Limecrime - hvor køber I fra?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Limecrime - hvor køber I fra?

Indlægaf LaScrooge » 12. mar 2016, 10:08

Jer der bruger Velvetines fra LimeCrime, hvor køber I dem henne? Kan de skaffes uden toldproblemer?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Limecrime - hvor køber I fra?

Indlægaf LaScrooge » 15. mar 2016, 09:37

Er der slet ingen limecrimeentusiaster? det var der sgu da på den gamle debat! :panik: :-D
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Ea_m
Indlæg: 39
Tilmeldt: 16. feb 2016, 20:14
Kort karma: 8
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 127

Re: Limecrime - hvor køber I fra?

Indlægaf Ea_m » 15. mar 2016, 10:41

Jeg er super glad for mine velvetines, men jeg er ikke til meget hjælp.
Sidste gang købte jeg fra deres egen side og fik sendt til det min veninde i London som jeg skulle over og besøge.
Har selv kigget vidt og bredt efter et sted indenfor EU at købe dem, men det eneste jeg har funder er amazon hvor der er meget dyrere så, det nærmest ender med samme pris.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Limecrime - hvor køber I fra?

Indlægaf LaScrooge » 15. mar 2016, 10:48

Ea_m skrev:Jeg er super glad for mine velvetines, men jeg er ikke til meget hjælp.
Sidste gang købte jeg fra deres egen side og fik sendt til det min veninde i London som jeg skulle over og besøge.
Har selv kigget vidt og bredt efter et sted indenfor EU at købe dem, men det eneste jeg har funder er amazon hvor der er meget dyrere så, det nærmest ender med samme pris.


Tak for svar!
0
And we both know: I will be delicious
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Limecrime - hvor køber I fra?

Indlægaf Akehurst2 » 15. mar 2016, 11:26

Jeg har ikke noget at bidrage med i forhold til det konkrete spørgsmål, men er der noget med, at man kan bede dem, der sender, om at nedskrive værdien, så det kan slippe gennem tolden?

Jeg synes at have læst, at Beautylish gør det (måske af sig selv, måske på anmodning), så jeg overvejer at prøvet at bestille fra dem og se, om man så kan slippe for told m.v.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Limecrime - hvor køber I fra?

Indlægaf twinkle » 15. mar 2016, 17:07

Akehurst2 skrev:Jeg har ikke noget at bidrage med i forhold til det konkrete spørgsmål, men er der noget med, at man kan bede dem, der sender, om at nedskrive værdien, så det kan slippe gennem tolden?

Jeg synes at have læst, at Beautylish gør det (måske af sig selv, måske på anmodning), så jeg overvejer at prøvet at bestille fra dem og se, om man så kan slippe for told m.v.


Det ville undre mig at Beautylish gør det.

1: det er ulovligt at nedskrive værdien - kan ikke forestille mig at et så stort firma ville risikere det
2: når man handler hos dem, betaler man told/moms på forhånd, så man er fri for at vente på at den skal igennem tolden
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Limecrime - hvor køber I fra?

Indlægaf twinkle » 15. mar 2016, 17:11

Nu er jeg på ingen måde Lime Crime entusiast (jeg synes det er verdens mest shady firma, men det er en anden debat) - men du kan få Lime Crime hos love-makeup https://www.love-makeup.co.uk/lime-crime-m-13.html
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Limecrime - hvor køber I fra?

Indlægaf Akehurst2 » 15. mar 2016, 17:13

twinkle skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg har ikke noget at bidrage med i forhold til det konkrete spørgsmål, men er der noget med, at man kan bede dem, der sender, om at nedskrive værdien, så det kan slippe gennem tolden?

Jeg synes at have læst, at Beautylish gør det (måske af sig selv, måske på anmodning), så jeg overvejer at prøvet at bestille fra dem og se, om man så kan slippe for told m.v.


Det ville undre mig at Beautylish gør det.

1: det er ulovligt at nedskrive værdien - kan ikke forestille mig at et så stort firma ville risikere det
2: når man handler hos dem, betaler man told/moms på forhånd, så man er fri for at vente på at den skal igennem tolden


Det sidste har jeg netop opdaget :-D

Men det synes jeg så også er rigtig fint. Så ved man, hvad der skal betales og kan forhåbentlig få hurtig levering.

(Men hold nu kæft, hvor kan jeg hidse mig op over den latterligt lave momsgrænse. 80 kr. altså - og så at man skal betale fortoldingsgebyr uanset om der skal told på eller ej.)
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Limecrime - hvor køber I fra?

Indlægaf twinkle » 15. mar 2016, 17:19

Akehurst2 skrev:
twinkle skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg har ikke noget at bidrage med i forhold til det konkrete spørgsmål, men er der noget med, at man kan bede dem, der sender, om at nedskrive værdien, så det kan slippe gennem tolden?

Jeg synes at have læst, at Beautylish gør det (måske af sig selv, måske på anmodning), så jeg overvejer at prøvet at bestille fra dem og se, om man så kan slippe for told m.v.


Det ville undre mig at Beautylish gør det.

1: det er ulovligt at nedskrive værdien - kan ikke forestille mig at et så stort firma ville risikere det
2: når man handler hos dem, betaler man told/moms på forhånd, så man er fri for at vente på at den skal igennem tolden


Det sidste har jeg netop opdaget :-D

Men det synes jeg så også er rigtig fint. Så ved man, hvad der skal betales og kan forhåbentlig få hurtig levering.

(Men hold nu kæft, hvor kan jeg hidse mig op over den latterligt lave momsgrænse. 80 kr. altså - og så at man skal betale fortoldingsgebyr uanset om der skal told på eller ej.)


Det er fuldstændigt latterligt med den grænse. Og at PostDK så tager 160 kr. for at fremsende en faktura på beløbet er også helt hen i vejret. Det er virkelig irriterende (særligt når man er make-up entusiast) for mange ting fås ikke i DK eller også er de meget dyrere.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Limecrime - hvor køber I fra?

Indlægaf LaScrooge » 15. mar 2016, 20:38

twinkle skrev:Nu er jeg på ingen måde Lime Crime entusiast (jeg synes det er verdens mest shady firma, men det er en anden debat) - men du kan få Lime Crime hos love-makeup https://www.love-makeup.co.uk/lime-crime-m-13.html


Tak for link!

Hvorfor er det shady?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Limecrime - hvor køber I fra?

Indlægaf twinkle » 15. mar 2016, 21:07

LaScrooge skrev:
twinkle skrev:Nu er jeg på ingen måde Lime Crime entusiast (jeg synes det er verdens mest shady firma, men det er en anden debat) - men du kan få Lime Crime hos love-makeup https://www.love-makeup.co.uk/lime-crime-m-13.html


Tak for link!

Hvorfor er det shady?


1. Ejeren har klædt sig ud i Hitler kostume og heilet
2. Tvivlsom kvalitetskontrol, hvor folk har fundet hår osv. i deres produkter
3. Tvivlsomme ingredienser - der blev længe spekuleret i, om det bare var billigere produkter som blev ompakket
4. Der var et kæmpe sikkerhedsbrud på deres hjemmeside, hvilket bevirkede at rigtig, rigtig mange mennesker fik deres kreditkort stjålet og misbrugt deres informationer - hvis man som kunde omtalte det på facebook, Instagram, Twitter osv. blev med blokeret med det samme
5. Doe Deere (ejeren) har udleveret privat kontaktoplysninger på bloggere, som har givet hendes produkter lunkne/dårlige anmeldelser for at få hendes "fans" til at gå amok på bloggeren (der er stadig et par stykker, som prompte nægter at anmelde/udtale sig omkring Lime Crime produkter)

Ellers findes der mange blogposts osv. om emnet bl.a. denne http://www.racked.com/2015/9/28/9392021 ... a-vorotova
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Ea_m
Indlæg: 39
Tilmeldt: 16. feb 2016, 20:14
Kort karma: 8
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 127

Re: Limecrime - hvor køber I fra?

Indlægaf Ea_m » 16. mar 2016, 08:05

Bare lige som en sidenote så nedskriver lime crime ikke værdien af deres pakker, jeg har spurgt.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Limecrime - hvor køber I fra?

Indlægaf LaScrooge » 16. mar 2016, 08:34

twinkle skrev:
LaScrooge skrev:
twinkle skrev:Nu er jeg på ingen måde Lime Crime entusiast (jeg synes det er verdens mest shady firma, men det er en anden debat) - men du kan få Lime Crime hos love-makeup https://www.love-makeup.co.uk/lime-crime-m-13.html


Tak for link!

Hvorfor er det shady?


1. Ejeren har klædt sig ud i Hitler kostume og heilet
2. Tvivlsom kvalitetskontrol, hvor folk har fundet hår osv. i deres produkter
3. Tvivlsomme ingredienser - der blev længe spekuleret i, om det bare var billigere produkter som blev ompakket
4. Der var et kæmpe sikkerhedsbrud på deres hjemmeside, hvilket bevirkede at rigtig, rigtig mange mennesker fik deres kreditkort stjålet og misbrugt deres informationer - hvis man som kunde omtalte det på facebook, Instagram, Twitter osv. blev med blokeret med det samme
5. Doe Deere (ejeren) har udleveret privat kontaktoplysninger på bloggere, som har givet hendes produkter lunkne/dårlige anmeldelser for at få hendes "fans" til at gå amok på bloggeren (der er stadig et par stykker, som prompte nægter at anmelde/udtale sig omkring Lime Crime produkter)

Ellers findes der mange blogposts osv. om emnet bl.a. denne http://www.racked.com/2015/9/28/9392021 ... a-vorotova


Okayyyy - jeg tror bare jeg springer over, så. Det gider jeg ikke bidrage til. Tak for info.
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Skønhed"