20 uger?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

20 uger?

Indlægaf Little_Woman » 14. mar 2016, 16:30

Hvis I nu havde 20 uger - fra nu - til et eller andet stort/spændende/vildt/længe ventet skete (eller spændingen i hvert fald bliver udløst) hvordan ville I så gribe det an, for at få tiden til at gå og føle at I udnyttede perioden bedst muligt? Say, I glædede jer rigtig meget til noget, sådan, RIGTIG meget? Og ca. var verdens mest utålmodige person?

Hverdagen går videre, der er arbejde og det sædvanlige, så ikke noget med at rejse jorden rundt eller gå i hi. Ville I starte et projekt op? Sætte et mål? Lave en 'julekalender' som nedtælling? Være kold og skyde tanken væk? Begynde at spille et instrument?

Ja, hvad?

Ts starter, plejer vi at sige herinde; jeg har planer om at tabe mig og genoptage løb; det er godt for alt det jeg har gang i i mit liv og skader nok heller ikke det jeg venter på.

Hvad ville I gøre?

:panik:
Senest rettet af Little_Woman 14. mar 2016, 16:37, rettet i alt 1 gang.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: 20 uger?

Indlægaf LadyFox » 14. mar 2016, 16:36

Hvis der var noget der kunne planlægges/forberedes i forbindelse med det jeg glædede mig til - så ville bruge så meget tid så muligt på det og snakke om det med alle der gider høre om det, ellers ville jeg bare gøre som jeg plejer. - 20 uger går hurtigt.
1
...
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: 20 uger?

Indlægaf Little_Woman » 14. mar 2016, 16:43

God idé - i det her tilfælde kan man ikke gøre så meget for at planlægge, men klart, hvis man kunne! Ex da jeg ventede på at overtage min lejlighed, der blev der indrettet i fantasien så det battede :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: 20 uger?

Indlægaf dykkersild » 14. mar 2016, 16:58

Jeg besluttede mig for - i går - at melde mig til KMD 4x18x4 mini-tri i august - der er pudsigt nok lige præcis 20 uger og 4 dage til. Jeg har prøvet det en gang før og det var hårdt men sjovt og så holdt det mig til ilden mht. noget træning. Denne gang vil jeg støtte en person som skal deltage som absolut ikke er motionist.
1
Brugeravatar
gossip
Indlæg: 118
Tilmeldt: 22. aug 2015, 21:37
Kort karma: 11
Likede indlæg: 181

Re: 20 uger?

Indlægaf gossip » 14. mar 2016, 16:59

Jeg er rigtig nysgerrig på hvad det er du venter på :lol2:

Vil du afsløre det? :)
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: 20 uger?

Indlægaf Little_Woman » 14. mar 2016, 17:15

Det er noget så banalt som en dejlig person der kommer hjem fra udlandet :lun:
6
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: 20 uger?

Indlægaf oOxXxOo » 14. mar 2016, 21:31

Jeg prøver på at sætte mig nogle mindre "mål"/ ting som jeg kan glæde mig til.
Da jeg gik og ventede på at overtage mit hus, havde jeg 2½ måned, uden mit eget sted at bo, og der fandt jeg simpelthen små milepæle jeg kunne glæde mig til i mens jeg ventede. F.eks. var der en tur op til en veninde jeg ikke havde set i 2 år, en stor fest og andre småting, som jeg kunne gå og glæde mig til, og så kunne jeg tælle ned på den måde.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: 20 uger?

Indlægaf Annione » 14. mar 2016, 22:29

Da vi skulle ud og rejse, planlagde jeg som en gal. Købte rejseguider, kort og fandt tips på nettet. Jeg brugte tiiiimer på det.

Hvis en meget spændende bekendt kom hjem, så ville jeg gøre alt for at gøre mig lækker. Pleje min hud og træne min krop. :-D
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: 20 uger?

Indlægaf Alphilia » 14. mar 2016, 23:48

Jeg tror jeg ville gøre det i selvforkælelse....
Cafébesøg, venindesnak, gode bøger, fordybelse, velvære for krop og sjæl.
Måske også noget seriøs oprydning/smid ud/rengøring så både krop, sjæl og rammer var klar
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 20 uger?

Indlægaf Slettet bruger » 15. mar 2016, 00:34

Titlen på den her tråd lyder som en amerikansk spændingsfilm, bortset altså fra spørgsmålstegnet.

"20 uger." Yes, det handler om en undercover agent der har 20 uger til at finde ud af hvilken af de indsatte i verdens skrappeste fængsel der har koden til den atombombe der vil sprænge FN i luften.

"20 uger?" Nopes det dur ikke. Lige som "Star Wars?" eller "The Matrix?" og "No Country for old Men?" heller ikke dur.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 20 uger?

Indlægaf Slettet bruger » 15. mar 2016, 00:35

Ja OK, det var nok lidt af et sidespor.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: 20 uger?

Indlægaf Little_Woman » 15. mar 2016, 13:15

GnueN skrev:
Little_Woman skrev:Hvis I nu havde 20 uger - fra nu - til et eller andet stort/spændende/vildt/længe ventet skete (eller spændingen i hvert fald bliver udløst) hvordan ville I så gribe det an, for at få tiden til at gå og føle at I udnyttede perioden bedst muligt? Say, I glædede jer rigtig meget til noget, sådan, RIGTIG meget? Og ca. var verdens mest utålmodige person?

Hverdagen går videre, der er arbejde og det sædvanlige, så ikke noget med at rejse jorden rundt eller gå i hi. Ville I starte et projekt op? Sætte et mål? Lave en 'julekalender' som nedtælling? Være kold og skyde tanken væk? Begynde at spille et instrument?

Ja, hvad?

Ts starter, plejer vi at sige herinde; jeg har planer om at tabe mig og genoptage løb; det er godt for alt det jeg har gang i i mit liv og skader nok heller ikke det jeg venter på.

Hvad ville I gøre?

:panik:


Jeg har to uger endnu at få has på med, hvad man i min branche kalder "the pre-deployment jitters". Sådan en semi-euforisk tilstand, hvor man allerede ER flere tusinde kilometer væk i sit hoved og alle omkring én bare håber på, at man snart pisser af. :lol:

De går med helt sindsyge mængder arbejde og træning - og så selvfølgelig lejlighedsvis selvforkælelse, drukfældighed, dejlige mennesker og diverse andre udskejelser... Alt, egentlig, som minder mig om, hvad jeg har at komme hjem til, og som holder mig fra at kravle rundt på væggene af lige dele spænding og snigende panik. Det har stået på i et par uger nu. Tyve uger ville slå mig ihjel, plain and simple...

Jeg er sikker på, at ham din dude (tror jeg det er? :slem: ) har det lidt på samme måde, bare den anden vej rundt. At han tæller månederne, snart ugerne, og så dagene indtil han står med dig i sine arme igen... og indtil da gør du præcis det samme som mig (minus promiskuiteten og den dér 60 timers arbejdsuge), og du kommer aldrig til at leve mere end du gør, indtil ventetiden er forbi.


Naturligvis er det en mand - en meget spændende een af slagsen, tilmed :) Jeg ved ikke hvordan han har det, det må tiden vise, for han er ude i den store, vide verden for at realisere sig selv ud af 40-årskrisen. Det skal han have fred til, ligesom jeg havde brug for fred til mit eget ego-projekt, da vi skiltes i december. Nu har jeg sat mit eget projekt på pause, af andre grunde, men så føles tiden pludselig frygtelig lang, til han kommer hjem. Og måske er noget, måske ikke er - men så er der, uanset, afklaring.

Jeg har masser af gode ting i den kommende tid, små projekter, en god periode på jobbet, forår og ja, så er jeg begyndt at løbe igen. Det er dejligt, kan jeg mærke, at gøre noget fysisk for sig selv - og få brændt noget energi af, så jeg netop ikke ender med at kravle på væggene :panik:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: 20 uger?

Indlægaf LaScrooge » 15. mar 2016, 15:08

Little_Woman skrev:Det er noget så banalt som en dejlig person der kommer hjem fra udlandet :lun:


Så måske noget, der ville være dejligt for den person du venter på? Hvis det er en kæreste eller en anden nær og dejlig person, så kunne du eventuelt øve dig i at spille en lille velkomstsang til dem på guitar? Det er svært at lære, så det kan godt tage 20 uger, og så har du også tid til at digte den helt rigtige tekst til dem.
1
And we both know: I will be delicious
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: 20 uger?

Indlægaf Muddi » 16. mar 2016, 08:08

Jeg skal til New York den 1. Juli, så har omkring 16 uger, der skal "slås ihjel". Jeg har det lidt sådan, at på den anden side, skal jeg bruge tiden på at glæde mig helt vildt, og nærmest ikke tænke på andet. På den anden side, vil jeg heller ikke bruge alt tiden på bare at tænke på dét, for så er det som om at foråret bare skal overstås, og det vil jeg jo heller ikke. Og jeg ved jo godt, at når ferien først begynder, så går den tit som lyn og torden, og lige pludselig er den slut. Så jeg kan sgu lige så godt bruge tiden op til så godt som muligt, samtidig med, at jeg også tæller ned.
Så jeg fokuserer meget på gode ting, der sker i den mellemliggende tid. Sådan så tiden går med noget meningsfuldt.

Og så forbereder jeg mig selvfølgelig også på den rejse, sådan lidt i det daglige. F.eks. talte jeg trusser, sidste gang jeg vaskede dem, for at se, om jeg havde nok til de 17 dage jeg skal være afsted. Jeg er også igang med at se "Cph lufthavnen" for anden gang. Bare så jeg kan gyse lidt af fryd og forventning imens. :D
Af lidt mere seriøse ting, har jeg lånt to engelsk kurter på cd, på biblioteket, som jeg vil prøve at tage mig sammen til at få gennemført, for at blive bedre til engelsk. Det kniber dog pt lidt med at tage mig sammen.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: 20 uger?

Indlægaf Purple Haze » 16. mar 2016, 08:40

Hvor er det dejligt at du glæder dig så meget :)

Må jeg gætte, du kommer ikke så meget ud?
Det lyder sikkert lidt "surt" det her, men mener det på den bedste måde. Det er selvfølgelig dejligt at have noget at glæde sig til og en god ide at planlægge, men det må aldrig komme til at fylde alt - for så spilder du sådan set bare dit liv.

Har du ikke en masse rare ting i din hverdag? biografture, gode serier og film der skal ses på sofaen, gode middage med venner eller alene, fester, ture ud i naturen, et kæledyr der skal nusses med, en hobby der skal passes eller hvad der nu gør dig glad til dagligt.
Hvis du ikke har en masse rare ting i hverdagen du kan gå op i og glædes over, så var det måske værd at kikke på. For en ferie er så absolut fantastisk og noget at glæde sig til - men at bare skulle have alle de gode ting i hverdagen overstået, det synes jeg er lidt trist.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Livets forhold"