Luksusfælden

Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 15. mar 2016, 19:58

Ryger for 3200 kr hver md og vil ikke stoppe :lol: næste gang bliver godt
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 15. mar 2016, 19:58

Hvad så når den næste tand knækker? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Luksusfælden

Indlægaf Lull » 15. mar 2016, 19:59

Hunkat skrev:Synes det var rigtig fint han skulle vælge. Sådan er livet, nogle gange skal man sgu vælge mellem to ting man gerne vil/bør. Fin gave og sådan er livet jo.


Og de penge han selv havde sat af i budgettet til byture i ny og næ, kunne vel bruges på oplevelser med ungerne i stedet?
1
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 15. mar 2016, 20:00

Wizzze skrev:Hvad så når den næste tand knækker? :gruble:



så er der forhpbeligt på opsparingen
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 15. mar 2016, 20:00

Persnikedy skrev:Ryger for 3200 kr hver md og vil ikke stoppe :lol: næste gang bliver godt


Og åbenbart ikke sælge bilen, mon vi får en motorcykelmanden part 2? :lol:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Luksusfælden

Indlægaf 2SHY » 15. mar 2016, 20:00

Hvad koster de der Polen rejser? For det er da både tur/retur, kost, logi, selve tandbehandlingen samtidig med at der måske endda er et dyk i indtægt hvis han er provisionslønnet

Ej jeg ved ikke... jeg synes bare det virker så dyrt for mig at man rejser ud af landet for at få lavet tænder. Og det er vel at mærke selvom jeg selv har smidt uanede beløb i at få ordnet mine tænder de sidste 5 års tid
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 15. mar 2016, 20:03

0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 15. mar 2016, 20:04

OK forbered jer på forargelse.....

"Magdalena og Tom har over 43.000 kroner udbetalt hver eneste måned, men de føler ikke, de har nogen penge.
Tom har fuldstændig overladt ansvaret og bekymringerne over parrets økonomi til Magdalena. Selvom hun flere gange har bedt Tom om hjælp. Parret er frustrerede over at de, trods deres glimrende indkomst, ikke har råd til at rejse. Blandt andet drømmer de om flere besøg i Polen, Magdalenas hjemland.
Da programmets eksperter, Carsten Linnemann og Jan Swyrtz, endevender parrets økonomi for finde penge til at opfylde parrets drømme, viser det sig dog, at Magdalena og Tom nødigt vil ændre noget som helst. De to biler, som parret ejer, vil de helst ikke af med. Først lyder undskyldningen, at de har købt BMW’en til Tom for at spare på den anden, så de kan få mere for den, når den en dag skal sælges. Da eksperterne skyder det argument ned, er forklaringen, at Toms teenagedatter har brug for pladsen på bagsædet i BMW’en. Til det replicerer Jan Swyrtz, at: "hun da skal være ualmindeligt stor, hvis hun ikke kan være i den første bil".
Og så er der cigaretterne. Magdalena og Tom ryger tilsammen 60 cigaretter om dagen og har absolut ingen ambitioner om at stoppe med at ryge. Men kan det lykkes eksperterne at få parret til at vælge den korte, fornuftige vej mod drømmene? Uden røg og med kun en bil. Eller vælger de den lange, lette vej."

:8:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Luksusfælden

Indlægaf 2SHY » 15. mar 2016, 20:06

»Hvis jeg tager mig en bytur, er det kun, fordi jeg har pengene til det. Når jeg så er i byen med mine venner, reagerer de på den måde, at de gerne vil betale det hele. Det siger jeg nej til, for jeg er et voksent mennesker, der kan tage ansvar for mig selv,« lyder det fra Jan Kobberø.

Øhm... nej du har IKKE pengene!
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 15. mar 2016, 20:10

Rosa Espinosa skrev:
Persnikedy skrev:http://www.bt.dk/film-og-tv/jan-fra-luksusfaelden-havde-historisk-stor-gaeld-saadan-gaar-det-ham-i-dag


Det er faktisk lidt ærgerlig, det han fortæller med at de presser deltagerne. Jeg ville stadig synes det var et godt program, selvom deltagerne ikke græd eller blev sure. Var det ikke også musiklærerne som sagde det samme?


Det har deltagerne vist sagt i et par år at de bliver presset utrolig meget. Og jeg tror på dem at Luksusfælden virkleig presser på, og jeg er helt enig med dig om at det er unødvendigt
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Luksusfælden

Indlægaf Juki » 15. mar 2016, 20:11

Wizzze skrev:OK forbered jer på forargelse.....

"Magdalena og Tom har over 43.000 kroner udbetalt hver eneste måned, men de føler ikke, de har nogen penge.
Tom har fuldstændig overladt ansvaret og bekymringerne over parrets økonomi til Magdalena. Selvom hun flere gange har bedt Tom om hjælp. Parret er frustrerede over at de, trods deres glimrende indkomst, ikke har råd til at rejse. Blandt andet drømmer de om flere besøg i Polen, Magdalenas hjemland.
Da programmets eksperter, Carsten Linnemann og Jan Swyrtz, endevender parrets økonomi for finde penge til at opfylde parrets drømme, viser det sig dog, at Magdalena og Tom nødigt vil ændre noget som helst. De to biler, som parret ejer, vil de helst ikke af med. Først lyder undskyldningen, at de har købt BMW’en til Tom for at spare på den anden, så de kan få mere for den, når den en dag skal sælges. Da eksperterne skyder det argument ned, er forklaringen, at Toms teenagedatter har brug for pladsen på bagsædet i BMW’en. Til det replicerer Jan Swyrtz, at: "hun da skal være ualmindeligt stor, hvis hun ikke kan være i den første bil".
Og så er der cigaretterne. Magdalena og Tom ryger tilsammen 60 cigaretter om dagen og har absolut ingen ambitioner om at stoppe med at ryge. Men kan det lykkes eksperterne at få parret til at vælge den korte, fornuftige vej mod drømmene? Uden røg og med kun en bil. Eller vælger de den lange, lette vej."

:8:

:lol: :stoned:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 15. mar 2016, 20:13

Wizzze skrev:OK forbered jer på forargelse.....

"Magdalena og Tom har over 43.000 kroner udbetalt hver eneste måned, men de føler ikke, de har nogen penge.
Tom har fuldstændig overladt ansvaret og bekymringerne over parrets økonomi til Magdalena. Selvom hun flere gange har bedt Tom om hjælp. Parret er frustrerede over at de, trods deres glimrende indkomst, ikke har råd til at rejse. Blandt andet drømmer de om flere besøg i Polen, Magdalenas hjemland.
Da programmets eksperter, Carsten Linnemann og Jan Swyrtz, endevender parrets økonomi for finde penge til at opfylde parrets drømme, viser det sig dog, at Magdalena og Tom nødigt vil ændre noget som helst. De to biler, som parret ejer, vil de helst ikke af med. Først lyder undskyldningen, at de har købt BMW’en til Tom for at spare på den anden, så de kan få mere for den, når den en dag skal sælges. Da eksperterne skyder det argument ned, er forklaringen, at Toms teenagedatter har brug for pladsen på bagsædet i BMW’en. Til det replicerer Jan Swyrtz, at: "hun da skal være ualmindeligt stor, hvis hun ikke kan være i den første bil".
Og så er der cigaretterne. Magdalena og Tom ryger tilsammen 60 cigaretter om dagen og har absolut ingen ambitioner om at stoppe med at ryge. Men kan det lykkes eksperterne at få parret til at vælge den korte, fornuftige vej mod drømmene? Uden røg og med kun en bil. Eller vælger de den lange, lette vej."

:8:



Hvad er der nu galt med ordet "svare" :gruble:
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Luksusfælden

Indlægaf Hunkat » 15. mar 2016, 20:20

Persnikedy skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Persnikedy skrev:http://www.bt.dk/film-og-tv/jan-fra-luksusfaelden-havde-historisk-stor-gaeld-saadan-gaar-det-ham-i-dag


Det er faktisk lidt ærgerlig, det han fortæller med at de presser deltagerne. Jeg ville stadig synes det var et godt program, selvom deltagerne ikke græd eller blev sure. Var det ikke også musiklærerne som sagde det samme?


Det har deltagerne vist sagt i et par år at de bliver presset utrolig meget. Og jeg tror på dem at Luksusfælden virkelig presser på, og jeg er helt enig med dig om at det er unødvendigt


Desværre tror jeg også efterhånden erfaringen er at de er nødt til at trykke på nogle knapper som gør ondt, ellers fortsætter folk bare i samme spor med lukkede øjne og ører.

Men altså, nogle gange synes jeg også de vælge den 'emotionelle løsning', breve fra familien f.eks. Det ville jeg heller ikke bryde mig om.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Luksusfælden

Indlægaf Hunkat » 15. mar 2016, 20:26

Rosa Espinosa skrev:
Hunkat skrev:
Persnikedy skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Persnikedy skrev:http://www.bt.dk/film-og-tv/jan-fra-luksusfaelden-havde-historisk-stor-gaeld-saadan-gaar-det-ham-i-dag


Det er faktisk lidt ærgerlig, det han fortæller med at de presser deltagerne. Jeg ville stadig synes det var et godt program, selvom deltagerne ikke græd eller blev sure. Var det ikke også musiklærerne som sagde det samme?


Det har deltagerne vist sagt i et par år at de bliver presset utrolig meget. Og jeg tror på dem at Luksusfælden virkelig presser på, og jeg er helt enig med dig om at det er unødvendigt


Desværre tror jeg også efterhånden erfaringen er at de er nødt til at trykke på nogle knapper som gør ondt, ellers fortsætter folk bare i samme spor med lukkede øjne og ører.

Men altså, nogle gange synes jeg også de vælge den 'emotionelle løsning', breve fra familien f.eks. Det ville jeg heller ikke bryde mig om.


Tænker måske også mere på det som sker når kameraet er slukket, eller når de står og skal snakke til kameraet. Der er vel en som stiller spørgsmål og der tænker jeg, at de måske bliver presset lidt.


Sandt nok.
Med nogle af de svar der kommer nogle gange tænker jeg også at der står en og prøver at få dem til at svare lidt mere end bare 'ja', 'nej' på om de har haft en hård dag. :lol:

Men igen, selvfølgelig er det ikke okay at drive rovdrift på sårbare mennesker for TV's skyld.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4882
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6467

Re: Luksusfælden

Indlægaf Stars » 20. mar 2016, 19:10

Er det stationen ved den runde bygning, I spurgte om?
Det må være Fasanvej.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Film og TV"