Hvilken bog læser du for tiden?

Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Kruspersille » 4. mar 2016, 21:27

Jonathan Frantzens Purity.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf dykkersild » 8. mar 2016, 13:24

Kruspersille skrev:Jonathan Frantzens Purity.


Den vil jeg rigtig gerne have en tilbagemelding på, når du er færdig. Kan ikke helt bestemme mig - og den er stadigvæk lidt dyr.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6589

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Sophaya » 8. mar 2016, 20:24

"What doesn't kill us - The new psychology of posttraumatic growth" af Stephen Joseph. Indtil videre er den meget lovende!
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Sophies-mor » 8. mar 2016, 21:18

"Hjertet bløder" af Naser Khader.
Den næste bliver et gensyn med "Ære og skam" i den reviderede udgave. Samme forfatter.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Kruspersille » 10. mar 2016, 14:39

dykkersild skrev:
Kruspersille skrev:Jonathan Frantzens Purity.


Den vil jeg rigtig gerne have en tilbagemelding på, når du er færdig. Kan ikke helt bestemme mig - og den er stadigvæk lidt dyr.


Det skal du få :)
Altså, jeg kan rigtig godt lide JF, jeg synes han er en rigtig god storyteller, og Purity er også både sjov og spændende og oplysende. Der er ret mange forskellige personer med, og nogle gange, når et nyt kapitel begynder, kan man godt være lidt forvirret over, hvor man er og hvem, der taler, men han får spundet en fin ende på alle fortællingerne. En del af bogen foregår i Østberlin før murens fald, den del synes jeg var ret interessant. Der er også kommentarer til Internettets whistleblowers og deres hensigter og nogle sammenligninger ml. internettet og totalitære systemer (DDR).

Men jeg ville altså ønske, at en af hans redaktører havde mod til at sige, at han skriver for lange bøger. Og der er for mange gentagelser og for mange detaljer. Hvis den havde været 200 sider kortere, havde den været helt perfekt :) Jeg synes, du skal låne den på biblo.
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf JoyNips » 10. mar 2016, 14:48

Jojo Moyes "The One plus One". Jeg er ellers normalt ikke til chick-lit, men jeg kan godt lide Jojo Moyes.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf dykkersild » 10. mar 2016, 15:04

Kruspersille skrev:
dykkersild skrev:
Kruspersille skrev:Jonathan Frantzens Purity.


Den vil jeg rigtig gerne have en tilbagemelding på, når du er færdig. Kan ikke helt bestemme mig - og den er stadigvæk lidt dyr.


Det skal du få :)
Altså, jeg kan rigtig godt lide JF, jeg synes han er en rigtig god storyteller, og Purity er også både sjov og spændende og oplysende. Der er ret mange forskellige personer med, og nogle gange, når et nyt kapitel begynder, kan man godt være lidt forvirret over, hvor man er og hvem, der taler, men han får spundet en fin ende på alle fortællingerne. En del af bogen foregår i Østberlin før murens fald, den del synes jeg var ret interessant. Der er også kommentarer til Internettets whistleblowers og deres hensigter og nogle sammenligninger ml. internettet og totalitære systemer (DDR).

Men jeg ville altså ønske, at en af hans redaktører havde mod til at sige, at han skriver for lange bøger. Og der er for mange gentagelser og for mange detaljer. Hvis den havde været 200 sider kortere, havde den været helt perfekt :) Jeg synes, du skal låne den på biblo.


Tak Krus - det er nemlig også min opfattelse - han får skrevet sig så varm, og har så meget på hjertet, at det kan tage overhånd. En sjælden gang kan han også godt virke sådan lidt frelst i sine politiske holdninger men dygtig det er han altså. Jeg skriver mig op - nr. 5 i køen, det er da helt utroligt.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf lillebjoern » 10. mar 2016, 22:38

Tempelridderns Arv af Steve Berry. Det er vist nok en rigtig klassiker, og det synes jeg egentlig er berettiget. Lidt meget hoppen frem og tilbage samt lidt for lange 'scener' i bogen, men den er spændende og uforudsigelig. Og så synes jeg altid litteratur omkring religion er enormt spændende.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Viskelæder » 15. mar 2016, 20:57

Jeg er i gang med flere, bl.a. GREY af E.L. James og Efter dig af Jojo Moyes.
Den første kom jeg ikke ret langt i so far, men den er som forventet. Ikke en god bog, men fin underholdning.
Nr 2 er rigtig god, men dog ikke lige så god som den første, Mig før dig.
0
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf getitright » 16. mar 2016, 09:43

Jeg læser To the Lighthouse af Virginia Woolf. Den er virkelig svær at læse og kræver meget koncentration, men på trods af det er jeg vild med den. :)
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Kruspersille » 17. mar 2016, 14:17

'Alle udlændinge har lukkede gardiner' af Maria Navarro Skaranger og jeg synes, den er lidt irriterende. Det er som om det der 'ghettodansk' (som jo så egentlig er 'kebabnorsk') ikke virker autentisk. Ærgerligt, for den har ellers fået gode anmeldelser og jeg havde glædet mig til at læse den.

Billede
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Rapfisk » 22. mar 2016, 12:52

Kruspersille skrev:'Alle udlændinge har lukkede gardiner' af Maria Navarro Skaranger og jeg synes, den er lidt irriterende. Det er som om det der 'ghettodansk' (som jo så egentlig er 'kebabnorsk') ikke virker autentisk. Ærgerligt, for den har ellers fået gode anmeldelser og jeg havde glædet mig til at læse den.

Billede

Tror du, det ville hjælpe at læse den på norsk?
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Orchidea » 22. mar 2016, 13:57

ShuruQ skrev:Jeg gik i gang med "Da æselet så engelen" af Nick Cave i går. Jeg læser normalt ret hurtigt, men jeg brugte halvanden time på at læse 44 sider og det føltes bare som en lang række af superlativer, verber og substantiver, yndefuld lyrik og den fanger minus, og handlingen burde være kommet lidt gang efter 44 sider, men nej. Den dropper jeg, jeg orker ikke over 300 sider mere. Godt nok kan han noget med lyrik men alligevel.

Så næste bog der skal læses bliver "Sidste udskænkning i Slaraffenland" af DBC Pierre (Peter Warren FInlay), det bliver nok her senere i dag :).


Det er mindst 20 år siden at jeg læste "da æselet så engelen" og jeg elskede den. Hans sans for lyrik og den poesi han skaber ramte mig hårdt. Det onde/det gode, det smukke/det grimme. Jeg var virkelig begejstret.

For tiden er jeg i et mindre poetisk mode. Jeg genlæser Jo Næsby "rødhals" da jeg er ude efter at blive underholdt uden at tænke for meget.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Annione » 24. mar 2016, 03:16

Weddingnight af Sophie Kinsella.

Den er voldsomt morsom, jeg har grinet højt mange gange. Ellers vil jeg sige en helt almindelig chick-lit. Sjov, nemt læst og ikke vanvittigt mindeværdig. Det er vel som at spise en lækker kage :-D
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Rapfisk » 24. mar 2016, 07:32

En tysk bog, der hedder "Kvinden, der solgte sin mand på loppemarkedet". Det er en skøn blanding af forfatterens selvbiografi, små eventyr og fortællinger fra Syrien og omegn, og mere akademiske betragtninger om digtning, skrivning og fortælling.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Bøger"