Fødselsdage når man bliver ældre

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Persnikedy » 15. mar 2016, 18:54

Jeg eeelsker fødselsdage (især min) for så skal jeg da have boller, og kakao, og lagkage :savl:
Især hvis man kan gå rigtig i barndom med balloner og sådan noget.

Men jeg aner heller aldrig hvad jeg skal ønske mig så nu er jeg begyndt at få oplevelser af familie og venner
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf SonataA » 15. mar 2016, 18:55

Jeg elsker fødselsdage, jeg elsker at holde fødselsdage - bare ikke min egen. Eller jo, jeg kan godt li at have fødselsdag, men ikke at holde den. Jeg vil meget hellere forkæles. Sidste år blev jeg 30, der holdt jeg stor fest, det var mega hyggeligt, netop fordi alle andre stod for det praktiske, og jeg kunne nyde selskabet, drikke cocktails og bare nyde det hele. Det gider jeg godt.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Sorenspige » 15. mar 2016, 19:05

Jeg går lidt op i min fødselsdag, men jeg vil helst ikke have for store planer på dagen. Jeg har altid fri på min fødselsdag, da det er i sommerferien, og jeg er lærer.

For mig er det bedst, hvis dagen tilbringes med mand og barn, og min mor og svigerforældre fx kommer til eftermiddagskaffe og aftensmad (hvor begge dele ofte er købt ude eller meget nemt).
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Lykke » 15. mar 2016, 19:28

Jeg bliver 25 år næste gang. Jeg ønsker mig ikke rigtigt noget. Men folk kræver jo lidt ønsker, så må nok finde på noget. Jeg synes bare ikke jeg mangler noget. Måske et lasagnefad.
Jeg vil gerne ud at spise burgere på Burger Anarchy med mand og barn til frokost. Derefter købe lækre kager med hjem fra Lagkagehuset, og spise dem til aftensmad i sengen med manden. Hygge, slappe og se Netflix/tv.

Dagen skal bare være hyggelig. Gaver bliver mindre og mindre vigtige.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Bøtte » 15. mar 2016, 19:30

Jeg elsker mig fødselsdag :love: Jeg elsker gaver, kage og at have gæster :lun:

I år bliver jeg 30 (hvordan skete det lige?), tænker det bliver fejret med en 'damefrokost'. Uden andre børn end de helt små babyer der naturligt følger med når man er i den alder. Men de større børn må blive hjemme. Og såskal vi have lækker mad og god kage og sniksnakke hele dagen :love:
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf JoyNips » 15. mar 2016, 20:06

Tidligere var jeg lidt ligeglad, men nu elsker jeg det. Min kæreste og jeg plejer at planlægge hele dagen for den anden og det er bare så hyggeligt. I år er han desværre nødt til at være andetsteds, så vi har kun formiddagen sammen. Og ovenikøbet er han væk hele weekenden - jeg har fødselsdag fredag. Det er jeg faktisk lidt skuffet over. Vi plejer at gå ud at spise rigtig god mad. Nu tror jeg, jeg går ud og spiser med min mor i stedet og så skal jeg fejres med nogle veninder om lørdagen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2701

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Kisser » 15. mar 2016, 20:10

Jeg ELSKER min fødselsdag. Jeg plejer at holde tre fejringer: Pligt-fejring med familien, som jeg altid synes er lidt krævende. Fest med mine veninder og romantisk middag med kæresten. De sidste par år har de dog været lidt anderledes: 2014 stod vi og skulle flytte, så der var ikke rigtig overskud til festen med veninderne. Sidste år skulle jeg alligevel se de fleste af mine venner til andre arrangementer, Kort efter fandt jeg så også ud af, at jeg var gravid - og ja, det er jeg jo så stadig ;)

I år fylder jeg 30, men da har jeg en baby på omkring 3 måneder, så det bliver nok også kun fejring med familien og med min mand. Jeg ved ikke, hvordan jeg vil fejre det med familien. Mine forældre og mine svigerforældre har ikke skiiide meget at snakke om, så jeg tænker ikke at det bliver aftensmad, men bare kage og kaffe eller måske en brunch.
Jeg tænker, at manden og jeg bestiller noget lækker mad udefra eller måske går ud til frokost. Det SKAL i hvert fald fejres med manér og min mand er heldigvis sød til at lade mig bestemme, hvad vi skal :D
0
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf MOGA » 15. mar 2016, 20:18

Jeg hader min egen fødselsdag.
En blanding mellem at jeg dels ikke bryder mig om opmærksomhed og samtidig ofte bliver skuffet over dem, der (i min optik) burde ville fejre mig. Resultatet er, at vi for min skyld godt kan springe dagen over.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf 2SHY » 15. mar 2016, 20:21

Jeg bryder mig ikke om at have fødselsdag. Men det er mere det der med flag og at skulle være i centrum og alt det der jeg ikke gider. Min mor har da langt om længe fattet at jeg ikke gider at der står flag fremme den dag, selvom hun sidste år forsøgte at snige et ind på bordet. Jeg gider bare ikke det der postyr. For mig ville det være lige så fint at det bare var en dag der kom og gik. At jeg bliver ældre gør mig ikke noget. Opmærksomheden gider jeg bare ikke
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Annione » 16. mar 2016, 02:55

Min fødselsdag har været årets vigtigste dag - men de sidste par år, har jeg ikke rigtig gjort noget ud af det. Min kæreste og jeg hygger os, han forkæler mig, giver mig en gave jeg har ønsket mig og vi laver lige dét, som jeg helst vil lave.

Næste gang fylder jeg 37 - og det gider jeg altså heller ikke rigtig fejre. Så hellere en stor fest, når jeg fylder 40.
Jeg har ellers i mange år inviteret alle mine veninder til brunch på terrassen.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Buller » 16. mar 2016, 03:52

Jeg tabte interessen for at fejre min fødselsdag da jeg var omkring de 8.....

Altså...big whooop, jeg har levet et år mere, er det virkelig så stor en bedrift at den skal fejres og folk skal komme og give mig gaver for at have klaret det?

Jeg ser ikke det vildt imponerende i det.
1
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Orchidea » 16. mar 2016, 06:51

Jeg går ikke rigtigt op i at fejre fødselsdag, det er mere for ungernes skyld end min egen.

Runde fødselsdage er dog en glimrende anledning til at holde stor fest.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Purple Haze » 16. mar 2016, 07:02

Elsker at have fødselsdag!
Bliver 37 i år.
Skal have familien til frokost fredag.
Lørdag holder jeg cocktail-fest.
Tirsdag (på dagen) skal jeg et eller andet med kæresten - en overraskelse sagde han.
Lørdag holder jeg middag for nogle af dem der ikke kumme komme ugen før.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf Mi55y » 16. mar 2016, 07:19

Jeg ser min fødselsdag som en lejlighed til at samle mine kære. Jeg er egentlig ligeglad med gaverne (for ja, hvad mangler jeg lige), men vil rigtig gerne lave noget god mad og hygge om min familie og venner. Sidste år inviterede jeg familien 4 dage i luksussommerhus med pool, hvor jeg havde handlet ind til lækker mad døgnet rundt. Det var et skønt afbræk, og det kunne jeg sagtens finde på igen. Jeg har fødselsdag i december, så det er lidt begrænset, hvad man kan lave af aktiviteter, for jeg ville elske at holde dagen i f.eks. et sommerland eller en park og så grille.

Mht. at blive ældre, så har det aldrig generet mig. Lige indtil nu hvor jeg for første gang i mange år er i fast forhold - for det begynder jo at spidse til, hvis man skal nå de der børn. Jeg bliver 33 i år, og min kæreste er et par år yngre.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Fødselsdage når man bliver ældre

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. mar 2016, 07:38

Jeg synes, at fødselsdage er hyggelige og samtidig praktiske, fordi de sikrer, at der i løbet af året fast er nogle dage, hvor der kommer til at ske noget socialt. Ikke at der ellers ikke gør det; normalt bliver det bare hurtigt sådan noget med "NU må vi også finde en dag til X", hvorefter det enten løber ud i sandet eller først bliver til noget lang tid efter.
Til gengæld er der ikke krav om, hvad der skal ske, og det sætter jeg pris på, da mine præferencer har ændret sig, og jeg fx. i disse år gerne holder flere mindre fejringer, så børn og voksne hver især kan lave noget, som de finder sjovt.

Jeg får altid mange hilsner fra venner og familie på min fødselsdag og går op i også at huske det den anden vej. På den måde er dagen også en automatisk måde at holde fast i nogle af de relationer, der ikke altid bliver passet optimalt i hverdagen, eller som egentlig for det meste bare er hyggelige at vedligeholde med et par hilsner om året.

Mht. gaver er jeg fuldstændig som Kinders kæreste! Jeg ønsker mig stort set altid ting, jeg står og mangler, da det, mange opfatter som forkælelse og hverdagsluksus, hurtigt bliver til materiel støj i min verden. Jeg synes ikke, at der er noget bedre end gaver, der hurtigt bliver usynlige i min lejlighed, fordi de naturligt glider ind i hverdagen og udfylder et behov.

Edit: Det at blive ældre generer mig ikke. Jeg har indtil videre nået det, jeg gerne har ville i forhold til min alder, og har også fremover mulighed for at indrette mit liv, som jeg ønsker.
Senest rettet af DetSorteCirkus 16. mar 2016, 07:43, rettet i alt 2 gange.
1

Tilbage til "Livets forhold"