Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aima » 16. mar 2016, 19:03

Badesandalen skrev:
Aima skrev:Mit indlæg handlede udelukkende om, at jeg undrede mig over, at Smiling Goat ikke forstod overvægt, eller på en eller anden måde kunne perspektivere det til noget, hun kunne relatere til. Rygning, neglebideri, usunde personrelationer, nedsættende vanetænkning eller et eller andet uhensigtsmæssigt mønster eller en eller anden dårlig vane, man, på trods af man udmærket ved, det/den ikke er skidesmart eller skidegodt og faktisk gerne vil ud af eller fralægge sig, alligevel bliver ved med at være i eller have.

Hvorvidt mennesker bør eller ikke bør udvise det hensyn at fjerne søde sager og undlade at tale om kage, når folk der gerne vil tabe sig frabeder sig det, har jeg slet ikke forholdt mig til :)


Problemet er ikke at hun ikke forstår overvægt, hun forstår bare ikke at folk omkring dem der ikke vil spise usunde ting skal lade som om de usunde ting slet ikke eksisterer, fordi dem der abstraherer ikke kan sige nej.



Øh. Nej? Undskyld, men har du læst vores indlæg? Jeg er helt med på, Smiling Goat indledningsvis refererer til et eller andet med et opslag på Facebook, men resten af (begge) hendes indlæg udtrykker da alt muligt andet derudover.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 16. mar 2016, 20:26

Aima skrev:
Badesandalen skrev:
Aima skrev:Mit indlæg handlede udelukkende om, at jeg undrede mig over, at Smiling Goat ikke forstod overvægt, eller på en eller anden måde kunne perspektivere det til noget, hun kunne relatere til. Rygning, neglebideri, usunde personrelationer, nedsættende vanetænkning eller et eller andet uhensigtsmæssigt mønster eller en eller anden dårlig vane, man, på trods af man udmærket ved, det/den ikke er skidesmart eller skidegodt og faktisk gerne vil ud af eller fralægge sig, alligevel bliver ved med at være i eller have.

Hvorvidt mennesker bør eller ikke bør udvise det hensyn at fjerne søde sager og undlade at tale om kage, når folk der gerne vil tabe sig frabeder sig det, har jeg slet ikke forholdt mig til :)


Problemet er ikke at hun ikke forstår overvægt, hun forstår bare ikke at folk omkring dem der ikke vil spise usunde ting skal lade som om de usunde ting slet ikke eksisterer, fordi dem der abstraherer ikke kan sige nej.



Øh. Nej? Undskyld, men har du læst vores indlæg? Jeg er helt med på, Smiling Goat indledningsvis refererer til et eller andet med et opslag på Facebook, men resten af (begge) hendes indlæg udtrykker da alt muligt andet derudover.


Ja. Hun skrev at hun ikke ville ryge længere så hun stoppede, hun synes hun vejede for meget så hun tabte sig. Hun skrev at hun mente at man kan disse ting hvis man vil det nok, så hun kunne ikke forstå at nogle ikke kan kontrollere det selv.

Edit: Jeg vrøvlede vist lidt, nu skulle det give mere mening.
Senest rettet af Badesandalen 16. mar 2016, 20:55, rettet i alt 2 gange.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sorenspige » 16. mar 2016, 20:46

Jeg har to gange set to biosambulancer køre rundt med ordet "sygetransport" skrevet spejlvendt på køleren. Hvorfor er det skrevet sådan?

I mit hovede giver det ingen mening :genert:, med mindre man ligger under køleren og læser igennem - og det sker nok næppe.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8189

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 16. mar 2016, 20:56

Sorenspige skrev:Jeg har to gange set to biosambulancer køre rundt med ordet "sygetransport" skrevet spejlvendt på køleren. Hvorfor er det skrevet sådan?

I mit hovede giver det ingen mening :genert:, med mindre man ligger under køleren og læser igennem - og det sker nok næppe.

Hvis man som bilist læser det fra sidespejlet f.eks, så tror jeg at det vender rigtigt (spejlvendt). :)
1
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3216

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf klumphen » 16. mar 2016, 21:40

At jeg kan høre hvad der minder om festfyrværkeri inde fra byen. Hvem fyrer sådan noget af en onsdag klokken 22.30?
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 16. mar 2016, 21:43

klumphen skrev:At jeg kan høre hvad der minder om festfyrværkeri inde fra byen. Hvem fyrer sådan noget af en onsdag klokken 22.30?

Godt spørgsmål. Men der har dælme været godt gang i den. Men nu er der i det mindste ro
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3216

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf klumphen » 16. mar 2016, 22:03

2SHY skrev:
klumphen skrev:At jeg kan høre hvad der minder om festfyrværkeri inde fra byen. Hvem fyrer sådan noget af en onsdag klokken 22.30?

Godt spørgsmål. Men der har dælme været godt gang i den. Men nu er der i det mindste ro

Det var tilsyneladende åbningen af den nye biograf i City syd der var anledningen.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 16. mar 2016, 22:08

klumphen skrev:
2SHY skrev:
klumphen skrev:At jeg kan høre hvad der minder om festfyrværkeri inde fra byen. Hvem fyrer sådan noget af en onsdag klokken 22.30?

Godt spørgsmål. Men der har dælme været godt gang i den. Men nu er der i det mindste ro

Det var tilsyneladende åbningen af den nye biograf i City syd der var anledningen.

Ah okay. Jeg synes også det lød tættere på end inde fra byen :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 16. mar 2016, 23:16

Folketinget skal i morgen førstebehandle en rumlov. Loven omfatter fra 100 km højde. Op til 22 km gælder luftfartstyrelsens regler. D.v.s. der er frit spil mellem 22 og 100 km
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf MissHelenaVon » 16. mar 2016, 23:40

Undrer mig virkeligt over, at der bliver ved med, at være seerere til Paradise Hotel!!! Det er sgu da noget af det mest dødsyge program.

Her i sæson nr. alt-for-mange er det eneste man oplever:
* folk der drikker sig fulde
* folk der knalder hist & her
* folk der lyver og bedrager for egen vinding skyld
* piger der græder

Cirka det samme som kunne opleves i sæson 1,2,3,4,5,6.......

Ja okay - jeg forstår det bare ikke :gruble:

(Og NEJ - jeg har ikke set programmet, men jeg kan jo ikke undgå, at vide hvad der sker, når man læser nyheder på nettet, bliver præsenteret for overskrifter som "første knald på Paradise", "ham & hende knalder i poolen"... Osv.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 17. mar 2016, 13:28

Sorenspige skrev:Jeg har to gange set to biosambulancer køre rundt med ordet "sygetransport" skrevet spejlvendt på køleren. Hvorfor er det skrevet sådan?

I mit hovede giver det ingen mening :genert:, med mindre man ligger under køleren og læser igennem - og det sker nok næppe.

Det er fordi, at det læst i bakspejlet står rigtigt. Så ved man, at det er en god idé at give plads.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. mar 2016, 15:54

Jeg kan til stadighed undre mig over det behov nogen har for at give andre (gerne vildtfremmede) et par vide ord med på vejen om hvordan de bør leve deres liv. Gerne på engelsk.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 17. mar 2016, 15:56

At kroppen kan producere så meget snot. Hvad sker der?
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 17. mar 2016, 18:12

En gammel veninde lægger et billede på Facebook af en lille hund, som hun derefter skriver, de får hjem fra Finland snart.

Senere skriver hun så, at det nok ikke kan bive til noget, hendes betaling til transportfirmaet bliver afvist af sikkerhedsgrunde, jeg spørger ind til, om hun har betalt for hunden, men nej hun skulle kun betale for transporten, det er er chihuahua, så det lyder godt nok lidt mystisk.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 17. mar 2016, 18:26

Hvorfor den fremmede mand på Tinder havde et behov for at svine mig til og kalde mig "tromlefed". Jeg hader mennesker nogle gange. Det er jo sygt at opføre sig sådan.
0
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"