Tips til Kolding :D

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Tips til Kolding :D

Indlægaf Karkluden » 28. jan 2016, 19:39

Kæresten og jeg skal på ophold på Koldingfjord gennem min fagforening den 22.-24. marts.

Vi ved endnu ikke, om vi har lyst til bare at gå ture, chille og... så videre eller om vi gerne vil ud og se noget, men in case vi gerne vil se noget, hører vi gerne anbefalinger.

Vi har ikke bil med, så derfor skal det være i Kolding og omegn. Vi er dog meget vant til bus og tog, så det gør intet, at man lige skal køre med bus, det skal man jo også ude fra hotellet og ind til Kolding.

Vi er åben for alt fra svømmehal til byvandring, hvis der er gode bud.
Tak :blomst:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Tips til Kolding :D

Indlægaf Danseprinsesse » 28. jan 2016, 20:20

I kan gå til Trapholt. De har ofte nogle spændende udstillinger, ellers er der smuk udsigt og Arne Jacobsens sommerhus, som er ret sjovt at se, synes jeg.

Koldinghus er også et besøg værd.

Kolding midtby er ret kedelig, vi tager altid til Vejle i stedet, hvis vi skal i butikker.

Dansk sygeplejemuseum ligger i øvrigt lige ved siden af jeres hotel, men jeg har ikke været der, så jeg ved ikke, hvordan det er.

Dorotheas Badstue ligger ved Slotsøbadet og er virkelig hyggeligt. Men jeg tror kun, man kan komme ind i weekenden i forbindelse med behandling, og de skal bookes i god tid. Det er ren velvære og forkælelse og romantik. De har bl.a. udendørs spa på taget, hvor man kan sidde og kigge ud over søen og over på slottet. :)
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Tips til Kolding :D

Indlægaf Karkluden » 29. jan 2016, 14:55

Danseprinsesse skrev:I kan gå til Trapholt. De har ofte nogle spændende udstillinger, ellers er der smuk udsigt og Arne Jacobsens sommerhus, som er ret sjovt at se, synes jeg.

Koldinghus er også et besøg værd.

Kolding midtby er ret kedelig, vi tager altid til Vejle i stedet, hvis vi skal i butikker.

Dansk sygeplejemuseum ligger i øvrigt lige ved siden af jeres hotel, men jeg har ikke været der, så jeg ved ikke, hvordan det er.

Dorotheas Badstue ligger ved Slotsøbadet og er virkelig hyggeligt. Men jeg tror kun, man kan komme ind i weekenden i forbindelse med behandling, og de skal bookes i god tid. Det er ren velvære og forkælelse og romantik. De har bl.a. udendørs spa på taget, hvor man kan sidde og kigge ud over søen og over på slottet. :)

Tak for svar :kys:
Butikker osv er ikke planen, men da vi ikke har bil, spiser vi nok aftensmad inde i Kolding en enkelt aften, har fået et par anbefalinger i en anden tråd.

Sygeplejemuseet vil jeg gerne, det må næsten være obligatorisk som nyuddannet sygeplejerske, når man er på de kanter :D
men dejligt tip med Koldinghus og Trapholt. Det med Dorotheas badstue har vi talt om.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Tips til Kolding :D

Indlægaf Hurrze » 14. feb 2016, 23:16

Koldinghus er en god idé

Hvis i skal shoppe lidt anbefaler jeg klart kolding storcenter. Det er jyllands største shoppingcenter, de har biograf, bilka og også nogle resturanter og cafeer.

Ellers er der også f.eks. slotsøbadet (det er en svømmehal og den er god) og geografisk have :D håber i får en rigtig god tur :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Tips til Kolding :D

Indlægaf Karkluden » 14. mar 2016, 18:07

Tak for inputs.
Vi er endt med at vi tirsdag tager det stille og roligt, nyder området og hotellet osv. Onsdag tager vi i Dronning Dorotheas slotsbad samt spiser aftensmad et sted i byen. Torsdag tager vi på dansk sygeplejemuseum inden vi tager hjem :love:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: Tips til Kolding :D

Indlægaf SofieP » 17. mar 2016, 10:01

Hvis i mangler en restaurant efter Dorotheas Badstue, kan Smækker Lækker i Låsbygade anbefales :) Hyggeligt lille sted med god mad og service - og så er der ikke langt at gå fra Dorothea :)
0

Tilbage til "Rejser"