Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 16. mar 2016, 14:08

Mit indlæg nu, har intet at gøre med de ovenstående indlæg, udover at det fik mig til at tænke på et facebook opslag jeg så.
Men ja, der undrede det mig at folk ikke gider indse at BED rent faktisk er en spiseforstyrrelse på linje med anoreksi, og at man altså ikke bare kan sige at de skal "lukke munden og lette røven." For var det så nemt, havde de jo nok gjort det, det er trods alt de færreste der rent faktisk gerne vil være så overvægtig.
Det gør bare ondt i hjertet at folk ikke tager BED seriøst, og at de ikke får nok hjælp :(
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf tjald62 » 16. mar 2016, 17:01

Aima skrev:
Smiling_Goat skrev:
tjald62 skrev:
Smiling_Goat skrev:Det der med vægttab. Det undrer mig (det har i øvrigt intet med ovenstående at gøre.)

Nu er der én på min facebook, der har lavet opslag, hvor hun beder folk om at ikke tilbyde hende fedende ting. De skal slet ikke have det stående fremme, når hun kommer, eller overhovedet nævne det i hendes nærhed, for hun kan ikke styre det.

Jeg har selv været tyk, men jeg har aldrig haft det på den måde. Da jeg blev træt nok af min størrelse, tabte jeg mig. Det var ikke svært for mig at ikke spise fedende ting, for jeg havde besluttet mig for at lade være. Jeg kan så forstå på mange overvægtige, at de har problemet med at sige nej, og nærmest føler, at de ingen kontrol har over sig selv. Jeg forstår det simpelthen ikke.

Jeg mener det ikke på en "de må tage sig sammen"-agtig måde, for jeg er slet ikke i tvivl om, at de ville "tage sig sammen," hvis de kunne. Det er helt reelt, at de ikke føler selvkontrol på området, og jeg kan simpelthen ikke regne ud, hvordan det kan lade sig gøre. Det er bare mad. Man kan ikke engang rigtigt blive afhængig af det - selvom mange påstår det hårdnakket. Det er nogle følelsesmæssige/psykiske faktorer, der spiller ind, som jeg ikke forstår.


Det var der lige nogen der skulle stille som krav til mig og de fik af vide mit hjem mine regler. Og kan de ikke affinde sig med det så kan de blive væk BASTA.


Ja, jeg synes da også, det er en lidt vild forespørgsel, men hende om det. Det undrer mig bare, at det tilsyneladende er svært at holde sig fra mad.


Jeg undrer mig over, man ikke på en eller anden måde kan relatere (og derved finde en slags forståelse og indsigt).

Har du slet ingen dårlige vaner eller uhensigtsmæssige mønste, du kan perspektive til? Og nu hvor det, som jeg forstår dine indlæg, primært handler om, det er den mentale og psykiske afhængighed der ikke giver mening for dig, forstår du så heller ikke alle mulige andre udslag af den slags? Folk der bider negle?

Når det kommer til alle former for afhængighed, dårlige vaner, manglende selvkontrol og impulsstyring, er det klart mit indtryk at den mentale del er den største udfordring, og det giver meget fin mening, synes jeg, det er jo netop noget psykologisk der i udgangspunktet skaber de dårlige vaner.

En alkoholiker vågner jo heller ikke op en morgen og beslutter sig for at blive dranker, åbner den første guldøl og lader den fysiske afhængighed gribe om sig henad vejen.


At tilbyde en person fedende ting skulle jeg nok lade være med, men ville ikke drømme om at gemme det det væk når jeg havde besøg og ikke nævne eller snakke om sådan ting i mit hjem der sætter jeg grænsen. Og kan fint forstå at en person har et problem og evt, har en meget sød tand, men hvad med når der så var fest af en eller anden slags hvad skal man så servere ??
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 16. mar 2016, 17:35

ShuruQ skrev:En reklame som denne.

Jeg er helt med på der altid vil være folk der har affærer uanset og kynisk set kan folk for min skyld bolle udenom alt det de vil, det er en ting der aldrig vil forsvinde, men jeg synes sgu at en reklame som denne er en kende smagløs.


Jeg er helt enig. De har også nogle gange en reklame i radioen.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 16. mar 2016, 17:49

ShuruQ skrev:En reklame som denne.

Jeg er helt med på der altid vil være folk der har affærer uanset og kynisk set kan folk for min skyld bolle udenom alt det de vil, det er en ting der aldrig vil forsvinde, men jeg synes sgu at en reklame som denne er en kende smagløs.

Hvad reklamerer de for? :gruble:
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 16. mar 2016, 18:08

dgd2007 skrev:Hvad reklamerer de for? :gruble:


Utroskab.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aima » 16. mar 2016, 18:22

Smiling_Goat skrev:
Aima skrev:
Smiling_Goat skrev:
tjald62 skrev:
Smiling_Goat skrev:Det der med vægttab. Det undrer mig (det har i øvrigt intet med ovenstående at gøre.)

Nu er der én på min facebook, der har lavet opslag, hvor hun beder folk om at ikke tilbyde hende fedende ting. De skal slet ikke have det stående fremme, når hun kommer, eller overhovedet nævne det i hendes nærhed, for hun kan ikke styre det.

Jeg har selv været tyk, men jeg har aldrig haft det på den måde. Da jeg blev træt nok af min størrelse, tabte jeg mig. Det var ikke svært for mig at ikke spise fedende ting, for jeg havde besluttet mig for at lade være. Jeg kan så forstå på mange overvægtige, at de har problemet med at sige nej, og nærmest føler, at de ingen kontrol har over sig selv. Jeg forstår det simpelthen ikke.

Jeg mener det ikke på en "de må tage sig sammen"-agtig måde, for jeg er slet ikke i tvivl om, at de ville "tage sig sammen," hvis de kunne. Det er helt reelt, at de ikke føler selvkontrol på området, og jeg kan simpelthen ikke regne ud, hvordan det kan lade sig gøre. Det er bare mad. Man kan ikke engang rigtigt blive afhængig af det - selvom mange påstår det hårdnakket. Det er nogle følelsesmæssige/psykiske faktorer, der spiller ind, som jeg ikke forstår.


Det var der lige nogen der skulle stille som krav til mig og de fik af vide mit hjem mine regler. Og kan de ikke affinde sig med det så kan de blive væk BASTA.


Ja, jeg synes da også, det er en lidt vild forespørgsel, men hende om det. Det undrer mig bare, at det tilsyneladende er svært at holde sig fra mad.


Jeg undrer mig over, man ikke på en eller anden måde kan relatere (og derved finde en slags forståelse og indsigt).

Har du slet ingen dårlige vaner eller uhensigtsmæssige mønste, du kan perspektive til? Og nu hvor det, som jeg forstår dine indlæg, primært handler om, det er den mentale og psykiske afhængighed der ikke giver mening for dig, forstår du så heller ikke alle mulige andre udslag af den slags? Folk der bider negle?

Når det kommer til alle former for afhængighed, dårlige vaner, manglende selvkontrol og impulsstyring, er det klart mit indtryk at den mentale del er den største udfordring, og det giver meget fin mening, synes jeg, det er jo netop noget psykologisk der i udgangspunktet skaber de dårlige vaner.

En alkoholiker vågner jo heller ikke op en morgen og beslutter sig for at blive dranker, åbner den første guldøl og lader den fysiske afhængighed gribe om sig henad vejen.


Nej, jeg har vitterligt ikke noget afhængighedsforhold til noget. Jeg har været fast ryger engang, men stoppede, blev tyk og tabte mig. Det er derfor, det er svært for mig at forstå, at man kan have helt vildt meget lyst til at gøre noget, man i virkeligheden selv er herre over, og så ikke gøre det.

Jeg ved godt, det lyder arrogant og uempatisk, så jeg vil godt lige understrege, at jeg til fulde anerkender, at det er sådan. De pågældende oplever virkelig ikke, at de har kontrollen, så de kan ikke bare tage sig sammen.


Jeg er helt klar over, det nærmere er ignorance fremfor arrogance, der spiller ind, det gjorde du jo ret meget ud af at understrege i dit første indlæg og det er jo en ærlig sag at man bare ikke rigtigt ved bedre. Jeg forstår heller ikke, hvordan der kommer billede på mit fjernsyn, jeg forstår ikke teknikken, jeg har ikke rigtigt nogen idé om, hvad der sker, så i min verden er det nærmest magi :)
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 16. mar 2016, 18:29

Badesandalen skrev:Utroskab.

Men jeg mener, de må sælge et eller andet, de kan tjene penge på? Det gør de vel ikke, bare fordi folk er utro ... :gruble:
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aima » 16. mar 2016, 18:30

tjald62 skrev:
Aima skrev:
Smiling_Goat skrev:
tjald62 skrev:
Smiling_Goat skrev:Det der med vægttab. Det undrer mig (det har i øvrigt intet med ovenstående at gøre.)

Nu er der én på min facebook, der har lavet opslag, hvor hun beder folk om at ikke tilbyde hende fedende ting. De skal slet ikke have det stående fremme, når hun kommer, eller overhovedet nævne det i hendes nærhed, for hun kan ikke styre det.

Jeg har selv været tyk, men jeg har aldrig haft det på den måde. Da jeg blev træt nok af min størrelse, tabte jeg mig. Det var ikke svært for mig at ikke spise fedende ting, for jeg havde besluttet mig for at lade være. Jeg kan så forstå på mange overvægtige, at de har problemet med at sige nej, og nærmest føler, at de ingen kontrol har over sig selv. Jeg forstår det simpelthen ikke.

Jeg mener det ikke på en "de må tage sig sammen"-agtig måde, for jeg er slet ikke i tvivl om, at de ville "tage sig sammen," hvis de kunne. Det er helt reelt, at de ikke føler selvkontrol på området, og jeg kan simpelthen ikke regne ud, hvordan det kan lade sig gøre. Det er bare mad. Man kan ikke engang rigtigt blive afhængig af det - selvom mange påstår det hårdnakket. Det er nogle følelsesmæssige/psykiske faktorer, der spiller ind, som jeg ikke forstår.


Det var der lige nogen der skulle stille som krav til mig og de fik af vide mit hjem mine regler. Og kan de ikke affinde sig med det så kan de blive væk BASTA.


Ja, jeg synes da også, det er en lidt vild forespørgsel, men hende om det. Det undrer mig bare, at det tilsyneladende er svært at holde sig fra mad.


Jeg undrer mig over, man ikke på en eller anden måde kan relatere (og derved finde en slags forståelse og indsigt).

Har du slet ingen dårlige vaner eller uhensigtsmæssige mønste, du kan perspektive til? Og nu hvor det, som jeg forstår dine indlæg, primært handler om, det er den mentale og psykiske afhængighed der ikke giver mening for dig, forstår du så heller ikke alle mulige andre udslag af den slags? Folk der bider negle?

Når det kommer til alle former for afhængighed, dårlige vaner, manglende selvkontrol og impulsstyring, er det klart mit indtryk at den mentale del er den største udfordring, og det giver meget fin mening, synes jeg, det er jo netop noget psykologisk der i udgangspunktet skaber de dårlige vaner.

En alkoholiker vågner jo heller ikke op en morgen og beslutter sig for at blive dranker, åbner den første guldøl og lader den fysiske afhængighed gribe om sig henad vejen.


At tilbyde en person fedende ting skulle jeg nok lade være med, men ville ikke drømme om at gemme det det væk når jeg havde besøg og ikke nævne eller snakke om sådan ting i mit hjem der sætter jeg grænsen. Og kan fint forstå at en person har et problem og evt, har en meget sød tand, men hvad med når der så var fest af en eller anden slags hvad skal man så servere ??


Mit indlæg handlede udelukkende om, at jeg undrede mig over, at Smiling Goat ikke forstod overvægt, eller på en eller anden måde kunne perspektivere det til noget, hun kunne relatere til. Rygning, neglebideri, usunde personrelationer, nedsættende vanetænkning eller et eller andet uhensigtsmæssigt mønster eller en eller anden dårlig vane, man, på trods af man udmærket ved, det/den ikke er skidesmart eller skidegodt og faktisk gerne vil ud af eller fralægge sig, alligevel bliver ved med at være i eller have.

Hvorvidt mennesker bør eller ikke bør udvise det hensyn at fjerne søde sager og undlade at tale om kage, når folk der gerne vil tabe sig frabeder sig det, har jeg slet ikke forholdt mig til :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 16. mar 2016, 18:31

dgd2007 skrev:
Badesandalen skrev:Utroskab.

Men jeg mener, de må sælge et eller andet, de kan tjene penge på? Det gør de vel ikke, bare fordi folk er utro ... :gruble:


Haha ja okay. Måske skal man betale for at være medlem på siden? Det ville give god mening, så kan folk jo ikke bare lure.
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 16. mar 2016, 18:35

Aima skrev:Mit indlæg handlede udelukkende om, at jeg undrede mig over, at Smiling Goat ikke forstod overvægt, eller på en eller anden måde kunne perspektivere det til noget, hun kunne relatere til. Rygning, neglebideri, usunde personrelationer, nedsættende vanetænkning eller et eller andet uhensigtsmæssigt mønster eller en eller anden dårlig vane, man, på trods af man udmærket ved, det/den ikke er skidesmart eller skidegodt og faktisk gerne vil ud af eller fralægge sig, alligevel bliver ved med at være i eller have.

Hvorvidt mennesker bør eller ikke bør udvise det hensyn at fjerne søde sager og undlade at tale om kage, når folk der gerne vil tabe sig frabeder sig det, har jeg slet ikke forholdt mig til :)


Problemet er ikke at hun ikke forstår overvægt, hun forstår bare ikke at folk omkring dem der ikke vil spise usunde ting skal lade som om de usunde ting slet ikke eksisterer, fordi dem der abstraherer ikke kan sige nej.
1
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4285

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aesel82 » 16. mar 2016, 18:40

Badesandalen skrev:
dgd2007 skrev:
Badesandalen skrev:Utroskab.

Men jeg mener, de må sælge et eller andet, de kan tjene penge på? Det gør de vel ikke, bare fordi folk er utro ... :gruble:


Haha ja okay. Måske skal man betale for at være medlem på siden? Det ville give god mening, så kan folk jo ikke bare lure.


Det er en datingside på linje med scor.dk osv., hvor præmissen så bare er, at det er folk i forhold, der søger en at have en affære med. Jeg synes virkelig det er en klam måde at tjene penge på, og jeg håber, at de idioter, der benytter sig af sådanne sider, opdager, at deres partner også har en profil derinde.
4
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 16. mar 2016, 18:42

Badesandalen skrev:
dgd2007 skrev:
Badesandalen skrev:Utroskab.

Men jeg mener, de må sælge et eller andet, de kan tjene penge på? Det gør de vel ikke, bare fordi folk er utro ... :gruble:


Haha ja okay. Måske skal man betale for at være medlem på siden? Det ville give god mening, så kan folk jo ikke bare lure.

Det koster vist penge at få din bruger lukket. Det ville mange (sjovt nok) gerne have, da Anonymous offentliggjorde navnene på brugerne på den der side.
Desuden får de nok reklameindtægter.
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 16. mar 2016, 18:45

Anilara skrev:Det koster vist penge at få din bruger lukket. Det ville mange (sjovt nok) gerne have, da Anonymous offentliggjorde navnene på brugerne på den der side.
Desuden får de nok reklameindtægter.


Seriøst? Som en slags karma-bondefangeri? :lol:
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 16. mar 2016, 18:50

Badesandalen skrev:
Anilara skrev:Det koster vist penge at få din bruger lukket. Det ville mange (sjovt nok) gerne have, da Anonymous offentliggjorde navnene på brugerne på den der side.
Desuden får de nok reklameindtægter.


Seriøst? Som en slags karma-bondefangeri? :lol:

Det mener jeg, ja. :) Så er man ligesom fanget. Men man kan jo bare lave en mega privat profil fra start. Men måske har alle ikke lige læst det med småt, da de oprettede sig ;)
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 16. mar 2016, 18:53

Anilara skrev:
Badesandalen skrev:
Anilara skrev:Det koster vist penge at få din bruger lukket. Det ville mange (sjovt nok) gerne have, da Anonymous offentliggjorde navnene på brugerne på den der side.
Desuden får de nok reklameindtægter.


Seriøst? Som en slags karma-bondefangeri? :lol:

Det mener jeg, ja. :) Så er man ligesom fanget. Men man kan jo bare lave en mega privat profil fra start. Men måske har alle ikke lige læst det med småt, da de oprettede sig ;)


I love it. :D
0

Tilbage til "Generelt"