Terminstråd - alle er velkomne :)

Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 16. mar 2016, 07:29

Er blevet mega forkølet - typisk når nu lige knægten er blevet rask. Savner næsespray meget ;( strepsil er heldigvis ok under graviditet. Men puha, min arbejdssamvittighed er ikke god, først barn syg og så selv syg.

På den positive side kan min mand nu også mærke spark fra baby. Det er altså hyggeligt...
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 16. mar 2016, 09:10

Hvor er det en vild fornemmelse at være halvvejs i graviditeten. Har lige været til 2. Jordmoder besøg i dag, og alt ser helt perfekt ud, selv om jeg selv syntes at min mave er stor for uge 20+0 sagde hun at den var præcis så stor som den skal være. Var lidt bange for at hun ville nævne min vægt, men jeg har kun taget 2,2 kg på siden ude 10. Fik også svar på min glukosebelastning som så fin ud, hvilket er et stort plus, for med kvalmen spiser jeg det jeg har lyst til, og kan slet ikke lige overskue hvis jeg skulle til at overveje alt jeg putter i munden. Så alt i alt et godt besøg.
3
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 16. mar 2016, 10:03

Tak for jeres svar med hensyn til flyvning. Min rejseforsikring dækker op til 6 uger før termin, hvis der ikke har været kendte komplikationer. Jeg ved ikke, hvor bredt "komplikationer" kan opfattes, så de får nok et ring, og så kan jeg jo også spørge min jordemoder/læge, når jeg kommer lidt tættere på.

Luftballon: jeg er ret meget en planlægger/liste-type, så det er nok derfor, jeg er i god tid. Jeg har også lidt følelsen af, at det har jeg kontrol over og kan gøre noget ved, i modsætning til de manglende følelser.
Til gengæld er jeg imponeret over, at din mand kan mærke spark allerede. Jeg er 23+ og synes stadig ikke bevægelserne minder om spark - faktisk synes jeg mest det er en lidt mærkelig/irriterende fornemmelse, som hvis nogen bliver ved med at prikke til ens arm. :blush:


Jeg er efterhånden ved at have nogle gode dage, hvor jeg kan mærke lidt af mig selv igen - og så dykker det igen andre dage. Tror jeg er begyndt at acceptere, at det bare kommer til at tage tid. Lige for tiden er jeg mest frustreret over at være så påvirket kognitivt. Det bliver så tydeligt, at jeg har det dårligt, hver gang den stopklods klasker mig omkuld.
Fysisk er jeg stadig svimmel - jeg kan godt blive i tvivl, om mit fokus på ikke at spise sukker pga. sukkersygen nærmest giver mig for lavt blodsukker nogen gange. Jeg spiser mig mæt og spiser også mange måltider, men har faktisk tabt mig et par kg i forhold til før graviditeten - hvilket måske er klart nok, når jeg intet usundt rører.
Min hofte påvirker virkelig min søvn nu - og så har jeg simpelthen så ondt i halebenet, så jeg har svært ved at rejse mig fra sofaen/en stol. Har nogen af jer smerter der? Jeg synes ikke, jeg mærker andet til mit bækken..
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 16. mar 2016, 10:49

Danseprinsesse, er du tilknyttet en læge eller lignende mht din sukkersyge? Svimmel samt vægttab når du er så langt tror jeg altså jeg ville vende med noget sundhedsfagligt personale. Ikke at der nødvendigvis er noget galt - jeg er også svimmel når jeg er gravid og har også prøvet at besvime pludseligt i både denne og sidste omgang. Det tilskrives bare lavt blodtryk.

Sidste gang mærkede jeg også liv tidligt, også min mand. Sidste gang lå moderkagen enda ud mod maveskindet. Til MD kan jeg huske hun sagde "der går nok noget tid inden I kan mærke ham" - og der havde vi begge tydeligt mærket liv... Men ja - det er bare hyggeligt med liv. Jeg glemmer ret tit jeg er gravid - der er så meget andet med job og ældre barn osv, så er det rart med sådan en lille en der "banker på" derinde.

Jeg har også ondt i halebenet nogle gange - når jeg hoster og nyser fx. Eller skal ud af sengen. Har ikke tænkt på det som et bækkensymptom.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 16. mar 2016, 13:04

Nu gik verden jo i stå for tre uger siden og i dag kan jeg mærke en bedring. Jeg kan igen forestille mig at se folk og komme ud, og det er jo fremgang. I forbindelse med lysere tanker og mere klarhed, går det pludselig op for mig at jeg for længst er trådt ind i 2. trimester. Det er sgu da vildt at "vågne op" og erfare det :gisp:
4
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 16. mar 2016, 14:49

Danseprinsesse: jeg har også smerter i haleben. Så det sådan stråler ned i min højre balde. Og er generelt øm hele tiden. I både haleben og lænd. Det er ved at være svært at gå ret langt af gangen.. Jeg er 21+6 idag. Synes godt nok det er tidligt med dårlig søvn og konstante smerter :(

Jeg synes også det går bedre her, sådan med det psykiske. Jeg er sygemeldt til og med denne uge, og har så ferie henover påsken. Så starter igen efter påske. Glæder mig lidt til at komme tilbage på job. Men er også nervøs for at det bliver for hårdt igen. Men starter stille og roligt på deltid.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 16. mar 2016, 19:38

Marigold, tillykke med de gode nyheder :kys:. Håber, du kan få lov at nyde resten af graviditeten.

Primle, tillykke med lillebror :banan:. Så havde I set rigtigt til NF (hvilket jeg er meget imponeret over). Drengebabyer er fantastiske :lun:.

DP, det er da dejligt med et redebyggergen. Jeg er helt modsat, og det var jeg også under sidste graviditet. Af en eller anden grund kan jeg ikke få mig selv til at købe noget til babyen. Eller jeg har købt en body, og regner med at købe lidt mere i påskeferien, når vi skal til en by med en god børnetøjsforretning.

Denne gang skal vi jo så heller ikke købe så mange store ting, men vi gik også først i gange med det ret sent sidste gang.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 17. mar 2016, 07:05

Nogle af jer der har eller overvejet en decideret ammestol? Sidst havde jeg ikke en, men manglede den faktisk lidt. Nu læste jeg lige tråden i bolig om samme emne og blev inspireret. Tror jeg må igang med at bearbejde manden - det ville kræve at en af hans, virkeligt grimme og gamle lænestole blev kasseret, for ellers har vi ikke plads...
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 17. mar 2016, 08:46

Jeg vil rigtig gerne have en ammestol, som skulle stå inde i vores ene stue. Der har vi intet tv inde og derfor kunne det var sådan et rolig hygge sted. Jeg tror ikke jeg altid kommer til at sidde derinde, men veksle lidt mellem sofa og stol.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 17. mar 2016, 08:51

DP, jeg har også et ret veludviklet planlægnings og redebyggergen, så vore pusleplads (med udsigt) ser sådan her ud.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 17. mar 2016, 11:13

Wow altså. Så pæn har vores pusleplads aldrig været:)

Så er første jordemoder besøg overstået. Er blevet flyttet til hjemmefødselsordningen. Så håber jeg det kan lade sig gøre når det nærmer sig. Næste besøg i uge 30, så kommer da ikke til at rende dem på dørene... men der så jo fint ud. Jordemoder kunne også mærke det var en livlig lille baby jeg venter mig;)
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 17. mar 2016, 11:16

Nuttede-Nuser skrev:Jeg vil rigtig gerne have en ammestol, som skulle stå inde i vores ene stue. Der har vi intet tv inde og derfor kunne det var sådan et rolig hygge sted. Jeg tror ikke jeg altid kommer til at sidde derinde, men veksle lidt mellem sofa og stol.


Ved du så hvilken stol? Gyngestol, alm lænestol eller "rigtig" ammestol?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 17. mar 2016, 17:07

Lilleluftballon skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Jeg vil rigtig gerne have en ammestol, som skulle stå inde i vores ene stue. Der har vi intet tv inde og derfor kunne det var sådan et rolig hygge sted. Jeg tror ikke jeg altid kommer til at sidde derinde, men veksle lidt mellem sofa og stol.


Ved du så hvilken stol? Gyngestol, alm lænestol eller "rigtig" ammestol?


Så langt er jeg ikke nået endnu, men har meget overvejet en gange stol.
Er rigtig vil med den her fra Sinnerup http://www.sinnerup.dk/victor_1.aspx
Eller den her fra ikea http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S69090475/ bortset fra at jeg ikke kan lide de "nøgne" armlæn.
Hvis ikke det skal være gynge har jeg kig på den her fra ikea http://www.ikea.com/dk/da/catalog/produ ... #/00305614
Eller den her fra Sofakompagniet http://dk.sofacompany.com/produkter/sof ... e-antracit
Vigtigst for mig er at jeg kan få en fodskammel som passer til, så jeg kan få mine fødder og og sidde afslappet. Jeg hælder mest til enten Victor gyngestolen eller Craig lænestolen.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 17. mar 2016, 18:12

Jeg har en Sinnerup gyngestol, og er rigtig glad for den :love2:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 17. mar 2016, 18:22

Jeg havde ikke en ammestol, men jeg kunne heller ikke amme. Vi sad altid i sofaen med en stor pude under armen, når vi gav flaske.

Jeg har ikke planer om en stol denne gang, men vi har heller ikke rigtig plads.
0

Tilbage til "Graviditet"