Reykjavik

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Reykjavik

Indlægaf Karkluden » 14. mar 2016, 18:10

Da vi har vundet en tur til Island på et par dage i maj, har vi nu en hel lørdag i Reykjavik. Vi bliver kørt fra vestfjordene hvor første del af præmien foregår til Reykjavik fredag eftermiddag, og har så fra fredag ved aftensmadstid til søndag morgen i Reykjavik. Søndag skal vi primært bruge på lufthavnstransfer samt at vente i Keflavik.

Men vi ville gerne have lidt bud på, hvad der kunne være spændende lørdag. Den blå lagune har vi udelukket som udgangspunkt, så andre bud er meget velkomne.
Også gerne til frokoststed lørdag, og aftensmad fredag og lørdag. Vi er nok generelt ude i mellemprisklasse, men fredag må gerne være NEMT og lidt billigere, mens vi lørdag gerne vil smide lidt mere uden vi dog er ude i flere tusinde.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Reykjavik

Indlægaf Charly » 14. mar 2016, 18:29

Hvis I har lyst til at bade i det varme vand uden at skulle i den Blå Lagune, kan den offentlige svømmehal i Reykjavik anbefales. Og Halgrimmskirkja er et besøg værd. Jeg nød også bare at gå rundt i byen, som fin og hyggelig.

Vi fandt en amerikansk inspireret burgerbar som var rigtig fin - jeg vil gerne prøve at finde ud af hvad den hedder, hvis det har interesse?
2
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Reykjavik

Indlægaf Karkluden » 14. mar 2016, 18:33

Charly skrev:Hvis I har lyst til at bade i det varme vand uden at skulle i den Blå Lagune, kan den offentlige svømmehal i Reykjavik anbefales. Og Halgrimmskirkja er et besøg værd. Jeg nød også bare at gå rundt i byen, som fin og hyggelig.

Vi fandt en amerikansk inspireret burgerbar som var rigtig fin - jeg vil gerne prøve at finde ud af hvad den hedder, hvis det har interesse?

Det lyder da som en god ide hvis man kan det - var det en bestemt svømmehal eller er der mange ens? :) Vil da evt gerne have navnet, hvis du kan anbefale en.

Og ja, det vil jeg da gerne. Det er rart at have lidt forskellige bud. Tak :kys:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: Reykjavik

Indlægaf BirdReynolds » 14. mar 2016, 18:38

Jeg kan anbefale grillmarkaðurinn (Google it) til lørdag aften. Det var virkelig godt, og hyggeligt.

Og Gamla Island til frokost. Det er ikke fancy på nogen måde, men der står den sødeste dame og hygger om en, og der er bare så rart! Hun havde ikke nogen kage den dag vi var der "men hun kunne da lige bage en til os?" (Det behøvede hun ikke, men så spiste vi alt muligt andet). Vi var der i timevis!
1
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Reykjavik

Indlægaf Chloecat » 14. mar 2016, 19:00

Jeg siger også svømmehal, de har adgang til ubegrænset varmt varm, så det ikke sådan noget kedeligt klor vand. Jeg kan desværre ikke huske navnet på den vi var på, men tror det er meget ens med et par bassiner og hot Tubs samt det hele er udendørs.

Island er også kendt for deres kaffebare, eller det er meget islandsk at tage ud og få en kop kaffe, så dem er der en del af i den indre by.
Så skal i prøve pølsebaren, der ligger nede ved havnen, den er rigtig kendt - selv Bill Clinton var forbi der i sin tid. Der ligger et indendørs markede ikke så langt derfra, bare hvis man alligevel er ude og se, jeg har været der, der var ikke det store at købe efter min smag, men meget hyggeligt.

Har ikke spist på pænere restauranter der, mest fastfood, det har de rigtig meget af (burgerbare) og de er gode til det.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Reykjavik

Indlægaf Charly » 14. mar 2016, 19:12

Svømmehallen hedder Laugardalslaug og burgerbaren Roadhouse :)
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Reykjavik

Indlægaf Charly » 14. mar 2016, 19:14

Og I skal glæde jer til Island. Det er helt fantastisk!
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Reykjavik

Indlægaf Novella » 14. mar 2016, 19:21

Åhhhr hvor er jeg misundelig. Island er fantastisk.

Hvis I spiser fisk, må jeg anbefale Sægreifinn (Søgreven eller noget i den stil) på havnen i Reykjavik. Det er et skur med noget, der ligner en knejpe eller en medlemsbarak til de lokale fiskere. Solide træbord og tønder til at sidde på. Her får man dagens ret med fisk. Og hummer. Det hele serveres cafeteriastyle, og menuen er nu engang det, som kommer ind med dagens fangst. Der er altid fiskesuppe. Friskfanget ishavsfisk på havnen - lokaltip fra en indfødt.
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Reykjavik

Indlægaf Novella » 14. mar 2016, 19:26

Sådan helt generelt ville jeg også fraråde den blå lagune. Det er voldsomt overpriced og fokuseret på stenrige amerikanske damer. Jeg sætter ikke mine ben der igen.

Bare et tip, hvis I går i svømmehallen: se efter om der hænger plejebalsam i omklædningsrummet. Hvis vandet er lige så mineralholdigt som i den blå lagune, bliver håret til Barbiehår/ståluld. Det skal pakkes godt ind og plejes.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Reykjavik

Indlægaf Karkluden » 14. mar 2016, 19:28

Novella skrev:Sådan helt generelt ville jeg også fraråde den blå lagune. Det er voldsomt overpriced og fokuseret på stenrige amerikanske damer. Jeg sætter ikke mine ben der igen.

Bare et tip, hvis I går i svømmehallen: se efter om der hænger plejebalsam i omklædningsrummet. Hvis vandet er lige så mineralholdigt som i den blå lagune, bliver håret til Barbiehår/ståluld. Det skal pakkes godt ind og plejes.

Tak for tip - begge to :kys:
Jeg har til den tid ret nyfarvet hår, så måske er en badehætte og shitloads af kur en god ide..
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Reykjavik

Indlægaf sigge » 15. mar 2016, 12:09

Hvis I (som mig) synes, at søpapegøjer er noget af det mest nuttede i verden, kan jeg anbefale at tage en sejltur ud og se dem. Vi var med "Puffin Express". Det var en sejltur på kun omkring 1 time, men vi så masser af søpapegøjer. Man skal kun sejle 5-10 minutter ud fra havnen, så kommer man til nogle øer, hvor søpapegøjer (og andre havfugle) holder til.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Reykjavik

Indlægaf Novella » 24. mar 2016, 14:34

Og et penismuseum naturligvis. Ud over at det er virkelig sært og umodent fnisende sjovt, er det vist nok ret oplysende og interessant. Vi nåede det desværre ikke.
1

Tilbage til "Rejser"