Abortere den ene af tvillinger

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Abortere den ene af tvillinger

Indlægaf milisa » 14. mar 2016, 18:22

JoyNips skrev:
milisa skrev:Jeg synes, det er helt håbløst, at man ikke har lov til selv at bestemme over sin egen krop. Hvis abort er lovlig, så skal fosterreduktion selvfølgelig også være det. Alt andet er ikke rationelt.


Man kan jo bare få en abort, hvis man ikke vil have tvillinger. Det er der ingen, der forhindrer én i.


Men er det ikke et paradoks at synes, at det er helt fjong, at ende to potentielle menneskeliv, men ikke ok at ende 1 ud af 2?
1
Tally-ho
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Abortere den ene af tvillinger

Indlægaf avdotja » 14. mar 2016, 19:54

Jeg er enig med Hans Jakob Ingerslev, det giver ingen mening at vi, af etiske grunde, ikke tillade abort af den ene tvilling mens vi tillader abort af begge (eller 1 ud af 3).

I det hele taget synes jeg abortlovgivningen er alt for restriktiv i Danmark. Det er grotesk at vi har en gruppe mennesker siddende til at bestemme om en kvindes grunde, til at ønske at fjerne et foster fra egen krop, er valide nok fordi hun tilfældigvis er mere end 12 uger henne. Når vi automatisk tillader fjernelse af ældre fostre ved Downs eller anden alvorlig sygdom, kan vi simpelthen ikke påstå at det første sker af hverken etiske eller moralske hensyn.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"