er jo nogle gange medicin der ikke kan vente til mandag.


Vagtlægen er der altså ikke for at forny recepter. Hvis man er ved at løbe tør for en given medicin, er man da selv ansvarlig for at forny recepten hos egen læge, således at man ikke løber tør i en weekend.

Kontakter man vagtlægen med et eller andet, der gør at man skal have en ny medicin, vil man få en recept, men det er jo noget andet.


Hvis vagtlægen ikke var der pga. det, så var vel ikke muligt at få fornyet recepter?


Ok, så det er kun en teoretisk diskussion?

Det er det, som udgangspunkt heller ikke. Jeg mener ovenikøbet at det bliver meddelt når man ringer op.


Nej, det er ikke en teoretisk diskussion.

Vagtlægen er der for akut skade og sygdom, som er opstået udenfor alm praktiserende læges åbningstid. That's it.

At du så har oplevet at få fornyet en recept, er bare dit held. Men altså ikke, som du skriver "derfor vagtlægen er der".


Hvor har jeg skrevet at jeg har fået fornyet en recept ved en vagtlæge?
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Orchidea » 13. mar 2016, 20:19

Pølsemix skrev:
Orchidea skrev:
Pølsemix skrev:
Orchidea skrev:
Pølsemix skrev:
Orchidea skrev:
Pixie88 skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg har været upassende og ringe til vagtlægen for at få fornyet min p pille recept (for mange år siden)

Undskyld!

Det har jeg sgu også, ikke lige p-piller men anden medicin. Det er vel også det vagtlægen er der for, det er jo nogle gange medicin der ikke kan vente til mandag.


Vagtlægen er der altså ikke for at forny recepter. Hvis man er ved at løbe tør for en given medicin, er man da selv ansvarlig for at forny recepten hos egen læge, således at man ikke løber tør i en weekend.

Kontakter man vagtlægen med et eller andet, der gør at man skal have en ny medicin, vil man få en recept, men det er jo noget andet.


Hvis vagtlægen ikke var der pga. det, så var vel ikke muligt at få fornyet recepter?


Ok, så det er kun en teoretisk diskussion?

Det er det, som udgangspunkt heller ikke. Jeg mener ovenikøbet at det bliver meddelt når man ringer op.


Nej, det er ikke en teoretisk diskussion.

Vagtlægen er der for akut skade og sygdom, som er opstået udenfor alm praktiserende læges åbningstid. That's it.

At du så har oplevet at få fornyet en recept, er bare dit held. Men altså ikke, som du skriver "derfor vagtlægen er der".


Hvor har jeg skrevet at jeg har fået fornyet en recept ved en vagtlæge?


Undskyld, jeg forvekslede dig med pixie.
0
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guldfisk » 13. mar 2016, 20:20

Jeg glemte mine p-piller i Aarhus og tog til Vejle. Dagen efter skulle vi afsted på ferie fra Vejle.
Jeg ringede til vagtlægen, fik en ny recept på p-piller og en lektion om at huske det til en anden gang.

Det har jeg egentligt ikke dårlig samvittighed over. Jeg stoppede til gengæld på p-piller, fordi jeg netop ikke kunne huske at pakke de skide piller, når jeg skulle væk en weekend. Så det var ikke, fordi det med vagtlægen blev en vane.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16250
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 13. mar 2016, 20:34

Mani skrev:]Ork ja - jeg er gift med sådan et tilfælde. Han slipper dog for at plage vagtlægen fordi jeg har lagt en reminder i hans kalender...


Der er tilfælde, hvor utallige remindere i form af div. apps, kalenderes osv ikke hjælper. Og personligt kan det ikke genere mig, at vagtlægen i sjældne tilfælde bruges til det.

(Gad vide om der findes en statistik over, hvor mange procent af opkald til vagtlæger bruges til fornyelse af recepter.) :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 13. mar 2016, 20:39

Svigermor har i dag sendt en laaaang sms, hvor hun skriver om hvor hyggeligt det var i går, og om hvor meget hun elsker os.

Min kæreste nævnte hendes opførsel for sin far i går, så hun prøver sikkert at glatte ud.
Jeg er upassende og vil ikke skrive at jeg havde en hyggelig dag, når jeg ikke havde det, så jeg nøjedes med at svare på et praktisk spørgsmål hun også stillede.

Til det fik jeg "Ok!"

Jeg ved godt hun er syg, og har lidt kortere lunte pt, men hvis hun ved hun har jokket i spinaten, kunne hun da godt skrive undskyld. Især, når det er på sms. Det ville være ok for mig, for jeg er selv dårlig til sådan noget(både at give og få undskyldninger).

Men jeg vil simpelthen ikke finde mig i at blive råbt af foran mine børn, og talt ned til, som om jeg er et barn. Jeg ved godt familien altid bukker under for hendes luner (også når hun ikke er syg), men min grænse er bare nået.
5
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pixie88 » 13. mar 2016, 20:45

Jeg har aldrig oplevet at lægevagten har været belærende eller nægtet mig en recept, har altid fået en recept uden problemer. Min daværende medicin var ikke livsvigtig, det var bare mod en psykisk lidelse.
Begge gange har han været sød og forstående
Jeg har ikke dårlig samvittighed, ligesom jeg heller ikke synes jeg gjorde noget forkert. So shoot me :afro:
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pixie88 » 13. mar 2016, 20:48

Urtekussen skrev:Svigermor har i dag sendt en laaaang sms, hvor hun skriver om hvor hyggeligt det var i går, og om hvor meget hun elsker os.

Min kæreste nævnte hendes opførsel for sin far i går, så hun prøver sikkert at glatte ud.
Jeg er upassende og vil ikke skrive at jeg havde en hyggelig dag, når jeg ikke havde det, så jeg nøjedes med at svare på et praktisk spørgsmål hun også stillede.

Til det fik jeg "Ok!"

Jeg ved godt hun er syg, og har lidt kortere lunte pt, men hvis hun ved hun har jokket i spinaten, kunne hun da godt skrive undskyld. Især, når det er på sms. Det ville være ok for mig, for jeg er selv dårlig til sådan noget(både at give og få undskyldninger).

Men jeg vil simpelthen ikke finde mig i at blive råbt af foran mine børn, og talt ned til, som om jeg er et barn. Jeg ved godt familien altid bukker under for hendes luner (også når hun ikke er syg), men min grænse er bare nået.

Utroligt hun ikke undskylder.
Hvad fejler hun, siden familien lader hendes urimeligheder gå i glemmebogen?
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 13. mar 2016, 20:53

Hun har kræft. Men både hun og min svigerinde har altid haft fripas til at opføre sig vanvittigt. Der er ingen, der siger dem imod.

Jeg er stejl nu, og tager ikke derud, før jeg får en eller anden form for undskyldning (Jeg ved godt det er det hendes lange besked er et forsøg på, men den er bare ikke god nok).
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tricolette » 13. mar 2016, 20:59

Jeg er nok mega upassende lige nu, for jeg GLÆDER mig til 5 dage alene uden mand og søn :banan:
I morgen rejser manden til Chicago arbejdsmæssigt og er hjemme igen lørdag. Søn skal med skolen til Berlin og er hjemme igen fredag.
De har bare irriteret mig hele dagen med åndsvage spørgsmål og platte kommentarer.... :cuss:
10
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf tjald62 » 13. mar 2016, 21:18

Orchidea skrev:
Pixie88 skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg har været upassende og ringe til vagtlægen for at få fornyet min p pille recept (for mange år siden)

Undskyld!

Det har jeg sgu også, ikke lige p-piller men anden medicin. Det er vel også det vagtlægen er der for, det er jo nogle gange medicin der ikke kan vente til mandag.


Vagtlægen er der altså ikke for at forny recepter. Hvis man er ved at løbe tør for en given medicin, er man da selv ansvarlig for at forny recepten hos egen læge, således at man ikke løber tør i en weekend.

Kontakter man vagtlægen med et eller andet, der gør at man skal have en ny medicin, vil man få en recept, men det er jo noget andet.


Tror jeg har brugt vagtlægen til at forny min recept til astma 6 gange siden 1993. Fordi jeg troede jeg havde en recept liggende på apoteket, men det viste det jeg ikke havde og de har allesammen været i en weekend. Og selvom man tager sin medicin regelmæssigt så kan det jo smutte.
2
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Skinkehunden » 13. mar 2016, 21:27

Upassende baby der bare snorksover hele aftenen når jeg nu har planlagt og linet alt op til det første bad :lol: Nå men så må det blive i morgen, så kan vores store dreng også være med til det, som han gerne ville :)
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Venus222 » 13. mar 2016, 23:46

Den nye sygeplejerske på mit job er vanvittig upassende. Hun har den der "Jeg alene vide"-attitude og hun laver simpelthen så mange fuck ups :tie: ... Som hun så prøver at tørre af på alle andre, og hun er ret god ud i "gasligthing".

Kæft jeg er træt af at føle at jeg fremstår som en idiot fordi hun prøver at tørre sine fejl af på mig. :evil:
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 14. mar 2016, 08:03

Skumfidusen skrev:Jeg synes mine børns mor er...normalt er hun fair nok. Men i går købte jeg nye skoletasker til pigerne og min yngste var bare så glad. Hun havde glædet sig så meget og vidste lige præcis hvilken hun ville have og hendes mor skulle se den. Så jeg sendte et billede til hendes mor og ungen sad med store øjne og ventede på at få et svar. Som var at den var "kedelig". Og efterfølgende tilføjede hun upraktisk og at lillesøster kun vil have den, fordi storesøster havde en af samme slags. Hun havde ikke set den anden endnu og de ligner ikke hinanden, taskerne.

Og min lille pige var (og er) bare SÅ ked af det. Hun ville så gerne høre sin mor sige at hendes nye skoletaske er pæn og jeg har forklaret det til hende. Hun mente bare at jeg skulle sige at det jo er ligemeget hvad mor synes. Men gu er det da ej ligemeget for en ti-årig pige, der vil have sin mors anerkendelse og gu vil jeg da ej sige til mit barn at hun skal være ligeglad med sin mor.

Nu har hun sendt en sms. Om at hun jo bare siger sin ærlige mening. Min rolling græd og græd i går og det hele var ødelagt med den der nye skoletaske og at glæde sig til at komme hjem og se mor og lillebror. Hun ville bare blive hos mig. Det ville hun stadig i morges.

Det ER en overreaktion, men pigen er ked af det og fortjener at blive taget mere alvorligt.

Årh :trist: Skoletasken ER big deal i den alder. Jeg synes at kunne huske vi brugte evigheder på at vælge skoletaskEN! dengang jeg var i den alder. Den rigtige farve, det rigtige motiv og alt det der som så skulle kombineres med det praktiske

Jeg kan godt forstå hun er ked af det :ae:
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Marichen12 » 14. mar 2016, 08:16

Skumfidusen skrev:
2SHY skrev:
Skumfidusen skrev:Jeg synes mine børns mor er...normalt er hun fair nok. Men i går købte jeg nye skoletasker til pigerne og min yngste var bare så glad. Hun havde glædet sig så meget og vidste lige præcis hvilken hun ville have og hendes mor skulle se den. Så jeg sendte et billede til hendes mor og ungen sad med store øjne og ventede på at få et svar. Som var at den var "kedelig". Og efterfølgende tilføjede hun upraktisk og at lillesøster kun vil have den, fordi storesøster havde en af samme slags. Hun havde ikke set den anden endnu og de ligner ikke hinanden, taskerne.

Og min lille pige var (og er) bare SÅ ked af det. Hun ville så gerne høre sin mor sige at hendes nye skoletaske er pæn og jeg har forklaret det til hende. Hun mente bare at jeg skulle sige at det jo er ligemeget hvad mor synes. Men gu er det da ej ligemeget for en ti-årig pige, der vil have sin mors anerkendelse og gu vil jeg da ej sige til mit barn at hun skal være ligeglad med sin mor.

Nu har hun sendt en sms. Om at hun jo bare siger sin ærlige mening. Min rolling græd og græd i går og det hele var ødelagt med den der nye skoletaske og at glæde sig til at komme hjem og se mor og lillebror. Hun ville bare blive hos mig. Det ville hun stadig i morges.

Det ER en overreaktion, men pigen er ked af det og fortjener at blive taget mere alvorligt.

Årh :trist: Skoletasken ER big deal i den alder. Jeg synes at kunne huske vi brugte evigheder på at vælge skoletaskEN! dengang jeg var i den alder. Den rigtige farve, det rigtige motiv og alt det der som så skulle kombineres med det praktiske

Jeg kan godt forstå hun er ked af det :ae:


Og hun har valgt en, der ligner dem de andre går med. Hun gør meget det de andre gør og det er lidt uselvstændigt, men det ændrer man jo ikke ved at bebrejde hende at hun gør det valg. Børn i den alder vil gerne være lidt som de andre.

De siger også at hun ALTID kritiserer de ting jeg køber. Det er også min opfattelse, men det vil jeg jo ikke sige. Vil ikke tale dårligt om deres mor over for dem.


Sådan var min mor også :tie: Det er bare SÅ tarveligt!
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:

Tilbage til "Generelt"