Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf SofieP » 17. mar 2016, 09:56

Fyrst Eberhard skrev:Hvis nogen har lyst til at høre Grunk naile et Adele-nummer, så siger I bare til.

Det vil jeg gerne!
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. mar 2016, 10:03

Fyrst Eberhard skrev:Hvis nogen har lyst til at høre Grunk naile et Adele-nummer, så siger I bare til.


til
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf getitright » 17. mar 2016, 10:19

Lige 7 Years er jeg ved at være godt træt af, fordi den bliver spillet så meget i radioen - men jeg kan egentlig meget godt lide bandets andet musik. Jeg er helt vild med Better Than Yourself, den er så rørende og måske også lidt klyngeagtig, men det har jeg ikke noget imod :-p Deres musik er et friskt pust i radioen, synes jeg, og så under jeg dem al den succes, de lige pt. har i udlandet - jeg håber, de når virkelig langt!

Desuden er jeg enig med en anden debattør i, at de er fantastiske live. Jeg var netop til en Grøn Koncert sidste år, hvor de spillede, og jeg havde ikke nogle forventninger, men specielt Lukas' energi slog mig fuldstændig bagover. Jeg havde stået og sagt til min veninde "men han ER jo ikke særlig sexet, vel...", men max ti minutter inde i koncerten, var det svært ikke at være lidt smålun på ham, fordi han bare er så karismatisk og ydmyg :lun:
1
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. mar 2016, 10:29

getitright skrev:Jeg havde stået og sagt til min veninde "men han ER jo ikke særlig sexet, vel...", men max ti minutter inde i koncerten, var det svært ikke at være lidt smålun på ham, fordi han bare er så karismatisk og ydmyg :lun:


Men han er jo heller ikke sådan en fotomodel agtig pretty-boy, der går i det rigtig tøj, har den rigtige frisure osv.

Men det synes jeg egentligt er ret befriende, at det handler om musikken, og energien, at formidle indholdt - og ikke at der skal stables et eller andet kæmpe sceneshow på benene. Jeg synes det er så meget mere ærligt. Og jeg elsker at der er "attitude nok" til at man bare stiller sig op i forvaskede jeans og wifebeater eller en hvid t-shirt.

Husker at jeg læste et interview med ham, elskede hans jordbundenhed, og hans trækken på skuldrene.
Der spørges bl.a. til hans shoppingvaner, og han fortæller at han senest har købt 5 par af samme sko, han havde prøvet dem, syntes de var pæne og gode at gå i, så købte han 4 par mere, så skulle han ikke bekymre sig om den slags det næste lange stykke tid.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf getitright » 17. mar 2016, 10:37

DD_81 skrev:
getitright skrev:Jeg havde stået og sagt til min veninde "men han ER jo ikke særlig sexet, vel...", men max ti minutter inde i koncerten, var det svært ikke at være lidt smålun på ham, fordi han bare er så karismatisk og ydmyg :lun:


Men han er jo heller ikke sådan en fotomodel agtig pretty-boy, der går i det rigtig tøj, har den rigtige frisure osv.

Men det synes jeg egentligt er ret befriende, at det handler om musikken, og energien, at formidle indholdt - og ikke at der skal stables et eller andet kæmpe sceneshow på benene. Jeg synes det er så meget mere ærligt. Og jeg elsker at der er "attitude nok" til at man bare stiller sig op i forvaskede jeans og wifebeater eller en hvid t-shirt.

Husker at jeg læste et interview med ham, elskede hans jordbundenhed, og hans trækken på skuldrene.
Der spørges bl.a. til hans shoppingvaner, og han fortæller at han senest har købt 5 par af samme sko, han havde prøvet dem, syntes de var pæne og gode at gå i, så købte han 4 par mere, så skulle han ikke bekymre sig om den slags det næste lange stykke tid.


Misforstå mig ikke - det handler det heller ikke så meget om for mig. Desuden er han det forkerte køn, hvis det endelig skal være... ;) Jeg synes bare, det er fedt at han ikke er samfundets definition af pæn, og at han alligevel kan få kvinder i alle aldre til at skrige næsten ligeså højt, som hvis de var til Christopher koncert - fordi han har den her helt specielle karisma. Jeg ELSKER at gå til koncert og føle, at kunstneren har mig i sin hule hånd, uanset hvordan de ser ud. Det er bare fedt at mærke kunstnerens, og i det her tilfælde, Lukas' selvtillid.

Jeg synes også, det er en meget befriende og frisk attitude at have til musikken og hele kendisræset. Specielt i en tid, hvor der er langt mellem det dybdegående musik, der bliver spillet i den mainstream radio. :)
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. mar 2016, 10:39

getitright skrev:
DD_81 skrev:
getitright skrev:Jeg havde stået og sagt til min veninde "men han ER jo ikke særlig sexet, vel...", men max ti minutter inde i koncerten, var det svært ikke at være lidt smålun på ham, fordi han bare er så karismatisk og ydmyg :lun:


Men han er jo heller ikke sådan en fotomodel agtig pretty-boy, der går i det rigtig tøj, har den rigtige frisure osv.

Men det synes jeg egentligt er ret befriende, at det handler om musikken, og energien, at formidle indholdt - og ikke at der skal stables et eller andet kæmpe sceneshow på benene. Jeg synes det er så meget mere ærligt. Og jeg elsker at der er "attitude nok" til at man bare stiller sig op i forvaskede jeans og wifebeater eller en hvid t-shirt.

Husker at jeg læste et interview med ham, elskede hans jordbundenhed, og hans trækken på skuldrene.
Der spørges bl.a. til hans shoppingvaner, og han fortæller at han senest har købt 5 par af samme sko, han havde prøvet dem, syntes de var pæne og gode at gå i, så købte han 4 par mere, så skulle han ikke bekymre sig om den slags det næste lange stykke tid.


Misforstå mig ikke - det handler det heller ikke så meget om for mig. Desuden er han det forkerte køn, hvis det endelig skal være... ;) Jeg synes bare, det er fedt at han ikke er samfundets definition af pæn, og at han alligevel kan få kvinder i alle aldre til at skrige næsten ligeså højt, som hvis de var til Christopher koncert - fordi han har den her helt specielle karisma. Jeg ELSKER at gå til koncert og føle, at kunstneren har mig i sin hule hånd, uanset hvordan de ser ud. Det er bare fedt at mærke kunstnerens, og i det her tilfælde, Lukas' selvtillid.

Jeg synes også, det er en meget befriende og frisk attitude at have til musikken og hele kendisræset. Specielt i en tid, hvor der er langt mellem det dybdegående musik, der bliver spillet i den mainstream radio. :)


Det var egentligt også det der var min pointe, at han ikke forsøger at leve op til nogle idealer, men at han bare er sig selv. Med hvad det indebærer.
Det er jeg helt vild med.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf SofieP » 17. mar 2016, 12:00

Fyrst Eberhard skrev:http://www.capitalfm.com/videos/live-performances/lukas-graham-adele-cover-live-session/

Den er okay, men jeg kunne egentlig bedre lide hans cover af Bieber. Jeg synes han gør det godt på Hello, men han formår ikke at ramme de høje toner særligt godt i omkvædet. Men hans cover har en fed lyd :lun:
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. mar 2016, 12:03

Denne Lukas Graham NO NO NO-tråd drejer i en pisseuheldig retning.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf landsbytossen » 17. mar 2016, 12:11

Fyrst Eberhard skrev:Hvis nogen har lyst til at høre Grunk naile et Adele-nummer, så siger I bare til.

Jeg vil hellere høre lyden af en ko med dårlig mave
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. mar 2016, 12:12

aaand we are back on track
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf Tanten » 17. mar 2016, 12:12

Jeg deler, til dels, din irritation.

Lucas Graham er en stor sanger og er glimrende til at skrive en god popsang. Men jeg bliver også sådan lidt træt i mit hoved af, at alle hans sange handler om sådan noget livsklogt noget, når han er så ung - og det bliver lidt for storladendent og selvsmagende for mig, når han synger om, hvordan han ikke troede, han ville blive berømt og nu er en stor sanger etc. etc.

Men bevares, der er da mere indhold i hans tekster end i f.eks. Medinas eller Rasmus Seebachs.
0
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf Lækre Arne » 17. mar 2016, 12:35

Tanten skrev:Jeg deler, til dels, din irritation.

Lucas Graham er en stor sanger og er glimrende til at skrive en god popsang. Men jeg bliver også sådan lidt træt i mit hoved af, at alle hans sange handler om sådan noget livsklogt noget, når han er så ung - og det bliver lidt for storladendent og selvsmagende for mig, når han synger om, hvordan han ikke troede, han ville blive berømt og nu er en stor sanger etc. etc.

Men bevares, der er da mere indhold i hans tekster end i f.eks. Medinas eller Rasmus Seebachs.


Men det er jo så der jeg synes hans excellerer (i sit fag). Han er jo en eminent historiefortæller, og han gør noget meget tidstypisk - netop fortæller sin historie han lever netop nu.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf Animi » 17. mar 2016, 13:22

Altså, fair nok hvis han bare ikke falder i ens smag, der skal jo være plads til forskellighed.
Men jeg kan bare slet ikke sætte mig ind i hvordan det kan være negativt, at hans sange har mere indhold end sex, penge og druk og handler om nogen lidt mere 'livskloge' temaer. Og jeg tror at sådan nogen temaer kommer automatisk til en, når ens far uventet dør, mens man stadigvæk selv er ung.
Senest rettet af Animi 17. mar 2016, 14:19, rettet i alt 1 gang.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf Karkluden » 17. mar 2016, 13:29

Animi skrev:Altså, fair nok hvis han bare ikke falder i ens smag, der skal jo være plads til forskellighed.
Men jeg kan bare slet ikke sætte mig ind i hvordan det kan være negativt, at hans sange har mere indhold end sex, penge og druk og handler om nogen lidt mere 'livskloge' temaer. Og jeg tror at sådan nogen temaer kommet automatisk i en, når ens far uventet dør, mens man stadigvæk selv er ung.

Jeps. Jeg får også tit at vide, at jeg er lidt for alvorlig, og tænker lidt for meget over nogle temaer ift. min alder. Men min far døde, da jeg var 5 år, og min mor døde næsten, da jeg var 15, og det giver altså en eller anden form for alvorlighed i ens liv og personlighed at face det som helt ung.

Men altså hey, hvis man vil høre sange om damer og sex, så gå til Christopher og hans limousinesang :tie:
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Lucas Graham = AAAARGH NO NO NO NO!

Indlægaf Animi » 17. mar 2016, 13:57

Karkluden skrev:
Animi skrev:Altså, fair nok hvis han bare ikke falder i ens smag, der skal jo være plads til forskellighed.
Men jeg kan bare slet ikke sætte mig ind i hvordan det kan være negativt, at hans sange har mere indhold end sex, penge og druk og handler om nogen lidt mere 'livskloge' temaer. Og jeg tror at sådan nogen temaer kommet automatisk i en, når ens far uventet dør, mens man stadigvæk selv er ung.

Jeps. Jeg får også tit at vide, at jeg er lidt for alvorlig, og tænker lidt for meget over nogle temaer ift. min alder. Men min far døde, da jeg var 5 år, og min mor døde næsten, da jeg var 15, og det giver altså en eller anden form for alvorlighed i ens liv og personlighed at face det som helt ung.

Men altså hey, hvis man vil høre sange om damer og sex, så gå til Christopher og hans limousinesang :tie:


Øv, det er jeg ked af at høre :( Men ja, det giver uden tvivl noget livserfaring og modenhed andre unge ikke nødvendigvis har, og at man gerne vil udtrykke de følelser gennem sin musik, ser jeg bestemt intet galt i. Og igen, jeg forstår virkelig ikke hvordan folk kan vende det til noget negativt :gruble:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Musik"