Fødselsdage når man bliver ældre

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Wizzze » 15. mar 2016, 17:01

Hvad er jeres forhold til jeres fødselsdag? og har det ændret sig med tiden?

Jeg bliver 43 om små 14 dage (gyys :shock: ), folk bliver ved med at spørge om hvad jeg ønsker mig, og hvad der er planlagt. Sandheden er, at jeg ikke aner hvad jeg skal ønske mig, føler ikke jeg mangler noget :guble: og der er intet planlagt :genert:

Jeg har simpelthen ikke tænkt over jeg snart har fødselsdag, og jeg har det efterhånden sådan lidt mmjootjoo omkring det at have fødselsdag, jeg kan ikke rigtig finde den barnlige begejstring længere :blush:

Hvordan har du det med at have fødselsdag??
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Juki » 15. mar 2016, 17:03

Jeg elsker at have fødselsdag :lun:

Men jeg har det svært med at jeg er 28 år, primært fordi jeg synes tiden går så hurtigt at jeg ikke kan følge med eller ændre på nogle ting p.t.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40581

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Akehurst2 » 15. mar 2016, 17:10

Jeg er ret ligeglad med min fødselsdag.

Altså, jeg vil altid gerne spise kage, og jeg fejrer den da også, men det er ikke så vigtigt. Og jeg er fuldstændig ligeglad med, om folk husker den - bortset fra min mand. Han skal huske den og lave morgenbord (hvis han kan - det år, han var på forretningsrejse var jeg ikke ked af det).

Jeg er 36 og har vel haft det sådan de sidste ti års tid eller deromkring.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Mani » 15. mar 2016, 17:13

Jeg har det som dig - med et forbehold: Mine tre drenge synes fødselsdag er en fest - hvad enten det er deres eller andres. Så selv om der fast ligger et afdelings-rejse-arrangement hvert år den uge på mandens arbejde, bliver jeg fejret grundigt med morgenmad, gaver & kage af de tre :dåne:
4
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Mani » 15. mar 2016, 17:14

Nå ja - det gør mig intet, hvis folk glemmer dagen - men jeg ville ønske at jeg var bedre til at huske andres.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf vibbsen » 15. mar 2016, 17:17

Mjootjoojoo dækker egentlig mit forhold til det at have fødselsdag ret godt.....

Jeg bliver også lyv-og-tyve (43) om små 3 uger....Og jeg lever stadig i håbet om at ingen opdager det, således at jeg er nødt til at tage stilling til hvad jeg skal lave på dagen og hvad jeg ønsker mig i gaver :lol: :lol:

Hvis jeg skal være ærlig så synes jeg at det er langt federe når min datter har fødselsdag....Se det glæder jeg mig til... :klap: :klap: :klap: :klap:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Pixie88 » 15. mar 2016, 17:17

Jeg er 28 og har været ligeglad med min fødselsdag siden jeg var stor teenager. Jeg frabeder mig gaver og fejrer ikke dagen.

Jeg synes bare ikke det er nogen særlig dag, føler mig lidt åndssvag og selvoptaget ved hvert år at skulle fejre jeg blev født.. det sker trods alt hver dag, at en person bliver født.
Og neeej, jeg siger ikke at alle andre er åndssvage og selvoptaget fordi de fejrer deres fødselsdag. Hvad andre gør er op til dem selv og hvis de nyder dagen er det jo kun godt.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf LadyFox » 15. mar 2016, 17:20

Jeg har det sådan helt barnagtigt med min fødselsdag - jeg tror faktisk jeg er endnu mere oppe og kører over fødselsdag nu end jeg var som barn. Jeg kan godt lide at have en dag der er min, og hvor vi fejre mig på MIN måde, hvilket jeg synes jeg har endnu større frihed til nu som voksen end jeg havde som barn.

Men jeg synes ønskelisten bliver kortere og kortere og tager længere og længere tid at lave for hvert år der går.
0
...
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. mar 2016, 17:38

Jeg kan ret godt lide at holde fødselsdag, bare jeg ikke skal forholde sig så meget til at det også betyder at jeg er et år ældre :D

Jeg plejer at sørge for at have fri på min fødselsdag, - fordi jeg kan, og jeg synes det er fedt. Det betyder at jeg i vid udstrækning kan gøre dagen til min, og ikke en dag hvor jeg skal være og gøre en masse for andre.
Sker der noget anderledes og hyggeligt på job, så gider jeg dog godt det.
Og er det hverdag så skal ungerne jo op og sendes afsted i skole osv.

Jeg gider ik rigtig være praktisk gris på min fødselsdag, så manden bliver sat til at lave mad, eller vi går ud og spiser.
Kager gider jeg dog godt at bage.

Jeg fejrer min fødselsdag sammen med mand og børn på selve dagen. Og så kommer mine forældre, søstre med børn og påhæng. Evt. mine svigerforældre, hvis det passer ind for dem - forventer ikke deres deltagelse.
Da jeg fyldte 30 inviterede jeg også mine fætre og kusiner med deres børn, vi bliver også inviteret med til runde dage, store mærkedage og børns fødselsdage ved dem, så det giver lidt sig selv :)

Jeg kan altid finde på noget at ønske mig, lidt køkkengrej mangler der tit, en fin vase, et par gode bøger, noget makeup, oplevelser, tøj.
Og ellers ved min familie tit hvad jeg ønsker mig, uden jeg selv var klar over det - den slags gaver elsker jeg!
Gaverne er heller ikke det vigtige, det er selskabet, at de gider fejre MIG :lun:


Og jeg nyder børnenes fødselsdage endnu mere, de bliver gerne fejret af 2-3 omgange, på dagen, med familien, med vennerne.
Mandens går jeg ikke så meget op i, nu sørger jeg for 5 andre i løbet af året, og når han ikke selv gider gøre så meget ud af det, så hopper jeg altså ikke på tungen for at arrangere og invitere.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Elvispop » 15. mar 2016, 18:10

Er ret ligeglad.
Tror ikke engang at jeg gider at holde noget, når jeg bliver 40 til november.
Jeg gider simpelthen ikke at ofre penge på at opvarte folk, som jeg ikke har kontakt/kommunikation med i det daglige.
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Little_Woman » 15. mar 2016, 18:27

De seneste år, synes jeg egentlig min fødselsdag er en hyggelig begivenhed. Jeg vil helst have fri på min fødselsdag eller i hvert fald lave noget hyggeligt - sidste år havde jeg en strid dag på job, det var virkelig surt! Det sker ikke i år; mere venlige opgaver, lige den dag :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf getitright » 15. mar 2016, 18:27

Jeg elsker at have fødselsdag! Det er så hyggeligt at folk har lyst til at komme og fejre mig, og så er jeg ret vild med kage, og sådan en undskyldning vil jeg da ikke forbipassere.
Desværre har jeg fødselsdag i midten af december, hvor jeg de sidste par år har haft eksaminer, og også kommer til at have det de næste to-tre års tid. Det er lidt forskelligt, hvad jeg har gjort, men sidste år inviterede jeg mine studieveninder til boller og kage på dagen, og så tog jeg ud at spise med mine forældre og min bror, da jeg var færdig med eksamen. Det var en dejlig måde at gøre det på, selvom jeg savner at kunne slappe helt af på dagen. Jeg synes ikke, det er svært at finde på fødselsdagsønsker - da jeg var yngre, kunne mine ønskesedler godt være over to sider lange :lol: Ønskesedlen er blevet lidt mindre med tiden, men som studerende har jeg i hvert fald ikke svært ved at finde noget, jeg ønsker mig.
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Fru Sunshine » 15. mar 2016, 18:30

Jeg elsker fødselsdag. Især min egen.

Jeg har en alenlang ønskeseddel, og elsker at blive fejret.
I år fylder jeg 45 og den falder på en lørdag, så jeg har tænkt mig at holde noget. Hvad ved jeg ikke endnu, men der er jo god tid til at finde ud af det.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Animi » 15. mar 2016, 18:50

Normalt ææælsker jeg min fødselsdag, men lige i år har jeg lidt krise fordi jeg fylder 25 år :/
Men jeg holder nok noget morgenhygge med min familie og middag/bytur med mine veninder :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Vixen » 15. mar 2016, 18:50

Jeg elsker fødselsdag, og jeg elsker gaver. Desværre går hverken min egen eller min kærestes familie særlig meget op i gaver, så hvert år skal jeg være opmærksom på at nedjustere mine forventninger. Min kæreste er dog blevet "bedre" til det med årene, hvis man kan sige det sådan. Han kommer ellers fra en meget anti-materialistisk familie, hvor al forbrug gør ondt i pengepungen, og han plejer selv at ønske sig ting som en papirkurv, brødkurv eller et penalhus. :stoned: Jeg har dog fundet ud af, at han næsten altid bliver rigtig glad for oplevelsesgaver, og det synes jeg er en fin måde at forkæle hinanden på.

Stod det til mig, derimod, så blev jeg vækket på sengen med et bjerg af smukt indpakkede gaver... men så skulle jeg nok have fundet mig en mere materialistisk mand. Han har heldigvis andre kvaliteter. ;)

I år skal jeg dog fejre fødselsdag i Australien uden kæreste eller familie, så det bliver helt sikkert noget andet.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Livets forhold"