MG for børn født sommeren 2014

Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf mulledit » 15. mar 2016, 11:46

For dælen ham Viktor synes ikke det er rart at få tænder. Vi mangler 3 hjørnetænder og helvede er løs. Han skriger og skriger og den kvote er ligesom opbrugt.

Nå, i går fik han så en panodil, så vi har sovet rimeligt i nat.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf milisa » 15. mar 2016, 21:55

mulledit skrev:For dælen ham Viktor synes ikke det er rart at få tænder. Vi mangler 3 hjørnetænder og helvede er løs. Han skriger og skriger og den kvote er ligesom opbrugt.

Nå, i går fik han så en panodil, så vi har sovet rimeligt i nat.


Mirah er godt nok også påvirket. Vi fandt ud af, at det hjalp at hæve sengegærdet MEGET. Altså ikke bare "et par centimeter", men 10-15 centimeter. Hun gik fra at vågne skrigende hver gang, hun blev lagt ned, til bare at sove sødt og tungt. Og så måtte vi finde savlesmækkene frem igen i et par uger. Altså, stakkels unge.
0
Tally-ho
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf mulledit » 16. mar 2016, 07:29

milisa skrev:
mulledit skrev:For dælen ham Viktor synes ikke det er rart at få tænder. Vi mangler 3 hjørnetænder og helvede er løs. Han skriger og skriger og den kvote er ligesom opbrugt.

Nå, i går fik han så en panodil, så vi har sovet rimeligt i nat.


Mirah er godt nok også påvirket. Vi fandt ud af, at det hjalp at hæve sengegærdet MEGET. Altså ikke bare "et par centimeter", men 10-15 centimeter. Hun gik fra at vågne skrigende hver gang, hun blev lagt ned, til bare at sove sødt og tungt. Og så måtte vi finde savlesmækkene frem igen i et par uger. Altså, stakkels unge.


Det der med at hæve sengen, det er en rigtig god ide. Men Viktor kaster sig rundt i sengen, hele natten. Så det duer ikke her. Det er ellers også noget man bruger meget til refluksbørn, men vi har bare ikke kunne gøre det. Så får han hovedet nedad og så har det jo den modsatte effekt.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf ina » 16. mar 2016, 08:03

:ae: til jer der bøvler med tænder og sygdom. :(

Rasmus var vågen en gang i timen fra 23-04 i nat. :træt:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf ina » 16. mar 2016, 08:15

Guldlok skrev:Æv, det lyder hårdt ina. :kram:

Her er R virkelig hårdt ramt. Hun sov altså 17-7 og virker som om hun kunne falde i søvn igen nu. Har fået en lægetid i eftermiddag.


Det er godt nok synd for hende. God ide med lægebesøg, håber alt er ok. :kram:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf ina » 16. mar 2016, 09:10

Guldlok skrev:
ina skrev:
Guldlok skrev:Æv, det lyder hårdt ina. :kram:

Her er R virkelig hårdt ramt. Hun sov altså 17-7 og virker som om hun kunne falde i søvn igen nu. Har fået en lægetid i eftermiddag.


Det er godt nok synd for hende. God ide med lægebesøg, håber alt er ok. :kram:


Tak. Hun er bare så træt og dvask. Altså kan sagtens få en reaktion fra hende når jeg snakker osv, men 5. dag hvor hun bare vil ligge/hænge osv. så synes jeg altså lige lægen skal kigge. Hun er helt slået omkuld af det møgsygdom.
Vi skal til diamantbryllup ved min mands bedsteforældre i morgen, men tror det ender med jeg må blive hjemme med hende. :/
og så fylder storebror 4 år fredag og vi får gæster i weekenden. :trist:


Krydse for at hun er rask snart igen! Lyder godt nok hårdt! :kys:
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf mulledit » 16. mar 2016, 09:25

Guldlok skrev:
ina skrev:
Guldlok skrev:Æv, det lyder hårdt ina. :kram:

Her er R virkelig hårdt ramt. Hun sov altså 17-7 og virker som om hun kunne falde i søvn igen nu. Har fået en lægetid i eftermiddag.


Det er godt nok synd for hende. God ide med lægebesøg, håber alt er ok. :kram:


Tak. Hun er bare så træt og dvask. Altså kan sagtens få en reaktion fra hende når jeg snakker osv, men 5. dag hvor hun bare vil ligge/hænge osv. så synes jeg altså lige lægen skal kigge. Hun er helt slået omkuld af det møgsygdom.
Vi skal til diamantbryllup ved min mands bedsteforældre i morgen, men tror det ender med jeg må blive hjemme med hende. :/
og så fylder storebror 4 år fredag og vi får gæster i weekenden. :trist:


Lille pus da. God bedring med hende.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf Mus84 » 16. mar 2016, 13:06

God bedring til syge børn.

Øv med tandbøvl. Det mærker vi heldigvis stort set ikke noget til. Lidt savl et par dage og så er der nye tænder. N har ikke været så hurtig til at få tænder og mangler stadig at få otte tænder. Hun har også fået dem i forkert rækkefølge så vi frygtede hun ikke ville få alle tænderne, men forleden dukkede de sidste to fortænder op.

7-9-13 er putning gået bedre de sidste dage. Hun kan stadig brokke sig lidt, men acceptere at vi går. Kalder så jævnligt på os ved at brøle "hej, Hej". I går sov hun på 10 min. :dance:

Vores instutioner er blevet lagt sammen med en anden i nye lokaler og med mange nye voksne og børn. Hold op det er trætte børn der kommer hjem. Det giver en del dumme konflikter og gråd. Glæder mig til påskeferie om lidt.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf mulledit » 16. mar 2016, 13:47

Med den store var der intet. Han fik de 4 forreste tænder på en gang og hele gummen var en lang sprække og jeg siger jer, det så crazy ud. Der var aldrig noget. han savlede ikke, han spiste lidt mindre og det var det. Fuck han var så nem. Vi må ha puttet alle "nem generne" i den første :p
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf BirdReynolds » 16. mar 2016, 15:53

Stakkels R Guldlok, det lyder som en ordentlig omgang. God bedring med hende.

Og til alle de andre syge/tandlidende.

Her er Pode hjemme ved morfar hele ugen, hun både hoster og er gensmittet med øjenbetændelse der ikke kan klares med den der gives to gange dagligt. Vi håber at den er raset ud i vuggestuen hen over påsken, det er to uger siden den startede, og alle har smittet løs, fordi den ikke gik væk med den første medicin man får. Hun har også et tandfrembrud, men klarer det som en Pro, kun ekstra savl og mere behov for Fuf (sutten).
Senest rettet af BirdReynolds 16. mar 2016, 15:55, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf BirdReynolds » 16. mar 2016, 15:54

Båtnakke selvciterings indlæg :rulle:
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf milisa » 19. mar 2016, 19:37

Jeg har, som nogen af jer ved, fået arbejde i København, så jeg er blevet weekendmor og -kæreste. Vi har været meget opmærksomme på, hvordan trolden reagerer på, at jeg er væk i hverdagen, og indtil videre har der ikke været noget.

Men denne weekend har hun godt nok være omklamrende - på den gode måde, det er jo ret hyggeligt! Det har dog været ved os begge, og hun bøvler meget med sine tænder, så det er svært at sige, hvad der lissom er hvad. Men åha, det har hele tiden været min største skræk, at hun skal begynde at reagere, selvom det jo nok er naivt at tro, at det ikke sker. Én ting er, hvis hun begynder at skubbe mig væk, det kan jeg håndtere. Men hvis hun begynder at få separationsangst og ikke vil have jeg går, ej, så ved jeg simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre!!

Pt handler det nok om ikke at gå for meget i panik og afvente, hvad der sker. Men øv, hvor er det bare en lortesituation. :-(
0
Tally-ho
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf Mus84 » 20. mar 2016, 05:52

milisa skrev:Jeg har, som nogen af jer ved, fået arbejde i København, så jeg er blevet weekendmor og -kæreste. Vi har været meget opmærksomme på, hvordan trolden reagerer på, at jeg er væk i hverdagen, og indtil videre har der ikke været noget.

Men denne weekend har hun godt nok være omklamrende - på den gode måde, det er jo ret hyggeligt! Det har dog været ved os begge, og hun bøvler meget med sine tænder, så det er svært at sige, hvad der lissom er hvad. Men åha, det har hele tiden været min største skræk, at hun skal begynde at reagere, selvom det jo nok er naivt at tro, at det ikke sker. Én ting er, hvis hun begynder at skubbe mig væk, det kan jeg håndtere. Men hvis hun begynder at få separationsangst og ikke vil have jeg går, ej, så ved jeg simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre!!

Pt handler det nok om ikke at gå for meget i panik og afvente, hvad der sker. Men øv, hvor er det bare en lortesituation. :-(


Tror nok det er meget forventeligt med en reaktion i et eller andet omfang. Heldigvis har hun jo sin anden primære person i dagligdagen. Men det er da en stor omvæltning i hendes (og i dit) liv.

Jeg er lidt mere væk hjemmefra end min mand og det kan da godt mærkes i forhold til tilknytning. N har større tendens til farsyge end morsyge. Der er faktisk et mønster i, at den der tager hende op om morgenen er den hun "fortrækker" den dag. Den ældste har været meget farsyg i perioder hvor jeg er blevet totalt afvist. Det syntes jeg var pissehårdt og jeg kunne blive så ulykkelig. Heldigvis er det bedre nu, og det skifter mellem hvem han foretrækker.

Tænker at selvom hun i en periode bliver mere knyttet til sin far skal det nok blive bedre igen. Det er jo heller ikke for evigt I skal være så adskilt.

Hvordan klarer du den selv. Savner du hende meget eller har du for meget arbejde til at nå det? :ae:
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf milisa » 20. mar 2016, 21:43

Mus84 skrev:Tror nok det er meget forventeligt med en reaktion i et eller andet omfang. Heldigvis har hun jo sin anden primære person i dagligdagen. Men det er da en stor omvæltning i hendes (og i dit) liv.

Jeg er lidt mere væk hjemmefra end min mand og det kan da godt mærkes i forhold til tilknytning. N har større tendens til farsyge end morsyge. Der er faktisk et mønster i, at den der tager hende op om morgenen er den hun "fortrækker" den dag. Den ældste har været meget farsyg i perioder hvor jeg er blevet totalt afvist. Det syntes jeg var pissehårdt og jeg kunne blive så ulykkelig. Heldigvis er det bedre nu, og det skifter mellem hvem han foretrækker.

Tænker at selvom hun i en periode bliver mere knyttet til sin far skal det nok blive bedre igen. Det er jo heller ikke for evigt I skal være så adskilt.

Hvordan klarer du den selv. Savner du hende meget eller har du for meget arbejde til at nå det? :ae:


Tøhø, det er næsten det aller-allerværste: At jeg har så travlt og er så bombet, at jeg slet ikke har tid til at savne nogen af dem, før jeg egentlig sidder i flyet og er på vej hjem.... Jøsses, jeg anede ikke, man kunne have så meget dårlig samvittighed - dét har jeg åbenbart tid nok til..........!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: MG for børn født sommeren 2014

Indlægaf Mus84 » 23. mar 2016, 13:35

Det er da klart der ikke er overskud til at savne Milisa. Kender godt hvordan alt energi bruges når man starter nyt job. Jeg har altid været segnefærdig i starten. Det kan nå at ændre sig.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"

Tilbage til "Børn"