20 uger?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: 20 uger?

Indlægaf Little_Woman » 16. mar 2016, 09:41

Purple Haze skrev:Hvor er det dejligt at du glæder dig så meget :)

Må jeg gætte, du kommer ikke så meget ud?
Det lyder sikkert lidt "surt" det her, men mener det på den bedste måde. Det er selvfølgelig dejligt at have noget at glæde sig til og en god ide at planlægge, men det må aldrig komme til at fylde alt - for så spilder du sådan set bare dit liv.

Har du ikke en masse rare ting i din hverdag? biografture, gode serier og film der skal ses på sofaen, gode middage med venner eller alene, fester, ture ud i naturen, et kæledyr der skal nusses med, en hobby der skal passes eller hvad der nu gør dig glad til dagligt.
Hvis du ikke har en masse rare ting i hverdagen du kan gå op i og glædes over, så var det måske værd at kikke på. For en ferie er så absolut fantastisk og noget at glæde sig til - men at bare skulle have alle de gode ting i hverdagen overstået, det synes jeg er lidt trist.


Var det til mig, eller til indlægget ovenfor?

Jeg kommer rigeligt ud, med et travlt og udadvendt job og en rimelig stor omgangskreds, interesser og gøremål - men derfor kan man jo godt savne og glæde sig, når en person man kan li', kommer hjem efter lang tid :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: 20 uger?

Indlægaf Little_Woman » 16. mar 2016, 09:41

Muddi skrev:Jeg skal til New York den 1. Juli, så har omkring 16 uger, der skal "slås ihjel". Jeg har det lidt sådan, at på den anden side, skal jeg bruge tiden på at glæde mig helt vildt, og nærmest ikke tænke på andet. På den anden side, vil jeg heller ikke bruge alt tiden på bare at tænke på dét, for så er det som om at foråret bare skal overstås, og det vil jeg jo heller ikke. Og jeg ved jo godt, at når ferien først begynder, så går den tit som lyn og torden, og lige pludselig er den slut. Så jeg kan sgu lige så godt bruge tiden op til så godt som muligt, samtidig med, at jeg også tæller ned.
Så jeg fokuserer meget på gode ting, der sker i den mellemliggende tid. Sådan så tiden går med noget meningsfuldt.

Og så forbereder jeg mig selvfølgelig også på den rejse, sådan lidt i det daglige. F.eks. talte jeg trusser, sidste gang jeg vaskede dem, for at se, om jeg havde nok til de 17 dage jeg skal være afsted. Jeg er også igang med at se "Cph lufthavnen" for anden gang. Bare så jeg kan gyse lidt af fryd og forventning imens. :D
Af lidt mere seriøse ting, har jeg lånt to engelsk kurter på cd, på biblioteket, som jeg vil prøve at tage mig sammen til at få gennemført, for at blive bedre til engelsk. Det kniber dog pt lidt med at tage mig sammen.


God tur - NY er fantastisk :love: Kan GODT forstå du glæder dig!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: 20 uger?

Indlægaf Little_Woman » 16. mar 2016, 09:43

LaScrooge skrev:
Little_Woman skrev:Det er noget så banalt som en dejlig person der kommer hjem fra udlandet :lun:


Så måske noget, der ville være dejligt for den person du venter på? Hvis det er en kæreste eller en anden nær og dejlig person, så kunne du eventuelt øve dig i at spille en lille velkomstsang til dem på guitar? Det er svært at lære, så det kan godt tage 20 uger, og så har du også tid til at digte den helt rigtige tekst til dem.


Ha ha :-D God idé - det ville dog kræve 20 ÅR, hvis jeg skulle fuldføre det projekt - og personen den anden ende er mere musikalsk end gennemsnittet, så.. Jeg tror jeg bager en kage i stedet :-D
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24645

Re: 20 uger?

Indlægaf LaScrooge » 16. mar 2016, 09:53

Little_Woman skrev:
LaScrooge skrev:
Little_Woman skrev:Det er noget så banalt som en dejlig person der kommer hjem fra udlandet :lun:


Så måske noget, der ville være dejligt for den person du venter på? Hvis det er en kæreste eller en anden nær og dejlig person, så kunne du eventuelt øve dig i at spille en lille velkomstsang til dem på guitar? Det er svært at lære, så det kan godt tage 20 uger, og så har du også tid til at digte den helt rigtige tekst til dem.


Ha ha :-D God idé - det ville dog kræve 20 ÅR, hvis jeg skulle fuldføre det projekt - og personen den anden ende er mere musikalsk end gennemsnittet, så.. Jeg tror jeg bager en kage i stedet :-D


Sådan har jeg det også med guitarspil. Jeg ville rigtig gerne lære det, men jeg tror simpelthen ikke mine hænder kan lære det. Min kæreste er ellers meget ivrig. Det er så nemt, jo, man skal bare lære 3 akkorder, så kan man spille en sang :sarkasme: Tit må jeg padle bagud i hastig fart hvis jeg kom til at nævne det, for ellers vil han fandeme ikke give slip på ideen og så ender jeg med at virke som en rigtig træls nej-siger der bare ikke vil lære noget nyt. :-D
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: 20 uger?

Indlægaf Purple Haze » 16. mar 2016, 14:01

Little_Woman skrev:
Purple Haze skrev:Hvor er det dejligt at du glæder dig så meget :)

Må jeg gætte, du kommer ikke så meget ud?
Det lyder sikkert lidt "surt" det her, men mener det på den bedste måde. Det er selvfølgelig dejligt at have noget at glæde sig til og en god ide at planlægge, men det må aldrig komme til at fylde alt - for så spilder du sådan set bare dit liv.

Har du ikke en masse rare ting i din hverdag? biografture, gode serier og film der skal ses på sofaen, gode middage med venner eller alene, fester, ture ud i naturen, et kæledyr der skal nusses med, en hobby der skal passes eller hvad der nu gør dig glad til dagligt.
Hvis du ikke har en masse rare ting i hverdagen du kan gå op i og glædes over, så var det måske værd at kikke på. For en ferie er så absolut fantastisk og noget at glæde sig til - men at bare skulle have alle de gode ting i hverdagen overstået, det synes jeg er lidt trist.


Var det til mig, eller til indlægget ovenfor?

Jeg kommer rigeligt ud, med et travlt og udadvendt job og en rimelig stor omgangskreds, interesser og gøremål - men derfor kan man jo godt savne og glæde sig, når en person man kan li', kommer hjem efter lang tid :)


Det var til indlægget over - kom direkte ind på side to i tråden og havde slet ikke set at der var en side 1.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: 20 uger?

Indlægaf Muddi » 16. mar 2016, 17:22

Purple Haze skrev:Hvor er det dejligt at du glæder dig så meget :)

Må jeg gætte, du kommer ikke så meget ud?
Det lyder sikkert lidt "surt" det her, men mener det på den bedste måde. Det er selvfølgelig dejligt at have noget at glæde sig til og en god ide at planlægge, men det må aldrig komme til at fylde alt - for så spilder du sådan set bare dit liv.

Har du ikke en masse rare ting i din hverdag? biografture, gode serier og film der skal ses på sofaen, gode middage med venner eller alene, fester, ture ud i naturen, et kæledyr der skal nusses med, en hobby der skal passes eller hvad der nu gør dig glad til dagligt.
Hvis du ikke har en masse rare ting i hverdagen du kan gå op i og glædes over, så var det måske værd at kikke på. For en ferie er så absolut fantastisk og noget at glæde sig til - men at bare skulle have alle de gode ting i hverdagen overstået, det synes jeg er lidt trist.



Selvfølgelig kommer jeg ud. Har godt nok ikke den store vennekreds, men derfor laver jeg da noget alligevel. Og som jeg skrev, så er jeg netop meget opmærksom på, at det ikke skal fylde alt, men ser også frem til de ting der skal ske inden, af store og små. Og det er bestemt ikke ting der bare skal overståes.
0

Tilbage til "Livets forhold"