Hvad går kontanthjælpsloftet ud på?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Hvad går kontanthjælpsloftet ud på?

Indlægaf Stars » 15. mar 2016, 12:55

Hvis det reelt var fordi, det bedre skal kunne betale sig at arbejde, ville det være mere naturligt at sætte Arbejdsmarkedsbidrag ned eller beskæftigelsesfradrag op.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Hvad går kontanthjælpsloftet ud på?

Indlægaf Stars » 15. mar 2016, 13:23

Skumfidusen skrev:
Stars skrev:Hvis det reelt var fordi, det bedre skal kunne betale sig at arbejde, ville det være mere naturligt at sætte Arbejdsmarkedsbidrag ned eller beskæftigelsesfradrag op.


Bestemt - men også langt, langt dyrere. Jeg er ikke enig med politiken, men hvis man køber præmisserne (hvilket jeg ikke gør), så får man ikke ret meget ud af at sætte beskæftigelsesfradraget. Der går rigtig mange penge på hvert nyt job. At skære i ydelserne koster ikke noget, men kan bringe flere i arbejde. Hvis man altså køber præmissen om at det er en fin måde at gøre det på.

Jeg tænker lidt, at man jo kunne differentiere det.
Fx så man havde 12% af de første 100.000, 8% af de næste 100.000 og 4% af de næste 100.000.
Så kan det mærkes for lave indtægter, og Venstres højtlønnede vælgere ville ikke gå glip af noget. Det vil selvfølgelig være lidt dyrere end de nuværende 8% over hele linjen, men ville det være MEGET dyrere? :gruble:
Og for min skyld kunne de finansiere det med enlige forsørgeres ekstra beskæftigelsesfradrag (som jeg også selv har glæde af), for jeg synes nok, det er snyd, at lavtlønnede ikke får det, bare fordi de kan holde deres partner ud.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"