Sneakers til brede og sarte fødder

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Sneakers til brede og sarte fødder

Indlægaf HappyPaww » 16. mar 2016, 15:29

Maoam skrev:
HappyPaww skrev:
Maoam skrev:
Kattefjæs skrev:
HappyPaww skrev:
Kattefjæs skrev:Jeg har korte, brede fødder og en træls situation omkring hælene som gør at jeg får vabler af stort set alt. Eller ikke bare vabler, men store klamme sår, uanset skotype. :rulle: Det er bare lækkert. Jeg har haft mest succes med et par sko fra Skechers med memory foam - de tilpassede sig både i længden og bredden bedre end nogen andre sko jeg har haft, og samtidig gav de virkelig god støtte. Jeg har brug for en ordentlig sål og desværre synes jeg at rigtig mange sko har dårlig støtte. Det eneste minus ved dem er at de har sådan noget ret luftigt net i siderne som netop gør dem lette og behagelige - men det betyder jo altså også at de ikke er vandtætte. :) Jeg mener dog at de også har sko med memory foam som er vandtætte, så det er nok bare et spørgsmål om at kigge sig lidt omkring.

Hvordan er Skechers i størrelsen?
De er på udsalg på Zalando :banan: https://www.zalando.dk/skechers-sport-f ... t-q12.html


Jeg synes at de er ret standard - bruger 39 og deres 39 passer mig perfekt.

De fleste Skechers koster 500-750kr. her i Danmark, men afhængig af størrelsen kan de fås for 350kr. og opefter på Amazon.co.uk. Man skal selvfølgelig betale fragt så, men ved nogle modeller kan det nok godt betale sig. Man skal nok bare kigge flere steder og se hvor meget man kan spare.


Dem må jeg også kigge på. Og så er jeg overrasket over, du kalder størrelse 39 for kort :lol: Jeg bruger 36, og alle sko er for smalle.


Size-shaming :boo: ;)

Jeg har faktisk også korte men brede fødder. En fod der i bredden svarer til 38, men i længden 37 - så derfor er jeg oftest nødt til at købe sko i 38.


Nej. Overraskelse over at gennemsnitsstørrelsen kaldes kort. Det har jeg ikke hørt før. At du tillægger det nogen form for shaming, som om jeg mener noget er bedre end andet, må stå for din egen regning.


OK, undskyld så :D Det skrevne sprog og smileys kan nemt misforstås... Opfattede det som "Og du kalder en str. 39 for kort, hahaha?"...
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Sneakers til brede og sarte fødder

Indlægaf Juki » 16. mar 2016, 16:40

Tak for bud!

Der er noget at gå videre med :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Sneakers til brede og sarte fødder

Indlægaf Kattefjæs » 16. mar 2016, 17:09

Maoam skrev:
Kattefjæs: Har alle deres modeller memory foam?


Nej, ikke dem alle. Det står i varebeskrivelsen for de enkelte modeller.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Sneakers til brede og sarte fødder

Indlægaf Kattefjæs » 16. mar 2016, 17:11

Maoam skrev:
Dem må jeg også kigge på. Og så er jeg overrasket over, du kalder størrelse 39 for kort :lol: Jeg bruger 36, og alle sko er for smalle.


:lol:

Jamen en 39 er som sådan heller ikke kort - jeg mener bare at mine fødder er korte i forhold til bredden. :lol: Så selvom jeg er en 39 i længden, er det nærmest umuligt for mig at passe en alm. 39 ellers, fordi de simpelthen er for smalle. Men hvis jeg skal købe en sko som er bred nok, så er den jo alt for lang.

Da har mine Skechers fungeret godt for mig netop fordi de har memory foam og tilpasser sig foden. :) Så jeg behøvede kun spekulere på længde, ikke bredde.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Sneakers til brede og sarte fødder

Indlægaf Bøtte » 16. mar 2016, 17:25

Jeg har nogle gamle Nike Free, mener det er 2'eren de er noget bredere end 5'eren.
Jeg har også nogle NB 500 som er gode til mine knysteramte fødder.
Jeg har også et par Adidas, der duer.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Sneakers til brede og sarte fødder

Indlægaf HappyPaww » 16. mar 2016, 17:54

Woohoo - fik lige besked fra Zalando at Skechers skoen er tilbage i 38, så nu er der et par på vej til mig :D
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Sneakers til brede og sarte fødder

Indlægaf avdotja » 16. mar 2016, 18:44

Mht NB: så synes jeg også en del af deres sneakers er lige lovlig smalle i det, men til gengæld fungerer deres løbesko godt til mig.

Ellers kan jeg anbefale sko med "stof" overdele; der kommer flere og flere af dem f.eks. nike free 4 http://sportmaster.dk/nike_free-40-flyk ... re_1358463 eller adidas ultra boost http://www.adidas.dk/ultra_boost

Som en anden nævner, er de ikke gode i regnvejr, men de klemmer ikke foden sammen på samme måde :)

Du kan evt også kigge her (selv om det er løbesko og ikke sneakers): http://iloebesko.dk/brede-loebesko/
1
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Sneakers til brede og sarte fødder

Indlægaf Chichu » 16. mar 2016, 20:09

Karkluden skrev:
HappyPaww skrev:
Chichu skrev:Jeg har også brede og sarte fødder. Så træls! Men jeg er vildt glad for new balance.! Deres sko er generelt brede og super behagelige :gogo:


Sjovt du synes det - jeg skulle netop til at fraråde NB, netop fordi de er små i størrelsen og smalle IMO :lol:

MEn det kommer nok også an på modellen - jeg har den klassiske S-410 model

jeg vil også klart fraråde NB. Jeg har meget smalle fødder, og de er gode til mig.


Mildest talt modstridende oplevelser :stoned: :lol:

410'eren har været min go to-gåsko i flere år, og jeg har været så glad for dem. Lige nu har jeg wx811, bløde som smør! Og jeg har virkelig brede fødder.

Men min erfaring er også at jeg har skullet prøve rigtig mange sko for at finde nogle, som var behagelige og passede til netop min fod :)
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Sneakers til brede og sarte fødder

Indlægaf Karkluden » 16. mar 2016, 20:13

Chichu skrev:
Karkluden skrev:
HappyPaww skrev:
Chichu skrev:Jeg har også brede og sarte fødder. Så træls! Men jeg er vildt glad for new balance.! Deres sko er generelt brede og super behagelige :gogo:


Sjovt du synes det - jeg skulle netop til at fraråde NB, netop fordi de er små i størrelsen og smalle IMO :lol:

MEn det kommer nok også an på modellen - jeg har den klassiske S-410 model

jeg vil også klart fraråde NB. Jeg har meget smalle fødder, og de er gode til mig.


Mildest talt modstridende oplevelser :stoned: :lol:

410'eren har været min go to-gåsko i flere år, og jeg har været så glad for dem. Lige nu har jeg wx811, bløde som smør! Og jeg har virkelig brede fødder.

Men min erfaring er også at jeg har skullet prøve rigtig mange sko for at finde nogle, som var behagelige og passede til netop min fod :)

Ja, det er lidt sjovt, for jeg har så smalle fødder, at de er en 36 i bredden og en 38 i længden, og NB 410 er den eneste sko, hvor jeg aldrig svupper i bredden... :gruble:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Sneakers til brede og sarte fødder

Indlægaf HappyPaww » 21. mar 2016, 15:58

Vil lige indskyde, at jeg har fået Skechers skoene, og nøj de er gode :love:

Pæne og vildt behagelige! Sidder godt på foden, vejer ingenting, og er dejligt brede fortil, så intet strammer om tæerne! De føles som sutsko bare med en god blød sål :gogo:
2

Tilbage til "Mode"