Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7486
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 14. mar 2016, 10:26

Lone Elizabeth skrev:Føler mig ikke ovenpå. Men tror at for mange singler er for kræsne. Guderne skal vide at jeg i de 30 år gerne havde givet ham sparket. Men valgte at blive og derfor tror jeg også at ungerne har nemmere ved at tolerere deres kærestes forskelligheder. (Og her taler vi ikke om vold eller lignende)


Nu kender jeg ikke dig og din mands forhold, så følgende kommentar skal ikke ses som en udtalelse om jer. Men, det er bare ikke alle der har lyst til at blive og kæmpe for et forhold, hvis de bare ikke har det godt i det. Det er jo heller ikke altid at det kan betale sig. I mine forældres tilfælde kunne det godt betale sig, de havde en laaaaang periode hvor de ikke havde det godt, men fordi de stadigvæk elskede hinanden blev de sammen og kom igennem det. Men så er der det her andet par jeg kender, som også har været gift i 40+ år. De har det ikke særlig godt sammen mere, hvilket de selv har udtalt. De snakker stort set aldrig sammen mere, de sover ikke på samme værelse, de spiser aldrig mad sammen osv. De lever faktisk to forskellige liv, bare i samme hus. Så når de sidder og taler om nutidens unge der bare er for krævende, for de har jo formået at være sammen efter så mange år, så synes jeg sgu ikke at det er særligt imponerende at de har formået at leve de sidste 20 år i et fuldkommen kærlighedsløst ægteskab. Så ville jeg ærlig talt hellere give slip, og se om der ikke fandtes noget andet for mig.
Jeg synes ikke selv at jeg er krævende, men jeg vil bare heller ikke nøjes!

Nårh ja, så vil jeg faktisk gerne lige påpege at et langt og lykkeligt ægteskab bestemt ikke betyder at ens børn så også opnår det samme - min onkel og tante har været sammen siden de var 15år og kan snart fejre guldbryllup - alle deres fire børn har været gift og skilt igen, og har børn med flere forskellige partnere.



(og undskyld for sidespor, jeg smutter nu - måtte bare lige ud med det :blomst: )
Senest rettet af Animi 14. mar 2016, 10:32, rettet i alt 1 gang.
9
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Singletråden

Indlægaf getitright » 14. mar 2016, 10:32

Lone Elizabeth skrev:Føler mig ikke ovenpå. Men tror at for mange singler er for kræsne. Guderne skal vide at jeg i de 30 år gerne havde givet ham sparket. Men valgte at blive og derfor tror jeg også at ungerne har nemmere ved at tolerere deres kærestes forskelligheder. (Og her taler vi ikke om vold eller lignende)


Men det her er sådan set ikke en tråd der handler om hvorvidt singler er kræsne eller ej. Desuden kender du intet til folks situationer - der er nogle, der er meget glade for singletilstanden (f.eks. mig), mens der er andre, der savner at have en kæreste. Det sjove ved det individuelle menneske er nu nok en gang, at vi er forskellige. Det er da fantastisk, at du har et godt forhold til din mand, men gider du lade være med at komme og stikke til os, der ikke lever som du gør - frivilligt eller ej?

Jeg elsker den her tråd. Det er en hyggelig small talk tråd, hvor der er plads til både at være glad, lykkelig, vred, trist eller hvad man nu føler. Jeg kan ikke forstå, hvis du synes, du bidrager til denne gode stemning ved at beskylde singler for at være kræsne.
12
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 14. mar 2016, 10:43

Hmm.. Ham jeg har haft nogle følelser for, on/off, i et års tid er åbenbart begyndt at se en anden. Ikke at der har været tale om at vi skulle være kærester, men jeg havde lidt håbet. Eller det vil sige mit hjerte håbede, men min hjerne sagde "nej", primært pga. afstanden.

Egentlig føles det som en lettelse, mærkeligt nok, uden jeg egentlig helt kan forklare hvorfor. Måske det er afklaringen der gør det, at beslutningen om at vi ikke skal være kærester blev taget og at jeg lyttede til hjernen for en gangs skyld.

:genert:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Singletråden

Indlægaf Vaginetta » 14. mar 2016, 10:59

ManicNinja skrev:
Vaginetta skrev:Jeg tror lige jeg er blevet strudset. :rulle: Så er det bare om jeg skal sende den semi-klæbrige og pinlige "har jeg skræmt dig væk?"-besked eller lade den fare. Måske giver jeg den bare til på mandag. Eigh.


Ville det ikke være lidt nederen med en mand, der måske kun vender tilbage pga dårlig samvittighed over sådan en besked? Kunne jeg forestille mig en hel del både kvinder og mænd gøre. En god del af dem ville hverken være interesserede. Eller kunne finde ud af at sige, de ikke var det. Jeg ville lade den fare og ikke satse på en forklaring, selv om jeg udmærket kan følge, hvorfor du nok ville finde det rarest.


Du har (desværre) nok helt ret. Det der er så tarveligt med Strudsen er bare at jeg går og spekulerer i hundrede år. De gange jeg har fået en (høflig) afvisning har det været meget nemmere at komme videre og slå fyren ud af hovedet. Og så er der den lille naive del af mig der sidder og siger at han jo KUNNE blive interesseret i mig, selvom han tydeligvis ikke er det lige nu.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 14. mar 2016, 16:23

Lone Elizabeth skrev:Undrer mig over en sådan tråd. Jeg har været gift med samme mand i over 30 år. Og mine børn klarer sig glimrende med både mand/kvinde og børn.


Undren er da et godt sted at starte. Forhøj med lidt nysgerrighed og liiiidt mere åbenhed. Læs med på sidelinjen og bliv klogere - på mennesker, der lever anderledes end du. Jeg lover dig - dét er slet ikke tosset! .) Debatten er god for den slags. Og du kunne jo ikke lade være med at kommentere. Så noget i dig er åbenbart alligevel pirret nok til, at du sikkert bliver hængende... :D

P.s. Hvad er det mere præcist, du ikke forstår? At vi alle er singler - eller at vi snakker sammen i en tråd? Selv har jeg svært ved at begribe folk, der lever 30 år i det samme parforhold. Men jeg har endnu til gode at opfordre dem til i stedet at leve på samme måde som jeg. Det er noget med respekt og andre småting, du ved ... :fløjt:
11
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Lone Elizabeth
Indlæg: 59
Tilmeldt: 19. jan 2016, 08:11
Kort karma: 4
Likede indlæg: 164

Re: Singletråden

Indlægaf Lone Elizabeth » 14. mar 2016, 16:30

ManicNinja skrev:
Lone Elizabeth skrev:Undrer mig over en sådan tråd. Jeg har været gift med samme mand i over 30 år. Og mine børn klarer sig glimrende med både mand/kvinde og børn.


Undren er da et godt sted at starte. Forhøj med lidt nysgerrighed og liiiidt mere åbenhed. Læs med på sidelinjen og bliv klogere - på mennesker, der lever anderledes end du. Jeg lover dig - dét er slet ikke tosset! .) Debatten er god for den slags. Og du kunne jo ikke lade være med at kommentere. Så noget i dig er åbenbart alligevel pirret nok til, at du sikkert bliver hængende... :D

P.s. Hvad er det mere præcist, du ikke forstår? At vi alle er singler - eller at vi snakker sammen i en tråd? Selv har jeg svært ved at begribe folk, der lever 30 år i det samme parforhold. Men jeg har endnu til gode at opfordre dem til i stedet at leve på samme måde som jeg. Det er noget med respekt og andre småting, du ved ... :fløjt:


Håber at mine børn lærer det samme. men datteren og svigerdatteren kan dog være tvivlsom. :fløjt: De har dog hver 2 børn med den samme. Og håber de tænker over tingene. Også fremadrettet.
Senest rettet af Lone Elizabeth 4. maj 2016, 07:06, rettet i alt 3 gange.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 14. mar 2016, 16:33

Vaginetta skrev:
ManicNinja skrev:
Vaginetta skrev:Jeg tror lige jeg er blevet strudset. :rulle: Så er det bare om jeg skal sende den semi-klæbrige og pinlige "har jeg skræmt dig væk?"-besked eller lade den fare. Måske giver jeg den bare til på mandag. Eigh.


Ville det ikke være lidt nederen med en mand, der måske kun vender tilbage pga dårlig samvittighed over sådan en besked? Kunne jeg forestille mig en hel del både kvinder og mænd gøre. En god del af dem ville hverken være interesserede. Eller kunne finde ud af at sige, de ikke var det. Jeg ville lade den fare og ikke satse på en forklaring, selv om jeg udmærket kan følge, hvorfor du nok ville finde det rarest.


Du har (desværre) nok helt ret. Det der er så tarveligt med Strudsen er bare at jeg går og spekulerer i hundrede år. De gange jeg har fået en (høflig) afvisning har det været meget nemmere at komme videre og slå fyren ud af hovedet. Og så er der den lille naive del af mig der sidder og siger at han jo KUNNE blive interesseret i mig, selvom han tydeligvis ikke er det lige nu.


Men det er lidt ærgerligt at være afhængig af en mands afvisning, ikke? Altså, jeg mener - at være prisgivet en eller anden tilfældig fyrs luner, og om han kan finde ud af at være høflig og ordentlig eller bare er en - sorry - overfladisk narrøv.

For mig hjalp det på et tidspunkt, ikke bare i forhold til dates, men relationer i det hele taget, at lære at slippe håbet. Når man lidt krampagtigt holder fast i håbet, så er det, fordi man er bange for at mærke følelsen af være blevet "forladt" og fravalgt og såret. Men hvis man nu lige stopper op et kort øjeblik og tænker over, at man jo faktisk bare var på et par dates. Hvor meget har man så reelt mistet? Jowjow, det er da et hak i forfængeligheden. Men ærgrelsen varer jo ikke ret længe. Og når man ved det, er det pludselig ikke så farligt at nogen måske strudser én. Så slipper man hurtigere håbet og al den fokuseren på det og kan forholde sig nøgternt til, at "nå, før vi mødtes, skrev vi hver dag. Så mødtes vi, og nu har han ikke skrevet et par dage. Ikke et kny. Oh well, han var så dén type. Videre!"

At holde sig selv i det dér limbo er alt for pinefuldt, i forhold til hvad man har ud af det. Mit bedste råd er altid i den slags, at det er bedst, hvis man selv kan vende sig væk fra fyren i stedet for at afvente, at han vender sig væk fra én. Altså selv at sige: "Nu er der gået to dage, nu gider jeg simpelthen ikke tænke mere på dét!"

I øvrigt ... Nu kender jeg ikke til dit forløb her. Men selv synes jeg, det er okay med silent treatment efter en enkelt date. Så var det bare dét. Jeg synes, det er lidt meget at gøre ud af det, hvis man ligefrem skal til at "slå op" :D Sker det efter flere dates eller ligefrem en længere relation, og er der slet ikke noget initiativ til forklaring eller en ordentlig afsked eller noget fra modparten, så er jeg ret hurtig til at tænke, at SÅ er jeg sgu helt klart bedst tjent uden - men konfronterer gerne folk (udelukkende for min egen skyld) og skrider så derefter. Jeg har en tese om, at den slags adfærd også vidner om, hvordan et menneske er (vattet/konfliktsky) indrettet på andre områder - det gør det nemt at føle lettelse ...
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 14. mar 2016, 18:55

Der kommer det er sære datingprogram på TV2 i aften, hvis der er andre en mig der skal have krøllede tæer :D
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Singletråden

Indlægaf 2SHY » 14. mar 2016, 19:00

Juki skrev:Der kommer det er sære datingprogram på TV2 i aften, hvis der er andre en mig der skal have krøllede tæer :D

Hvornår er det nu det er? Jeg glemte det sidste gang :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Singletråden

Indlægaf Code71 » 14. mar 2016, 19:00

Juki skrev:Der kommer det er sære datingprogram på TV2 i aften, hvis der er andre en mig der skal have krøllede tæer :D


Hvornår og hvor?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Singletråden

Indlægaf Elvispop » 14. mar 2016, 19:02

Den første date - helt privat
21.25 tv2
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 14. mar 2016, 19:04

Tak, Elvis! Troede faktisk det kom 20.50 :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Singletråden

Indlægaf 2SHY » 14. mar 2016, 19:09

Elvispop skrev:Den første date - helt privat
21.25 tv2

Tak :gogo: Så er der sat en alarm så jeg husker det :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Singletråden

Indlægaf 2SHY » 14. mar 2016, 19:19

Jeg er jo igang med den store makeover af værelset og har i den forbindelse været ved at rode mine bøger igennem og lægge nogle fra som jeg bare aldrig får læst eller synes var skod

Se lige hvad jeg på et eller andet tidspunkt åbenbart har købt :lol:

image.jpeg


image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3235

Re: Singletråden

Indlægaf klumphen » 14. mar 2016, 19:27

Juki skrev:Der kommer det er sære datingprogram på TV2 i aften, hvis der er andre en mig der skal have krøllede tæer :D

Er det der hvor ham gutten siger han vil betale for maden, hvis hun giver ham et kys? :lol:
1

Tilbage til "Forhold og sex"