Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Karkluden » 13. mar 2016, 09:22

Smiling_Goat skrev:
Ja, jeg kan måske også godt forstå, hvis det er trættende i længden. Min mor gør det også. For det meste bliver jeg smigret, men nogle gange kan det også være lidt træls.

Det er måske også noget med, at man køber ting i et forsøg på at udtrykke ens identitet, og hvis en anden så køber de samme ting, føler man sig udfordret på ens individualitet. Måske.
Jeg synes bare, det er værd at holde sig for øje, at det jo dybest set er et udtryk for respekt - men det har du så også selv overvejet :)

Jeg blev også smigret de første mange gange, og kan sagtens stadig blive det, og fx havde vi en god snak om hvilke kasser, der er gode hos Aarstiderne osv. Det er jo hyggeligt med den slags "inspiration". Men ja, det er nok fordi, at jeg føler mig udfordret på min individualitet, når jeg pludseligt står i en stue, der overnight er en kopi af min, mens svigermor står i et outfit der stort set er identisk med mit, med et telefoncover mage til mit, og har fået klippet håret i samme frisure. :lol: Nu fik jeg i hvert fald luft for irritationen i det :D
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sevii » 13. mar 2016, 13:41

Jeg forstår ikke det der snobberi der er med hensyn til hvor man bor. Min kæreste og jeg bor 15 minutter fra København i en lejlighed der er stor nok, men samtidigt billig for os. Det fungerer skide godt, men alligevel skal man høre folks meninger om det er taberagtigt og hvorfor man ikke flytter til København som andre unge (fordi man skal helst ikke tænke selv). Gudskelov har jeg venner som ikke er så arrogante, men det kom bag på mig, da min kærestes ven ikke ville besøge os, fordi det ikke er INDE i København.
Men det giver da sikkert mening for ham der er snart hjemløs, fordi han ikke kan finde et sted at bo og synes det er rimeligt at give 10.000 om måneden for en et-værelses lejlighed. :forvirret:
Bliver sgu træt af at høre om det for at være ærlig, fordi det giver ikke mening folk har så travlt med at være forarget når man ikke gør som andre. Det er jo ikke fordi vi er flyttet til Jylland eller noget lignende. Slap nu af. :rulle:
6
:banan: :banan:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 13. mar 2016, 14:42

Sevii skrev:Jeg forstår ikke det der snobberi der er med hensyn til hvor man bor. Min kæreste og jeg bor 15 minutter fra København i en lejlighed der er stor nok, men samtidigt billig for os. Det fungerer skide godt, men alligevel skal man høre folks meninger om det er taberagtigt og hvorfor man ikke flytter til København som andre unge (fordi man skal helst ikke tænke selv). Gudskelov har jeg venner som ikke er så arrogante, men det kom bag på mig, da min kærestes ven ikke ville besøge os, fordi det ikke er INDE i København.
Men det giver da sikkert mening for ham der er snart hjemløs, fordi han ikke kan finde et sted at bo og synes det er rimeligt at give 10.000 om måneden for en et-værelses lejlighed. :forvirret:
Bliver sgu træt af at høre om det for at være ærlig, fordi det giver ikke mening folk har så travlt med at være forarget når man ikke gør som andre. Det er jo ikke fordi vi er flyttet til Jylland eller noget lignende. Slap nu af. :rulle:

Jeg er opvokset i København, og har nærmest altid boet her, bortset fra jeg har haft rundet Søborg og Hvidovre. Nu har jeg planer om at flytte ned i Køge området, og folk kigger også totalt panisk på mig når jeg siger det - og siger ting som "Er du ikke bange for at blive ensom", "Hvad hvis du kommer til at savne København?", "Hvad siger din familie til det?" Osv. Altså, slap dog lige af en gang, de steder jeg har søgt er der max en time med offentlig transport fra København. Og det tager mig alligevel nemt 40 minutter med det offentlige at komme hjemme fra Nordvest hjem til min familie på Vesterbro. Mon ikke at vi alle overlever?
4
...
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sevii » 13. mar 2016, 16:30

Smiling_Goat skrev:
Sevii skrev:Jeg forstår ikke det der snobberi der er med hensyn til hvor man bor. Min kæreste og jeg bor 15 minutter fra København i en lejlighed der er stor nok, men samtidigt billig for os. Det fungerer skide godt, men alligevel skal man høre folks meninger om det er taberagtigt og hvorfor man ikke flytter til København som andre unge (fordi man skal helst ikke tænke selv). Gudskelov har jeg venner som ikke er så arrogante, men det kom bag på mig, da min kærestes ven ikke ville besøge os, fordi det ikke er INDE i København.
Men det giver da sikkert mening for ham der er snart hjemløs, fordi han ikke kan finde et sted at bo og synes det er rimeligt at give 10.000 om måneden for en et-værelses lejlighed. :forvirret:
Bliver sgu træt af at høre om det for at være ærlig, fordi det giver ikke mening folk har så travlt med at være forarget når man ikke gør som andre. Det er jo ikke fordi vi er flyttet til Jylland eller noget lignende. Slap nu af. :rulle:


Nej, det ville jo være helt vanvittigt.

Nej, egentligt ikke. Men det er lidt vanvittigt at det er hårdt at besøge folk fordi det ikke er inde i selve København. Man snakker jo om det som om det ville tage flere timer at komme over til os, derfor nævner jeg det som Jylland.
2
:banan: :banan:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Annione » 14. mar 2016, 04:05

Sevii skrev:Jeg forstår ikke det der snobberi der er med hensyn til hvor man bor. Min kæreste og jeg bor 15 minutter fra København i en lejlighed der er stor nok, men samtidigt billig for os. Det fungerer skide godt, men alligevel skal man høre folks meninger om det er taberagtigt og hvorfor man ikke flytter til København som andre unge (fordi man skal helst ikke tænke selv). Gudskelov har jeg venner som ikke er så arrogante, men det kom bag på mig, da min kærestes ven ikke ville besøge os, fordi det ikke er INDE i København.
Men det giver da sikkert mening for ham der er snart hjemløs, fordi han ikke kan finde et sted at bo og synes det er rimeligt at give 10.000 om måneden for en et-værelses lejlighed. :forvirret:
Bliver sgu træt af at høre om det for at være ærlig, fordi det giver ikke mening folk har så travlt med at være forarget når man ikke gør som andre. Det er jo ikke fordi vi er flyttet til Jylland eller noget lignende. Slap nu af. :rulle:


Det minder mig om et afsnit af SATC, hvor Miranda møder en mand, der ikke har forladt Manhattan i 10 år, fordi Manhattan har alt. Han var en gigantisk taber.
4
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 14. mar 2016, 10:24

Annione skrev:Det minder mig om et afsnit af SATC, hvor Miranda møder en mand, der ikke har forladt Manhattan i 10 år, fordi Manhattan har alt. Han var en gigantisk taber.


Tak! Jeg tænkte på det samme, men kunne ikke komme i tanke om hvor jeg havde set scenen. :D
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pølsemix » 14. mar 2016, 13:37

At en tråd om hestepærer kan give skabe popcorn :forvirret: :forvirret2: :genert:
5
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 14. mar 2016, 14:20

1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19510

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 14. mar 2016, 18:16

Jeg undrer mig over hvordan opfordringer til at kvæle andre til døde med plastikposer IKKE overtræder Facebooks regler :gruble:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 14. mar 2016, 19:15

Den mail jeg har fået fra Matas. 15 minutters make-up-påføring og jeg vil føle mig som en ny kvinde. Hmm..
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 14. mar 2016, 22:35

ShuruQ skrev:Om man siger eller kan sige "fosterfamilie" på dansk. Jeg ved man bruger det på norsk og på engelsk siger man jo "foster family", det blev så oversat til "fosterfamilie" i de danske undertekster på det program jeg sidder og ser. Jeg har bare aldrig hørt det brugt på dansk før.

Det er meget gammeldags - mere normalt ville være plejefamilie - men jeg tror godt, man kan sige det. Kan huske udtrykket "fostbroder" fra de gamle bøger, man læste, da jeg gik i skole :gammel:

ShuruQ skrev:Notifikationerne herinde, den sidste uges tid, når jeg får en notifikation og klikker på den, åbner den bare et tilfældigt sted på siden og ikke som tidligere hvor den åbnede ved lige det indlæg notifikationen kom fra om det er en generel fejl herinde eller om det kun er hos mig.

Hvis det er sider, hvor der er postet billeder, så har jeg haft det hele tiden. Jeg ved ikke på telefoner, men på pc går jeg som regel op i adresselinjen, når siden er loadet, og trykkker enter. Så først havner den det rigtige sted.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 15. mar 2016, 09:38

At jeg får notifikationer på FB, når folk ansøger om medlemsskab i en mindegruppe? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tricolette » 15. mar 2016, 17:06

Undre mig meget over, hvor meget mit løbetøj er krøbet, mens det har ligget på hylden i en længere periode. Føler mig som en rullepølse :tie:
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 15. mar 2016, 21:16

Rosa Espinosa skrev:Er det noget nyt noget vi er begyndt på, det med at sætte en skiller op for enden af båndet, samtidig med at man sætter en skiller op bagved sine varer, så personen bagved en, nu også har en skiller til personen bag denne?

Sådan noget må man da gerne lige informere om fx sende et brev til ens e-boks, så man ikke står og ligner en idiot i Netto, når den ene person efter den anden gør det. Der er da ingen som vil ligne en idiot i Netto!

Jeg undrede mig virkelig over, hvorfor du skrev noget om at stille en diller op for enden af båndet i Netto, og det gav nogle ret mærkelige billeder i mit hoved (af en idiot i Netto, det gav trods alt mening), men nu har jeg forstået hvad der stod.

Jeg skal vist bare gå i seng.
5
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mulan » 15. mar 2016, 21:29

Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

Det kommer jeg i min signatur.
9
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "

Tilbage til "Generelt"