Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 9. mar 2016, 20:09

Hvor er det vildt, at hun allerede skal i børnehave, Rakel.

Men du må også bo i en kommune, hvor de kommer tidligt afsted. Her er det oftest den måned, hvor de bliver 3 år.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 10. mar 2016, 09:56

Ældstesønnen bliver her den 25. 12 år, men han ønsker sig ikke andet end penge, som han vil bruge på spil på computeren/tablet.

Jeg synes virkelig ikke jeg har lyst til, at opfordre ham til at bruge endnu mere tid på computeren, men aner virkelig ikke hvad jeg skal give ham i fødselsdagsgave + familien spørg efter en ønskeseddel, hvilket han ikke har.

Han mangler ikke tøj, så det kan han heller ikke ønske sig.

Det var altså nemmer da de ønskede sig det halve BR katalog :D
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mani » 10. mar 2016, 13:11

Muuh skrev:Ældstesønnen bliver her den 25. 12 år, men han ønsker sig ikke andet end penge, som han vil bruge på spil på computeren/tablet.

Jeg synes virkelig ikke jeg har lyst til, at opfordre ham til at bruge endnu mere tid på computeren, men aner virkelig ikke hvad jeg skal give ham i fødselsdagsgave + familien spørg efter en ønskeseddel, hvilket han ikke har.

Han mangler ikke tøj, så det kan han heller ikke ønske sig.

Det var altså nemmer da de ønskede sig det halve BR katalog :D

Vores har også ønsket sig gavekort til biografen, segworld og lignende. Og der ud over noget af det tøj, som de synes er fedt, men som deres forældre ikke helt forstår...
Nå ja - og så grej til pc'en :ninja:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 10. mar 2016, 14:55

Muuh skrev:Ældstesønnen bliver her den 25. 12 år, men han ønsker sig ikke andet end penge, som han vil bruge på spil på computeren/tablet.

Jeg synes virkelig ikke jeg har lyst til, at opfordre ham til at bruge endnu mere tid på computeren, men aner virkelig ikke hvad jeg skal give ham i fødselsdagsgave + familien spørg efter en ønskeseddel, hvilket han ikke har.

Han mangler ikke tøj, så det kan han heller ikke ønske sig.

Det var altså nemmer da de ønskede sig det halve BR katalog :D



så længe han bruger pengene fornuftigt og til ting han føler han bedst selv kan købe, så ville jeg da give ham det. Min egen søn har de sidste to år ønsket sig penge og fået det. Det betyder dog ikke han har carte blanche til at bruge dem, det har han ikke, jeg er stadig ind over det og fordi han ønsker sig et spil på steam eller til ps4, så skal det være noget han ønsker og ikke bare fordi han kan. Så får han nemlig nej.

Men de lærer meget af at have deres egne penge og at penge er væk når de er brugt. Min er ihvertfald meget bevist og sparer rigtig meget op. Han har en masse penge i banken fra gaver, tjanser og salg af diverse.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 10. mar 2016, 16:48

Mani skrev:
Vores har også ønsket sig gavekort til biografen, segworld og lignende. Og der ud over noget af det tøj, som de synes er fedt, men som deres forældre ikke helt forstår...
Nå ja - og så grej til pc'en :ninja:



Grej til pc'en + ny gamer stol fik han i julegave.

Men gavekort til biffen ku være en god ide, det kan han få af lillebror, så kan de tage i biffen sammen :D


Panton skrev:
Så længe han bruger pengene fornuftigt og til ting han føler han bedst selv kan købe, så ville jeg da give ham det. Min egen søn har de sidste to år ønsket sig penge og fået det. Det betyder dog ikke han har carte blanche til at bruge dem, det har han ikke, jeg er stadig ind over det og fordi han ønsker sig et spil på steam eller til ps4, så skal det være noget han ønsker og ikke bare fordi han kan. Så får han nemlig nej.

Men de lærer meget af at have deres egne penge og at penge er væk når de er brugt. Min er ihvertfald meget bevist og sparer rigtig meget op. Han har en masse penge i banken fra gaver, tjanser og salg af diverse.


Det er nok fordi jeg synes det er åndssvagt, at han bruger alle sine penge på diamanter og ligene i diverse spil :genert:

Her er ældstesønnen ikke god til at have penge, de brænder i lommer og skal gerne bruges hurtigst muligt. Lillebror derimod er super til penge og spare op.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mani » 10. mar 2016, 17:57

Min 11 årige har i øvrigt netop modtaget sin 'nye bedste ven' med posten :-D En Ollie Sphero, så han bygger forhindringsbaner, kører ræs og sender video til vennerne:) Og den er købt for lommepenge/gave opsparing.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mani » 10. mar 2016, 18:00

Mani skrev:Min 11 årige har i øvrigt netop modtaget sin 'nye bedste ven' med posten :-D En Ollie Sphero, så han bygger forhindringsbaner, kører ræs og sender video til vennerne:) Og den er købt for lommepenge/gave opsparing.

Nå ja, og tøj er f.eks. denne slags yndige bukser...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Valmue
Indlæg: 25
Tilmeldt: 15. nov 2015, 21:29
Kort karma: 1
Likede indlæg: 69

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Valmue » 13. mar 2016, 10:13

Så hyggeligt og hjælpsom tråd :love:

Nu er min barsel næsten slut og noget nyt og "skræmmende" skal til og begynde....

Jeg har et par dage i mit eget selskab, inden det helt går løs. Jeg kunne godt bruge dem på en masse praktisk- men tror de skal bruges noget MIG-tid, ved bare ikke lige hvad :blush2:

Hvad ville I lave hvis i lige havde sådan et par dage- hvis i havde stor brug for at lave noget rart og med dig selv i fokus :)
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 13. mar 2016, 11:12

Mani skrev:
Mani skrev:Min 11 årige har i øvrigt netop modtaget sin 'nye bedste ven' med posten :-D En Ollie Sphero, så han bygger forhindringsbaner, kører ræs og sender video til vennerne:) Og den er købt for lommepenge/gave opsparing.

Nå ja, og tøj er f.eks. denne slags yndige bukser...


Her er det adidas bukser der hitter og derudover skal tøjet bare være rødt, da det er yndlingsfarven :D

Men han er da endelig kommet på et ønske, en pandekagemaskine :D

Billede
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 13. mar 2016, 12:14

Valmue, er det en mulighed med massage? Eller andet wellness fx ansigtsbehandling.

Ellers ville jeg også ligge på sofaen og læse en god bog og spise chokolade :love:.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 14. mar 2016, 17:25

Undskyld de manglende kommentarer - har været på skiferie med familien og vendt retur med kombineret hals- og mellemørebetændelse :tie:
Men det var den skønneste ferie, og storesøster blev imponerende skrap til at stå på ski. Lillebror tossede mest rundt på børnebakken, men fortæller gerne vist bredt om, hvordan han "susede ned af bakkerne". Vi var af sted med et hold venner med 3 børn, så der var liv og glade dage i hytten. Men piv hyggeligt!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 14. mar 2016, 17:27

Valmue skrev:Så hyggeligt og hjælpsom tråd :love:

Nu er min barsel næsten slut og noget nyt og "skræmmende" skal til og begynde....

Jeg har et par dage i mit eget selskab, inden det helt går løs. Jeg kunne godt bruge dem på en masse praktisk- men tror de skal bruges noget MIG-tid, ved bare ikke lige hvad :blush2:

Hvad ville I lave hvis i lige havde sådan et par dage- hvis i havde stor brug for at lave noget rart og med dig selv i fokus :)


Jeg ville se serier, drikke kaffe og spise chokolade. Alt sammen på sofaen:)
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 14. mar 2016, 17:39

Kan man i øvrigt godt have skoldkopper kun på mave og ryg? Og uden feber?
Lillebror har fået nogle ret små knopper med en lille bitte blære/knop i midten på mave og ryg og bag ørerne, som jeg synes ligner skoldkopper, men han er feberfri, og det breder sig ikke. What to think and do?
0
Valmue
Indlæg: 25
Tilmeldt: 15. nov 2015, 21:29
Kort karma: 1
Likede indlæg: 69

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Valmue » 14. mar 2016, 19:20

Lyder som en super hyggelig ferie frukuk- men træls med sygdom.

Lyder som du trænger til lidt sofa-afslapning- Rakel.

Tak for tips og ideer til "alene dage" ;)
I dag har jeg mest opholdt mig på sofaen- med te, chokolade og lækker frokost. Og har fået læst i min krimi, så fik jeg taget et langt bad. Og til sidst sorterede jeg fryseren, og lavede en skuffe til pålæg og andre frokost-ting, "færdig-lavet" mad, og en til råvare.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 14. mar 2016, 19:31

Mit "problem" er mest, at hvis det er skoldkopper, så må han jo ikke komme i børnehave, men hvis det nu ikke er, så er det træls at have holdt en rask og frisk dreng hjemme. Ville I lade børnehaven vurdere det ved aflevering? Lægen? Lade som ingenting...?
0

Tilbage til "Forældre"